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市場調査レポート
商品コード
1712479

インドの小売市場

Retail in India


出版日
ページ情報
英文 95 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
インドの小売市場
出版日: 2025年04月10日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インドの小売の市場規模は、2024年も2桁の経常成長率を記録しましたが、過去数年に比べて成長率の鈍化が見られました。これは、野菜、果物、食用油など、主要な必需食料品の高インフレが原因で、消費者は特に必需品以外への支出を抑え、必需品の購入により良い価格を提供する小売チャネルを優先するようになっています。

当レポートでは、米国の小売市場について調査し、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、ディスカウントストア、コンビニエンスストア、複合小売店、健康・美容関連小売店、衣料品・履物小売店、家具・調度品店、DIY・金物店、耐久消費財小売店などのチャネル別の分析を提供するとともに、業績や直面している課題などを提供しています。

このレポートを購入する理由

  • 小売市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促進する要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • 2024年の小売業:全体像
  • 価格と購入プロセスへの関与レベルは小売チャネルを選択する際の主要なパラメータ
  • 消費者の嗜好の変化により、オムニチャネルの存在は需要の拡大に不可欠
  • 小売業の次なる展開

動作環境

  • 非公式小売
  • 実店舗の営業時間
  • 季節性
  • ディワリシーズン
  • シーズン終了セール

市場データ

免責事項

インドのコンビニエンスストア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 複数の小規模店舗を少数の高性能店舗に置き換える戦略的な統合
  • マイクロフルフィルメントセンターは都市部の店舗をクイックコマースの配送拠点に変える
  • 24時間年中無休のサービスモデルが、深夜の都市消費者の必需品需要を捉える

展望と機会

  • フィジタル小売モデルの統合
  • 戦略的なクイックコマース提携により、店舗の立地を競争力のある配送上の優位性に変えることができる
  • AI駆動の仮想店舗がパーソナライズされたショッピング体験を創出

チャンネルデータ

インドのハイパーマーケット

主なデータ結果

2024年の発展

  • 食料品以外の商品の売上が鈍化する中、食料品が牽引するハイパーマーケットの成長
  • 幅広い製品ラインナップと小売店舗の拡大により、D-Martはハイパーマーケットにおけるリーダーシップを支えている
  • 体験型ショッピングの需要がハイパーマーケットの製品ポートフォリオ拡大を促進

展望と機会

  • 都市部以外へのハイパーマーケットの拡大が力強い成長の鍵
  • ロイヤルティプログラムは、消費者の来店を維持し、拡大するのに役立つ可能性がある
  • 大手ハイパーマーケットチェーンの拡張計画とクイックコマースの浸透の拡大により、競合はさらに激化する見込み

チャンネルデータ

インドのスーパーマーケット

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者心理の弱さと食品インフレの高騰がスーパーマーケットの成長を制限
  • Reliance Retailは、競争力のある価格設定と店舗拡大によりリード
  • 消費者は割引価格を追い求め、それが新たなマーケティング手法につながる

展望と機会

  • スーパーマーケットの成長を支えるため、主要都市以外への店舗拡大
  • 幅広い商品の種類、品質、そしてショッピング体験は、スーパーマーケットに従来の小売チャネルに対する優位性を与える
  • スーパーマーケットはハイパーマーケットやクイックコマースとの激しい競合に直面

チャンネルデータ

インドの小規模な地元の食料品店

主なデータ結果

2024年の発展

  • 小規模な地元食料品店は、その広範な販売網別食料品小売業を支配し、成長を続けている
  • 地元の小規模食料品店は、近代的な食料品小売業者とクイックコマース業者との二重の競合に直面
  • 価格競合の激化と食品インフレの高まりにより、より多くの消費者がチャネルを切り替える

展望と機会

  • 準都市部と農村地域は、小規模な地元食料品店にとって引き続き有利な地域となる
  • 地元の小規模食料品店の深い浸透とエントリー価格での商品の提供は、激化する競合に耐えるのに役立つ
  • しかしながら、消費者行動の変化と近代的な食料品小売業者の浸透の拡大は課題を生み出す

チャンネルデータ

インドの雑貨店

主なデータ結果

2024年の発展

  • ハイパーローカルAIパーソナライゼーションがショッピングを文化体験に変える
  • トップの交代と持続可能性プログラムがビジネス戦略の基礎となる
  • プライベートブランドが百貨店の戦略的な収益源になりつつある

展望と機会

  • ティア2およびティア3市場への戦略的拡大により新たな成長の可能性が拓かれる
  • 地域小売チェーンは、地元の専門知識を活用して全国規模の企業に挑戦
  • 予測AIシステムは在庫管理に革命をもたらし、小売業の無駄を最小限に抑える可能性がある

チャンネルデータ

インドのアパレルとフットウェアのスペシャリスト

主なデータ結果

2024年の発展

  • プレミアム市場とアフォーダブル市場の二極化により二重の成長機会が生まれる
  • 先住民族の織物の復活は、伝統的な職人技と現代のファッションを結びつける
  • アパレルとフットウェア小売業におけるクイックコマースの出現:配送の期待を数日から数分に変革

展望と機会

  • eコマースとAIを活用したハイパーパーソナライゼーションとの競合
  • デジタルファッションとメタバースにおけるアバターの台頭、そして店舗へのテクノロジーの導入
  • データに基づく意思決定は地域の在庫に革命をもたらす

チャンネルデータ

インドの家電製品および電子機器の専門家

主なデータ結果

2024年の発展

  • 熱波別成長がエネルギー効率の高い冷却ソリューションの需要を加速
  • 手頃な価格とアフターサービスが、顧客を家電製品・電子機器専門店へと誘導
  • 循環型経済の取り組みは顧客を引きつけ、電子廃棄物を変革している

展望と機会

  • 消費者直販の専門店は、従来の小売店の枠を超えたブランド体験を提供する可能性がある
  • レンタルオプションは、拘束のない柔軟性を求める若い顧客を引き付ける
  • プレミアム化戦略は、スマートで効率的な技術で環境意識の高い消費者をターゲットにし、価値の成長を促進

チャンネルデータ

インドの健康と美容の専門家

主なデータ結果

2024年の発展

  • 美容専門家のオムニチャネルの存在感が高まっている
  • Apollo PharmacとMedplusは薬局業界でのリードを拡大し、独立系事業者に強力な競合をもたらす
  • 眼鏡店は、ライフスタイルの変化に伴い、需要が着実に増加

展望と機会

  • 電子薬局のさらなる浸透により、薬局間の競合が激化
  • オフラインとオンラインの統合によりリーチとカバレッジを拡大
  • 大都市圏外への美容専門家の拠点拡大が力強い成長の鍵となる

チャンネルデータ

インドのホーム製品スペシャリスト

主なデータ結果

2024年の発展

  • オムニチャネル統合により、ブラウジング体験をシームレスな購入プロセスに変革
  • 家庭用品専門店は、eコマースからの激しい競合に直面し続けている
  • ペット飼育の増加により、プレミアム製品の新たな市場が創出される

展望と機会

  • スマートホームテクノロジーのディスプレイは、より価値の高い売上を促進するインタラクティブな体験を生み出す
  • ペットケアのサブスクリプション別継続的な収益とDIYトレンドが成長を牽引
  • Ikeaは成長を促進するために、製品を現地市場に適応させ続ける

チャンネルデータ

インドでの直接販売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康と美容の直接販売は、引き続き直接販売全体の大部分を占めている
  • 消費者心理の弱さと食料品インフレ率の高さが裁量支出を制限し、直接販売の成長に影響を与えている
  • 参入企業はますますマルチチャネルアプローチを採用しており、戦略的にオンラインでのプレゼンスに重点を置いている

展望と機会

  • 自営業と女性のエンパワーメントの機会を活用する直接販売
  • 最終消費者に合わせたロイヤルティプログラムは、他の小売チャネルとの競合激化に対処するのに役立つ
  • 従来の製品範囲を超えた多様化により成長の機会を提供

チャンネルデータ

インドの小売eコマース

主なデータ結果

2024年の発展

  • クイックコマースの普及率の上昇を背景に、食料品のeコマースが成長を牽引
  • ウォルマートは競合の激化にもかかわらず、フリップカートとミントラを相手にリードを維持
  • デリバリースピードとユーザーエクスペリエンスの向上は引き続き優先事項

展望と機会

  • 小売eコマースは、利便性、幅広い製品の品揃え、より良い資金調達オプション別、大きな成長機会を提供
  • 新たなブランドの参入や政府支援のONDCプラットフォームにより、競合情勢は激化する見込み
  • プロモーションショッピングフェスティバルは、継続的な成長を促進するための重点分野であり続ける

チャンネルデータ

目次
Product Code: RTIN

Retail in India witnessed another year of double-digit current value growth in 2024, although a slowdown was seen in the rate of increase compared with the previous few years. This was due to high inflation on some major essential food products, including vegetables, fruits, and edible oils, which led consumers to limit their overall expenditure, especially on non-essentials, and prioritise those retail channels which offered better prices for essential purchases.

Euromonitor International's Retail in India report offers insight into key trends and developments driving the industry. The report examines all retail channels to provide sector insight. Channels include hypermarkets, supermarkets, discounters, convenience stores, mixed retailers, health and beauty retailers, clothing and footwear retailers, furniture and furnishing stores, DIY and hardware stores, durable goods retailers, leisure and personal goods retailers. There are profiles of leading retailers, with analysis of their performance and the challenges they face. There is also analysis of non-store retailing: vending; homeshopping; internet retailing; direct selling, as available.

Product coverage: Retail E-Commerce, Retail Offline.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Retail market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Retail in 2024: The big picture
  • Price, and level of involvement in the buying process are leading parameters when choosing a retail channel
  • Evolving consumer preferences make an omnichannel presence imperative to drive strong demand
  • What next for retail?

OPERATING ENVIRONMENT

  • Informal retail
  • Opening hours for physical retail
  • Summary 1 Standard Opening Hours by Channel Type 2024
  • Seasonality
  • Diwali season
  • End of season sale

MARKET DATA

  • Table 1 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 Sales in Retail Offline by Channel: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 Retail Offline Outlets by Channel: Units 2019-2024
  • Table 6 Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
  • Table 7 Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
  • Table 8 Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
  • Table 9 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 10 Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 11 Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
  • Table 14 Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
  • Table 15 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 16 Non-Grocery Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 17 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2019-2024
  • Table 20 Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 22 Retail GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 23 Retail Offline GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 24 Retail Offline GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 25 Retail Offline LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 26 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 27 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 28 Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 29 Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 30 Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 31 Non-Grocery Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 32 Non-Grocery Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 33 Non-Grocery Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 34 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: Value 2024-2029
  • Table 35 Forecast Sales in Retail by Retail Offline vs Retail E-Commerce: % Value Growth 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales in Retail Offline by Channel: % Value Growth 2024-2029
  • Table 38 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: Units 2024-2029
  • Table 39 Forecast Retail Offline Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
  • Table 40 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales in Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 43 Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 44 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
  • Table 45 Forecast Sales in Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
  • Table 46 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
  • Table 47 Forecast Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029
  • Table 48 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 49 Non-Grocery Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 50 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: Value 2024-2029
  • Table 51 Forecast Sales in Non-Grocery Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029
  • Table 52 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: Units 2024-2029
  • Table 53 Forecast Non-Grocery Retailers Outlets by Channel: % Unit Growth 2024-2029

DISCLAIMER

CONVENIENCE RETAILERS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Strategic consolidation, with the replacement of multiple small outlets with fewer high-performance stores
  • Micro-fulfilment centres transform urban stores into quick-commerce delivery hubs
  • 24/7 service model captures late-night urban consumer demand for essentials

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Integration of phygital retail models
  • Strategic quick-commerce alliances may convert store locations into a competitive delivery advantage
  • AI-driven virtual storefronts will create personalised shopping experiences

CHANNEL DATA

  • Table 54 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 55 Convenience Retailers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 Convenience Retailers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 59 Convenience Retailers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 60 Convenience Retailers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 61 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 62 Convenience Retailers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 63 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: Value 2024-2029
  • Table 64 Forecast Sales in Convenience Retailers by Channel: % Value Growth 2024-2029

HYPERMARKETS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in hypermarkets driven by groceries amidst slowdown in sales of non-grocery merchandise
  • Wide range of products and expansion of retail footprint supports D-Mart's leadership in hypermarkets
  • Demand for experiential shopping drives wider product portfolio for hypermarkets

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Expansion of hypermarkets beyond urban areas key to drive strong growth
  • Loyalty programmes could help retain and expand consumer footfall
  • Competition set to intensify further, driven by expansion plans of major hypermarket chains and growing penetration of quick-commerce

CHANNEL DATA

  • Table 65 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 66 Hypermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 67 Hypermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 68 Hypermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 69 Hypermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 70 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 71 Hypermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

SUPERMARKETS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Weak consumer sentiment and high food inflation limit growth for supermarkets
  • Reliance Retail leads, driven by competitive price points and outlet expansion
  • Consumers chase discounted prices, which leads to a new marketing approach

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Outlet expansion beyond major cities to support the growth of supermarkets
  • Wide product variety, quality, and shopping experience will give supermarkets an edge over traditional retail channels
  • Supermarkets will face strong competition from hypermarkets and quick-commerce

CHANNEL DATA

  • Table 72 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 73 Supermarkets: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 74 Supermarkets GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 75 Supermarkets GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 76 Supermarkets LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 77 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 78 Supermarkets Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

SMALL LOCAL GROCERS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Small local grocers dominates grocery retailing, driven by its wide reach, and continues to grow
  • Small local grocers faces dual competition, from modern grocery retailers, and quick-commerce players
  • Increasing price competition and high food inflation lead more consumers to switch channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Semi-urban and rural areas will continue to be lucrative for small local grocers
  • Deep penetration of small local grocers and availability of offerings at entry price points will help withstand the growing competition
  • Nevertheless, evolving consumer behaviour and growing penetration of modern grocery retailers will create challenges

CHANNEL DATA

  • Table 79 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 80 Small Local Grocers: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 81 Small Local Grocers GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 82 Small Local Grocers GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 83 Small Local Grocers LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 84 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 85 Small Local Grocers Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

GENERAL MERCHANDISE STORES IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Hyperlocal AI personalisation transforming shopping into a cultural experience
  • Changes at the top, and sustainability programmes become fundamental to business strategies
  • Private label becoming a strategic revenue driver for department stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strategic expansion into tier-2 and tier-3 markets set to unlock new growth potential
  • Regional retail chains will leverage their local expertise to challenge national players
  • Predictive AI systems might revolutionise inventory control and minimise retail waste

CHANNEL DATA

  • Table 86 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 87 General Merchandise Stores: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 88 Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 General Merchandise Stores GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 91 General Merchandise Stores GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 92 General Merchandise Stores LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 93 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 94 General Merchandise Stores Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 95 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: Value 2024-2029
  • Table 96 Forecast Sales in General Merchandise Stores by Channel: % Value Growth 2024-2029

APPAREL AND FOOTWEAR SPECIALISTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premium/affordable market bifurcation creates dual growth opportunities
  • Revival of indigenous textiles connects traditional craftsmanship with contemporary fashion
  • Emergence of quick-commerce in apparel and footwear retail: Transforming delivery expectations from days to minutes

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The competition from e-commerce, and AI-powered hyper-personalisation
  • The rise of digital fashion and avatars in the metaverse, and the incorporation of technology in stores
  • Data-driven decision-making will revolutionise regional inventory

CHANNEL DATA

  • Table 97 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 98 Apparel and Footwear Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 99 Apparel and Footwear Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 100 Apparel and Footwear Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 101 Apparel and Footwear Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 102 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 103 Apparel and Footwear Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

APPLIANCES AND ELECTRONICS SPECIALISTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Heatwave-driven growth accelerates demand for energy-efficient cooling solutions
  • Affordability and after-sales service drive customers to appliances and electronics specialists
  • Circular economy initiatives are attracting customers and transforming e-waste

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Direct-to-consumer exclusive stores might elevate the brand experience beyond traditional retail
  • Rental options will attract young customers seeking flexibility without commitment
  • Premiumisation strategy will target environmentally-conscious consumers with smart, efficient technologies and drive value growth

CHANNEL DATA

  • Table 104 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 105 Appliances and Electronics Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 106 Appliances and Electronics Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 107 Appliances and Electronics Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 108 Appliances and Electronics Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 109 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 110 Appliances and Electronics Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029

HEALTH AND BEAUTY SPECIALISTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Omnichannel presence increasing in beauty specialists
  • Apollo Pharmacy and Medplus extend their lead in pharmacies, offering stronger competition to independent operators
  • Optical goods stores witnesses steady growth in demand, driven by evolving lifestyles

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • E-pharmacies to further penetrate, leading to greater competition for pharmacies
  • Offline-online integration to expand reach and coverage
  • Expansion of footprint of beauty specialists beyond larger urban areas holds key to driving strong growth

CHANNEL DATA

  • Table 111 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 112 Health and Beauty Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 113 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 Health and Beauty Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 116 Health and Beauty Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 117 Health and Beauty Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 118 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 119 Health and Beauty Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 120 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: Value 2024-2029
  • Table 121 Forecast Sales in Health and Beauty Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029

HOME PRODUCTS SPECIALISTS IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Omnichannel integration transforming the browsing experience into a seamless purchasing journey
  • Home products specialists continues to see strong competition from e-commerce
  • Growth in pet ownership creates new market for premium products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Smart home technology displays might create interactive experiences that drive higher-value sales
  • Recurring revenue through pet care subscriptions, and the DIY trend set to drive growth
  • Ikea will continue to adapt its products to the local market to drive growth

CHANNEL DATA

  • Table 122 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space 2019-2024
  • Table 123 Home Products Specialists: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2019-2024
  • Table 124 Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 Home Products Specialists GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 127 Home Products Specialists GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 128 Home Products Specialists LBN Brand Shares: Outlets 2021-2024
  • Table 129 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space 2024-2029
  • Table 130 Home Products Specialists Forecasts: Value Sales, Outlets and Selling Space: % Growth 2024-2029
  • Table 131 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: Value 2024-2029
  • Table 132 Forecast Sales in Home Products Specialists by Channel: % Value Growth 2024-2029

DIRECT SELLING IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Health and beauty direct selling continues to dominate overall direct selling
  • Weak consumer sentiment and high food inflation limit discretionary spending, influencing the growth of direct selling
  • Players increasingly adopt a multi-channel approach, with a strategic focus on an online presence

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Direct selling to benefit from self-employment and female empowerment opportunities
  • Loyalty programmes tailored to end consumers will help tackle growing competition from other retail channels
  • Diversification beyond traditional product range to offer opportunities for growth

CHANNEL DATA

  • Table 133 Direct Selling by Product: Value 2019-2024
  • Table 134 Direct Selling by Product: % Value Growth 2019-2024
  • Table 135 Direct Selling GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 136 Direct Selling GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 137 Direct Selling Forecasts by Product: Value 2024-2029
  • Table 138 Direct Selling Forecasts by Product: % Value Growth 2024-2029

RETAIL E-COMMERCE IN INDIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Grocery e-commerce drives growth, on the back of the rising penetration of quick-commerce
  • Walmart maintains its lead with Flipkart and Myntra despite growing competition
  • Speed of delivery and enhancing the user experience remain priorities

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Retail e-commerce offers strong growth opportunities, driven by convenience, a wide product assortment, and better financing options
  • Competitive landscape set to intensify, with the entry of new brands, and government-backed ONDC platform
  • Promotional shopping festivals will remain a focus area to drive continued growth

CHANNEL DATA

  • Table 139 Retail E-Commerce by Channel: Value 2019-2024
  • Table 140 Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2019-2024
  • Table 141 Retail E-Commerce by Product: Value 2019-2024
  • Table 142 Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2019-2024
  • Table 143 Retail E-Commerce GBO Company Shares: % Value 2020-2024
  • Table 144 Retail E-Commerce GBN Brand Shares: % Value 2021-2024
  • Table 145 Forecast Retail E-Commerce by Channel: Value 2024-2029
  • Table 146 Forecast Retail E-Commerce by Channel: % Value Growth 2024-2029
  • Table 147 Forecast Retail E-Commerce by Product: Value 2024-2029
  • Table 148 Forecast Retail E-Commerce by Product: % Value Growth 2024-2029