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市場調査レポート
商品コード
1598318

インドネシアのアパレルおよびフットウェア市場

Apparel and Footwear in Indonesia


出版日
ページ情報
英文 84 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
インドネシアのアパレルおよびフットウェア市場
出版日: 2024年11月18日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インドネシアのアパレルおよびフットウェア市場は、2024年には現在の金額ベースで堅調な業績を記録すると予想されます。生活コストへの懸念が成長をある程度緩やかにしてはいますが、いくつかの重要な要因が拡大に寄与しています。成長の主な原動力のひとつは、特に都市部におけるフィットネス活動の急増です。ピラティス、HIIT、ランニング、テニスなどのスポーツが大きな人気を博し、フィットネス関連のアパレルやフットウェアの需要増加を後押ししています。

当レポートでは、インドネシアのアパレルおよびフットウェア市場について調査し、2019年~2023年の最新の小売販売データと流通形態別の分析を提供するとともに、主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要な要因の戦略的分析を提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • 2024年のアパレルおよびフットウェアの全体像
  • 2024年の主要動向
  • 競合情勢
  • 小売業の発展
  • アパレルおよびフットウェアの今後

市場データ

免責事項

情報源

インドネシアの婦人服

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドネシアの婦人服は伝統と現代性の融合により2024年に健全な成長が見込まれる
  • インドネシアの地元ブランドは政府の持続可能性イニシアチブに沿って環境に優しいファッションを採用している
  • Artkeaは旗艦店のオープンで存在感を強化

展望と機会

  • プレミアムモールのコンセプト拡大により、国内外の高級ブランドの売上が伸びる
  • 若い消費者が「Support Lokal」の取り組みに賛同するにつれ、地元ブランドが注目を集めるようになる
  • 地元のファッションブランドが新しいコレクションで持続可能性を取り入れる

カテゴリーデータ

インドネシアのメンズウェア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 韓国のメンズウェアブランドがインドネシアで大流行
  • Ryuseiはデジタルイノベーションを活用して売上を伸ばす
  • 持続可能なファッションの実践が地元ブランドの間で勢いを増す

展望と機会

  • メンズウェアは、ミレニアル世代、持続可能性、独占性に焦点を当てて回復を続ける
  • マスマーケットの参入企業は、独占的なコラボレーションやロイヤルティプログラムを通じて変化する市場力学に適応する
  • ファッションインフルエンサーとしてのアスリートの台頭

カテゴリーデータ

インドネシアの子供服

主なデータ結果

2024年の発展

  • ソーシャルメディアの台頭により、ファッションは子供服に大きな影響を与える
  • 2024年パリオリンピックがアスレジャーにインスパイアされた動向を巻き起こす
  • 高級ブランドが子供服に進出、輸入品が低中所得層を惹きつける

展望と機会

  • インドネシアの子供服市場は、地元ブランドの存在感が強く、健全な成長が見込まれる
  • 地元ブランドはインドネシアの子供たちの関心を引くためにキャラクター主導のコレクションを活用する
  • 輸入子供服は手頃な価格のため、今後も成長を続ける

カテゴリーデータ

インドネシアのスポーツウェア

主なデータ結果

2024年の発展

  • スポーツウェアは健康とウェルネスの動向に後押しされて継続的な成長を遂げている
  • インドネシアの地元スポーツウェアブランドが勢いを増す
  • アディダスは「アイランドシリーズ」で地元文化を活用し、売上を伸ばす

展望と機会

  • スポーツウェアはアクティブなライフスタイルに牽引され、プラス成長を維持
  • インドネシアは大規模なイベントやアクティビティでスポーツ観光を狙う
  • インドネシアのスポーツウェア業界、世界展開を目指す

カテゴリーデータ

インドネシアのジーンズ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年には緩やかな成長が見込まれる
  • 国内外のブランド別地球に優しいデニムへの投資
  • Uniqloがインドネシアのジーンズ市場をリード、ロロ・ピアーナが高級デニムの新たな基準を確立

展望と機会

  • ジーンズ市場はZ世代の需要を牽引し、継続的な成長が見込まれる
  • 職人技に定評のある地元ブランドが国際舞台に進出
  • Levi'sとMcLaren Racing が初のコラボレーションコレクションを発表

カテゴリーデータ

インドネシアの靴下

主なデータ結果

2024年の発展

  • アスレジャーのトレンドにより、2024年も成長が続く
  • ピラティスの人気が高まり、専用アパレルの需要が増加
  • 高級ブランドは、新規参入の高級ブランドとの競合激化に直面する可能性がある

展望と機会

  • スニーカーの継続的な成長により、透け感のないストッキングの売上が伸びる可能性がある
  • アクティブなライフスタイルへの関心の高まりにより、スポーツ用ストッキングの需要が高まる
  • 地元の靴下メーカーは品質を重視し、CV TSMは品質でSNI認証を取得

カテゴリーデータ

インドネシアのアパレルアクセサリー

主なデータ結果

2024年の発展

  • K-POPアイドルがアパレルアクセサリーにますます影響力を及ぼしている
  • Hijabsはさまざまな趣味や嗜好に応えます
  • LacosteはNetflixやゴルフハウスとのコラボレーションを通じてその影響力を拡大しようとしている

展望と機会

  • スポーツアパレルアクセサリーの台頭
  • Hijabsの進化は成長を牽引し続ける
  • StussyとLevi's が限定カプセルコレクションでコラボ

カテゴリーデータ

インドネシアの履物

主なデータ結果

2024年の発展

  • ファッションとしてのスニーカーの台頭
  • テクノロジー主導のショッピング体験が靴市場を変革
  • アクティブウェアのコラボレーションがファッションとパフォーマンスの境界を再定義

展望と機会

  • カジュアルスタイルが成長を牽引し、スエードが復活
  • インドネシアの靴産業は継続的な課題に直面している
  • サロモンインドネシアとモテモテがカスタマイズ可能なフットウェアコレクションでコラボレーション

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CLFID

The Indonesian market for apparel and footwear is expected to register a solid performance in current value terms in 2024. While cost-of-living concerns have moderated growth to some extent, several key factors are contributing to its expansion. One of the major drivers of growth has been the surge in fitness activities, particularly in urban areas. Sports like Pilates, HIIT, running, and tennis have gained significant traction, fuelling increased demand for fitness-related apparel and footwear.

Euromonitor International's Apparel and Footwear in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023 and analysis by distribution format allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, leading brands, and offers strategic analysis of key factors influencing the market. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Apparel, Footwear, Sportswear.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Apparel and Footwear market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Apparel and footwear in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for apparel and footwear?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Apparel and Footwear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 2 Sales of Apparel and Footwear by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Apparel and Footwear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 4 Sales of Apparel and Footwear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Apparel and Footwear: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Apparel and Footwear: % Value 2021-2024
  • Table 7 Distribution of Apparel and Footwear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Apparel and Footwear by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 12 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

WOMENSWEAR IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Womenswear in Indonesia set for healthy growth in 2024, driven by fusion of tradition and modernity
  • Local Indonesian brands embrace eco-friendly fashion in line with government sustainability initiatives
  • Artkea strengthens its presence with flagship store launch

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Expansion of premium mall concept will boost sales of local and international luxury brands
  • Local brands to gain prominence as younger consumers embrace "Support Lokal" initiatives
  • Local fashion brands embrace sustainability in new collections

CATEGORY DATA

  • Table 13 Sales of Womenswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 14 Sales of Womenswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Womenswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Womenswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 17 NBO Company Shares of Womenswear: % Value 2020-2024
  • Table 18 LBN Brand Shares of Womenswear: % Value 2021-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Women's Nightwear: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Women's Nightwear: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Women's Outerwear: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Women's Outerwear: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Women's Swimwear: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Women's Swimwear: % Value 2021-2024
  • Table 25 NBO Company Shares of Women's Underwear: % Value 2020-2024
  • Table 26 LBN Brand Shares of Women's Underwear: % Value 2021-2024
  • Table 27 Forecast Sales of Womenswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 28 Forecast Sales of Womenswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Womenswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 30 Forecast Sales of Womenswear by Category: % Value Growth 2024-2029

MENSWEAR IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Korean menswear brands make waves in Indonesia
  • Ryusei leverages digital innovation to boost sales
  • Sustainable fashion practices gain momentum among local brands

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Menswear will continue to recover, with focus on millennials, sustainability, and exclusivity
  • Mass-market players will adapt to changing market dynamics with exclusive collaborations and loyalty programmes
  • Rise of athletes as fashion influencers

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of Menswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 32 Sales of Menswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Menswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Menswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Menswear: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Menswear: % Value 2021-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Men's Nightwear: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Men's Nightwear: % Value 2021-2024
  • Table 39 NBO Company Shares of Men's Outerwear: % Value 2020-2024
  • Table 40 LBN Brand Shares of Men's Outerwear: % Value 2021-2024
  • Table 41 NBO Company Shares of Men's Swimwear: % Value 2020-2024
  • Table 42 LBN Brand Shares of Men's Swimwear: % Value 2021-2024
  • Table 43 NBO Company Shares of Men's Underwear: % Value 2020-2024
  • Table 44 LBN Brand Shares of Men's Underwear: % Value 2021-2024
  • Table 45 Forecast Sales of Menswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 46 Forecast Sales of Menswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 47 Forecast Sales of Menswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 48 Forecast Sales of Menswear by Category: % Value Growth 2024-2029

CHILDRENSWEAR IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Fashion is having a greater impact on childrenswear, due to rise of social media
  • Paris 2024 Olympics sparks athleisure-inspired trends
  • Luxury brands expand into children's fashion, while imported products attract lower-middle income groups

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Childrenswear market in Indonesia is set for healthy growth with strong local brand presence
  • Local brands will tap into character-driven collections to engage Indonesian children
  • Imported childrenswear will continue to thrive, due to its affordability

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Childrenswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 50 Sales of Childrenswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Childrenswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Childrenswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 53 NBO Company Shares of Childrenswear: % Value 2020-2024
  • Table 54 LBN Brand Shares of Childrenswear: % Value 2021-2024
  • Table 55 Forecast Sales of Childrenswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Childrenswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 57 Forecast Sales of Childrenswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 58 Forecast Sales of Childrenswear by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTSWEAR IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sportswear sees continued growth fuelled by health and wellness trends
  • Local sportswear brands in Indonesia gain momentum
  • Adidas taps into local culture with "Island Series" to boost sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sportswear will maintain positive growth, driven by active lifestyles
  • Indonesia targets sports tourism with major events and activities
  • Indonesian sportswear industry eyes global expansion

CATEGORY DATA

  • Table 59 Sales of Sportswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 60 Sales of Sportswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 61 NBO Company Shares of Sportswear: % Value 2020-2024
  • Table 62 LBN Brand Shares of Sportswear: % Value 2021-2024
  • Table 63 Distribution of Sportswear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 64 Forecast Sales of Sportswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 65 Forecast Sales of Sportswear by Category: % Value Growth 2024-2029

JEANS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Modest growth expected in 2024
  • Investment in planet-friendly denim by local and international brands
  • Uniqlo leads Indonesia's jeans market while Loro Piana sets new standards for luxury denim

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Jeans market set for continued growth with Gen Z driving demand
  • Local brands, with their reputation for craftmanship, will eye international stage
  • Levi's and McLaren Racing launch first collaborative collection

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 67 Sales of Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 68 Sales of Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 69 Sales of Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 70 Sales of Men's Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 71 Sales of Men's Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 72 Sales of Men's Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 73 Sales of Men's Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 74 Sales of Women's Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 75 Sales of Women's Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 76 Sales of Women's Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 77 Sales of Women's Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Jeans: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Jeans: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 82 Forecast Sales of Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 83 Forecast Sales of Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 84 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 85 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 86 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 88 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 91 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029

HOSIERY IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Continued growth in 2024, thanks to athleisure trend
  • Pilates gains popularity, boosting demand for specialised apparel
  • Luxury brands may face growing competition from new premium entrants

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued growth of sneakers could boost sales of non-sheer hosiery
  • Growing interest in active lifestyles will fuel demand for sports hosiery
  • Local sock manufacturers prioritise quality, with CV TSM earning SNI certification for quality

CATEGORY DATA

  • Table 92 Sales of Hosiery by Category: Volume 2019-2024
  • Table 93 Sales of Hosiery by Category: Value 2019-2024
  • Table 94 Sales of Hosiery by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 95 Sales of Hosiery by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 96 NBO Company Shares of Hosiery: % Value 2020-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Hosiery: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Hosiery by Category: Volume 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Hosiery by Category: Value 2024-2029
  • Table 100 Forecast Sales of Hosiery by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 101 Forecast Sales of Hosiery by Category: % Value Growth 2024-2029

APPAREL ACCESSORIES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • K-pop idols have growing influence on apparel accessories
  • Hijabs cater to a variety of tastes and preferences
  • Lacoste seeks to expand its reach through collaborations with Netflix and Golf House

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rise of sport-apparel accessories
  • Evolution of the hijab will continue to drive growth
  • Stussy and Levi's collaborate on limited-edition capsule collection

CATEGORY DATA

  • Table 102 Sales of Apparel Accessories by Category: Volume 2019-2024
  • Table 103 Sales of Apparel Accessories by Category: Value 2019-2024
  • Table 104 Sales of Apparel Accessories by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 105 Sales of Apparel Accessories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 106 NBO Company Shares of Apparel Accessories: % Value 2020-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Apparel Accessories: % Value 2021-2024
  • Table 108 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: Volume 2024-2029
  • Table 109 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: % Value Growth 2024-2029

FOOTWEAR IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rise of sneakers as a fashion statement
  • Technology-driven shopping experiences transform the footwear market
  • Activewear collaborations redefine boundaries of fashion and performance

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Casual styles will drive growth, with suede making a comeback
  • Indonesian footwear industry faces ongoing challenges
  • Salomon Indonesia and Mote Mote collaborate on customisable footwear collection

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Footwear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 113 Sales of Footwear by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Footwear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 115 Sales of Footwear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 116 NBO Company Shares of Footwear: % Value 2020-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Footwear: % Value 2021-2024
  • Table 118 Distribution of Footwear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 119 Forecast Sales of Footwear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 120 Forecast Sales of Footwear by Category: Value 2024-2029
  • Table 121 Forecast Sales of Footwear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 122 Forecast Sales of Footwear by Category: % Value Growth 2024-2029