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市場調査レポート
商品コード
1598285

マレーシアのアパレルおよびフットウェア市場

Apparel and Footwear in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
マレーシアのアパレルおよびフットウェア市場
出版日: 2024年11月22日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアにおけるアパレルおよびフットウェアの売上は、過去2年間と比べればペースは落ちますが、2024年には現在の金額ベースでプラス成長が見込まれます。生活コストの上昇は市場に大きな影響を与えており、原材料価格の上昇と労働力不足による生産コストの上昇が衣料品と靴の価格上昇につながっています。さらに、地政学的緊張を背景にサプライチェーンの混乱が続いており、これは衣料品と靴の両方に影響を与え続けています。

当レポートでは、マレーシアのアパレルおよびフットウェア市場について調査し、2019年~2023年の最新の小売販売データと流通形態別の分析を提供するとともに、主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要な要因の戦略的分析を提供しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場データ

免責事項

情報源

マレーシアの婦人服

主なデータ結果

2024年の発展

  • カジュアル化のトレンドがノンフォーマルな婦人服の成長を牽引
  • 中古衣料は予算を重視する消費者にとって魅力的であることが判明
  • マスファッションブランドが引き続き市場を独占し、地元の参入企業はオンライン小売に重点を移す

展望と機会

  • 厳しい経済状況にもかかわらず、婦人服は成長の準備ができている
  • モデストファッションのトレンドが勢いを増す
  • ハイブリッド小売モデルへの移行継続

カテゴリーデータ

マレーシアのメンズウェア

主なデータ結果

2024年の発展

  • ハイブリッドな働き方や服装規定の変化により、メンズウェアのカジュアル化が進む
  • ファッションに敏感な男性消費者のニーズに応える地元のメンズウェアデザイナーの台頭
  • メンズファッションでは持続可能性が重要な焦点となる

展望と機会

  • 生活費の上昇により、手頃な価格のメンズウェアの需要が高まる
  • カジュアルファッションのトレンドにより、ストリートウェアが主役に
  • オンライン小売業の成長にもかかわらず、実店舗は依然として重要

カテゴリーデータ

マレーシアの子供服

主なデータ結果

2024年の発展

  • 子供服市場は、社交活動や外出の増加とともにさらなる成長が見込まれている
  • ファストファッションブランドは、手頃な価格の子供服を提供することで競合情勢を支配している
  • オンライン小売業者は、価値重視のセグメントをターゲットにマレーシアでの事業を拡大

展望と機会

  • オンラインとオフラインの小売業の拡大により、子供服の見通しは好調
  • 購買力の高い親は、子供のために高品質の子供服を求める傾向が高まる
  • 子供服ブランドは、若い消費者にアピールするためにライセンスキャラクターを使い続ける

カテゴリーデータ

マレーシアのスポーツウェア

主なデータ結果

2024年の発展

  • アクティブなライフスタイルの増加がスポーツウェアの成長を促進
  • 国際的なスポーツウェアブランドがマレーシアへの進出を狙う
  • マレーシアのスポーツウェア店は最先端の技術でショッピング体験をパーソナライズ

展望と機会

  • 健康的なライフ動向のトレンドに後押しされ、スポーツウェアの見通しは明るい
  • 実店舗での小売業は今後も不可欠であり、没入型でインタラクティブな顧客体験を提供する企業が求めらる
  • より多くのスポーツウェアブランドが持続可能性に注力

カテゴリーデータ

マレーシアのジーンズ

主なデータ結果

2024年の発展

  • アスレジャートレンドの強化により、2024年も着実に成長
  • ジーンズメーカーが持続可能性の証明を誇示
  • Levi'sは高級ショッピング体験とコラボレーションを通じて地位を固める

展望と機会

  • Levi'sが新たな旗艦店の開設を進める中、ジーンズの需要は引き続き堅調に推移する見込み
  • ブランドが価格戦略に注力する中、エコノミージーンズとスタンダードジーンズの需要が増加
  • ジーンズメーカーは、環境意識の高い消費者の需要に応えるため、持続可能性に重点を置く

カテゴリーデータ

マレーシアの靴下

主なデータ結果

2024年の発展

  • パンデミック後の急増の後、2024年にはストッキングの売上はやや安定するが、アスレジャーのトレンドがさらなる需要を牽引
  • ファストファッションとスポーツブランドのストッキングの需要の高まりが成長を牽引
  • KKスーパーマート、「Allah」ソックスで反発に直面

展望と機会

  • アスレジャーのトレンドが成長を牽引
  • 値引きが売上を刺激する鍵となる
  • マレーシアの靴下デザインにおける多様性と地域文化への注目の高まり

カテゴリーデータ

マレーシアのアパレルアクセサリー

主なデータ結果

2024年の発展

  • アスレジャーがアパレルアクセサリーの需要を形成
  • 新モールオープンにより高級ブランドの売上回復
  • オンライン小売業者は、アパレルアクセサリーのカスタマイズだけでなく、これまでにない多様性も提供

展望と機会

  • モデストファッションの需要増加がスカーフの売上を牽引
  • 割引は今後も重要なマーケティング戦略であり続ける
  • ニッチな企業や新興企業がオンライン小売業に参入することが期待される

カテゴリーデータ

マレーシアのフットウェア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 女性用靴が売上成長を牽引
  • マレーシアのアクティブなライフスタイルブームの中でスポーツシューズが好調
  • 新しいテクノロジーがパーソナライズされたショッピング体験を提供

展望と機会

  • コスト意識が高まる可能性にもかかわらず、フットウェアは着実に成長する
  • スポーツ活動への関心が高まると、高度な靴技術に対する需要が高まる
  • 競争力のある価格設定で靴市場を再構築するeコマース

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CLFMY

Sales of apparel and footwear in Malaysia are expected to see positive growth in current value terms in 2024, albeit at a slower pace compared to the previous two years. The rising cost of living is a significant factor impacting the market, with higher production costs - driven by increases in raw material prices and labour shortages - leading to higher prices for clothing and shoes. Additionally, ongoing supply chain disruptions, in the context of geopolitical tensions, continue to affect both...

Euromonitor International's Apparel and Footwear in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023 and analysis by distribution format allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, leading brands, and offers strategic analysis of key factors influencing the market. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Apparel, Footwear, Sportswear.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Apparel and Footwear market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Apparel and footwear in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for apparel and footwear?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Apparel and Footwear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 2 Sales of Apparel and Footwear by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Apparel and Footwear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 4 Sales of Apparel and Footwear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Apparel and Footwear: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Apparel and Footwear: % Value 2021-2024
  • Table 7 Distribution of Apparel and Footwear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Apparel and Footwear by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 12 Forecast Sales of Apparel and Footwear by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

WOMENSWEAR IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Casualisation trend drives growth in non-formal womenswear
  • Second-hand clothing proves to be attractive to budget-conscious consumers
  • Mass fashion brands continue to dominate the market, with local players shifting focus to online retailing

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Womenswear is poised for growth, despite challenging economic conditions
  • Modest clothing trend will gain momentum
  • Continued shift towards hybrid retail model

CATEGORY DATA

  • Table 13 Sales of Womenswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 14 Sales of Womenswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Womenswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Womenswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 17 NBO Company Shares of Womenswear: % Value 2020-2024
  • Table 18 LBN Brand Shares of Womenswear: % Value 2021-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Women's Nightwear: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Women's Nightwear: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Women's Outerwear: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Women's Outerwear: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Women's Swimwear: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Women's Swimwear: % Value 2021-2024
  • Table 25 NBO Company Shares of Women's Underwear: % Value 2020-2024
  • Table 26 LBN Brand Shares of Women's Underwear: % Value 2021-2024
  • Table 27 Forecast Sales of Womenswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 28 Forecast Sales of Womenswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Womenswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 30 Forecast Sales of Womenswear by Category: % Value Growth 2024-2029

MENSWEAR IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shift towards casual menswear, driving by hybrid working and changing dress codes
  • Rise of local menswear designers catering to fashion-conscious male consumers
  • Sustainability becomes key focus in men's fashion

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising cost of living will boost demand for affordable menswear ranges
  • Streetwear will take central stage, thanks to casual dressing trend
  • Physical stores will remain vital, despite growth in online retail

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of Menswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 32 Sales of Menswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Menswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 34 Sales of Menswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 35 NBO Company Shares of Menswear: % Value 2020-2024
  • Table 36 LBN Brand Shares of Menswear: % Value 2021-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Men's Nightwear: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Men's Nightwear: % Value 2021-2024
  • Table 39 NBO Company Shares of Men's Outerwear: % Value 2020-2024
  • Table 40 LBN Brand Shares of Men's Outerwear: % Value 2021-2024
  • Table 41 NBO Company Shares of Men's Swimwear: % Value 2020-2024
  • Table 42 LBN Brand Shares of Men's Swimwear: % Value 2021-2024
  • Table 43 NBO Company Shares of Men's Underwear: % Value 2020-2024
  • Table 44 LBN Brand Shares of Men's Underwear: % Value 2021-2024
  • Table 45 Forecast Sales of Menswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 46 Forecast Sales of Menswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 47 Forecast Sales of Menswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 48 Forecast Sales of Menswear by Category: % Value Growth 2024-2029

CHILDRENSWEAR IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Childrenswear market sees further growth, alongside rise of social activities and outings
  • Fast-fashion brands dominate competitive landscape by providing affordable childrenswear ranges
  • Online retailers expand their footprint in Malaysia by targeting value-driven segment

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong prospects childrenswear, driven by online and offline retail expansion
  • Parents with higher purchasing power increasingly sought for premium quality childrenswear for their children
  • Childrenswear brands will continue to use licenced characters to appeal to young consumers

CATEGORY DATA

  • Table 49 Sales of Childrenswear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 50 Sales of Childrenswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Childrenswear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Childrenswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 53 NBO Company Shares of Childrenswear: % Value 2020-2024
  • Table 54 LBN Brand Shares of Childrenswear: % Value 2021-2024
  • Table 55 Forecast Sales of Childrenswear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Childrenswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 57 Forecast Sales of Childrenswear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 58 Forecast Sales of Childrenswear by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTSWEAR IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rise in active lifestyles boosts growth in sportswear
  • International sportswear brands eye Malaysian expansion
  • Sportswear stores in Malaysia personalise shopping experience with cutting-edge technology

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Positive outlook for sportswear, fuelled by healthy lifestyle trends
  • Bricks-and-mortar retailing will remain essential, with players offering immersive and interactive customer experiences
  • More sportswear brands to focus on sustainability

CATEGORY DATA

  • Table 59 Sales of Sportswear by Category: Value 2019-2024
  • Table 60 Sales of Sportswear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 61 NBO Company Shares of Sportswear: % Value 2020-2024
  • Table 62 LBN Brand Shares of Sportswear: % Value 2021-2024
  • Table 63 Distribution of Sportswear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 64 Forecast Sales of Sportswear by Category: Value 2024-2029
  • Table 65 Forecast Sales of Sportswear by Category: % Value Growth 2024-2029

JEANS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Steady growth in 2024, driven by strengthening athleisure trend
  • Jeans manufacturers flex their sustainability credentials
  • Levi's consolidates its position through upscale shopping experiences and collaborations

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Strong demand for jeans is set to continue as Levi's forges ahead with new flagship stores
  • Economy and standard jeans to see stronger demand as brands focus on pricing strategies
  • Jean manufacturers will focus on sustainability to meet demands of environmentally- conscious consumers

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 67 Sales of Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 68 Sales of Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 69 Sales of Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 70 Sales of Men's Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 71 Sales of Men's Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 72 Sales of Men's Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 73 Sales of Men's Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 74 Sales of Women's Jeans by Category: Volume 2019-2024
  • Table 75 Sales of Women's Jeans by Category: Value 2019-2024
  • Table 76 Sales of Women's Jeans by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 77 Sales of Women's Jeans by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Jeans: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Jeans: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 82 Forecast Sales of Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 83 Forecast Sales of Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 84 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 85 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 86 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Men's Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 88 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: Volume 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: Value 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 91 Forecast Sales of Women's Jeans by Category: % Value Growth 2024-2029

HOSIERY IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Sales of hosiery stabilise somewhat in 2024 following post-pandemic surge, although athleisure trend drives further demand
  • High demand for fast-fashion and sports-branded hosiery drives growth
  • KK Super Mart faces backlash over "Allah" socks

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Athleisure trend will drive growth
  • Price discounts will be key to stimulating sales
  • Increasing focus on diversity and local culture in Malaysian hosiery designs

CATEGORY DATA

  • Table 92 Sales of Hosiery by Category: Volume 2019-2024
  • Table 93 Sales of Hosiery by Category: Value 2019-2024
  • Table 94 Sales of Hosiery by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 95 Sales of Hosiery by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 96 NBO Company Shares of Hosiery: % Value 2020-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Hosiery: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Hosiery by Category: Volume 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Hosiery by Category: Value 2024-2029
  • Table 100 Forecast Sales of Hosiery by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 101 Forecast Sales of Hosiery by Category: % Value Growth 2024-2029

APPAREL ACCESSORIES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Athleisure shapes demand for apparel accessories
  • Revival in sales of luxury brands, thanks due new mall openings
  • Online retailers offer unprecedented variety, as well as customisation in apparel accessories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growing demand for modest fashion will drive sales of scarves
  • Discounting will remain relevant marketing tactic
  • Niche or emerging players are expected to tap into online retailing

CATEGORY DATA

  • Table 102 Sales of Apparel Accessories by Category: Volume 2019-2024
  • Table 103 Sales of Apparel Accessories by Category: Value 2019-2024
  • Table 104 Sales of Apparel Accessories by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 105 Sales of Apparel Accessories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 106 NBO Company Shares of Apparel Accessories: % Value 2020-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Apparel Accessories: % Value 2021-2024
  • Table 108 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: Volume 2024-2029
  • Table 109 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Apparel Accessories by Category: % Value Growth 2024-2029

FOOTWEAR IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Women's footwear leads sales growth
  • Sports footwear thrives amid Malaysia's active lifestyle boom
  • New technology offers personalised shopping experience

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Footwear will see steady growth, despite potential rise in cost-conscious behaviour
  • Growing interest in sporting activities will lead to rising demand for advanced footwear technologies
  • E-commerce to reshape the footwear market with competitive pricing

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Footwear by Category: Volume 2019-2024
  • Table 113 Sales of Footwear by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Footwear by Category: % Volume Growth 2019-2024
  • Table 115 Sales of Footwear by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 116 NBO Company Shares of Footwear: % Value 2020-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Footwear: % Value 2021-2024
  • Table 118 Distribution of Footwear by Format: % Value 2019-2024
  • Table 119 Forecast Sales of Footwear by Category: Volume 2024-2029
  • Table 120 Forecast Sales of Footwear by Category: Value 2024-2029
  • Table 121 Forecast Sales of Footwear by Category: % Volume Growth 2024-2029
  • Table 122 Forecast Sales of Footwear by Category: % Value Growth 2024-2029