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市場調査レポート
商品コード
1561903

米国のコンシューマーヘルス市場

Consumer Health in the US

出版日: | 発行: Euromonitor International | ページ情報: 英文 129 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.96円
米国のコンシューマーヘルス市場
出版日: 2024年09月17日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年の米国のコンシューマーヘルス市場は、様々なカテゴリーで緩やかな環境となります。インフレ圧力は緩和し、価格上昇はやや緩やかになる一方、咳・風邪・アレルギー治療薬(CCA)などの季節性カテゴリーは、2022年に観察されたピークの後、安定を続けています。ブランド製品のコストが正常化し、サプライチェーンの効率が改善したため、プライベートブランド製品も緩やかになっています。

当レポートでは、米国のコンシューマーヘルス市場について調査し、市場の概要とともに、2019年から2023年までの最新の小売販売データ、市場の機会と今後の見通しなどをまとめいます。

目次

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

付録

  • OTC登録と分類
  • ビタミンおよび栄養補助食品の登録と分類
  • セルフメディケーション/セルフケアと予防医学
  • スイッチ

免責事項

定義

情報源

米国の鎮痛剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 鎮痛剤全般は2024年に株価が軟調に推移する見通し
  • 新しい種類の鎮痛処方薬が鎮痛剤に変化をもたらす可能性がある
  • 新製品の発売により、局所鎮痛剤/麻酔剤の勢いが継続

展望と機会

  • アスピリンとナプロキセンは予測期間中に引き続き減少する見込み
  • 月経の健康を重視することで、月経疼痛管理製品の組み合わせが生まれる可能性がある
  • 小児科志向の企業は、形式や成分配合を通じて鎮痛剤を混乱させる可能性がある

カテゴリーデータ

米国の咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 咳、風邪、アレルギー(花粉症)治療薬は正常に戻りつつある
  • 価格圧力が緩和する中、プライベートブランドの勢いは鈍化
  • ハレオンのロビトゥシンが微生物汚染のため回収

展望と機会

  • 気候変動は咳止め、風邪薬、アレルギー薬の安定した消費者の摂取に影響を与える
  • FDAのフェニレフリンに関する判決は、咳止め薬や風邪薬の大手企業に混乱をもたらす可能性がある
  • 薬用菓子類による共食いを経験する咽頭製剤

カテゴリーデータ

米国の消化器治療薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消化器系治療薬は、パンデミック後の健康状態の変化と健康志向の製品開発の恩恵を受け続ける
  • 消化器治療薬の直接消費者向け破壊的ブランド、ワンダーベリーがCVSに参入
  • 大手ブランドと直販ブランドが新製品の発売で競争している

展望と機会

  • 下剤は米国の人口動態の変化にうまく対応
  • PPIは、副作用や代替品の影響で予測期間中に消費者の摂取量が大幅に減少すると見込まれる
  • 女性の健康を目的とした消化サポート製品は、合併や買収活動が活発化する可能性がある

カテゴリーデータ

米国の皮膚科

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者はインフレ、経済の不確実性、継続的な価格上昇に苦しみ続けるため、2024年の皮膚科製品の業績はまちまちになると予想される
  • 新たな政策変更とサービスベースの提供の増加により、駆虫薬/シラミ(頭と体)治療のパフォーマンスに影響を及ぼすことが予想される
  • 消費者の安全性と皮膚の健康に対する最優先事項が皮膚科製品の革新を促進

展望と機会

  • 消費者の自然で非医薬品的なソリューションへの関心は、予測期間中の皮膚科用医薬品の成長を緩やかにする可能性がある
  • デジタルエンゲージメントは、ブランド認知度の向上、コミュニティの構築、消費者の教育に有望な手段となる可能性がある
  • 競合環境は激化しており、美容・パーソナルケア、処方箋ベースの製品からの圧力が高まることが予想される

カテゴリーデータ

米国のNRT禁煙補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • パッチフォーマットは停滞したパフォーマンスを続けている
  • ハレオンの国際的な投資撤退は国内情勢の不確実な軌道を示唆
  • 今後はより多くのD2Cブランドが登場

展望と機会

  • ニコチン断ち薬:潜在的なカテゴリー破壊者か
  • ZYNニコチンポーチの不確実な規制状況は、従来のNRTソリューションに利益をもたらす可能性がある
  • 米国の若い世代の間で電子タバコやニコチンポーチの使用が増加

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

米国の睡眠補助薬

主なデータ結果

2024年の発展

  • 睡眠補助剤の価値成長は、従来の製品が優位性を失うにつれて低下し続けている
  • 天然の睡眠サポート成分は、「スリーピーガール・モクテル」などのデジタル動向から恩恵を受けている
  • DTCブランドと老舗ブランドは、新製品の発売で睡眠サプリメントを通じて革新を模索している

展望と機会

  • 脅威にさらされている分野で、老舗企業がいかに革新を目指すか
  • 小売eコマースは、睡眠補助剤および睡眠関連カテゴリーの将来において引き続き重要な役割を果たすと予想される
  • 小児睡眠製品は、懸念からメラトニンの位置づけから外れる可能性がある

カテゴリーデータ

米国の眼科医療

主なデータ結果

2024年の発展

  • アレルギーシーズンの激化により、アレルギー用アイケア製品の需要が高まり、イノベーションが促進されている
  • ドライアイは、アイケア製品の進歩の最前線に君臨し続けている
  • 目薬のリコールは目の健康教育の重要性を浮き彫りにする

展望と機会

  • 気候条件の悪化は眼科医療業界にとってチャンスとなる
  • 持続可能な処方はプレミアム化の面で重要な要素となる
  • 美容ポジショニングは標準的なアイケアに有望

カテゴリーデータ

米国の創傷ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 成熟化により創傷ケアの成長は制限され続けている
  • ケンビューは創傷ケアの最前線に立ち、多種多様な高品質製品を提供している
  • 小売eコマースが創傷ケアの人気の流通チャネルとして浮上

展望と機会

  • 現在は制約があるもの、製品のイノベーションが価値成長の鍵となる
  • 危険な「永遠の化学物質」が創傷治療の成長見通しを妨げる可能性がある
  • 成熟と人口減少により量的成長は制限されるが、持続可能性の証明は重要なセールスポイントとなる見込み

カテゴリーデータ

米国のビタミン

主なデータ結果

2024年の発展

  • ビタミンは安定した価値成長を維持
  • 成長を促進する独自のマーケティング戦略
  • プライベートブランドは手頃な価格と価値から利益を得る

展望と機会

  • ビタミンは機能性食品や飲料との競争が激化
  • 特定の健康問題に焦点を当てたパーソナライズされたアプローチの増加
  • イノベーションは、価値ある売上の継続的な成長を確実にするための鍵

カテゴリーデータ

米国の栄養補助食品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 栄養補助食品は着実に価値が成長しており、タンパク質を豊富に含む栄養補助食品は健康意識の高まりの恩恵を受けている
  • ウェルネス業界における合併と買収の増加
  • Amazonが新しいサプリメントガイドラインを採用

展望と機会

  • 栄養補助食品は堅調な成長を維持する見込み。発売は特定の消費者グループをターゲットに
  • 女性の健康と内側からの美容のための製品が増加
  • 多機能性とパーソナライゼーションがさらに勢いを増す

カテゴリーデータ

米国の体重管理と健康

主なデータ結果

2024年の発展

  • 体重管理と健康の価値は急激に低下
  • ダイエット薬や筋肉増強サプリメントの10代への販売に対する法的規制
  • 減量方法に対する認識の変化

展望と機会

  • GLP-1薬を服用した後、消費者がこのカテゴリーに再び参入する可能性
  • ダイエットや運動に関するライフスタイルの変化は、体重管理に関心のある消費者にとって依然として最優先事項
  • 体重管理と健康増進に役立つGLP-1サポート製品

カテゴリーデータ

米国のスポーツ栄養

主なデータ結果

2024年の発展

  • 健康とフィットネスへの注目が高まり、スポーツ栄養にとって今年も好調な年
  • イノベーションはより幅広い視聴者にリーチする上で重要な役割を果たす
  • 小売eコマースとオムニチャネル戦略によりスポーツ栄養の浸透を強化

展望と機会

  • スポーツ栄養学におけるパーソナライゼーションが勢いを増す
  • ウェルネスの概念が曖昧になり、業界間の競合が激化
  • 持続可能なスポーツ栄養がさらに勢いを増す

カテゴリーデータ

米国のハーブ/伝統製品

主なデータ結果

2024年の発展

  • ハーブ/伝統製品は今年も成長を遂げる
  • ハーブ/伝統製品の成長維持にはイノベーションが鍵
  • 脳と認知の健康製品としてのアダプトゲンとキノコの台頭

展望と機会

  • 減量方法としてのハーブ/伝統的な栄養補助食品の混合効果
  • 女性の健康に対する継続的な関心は、月経の健康サポートを強調し、月経痛を管理するための統合的なソリューションを推進する可能性がありる
  • 有効性と安全性に関する懸念からさらなる規制が敷かれる可能性があり、ハーブ/伝統製品の成長が鈍化する可能性があることを示唆

カテゴリーデータ

米国の小児用コンシューマーヘルス

主なデータ結果

2024年の発展

  • 小児用鎮痛剤、咳止め、風邪薬、アレルギー薬の需要は2022年のピークから引き続き減少する見込み
  • 小児睡眠製品、メラトニン製品以外の成分イノベーションを拡大
  • 栄養動向の監視とバランスのとれたサプリメント摂取の重要性が増す

展望と機会

  • 小児用鎮痛剤の企業が形式と成分の革新を通じて市場を破壊する機会
  • ナチュラル/ハーブの動向に焦点を当て、顧客基盤を拡大するための新製品の発売
  • 小児用ビタミン剤と栄養補助食品の見通しは明るい

カテゴリーデータ

目次
Product Code: CHUS

In 2024, the consumer health landscape in the US is marked by a moderated environment across various categories. Inflationary pressures have eased, leading to slightly slower price increases, while seasonal categories such as cough, cold, and allergy remedies (CCAs) continue to stabilise after the peaks observed in 2022. Private label offerings have also moderated, as the cost of branded products has normalised and supply chain efficiencies improved.

Euromonitor International's Consumer Health in USA report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2019-2023, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2028 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer health in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for consumer health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2019-2024
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2019-2024
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2024
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

ANALGESICS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Analgesics overall to see a softer value performance in 2024
  • A new class of pain relief prescription medicine could bring change to analgesics
  • Continued momentum in topical analgesics/anaesthetic fuelled by new product launches

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Aspirin and naproxen to witness continued declines over the forecast period
  • Emphasis on menstrual health could lead to combination menstrual pain management products
  • Paediatric-oriented players could disrupt analgesics through format and ingredient formulations

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2020-2024
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2021-2024
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2024-2029
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2024-2029

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Cough, cold and allergy (hay fever) remedies continues its return to normality
  • Private label momentum slows amidst easing price pressures
  • Haleon's Robitussin recalled for microbial contamination

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Climate change to influence stable consumer uptake for cough, cold, and allergy remedies
  • FDA's phenylephrine ruling could disrupt major players in cough and cold remedies
  • Pharyngeal preparations to experience cannibalisation from medicated confectionery

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DIGESTIVE REMEDIES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Digestive remedies continues to benefit from post-pandemic health changes and wellness-oriented product developments
  • Digestive remedies direct-to-consumer disruptor brand Wonderbelly enters CVS
  • Big brands and direct-to-consumer brands compete with product launches

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Laxatives well-positioned for US demographic shifts
  • PPIs set to see significantly reduced consumer intake over the forecast period due to side-effects and substitutes
  • Digestive support products positioned for women's health could witness heightened mergers and acquisitions activity

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2019-2024
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2024
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2024-2029
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2024-2029

DERMATOLOGICALS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mixed performance expected in dermatologicals in 2024, as consumers continue struggling with inflation, economic uncertainty, and ongoing price increases
  • New policy changes and rise in service-based offerings expected to impact the performance of antiparasitics/lice (head and body) treatments
  • Top consumer priorities of safety and skin health spur innovation in dermatologicals

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumer interest in natural and non-medicated solutions could moderate the growth of dermatologicals over the forecast period
  • Digital engagement could provide a promising avenue to improve brand perception, build communities, and educate consumers
  • The competitive environment is set to intensify, with rising pressure expected from beauty and personal care, as well as prescription-based offerings

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2019-2024
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2020-2024
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2024
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2021-2024
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2024-2029
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2024-2029

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Patch format continues to witness a stagnant performance
  • Haleon's international divestments hint at uncertain trajectory for the domestic landscape
  • More direct-to-consumer brands on the horizon

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Nicotine cessation medication: Potential category disruptor?
  • Uncertain regulatory landscape for ZYN nicotine pouches could benefit traditional NRT solutions
  • Vaping and usage of nicotine pouches increasing amongst younger generations in the US

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2024-2029

SLEEP AIDS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Value growth in sleep aids continues to fall as traditional products lose their edge
  • Natural sleep support ingredients see benefits from digital trends, such as the "sleepy girl mocktail"
  • DTC and legacy brands look to innovate through sleep supplementation in new product launches

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • How legacy players will look to innovate in a category under threat
  • Retail e-commerce expected to continue to play a major role in the future of sleep aids and sleep adjacent categories
  • Paediatric sleep products could move away from melatonin positioning due to concerns

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2024-2029

EYE CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The heightened allergy season is driving demand for allergy eye care products and sparking innovation
  • Dry eye conditions remain at the forefront of advances in eye care offerings
  • Recalls of eye drops highlight the significance of eye health education

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Worsening climate conditions present an opportunity for eye care players
  • Sustainable formulations will be a crucial factor in terms of premiumisation
  • Beauty positioning shows promise for standard eye care

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2024-2029

WOUND CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Maturity continues to limit growth in wound care
  • Kenvue remains at the forefront of wound care, offering a diverse range of high-quality products
  • Retail e-commerce emerges as a popular distribution channel for wound care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Product innovation, while currently constrained, will be key to drive value growth
  • Dangerous "forever chemicals" may hinder the growth prospects for wound care
  • Maturity and declining population to limit volume growth; however, sustainability credentials set to become an important selling point

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2024-2029

VITAMINS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Vitamins maintains a steady value growth performance
  • Unique marketing tactics to stimulate growth
  • Private label benefits from affordability and value

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Vitamins set to face increasing rivalry from functional food and drinks
  • Rise in personalised approach to focus on targeted health concerns
  • Innovation is key to ensuring continuous growth in value sales

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2024-2029

DIETARY SUPPLEMENTS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Dietary supplements experiences steady value growth; protein-rich dietary supplements benefit from heightened health awareness
  • The rise of mergers and acquisitions in the wellness industry
  • New supplement guidelines adopted by Amazon

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dietary supplements set to maintain solid growth; launches will be targeted towards specific consumer groups
  • Products for women's health and beauty from within on the rise
  • Multifunctionality and personalisation set to gain further momentum

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2024-2029

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Weight management and wellbeing sees a steeper value decline
  • Legislative restrictions on sale of diet pills and muscle-building supplements to teens
  • Changing perception of methods of weight loss

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers' potential re-entry to the category after taking GLP-1 drugs
  • Lifestyle shifts in terms of diet and exercise remain top-of-mind for weight management consumers
  • GLP-1 support products on the rise in weight management and wellbeing

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2019-2024
  • Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2020-2024
  • Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2024
  • Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2024-2029
  • Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2024-2029

SPORTS NUTRITION IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Another strong year for sports nutrition, owing to an increased focus on health and fitness
  • Innovation plays a crucial role in reaching a broader audience
  • Retail e-commerce and omnichannel strategy strengthen penetration of sports nutrition

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Personalisation set to gain momentum in sports nutrition
  • Cross-industry competition increases in response to the blurring wellness concept
  • Sustainable sports nutrition set to gain further momentum

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2019-2024
  • Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2020-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2024
  • Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2024-2029
  • Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2024-2029

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Herbal/traditional products experiences another year of growth
  • Innovation is key to maintaining growth for herbal/traditional products
  • Rise of adaptogens and mushrooms as brain and cognitive health products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Mixed performance of herbal/traditional dietary supplements as a method for weight loss
  • Continued interest in women's health could highlight menstrual health support and drive integrated solutions for managing menstrual pain
  • Concerns about efficacy and safety could lead to further regulation, hinting at the potential slower growth of herbal/traditional products

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2020-2024
  • Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2024
  • Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2024-2029

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Paediatric analgesics and cough, cold and allergy remedies set to continue to decline from their 2022 peak
  • Paediatric sleep offerings to expand ingredient innovation beyond melatonin products
  • Increased emphasis on monitoring nutritional trends and balanced supplement intake

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Opportunities for players in paediatric analgesics to disrupt the market through format and ingredient innovation
  • Focus on natural/herbal trends, and new launches to widen the customer base
  • Positive outlook for paediatric vitamins and dietary supplements

CATEGORY DATA

  • Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2019-2024
  • Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2020-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2024-2029