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市場調査レポート
商品コード
1575783
II型コラーゲンの世界市場:2024年~2031年Global Type II Collagen Market - 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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II型コラーゲンの世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年10月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 即日から翌営業日
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レポート概要
II型コラーゲンの世界市場は、2023年に2億1,448万米ドルに達し、2031年には3億292万米ドルに達すると予測され、予測期間2024-2031年のCAGRは4.41%で成長する見込みです。
世界的に高齢化人口が増加するにつれ、関節の健康と可動性の問題に対する意識が高まっています。軟骨と関節機能をサポートすることで知られるII型コラーゲンの需要が高まっています。この動向は世界のII型コラーゲン市場拡大の原動力となっており、特に関節の健康を優先する高齢の消費者や活動的なライフスタイルを持つ人々の間で拡大しています。
世界保健機関(WHO)によると、各国は高齢化に向けた急速な人口動態の変化に備え、保健・社会制度を整備する上で大きな課題に直面しています。2050年までに、高齢者の80%が低・中所得国に住むようになると予測されており、高齢化のスピードはかつてないほど加速しています。
2020年には、初めて60歳以上の人口が5歳未満の子どもの数を上回ります。さらに、2015年から2050年の間に、世界人口に占める60歳以上の割合はほぼ倍増し、12%から22%に増加します。この人口動態の変化により、ヘルスケアと社会支援システムを高齢者のニーズに適応させるための緊急対策が必要となります。
変形性関節症の有病率の上昇
変形性関節症が特に高齢者人口の間で一般的になるにつれ、効果的な治療法や関節の健康サプリメントに対する需要が大幅に増加しています。II型コラーゲンは、関節の健康をサポートし炎症を抑える役割を果たすことで知られており、この症状に罹患する人々のニーズの高まりに対応するため、栄養補助食品、機能性食品、医薬品への配合が増加しています。
例えば、変形性関節症(OA)アクション・アライアンスによると、OAの有病率は年齢、性別、民族によって異なります。年齢別では、OA患者の43%が65歳以上、88%が45歳以上です。膝変形性関節症の年間発症率は55~64歳が最も高いですが、症状のある膝変形性関節症の半数以上は65歳未満です。性別では、OA患者の62%が女性です。OAは45歳以下の男性に多くみられますが、それ以降は女性に多くみられるようになります。人種別では、OA患者の78%が非ヒスパニック系白人です。
スポーツ栄養への関心の高まり
スポーツ栄養への関心の高まりは、世界のII型コラーゲン市場を大きく牽引すると予想されます。アスリートやフィットネス愛好家が関節の健康、回復、パフォーマンス向上にますます注目する中、II型コラーゲンは、関節の完全性をサポートし、炎症を抑え、軟骨の修復を促進する潜在的な利点が注目されており、市場の成長を牽引しています。
同市場では、コラーゲンを主成分とするサプリメントに対する需要が高まり、特に衝撃の大きいスポーツに従事する個人からの需要が高まっています。こうした消費者は、関節の健康維持や怪我の予防に役立つ製品を求めており、スポーツ栄養市場全体におけるII型コラーゲン・セグメントの拡大に寄与しています。この動向は、コラーゲンが運動能力と柔軟性を向上させる役割を果たすという認識の高まりによってさらに後押しされ、スポーツサプリメントや機能性食品市場において重要な成分となっています。
Bulk CEOによると、筋力トレーニングの人気の高まりは、この消費者直販(DTC)栄養ブランドを記録的な業績へと押し上げ、2023年の売上高は30%増の1億2,310万ユーロに急増しました。好調な顧客維持と過去最高の新規顧客獲得がこの成長の主な原動力となりました。Bulkは昨年、約80万人の新規顧客を獲得し、900万個以上の製品を販売しました。クリアホエイプロテインが最も急成長した製品ラインとして台頭し、生活費危機の中でバリューエッセンスシリーズが好調でした。
クレアチン製品は筋肉増強に重点を置く顧客の間で引き続き人気があり、コラーゲンとマグネシウム製品は回復ソリューションとして需要が増加しました。Bulkの目覚ましい売上高は、調整済みEBITDAを2022年の260万ユーロから930万ユーロに押し上げ、税引前利益は、インフレによる原料費の上昇にもかかわらず、前年のわずか6万6,000ユーロから600万ユーロに増加しました。
ビーガンと倫理的懸念
消費者の需要が植物由来で無農薬の製品へとシフトする中、市場の一部では、一般的に鶏の胸骨やその他の動物組織を原料とするII型コラーゲンなど、動物由来の製品に対する警戒感が高まっています。このような倫理的スタンスは、世界の菜食主義者の増加と相まって、II型コラーゲン市場の成長を妨げる可能性があります。
さらに、II型コラーゲン市場は、各ブランドが動物福祉と持続可能性をめぐる倫理的論争を乗り越えていく中で、課題にも直面する可能性が高いです。動物由来のコラーゲンの生産方法は、環境への影響について精査されることが多いため、持続可能性と倫理的調達が最優先事項である市場では需要がさらに減退し、市場の成長が抑制される可能性があります。
市場セグメンテーション
世界のII型コラーゲン市場は、形態、供給源、用途、地域によって区分されます。
II型コラーゲン皮膚健康製品に対する消費者需要の高まり
化粧品セグメントは、スキンヘルス製品に対する消費者需要の高まりと、肌の弾力性、保湿、全体的な見た目の美しさを高めるというコラーゲンの役割に対する意識の高まりが相まって、世界のII型コラーゲン市場で最大のシェアを占めています。消費者が若々しい外見を維持することに重点を置くようになるにつれ、II型コラーゲンが主要成分となるアンチエイジング製品の人気が急上昇しています。
アンチエイジングと肌の若返りに対する需要の高まりは、II型コラーゲンの実証された効果によって化粧品市場を前進させています。化粧品業界は、コラーゲン入りのマスクやローション、摂取可能な美容サプリメントなど、革新的な製品形態で絶えず進化しています。例えば、2023年1月24日、Geltorは発酵によって生産されたビーガンコラーゲンであるNuCollを発売し、ヘアケア市場に進出しました。
市場の地理的シェア
北米における関節障害の有病率の増加
北米は世界のII型コラーゲン市場を独占すると予想されます。同地域では人口の高齢化が急速に進んでおり、変形性関節症などの関節疾患の有病率が増加していることが主な要因となっています。このため、関節の健康サプリメントに対する大きな需要が生じており、II型コラーゲンは軟骨をサポートし関節機能を改善する可能性があるとして広く使用されています。
コラーゲン・サプリメントの利点に対する消費者の意識の高まりは、広範なマーケティング努力と強力な流通チャネルに後押しされ、北米の市場拡大に寄与しています。同地域はまた、高度に発達したヘルスケア・インフラと堅調な栄養補助食品市場の恩恵を受けており、コラーゲンベースの製品へのアクセスが容易になっています。このような動向は、製品のイノベーションと新しい製剤への注力とともに、北米が世界のII型コラーゲン市場で主導的地位を維持するのに役立っています。
市場競争情勢
市場の主な世界的プレイヤーには、Ashland Inc.、Athos Collagen Private Limited、Chondrex, Inc.、Advanced BioMatrix、Rousselot、Takara Bio Inc.、SouthernBiotech、REPROCELL Inc.、KOKEN CO., LTD.、JINBO BIO-PHARMACEUTICAL CORPORATION LIMITEDが含まれます。
現在進行中のロシア・ウクライナ戦争は、世界のII型コラーゲン市場に大きな影響を与え、サプライチェーンや消費者行動に影響を与えています。紛争は東欧の農業活動と貿易ルートを混乱させ、この地域から調達する主要原料の不足と価格上昇を招きました。このサプライチェーンの混乱は、II型コラーゲン市場のメーカーにとって生産コストの上昇を招き、一部の企業はこうしたコストを消費者に転嫁することを余儀なくされました。
戦争はより広範な経済の不安定化につながり、消費者の消費パターンや優先順位に影響を与えています。不確実な時代には、消費者はII型コラーゲン製品を含むサプリメントへの裁量支出を減らす恐れがあります。このため、特に影響を受けた国々からの輸入に大きく依存している地域では、需要が変動し、市場の成長が鈍化する可能性があります。
2023年11月4日、ハイデラバードに本社を置く製薬会社Lee Pharmaは、アラブ首長国連邦でBio-Cartilage SmoothWalk錠剤の販売認可を取得しました。Bio-Cartilage SmoothWalkはアラブ首長国連邦で認可された初のインド製栄養補助食品であり、このマイルストーンは同社にとって重要な成果です。
2022年3月3日、中国の主要ビタミン・栄養補助食品企業であるByHealthは、同社の関節健康ブランド、Highflexの新製品であるコラーゲン製品を発表しました。この製品タイプは、Bioiberica(バルセロナ)のネイティブ(未変性)Ⅱ型コラーゲン成分であるCollavant n2を特徴としており、膝の不快感を緩和し、関節機能を改善することが臨床的に証明されています。
2021年4月20日、LonzaはUC-II未変性コラーゲン原料ラインナップの拡充を発表し、Non-GMOプロジェクトによって検証されたオーガニック認証コラーゲンを使用した新しいサプリメントを発売しました。新しいUC-II未変性II型コラーゲンは、消費者にやさしい1日1回の服用量を提供することでこの問題を解決し、有機関節健康市場の人々により便利な選択肢を提供することを目的としています。
形状、供給源、用途、地域に基づく世界のII型コラーゲン市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解します。
動向と共同開発の分析による商機の特定を行います。
あらゆるレベルのセグメンテーションを網羅したII型コラーゲン市場の包括的なデータセットを含むExcelスプレッドシートを提供します。
PDFレポートは、徹底的な定性インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成します。
主要企業の主要製品を網羅した製品マッピング(Excel版)を提供します。
世界のII型コラーゲン市場レポートは、約62の表、53の図、202ページを提供します。
対象読者
メーカー/バイヤー
業界投資家/投資銀行家
調査専門家
新興企業
Report Overview
The Global Type II Collagen Market reached US$ 214.48 million in 2023 and is expected to reach US$ 302.92 million by 2031, growing at a CAGR of 4.41% during the forecast period 2024-2031.
As the aging population grows globally, there is an increasing awareness of joint health and mobility issues. Type II collagen, known for its ability to support cartilage and joint function, is seeing heightened demand. The trend drives global type II collagen market expansion, particularly among elderly consumers and individuals with active lifestyles who prioritize joint health.
According to the World Health Organization, countries face significant challenges in preparing their health and social systems for the rapid demographic shift toward an aging population. By 2050, it is projected that 80% of older adults will reside in low- and middle-income countries and the pace of population aging is accelerating at an unprecedented rate.
In 2020, for the first time, the number of people aged 60 years and older surpassed the number of children under the age of five. Furthermore, between 2015 and 2050, the proportion of the global population over 60 will nearly double, increasing from 12% to 22%. This demographic change requires urgent action to adapt healthcare and social support systems to the needs of older individuals.
Rising Prevalence of Osteoarthritis
As osteoarthritis becomes more common, especially among the aging population, the demand for effective treatments and joint health supplements significantly increases. Type II collagen, known for its role in supporting joint health and reducing inflammation, is increasingly being incorporated into dietary supplements, functional foods and pharmaceuticals to address the growing needs of those affected by this condition.
For instance, according to the Osteoarthritis (OA) Action Alliance, the prevalence of OA varies by age, gender and ethnicity. Age-wise, 43% of individuals with OA are 65 or older and 88% are 45 or older. The highest annual incidence of knee OA occurs between the ages of 55 and 64, although more than half of those with symptomatic knee OA are under 65. Gender differences show that 62% of individuals with OA are women. While OA is more common in men under 45, it becomes more prevalent in women after that age. In terms of ethnicity, 78% of those with OA are non-Hispanic whites.
Growing Interest in Sports Nutrition
The growing interest in sports nutrition is expected to drive the global type II collagen market significantly. As athletes and fitness enthusiasts increasingly focus on joint health, recovery and performance enhancement, type II collagen is gaining attention for its potential benefits in supporting joint integrity, reducing inflammation and promoting cartilage repair, driving the market growth.
The market is witnessing a rise in demand for collagen-based supplements, especially from individuals engaged in high-impact sports. These consumers seek products that can help maintain their joint health and prevent injury, contributing to the expansion of the type II collagen segment within the broader sports nutrition market. This trend is further supported by the growing awareness of collagen's role in improving mobility and flexibility, making it a key ingredient in the market for sports supplements and functional foods.
According to Bulk CEO, the rising popularity of strength training has propelled the direct-to-consumer (DTC) nutrition brand to a record-breaking performance, with revenues surging by 30% to EUR 123.1 million in 2023. Strong customer retention and record-high new customer acquisition were key drivers behind this growth. Bulk added nearly 800,000 new customers last year and sold over nine million products, with clear whey protein emerging as the fastest-growing line and the value essentials range performing well amid the cost of living crisis.
Creatine products remained popular among customers focused on muscle mass building, while collagen and magnesium products saw increased demand as recovery solutions. Bulk's impressive revenues boosted adjusted EBITDA to EUR 9.3 million, up from EUR 2.6 million in 2022 and pre-tax profits rose to EUR 6 million, compared to just EUR 66k the previous year, despite inflation-driven ingredient cost hikes.
Vegan and Ethical Concerns
As consumer demand shifts towards plant-based and cruelty-free products, a growing segment of the market is becoming increasingly wary of products derived from animal sources, such as type II collagen, which is typically sourced from chicken sternum or other animal tissues. This ethical stance, combined with the rising vegan population globally, may hinder the growth of the type II collagen market, as consumers seek alternative, plant-based solutions for joint health and skin care.
Moreover, the type II collagen market is also likely to face challenges as brands navigate the ethical debates around animal welfare and sustainability. The production methods for animal-derived collagen are often scrutinized for their environmental impact, which can further dampen demand in markets where sustainability and ethical sourcing are high priorities, restraining market growth.
Market Segment Analysis
The global type II collagen market is segmented based on form, source, application and region.
Rising Consumer Demand for Type II Collagen Skin Health Products
The cosmetics segment holds the largest share of the global type II collagen market due to a combination of rising consumer demand for skin health products and the increasing awareness of collagen's role in enhancing skin elasticity, hydration and overall appearance. As consumers become more focused on maintaining a youthful appearance, there is a surge in the popularity of anti-aging products, with type II collagen becoming a key ingredient.
The growing demand for anti-aging and skin-rejuvenating solutions is driving the cosmetics market forward with type II collagen's proven benefits. The cosmetics industry is continually evolving with innovative product formats such as collagen-infused masks, lotions and ingestible beauty supplements. For instance, on January 24, 2023, Geltor expanded into the hair care market with the launch of NuColl, a vegan collagen produced through fermentation.
Market Geographical Share
Increasing Prevalence of Joint Disorders in North America
North America is expected to dominate the global type II collagen market. The primary driver is the region's rapidly aging population, which is leading to an increasing prevalence of joint disorders such as osteoarthritis. This is creating significant demand for joint health supplements, where type II collagen is widely used for its potential to support cartilage and improve joint function.
Growing consumer awareness about the benefits of collagen supplements, driven by extensive marketing efforts and strong distribution channels, is contributing to market expansion in North America. The region also benefits from a highly developed healthcare infrastructure and a robust dietary supplement market, allowing for easier access to collagen-based products. These trends, along with a focus on product innovation and new formulations, are helping North America maintain its leading position in the global type II collagen market.
Market Competitive Landscape
The major global players in the market include Ashland Inc., Athos Collagen Private Limited, Chondrex, Inc., Advanced BioMatrix, Rousselot, Takara Bio Inc., SouthernBiotech, REPROCELL Inc., KOKEN CO., LTD. and JINBO BIO-PHARMACEUTICAL CORPORATION LIMITED.
The ongoing Russia-Ukraine war has significantly affected the global type II collagen market, influencing supply chains and consumer behavior. The conflict has disrupted agricultural activities and trade routes in Eastern Europe, leading to shortages and increased prices of key ingredients sourced from the region. This disruption in supply chains has resulted in heightened production costs for manufacturers in the type II collagen market, prompting some companies to pass these costs on to consumers.
The war has contributed to broader economic instability, affecting consumer spending patterns and priorities. In times of uncertainty, consumers may reduce discretionary spending on supplements, including type II collagen products. This could slow market growth as demand fluctuates, especially in regions heavily reliant on imports from affected countries.
Dry
Liquid
Bovine
Porcine
Poultry
Others
Food and beverage
Healthcare
Cosmetics
Others
North America
US
Canada
Mexico
Europe
Germany
UK
France
Italy
Spain
Rest of Europe
South America
Brazil
Argentina
Rest of South America
Asia-Pacific
China
India
Japan
Australia
Rest of Asia-Pacific
Middle East and Africa
On November 4, 2023, Lee Pharma, a Hyderabad-based pharmaceutical company, received marketing authorization to launch its Bio-Cartilage SmoothWalk tablets in the United Arab Emirates. This milestone marks a significant achievement for the company, as Bio-Cartilage SmoothWalk becomes the first Indian nutraceutical product to be licensed in the UAE.
On March 3, 2022, ByHealth, a leading vitamin and dietary supplements company in China, introduced a new collagen product under its Highflex joint health brand. This product features Collavant n2, a native (undenatured) type II collagen ingredient from Bioiberica (Barcelona), which has been clinically proven to alleviate knee discomfort and improve joint function.
On April 20, 2021, Lonza announced the expansion of its UC-II undenatured collagen ingredient line with the launch of a new supplement made from certified organic collagen and verified by the Non-GMO Project. The new UC-II undenatured type II collagen aims to solve this by offering a consumer-friendly, once-daily dose, providing a more convenient option for those in the organic joint-health market.
To visualize the global type II collagen market segmentation based on form, source, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
Excel spreadsheet containing a comprehensive dataset of the type-ii-collagen-market, covering all levels of segmentation.
PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global type II collagen market report would provide approximately 62 tables, 53 figures and 202 pages.
Target Audience 2024
Manufacturers/ Buyers
Industry Investors/Investment Bankers
Research Professionals
Emerging Companies