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市場調査レポート
商品コード
1655657

マレーシアのホームケア市場

Home Care in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 64 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
マレーシアのホームケア市場
出版日: 2025年02月05日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 64 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアのホームケア市場は、2024年の現在価値ベースでは、過去2年間と比べて比較的緩やかな成長となっています。マレーシア統計局によると、2024年11月のインフレ率は1.8%に緩和され、2022年と2023年よりは低かったもの、低所得世帯にとっては依然として課題でした。これらの消費者は、特に消費者物価指数(CPI)全体を上回るスピードで上昇した食費による大きな物価上昇圧力に直面しました。小売業者は、消費者物価指数(CPI)全体の上昇率よりも高い伸び率に直面しています。

当レポートでは、マレーシアのホームケア市場について調査し、主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要な要因(新製品開拓、パッケージイノベーション、経済/ライフスタイルの影響、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。また、2029年までの予測を行なっています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアのランドリーケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • ランドリーケアは、多機能でコスト削減効果の高い製品の導入より、プラス成長を遂げている
  • 重曹が洗濯洗剤の重要な天然成分として登場
  • 都市部の消費者の間でフロントローディング式洗濯機の人気が高まり、低泡性処方の需要が高まっている

展望と機会

  • ランドリーケアの細分化が進む
  • バイオホームはエコ詰め替えステーションを発表、洗濯用シーツは消費者に持続可能な代替品を提供する
  • オフラインの小売業者が主流だが、サブスクリプションベースのモデルが普及するにつれて、eコマースは引き続き増加する見込み

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

マレーシアの食器洗い

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者のライフスタイルの変化により成長鈍化
  • 家庭内調理文化は家庭や農村部で根強く残っており、食洗機の需要を押し上げている
  • Cozyの手洗い食器洗いDIYキットは、待望の手頃な価格を実現

展望と機会

  • エネルギーコストの懸念により食洗機市場は成長鈍化へ
  • 食品宅配サービスは食器洗いの需要に影響を与える
  • 実店舗が引き続き重要な役割を担う一方、eコマースの売上は引き続き成長

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

マレーシアの表面ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 生活費の高騰により、多機能製品が成長を牽引
  • 詰め替えステーションは環境に配慮した消費者にアピール
  • 消費者の衛生に対する関心の高まりにより、抗菌・消毒用表面ケア製品の需要が高まっています。

展望と機会

  • スティック型やロボット型の掃除機、電動モップは、標準的な床掃除機にとって現実的な脅威
  • Senyummは、便利で持続可能な清掃を実現するサブスクリプションベースの環境に優しい床用洗剤シートを発売
  • ホームケア製品のオンラインショッピングは引き続き増加し、実店舗が引き続き優勢と

カテゴリーデータ

マレーシアの漂白剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 漂白剤はその汎用性と手頃な価格のおかげで人気を保っている
  • 健康と環境への懸念の高まりが売上にマイナスの影響を与える
  • 家庭用消毒剤は漂白剤よりも安全で便利な代替品です

展望と機会

  • 漂白剤は、ブランドへの忠誠心が低い価格に敏感な消費者の間で人気を維持する
  • より持続可能な製品への需要の高まりが売上を低下させる
  • 実店舗の重要性は変わらないもの、eコマースの売上は引き続き増加する

カテゴリーデータ

マレーシアのトイレケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 衛生に対する関心の高まりにより、トイレケアは着実に成長
  • 貯水槽内装置は24時間体制の清掃機能で評価されています
  • 忙しいライフスタイルの中で多目的クリーナーの需要が高まる

展望と機会

  • 持続可能なトイレケアソリューションの需要増加
  • 清掃業務における消毒剤の需要増加
  • 実店舗が最大のシェアを維持するもの、eコマースの売上は引き続き増加する

カテゴリーデータ

マレーシアの研磨剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • ライフスタイルの変化が需要を低下させる
  • 定評あるブランドが売上を独占
  • オフラインショッピングが主流だが、eコマースは引き続き増加している

展望と機会

  • 競合が激化する中で着実に成長
  • 利便性のトレンドが家具や金属磨き剤の需要を阻害する
  • eコマースは引き続き勢いを増すが、実店舗が優位を維持する

カテゴリーデータ

マレーシアのエアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 空気ケアの需要は高まり続けており、天然由来の製品が人気を集めている
  • 車の所有率の高さが車用芳香剤の需要を牽引
  • eコマースは増加傾向にある

展望と機会

  • 多機能芳香剤の需要増加
  • キャンドル芳香剤とリードディフューザーは香りと美しさの融合を提供
  • 裕福な消費者はエッセンシャルオイルディフューザーに注目

カテゴリーデータ

マレーシアの家庭用殺虫剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • デング熱感染者数急増に伴い家庭用殺虫剤も増加
  • 天然植物由来成分を使用した殺虫剤の需要の高まり
  • スプレー式とエアゾール式の殺虫剤は人気を維持しているが、コイル式は農村部のニーズに応えている

展望と機会

  • 従来の家庭用殺虫剤よりも害の少ない代替品が広く入手できるようになれば、成長が制限される
  • 裕福な消費者はエッセンシャルオイルディフューザーに注目
  • eコマースの台頭にもかかわらず、実店舗は依然として重要な役割を担っている

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HCPMY

The home care market in Malaysia saw relatively modest growth in current value terms in 2024 compared to the previous two years. According to the Department of Statistics Malaysia, inflation eased to 1.8% in November 2024, which, while lower than in 2022 and 2023, still presented challenges for low-income households. These consumers faced significant price pressures, especially from food costs, which grew at a faster rate than the overall Consumer Price Index (CPI). Retailers, grappling with hig...

Euromonitor International's Home Care in Malaysia market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Laundry care sees positive growth, driven by introduction of multifunctional and cost-saving products
  • Baking soda emerges as key natural ingredient in laundry detergents
  • Growing popularity of front-loading washing machines among urban consumers drives demand for low-suds formulations

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Laundry care will see increasing segmentation
  • Bio-Home unveils ECO refill stations, while its laundry sheets offer consumers a sustainable alternative
  • Offline retailers dominate, but e-commerce is set to continue to rise, as subscription-based models gain traction

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Slower growth amid changing consumer lifestyles
  • At-home cooking culture remains strong among families and in rural areas, boosting dishwashing product demand
  • Hand dishwashing DIY kit by Cozy offers much-needed affordability

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dishwashing market to experience slow growth amid energy cost concerns
  • Food delivery services will impact dishwashing demand
  • E-commerce sales to continue to grow while physical stores retain key role

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Multifunctional products fuel growth, given high cost of living
  • Refill stations appeal to environmentally-conscious consumers
  • Rising demand for antibacterial and disinfecting surface care products, fuelled by consumers' growing hygiene concerns

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stick and robotic vacuum cleaners and electric mops pose viable threat to standard floor cleaners
  • Senyumm launches subscription-based eco-friendly floor detergent sheets for convenient, sustainable cleaning
  • Online shopping for home care products will continue to rise, with physical stores remaining dominant

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Bleach retains its popularity, thanks to its versatility and affordability
  • Rising health and environmental concerns have negative impact on sales
  • Home care disinfectants offer a safer and more convenient alternative to bleach

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bleach will remain popular amongst price-sensitive consumers, who will show little brand loyalty
  • Growing demand for more sustainable products will undermine sales
  • E-commerce sales will continue to rise, although physical stores will remain important

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Steady growth for toilet care, fuelled by increasing hygiene concerns
  • In-cistern devices are valued for round-the-clock cleaning function
  • Growing demand for multipurpose cleaners amid busy lifestyles

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing demand for sustainable toilet care solutions
  • Rising demand for disinfectants in cleaning routines
  • E-commerce sales will continue to rise, although physical stores will retain largest share of the pie

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Lifestyle changes dampen demand
  • Established brands dominate sales
  • Offline shopping dominates, but e-commerce continues to rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth amid rising competition
  • Convenience trend will hamper demand for furniture and metal polishes
  • E-commerce will continue to gain traction, but physical stores will retain dominance

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Demand for air care continues to grow, with natural offerings gaining traction
  • High levels of car ownership drive demand for car air fresheners
  • E-commerce is on the rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising demand for multifunctional air fresheners
  • Candle air fresheners and reed diffusers offer a blend of fragrance and aesthetics
  • Affluent consumers turn to essential oil diffusers

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth in home insecticides alongside spike in number of dengue cases
  • Heightened demand for insecticides with natural plant-based ingredients
  • Spray and aerosol insecticides retain their popularity, while coils cater to rural needs

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Widening availability of less harmful alternatives to traditional home insecticides will restrict growth
  • Affluent consumers turn to essential oil diffusers
  • Physical stores retain key role, despite rise of e-commerce

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029