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市場調査レポート
商品コード
1336702
ワークフォース管理ソフトウェアの世界市場-2023年~2030年Global Workforce Management Software Market - 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ワークフォース管理ソフトウェアの世界市場-2023年~2030年 |
出版日: 2023年08月22日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のワークフォース管理ソフトウェア市場は、2022年に78億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中にCAGR 6.1%で成長し、2030年には125億米ドルに達すると予測されています。
ワークフォース・マネジメント(WFM)は、人員とリソースを効果的に配分することで、組織内の生産性を高めることを目的としています。企業は、自分たちの手に負えない出来事(生産の失敗、人災や自然災害など)の結果、望ましくないリスクにさらされることがあまりにも多いです。強力な管理戦略があれば、企業は自信を持って前進することができ、多くの不安定な状況の危険性を減らすことができます。
デジタルワークフォース管理テクノロジーは、厳しいビジネス環境において、より少ないコストでプロセスを合理化するビジネスを支援します。デジタル人材サービスのテクノロジープロバイダーであるMokaによると、パンデミック、経済成長の鈍化、インフレの課題などを背景に、中国の集積回路や新エネルギー自動車など、いくつかの業界ではオンライン面接やブルーカラー採用の需要が急速に高まっています。
最近上海で発表された調査によると、中国のデジタル化人材サービス市場は、2023年には前年比25.2%増の316億元に達し、2024年には395億元に達します。その結果、アジア太平洋地域のワークフォース管理ソフトウェア市場の拡大に貢献しています。したがって、アジア太平洋地域は世界市場シェアの1/3近くを占めています。
クラウド技術の採用
モバイル・デバイスの可用性とリモートワークの受け入れ拡大により、WFMソリューションは効果的な人員管理に不可欠なものとなっています。最適なソリューションは、スタッフのスケジューリング、分析、レポート、クエリ解決の指標などの機能を組み込むことで、柔軟な労働者のニーズを考慮します。クラウドはその中核にこのような柔軟性を持っているが、その利用を拡大するには、その利点をよりよくサポートし、経済的な利点を目に見えるものにする必要があります。
ワークフォース管理のためのソフトウェアは、まったく新しいものではないです。これまでも、従業員の労働時間や残業時間の把握、シフト計画、休暇のスケジューリングなど、多くの有用なサービスが提供されてきたが、これらの機能は通常、個別に処理されてきました。AIを活用したクラウドベースのワークフォース管理ソフトウェアの最新版では、すべての部門と拠点にまたがるワークフォースを包括的にリアルタイムで把握することができ、各従業員の健康状態、稼働状況、現在の能力や資格に関する詳細を提供することができます。
統合された経験管理
社内外の方針が満たされていることを保証するだけでなく、ビジネスのニーズに目を配りながら、協調的なスケジューリング戦略を提供します。エグゼクティブ・ダッシュボード、データの視覚化、リアルタイム・データ、主要業績評価指標を使用し、マネージャーやエグゼクティブの意思決定を支援します。
2023年5月、カリフォルニアを拠点とするワークフォース管理ソリューションサプライヤーである10ure社は、カナダの海洋企業Helm Operations社の主要な船隊運行ソフトウェアであるHelm CONNECTと、モバイルファーストの免許証検証プラットフォームの統合を開始しました。コンプライアンスを保護し、社内コミュニケーションを改善するリアルタイム検証により、10ureの革新的な資格証明書管理ソリューションは、海事産業の従業員や雇用主が外出先でも免許や資格証明書を維持できるようにするために開発されました。
統合と実装の問題
ワークフォース管理ソフトウェアの世界市場開拓は、統合と実装の問題によって妨げられる可能性があります。ワークフォース管理ソフトウェアを現行のシステムや手順と統合する際の問題により、導入の遅れが生じる可能性があります。顧客はこのような遅延に焦り、他の人々の製品購入意欲をそぐ可能性があります。
ワークフォース管理ソフトウェアの導入を検討している企業は、統合の問題によって追加コストが発生する可能性があります。カスタマイズ、データ移行、互換性問題の解決に予想外のコストがかかることで、コスト超過が発生し、顧客の予算が圧迫される可能性があります。
ソフトウェアベースのソリューションを採用することで、リモートテクノロジー能力の強化、世界モビリティと事業継続性への影響の評価、リモートワークモードの開発による従業員の生産性管理の優先順位付けを支援します。COVID-19は多くの産業で日常業務を混乱させています。
そのため、今や企業リーダーの重要な任務には、重要な役割を特定し、一時的な後継者計画を作成することが含まれています。組織は、ワークフォース・ソリューションを活用することで、シナリオ構築、後継者計画、責任変更時の決定権、緊急選択のためのエスカレーション・マトリックスなどの短期・長期計画を策定することができます。
Global workforce management software market reached US$ 7.8 billion in 2022 and is expected to reach US$ 12.5 billion by 2030, growing with a CAGR of 6.1% during the forecast period 2023-2030.
Workforce management (WFM) aims to increase productivity within an organisation by effectively allocating personnel and resources. Businesses are all too frequently exposed to unwanted risk as a result of events that may be beyond their control (such as production failures, and human or natural disasters). Businesses may move forward with confidence if they have a strong management strategy in place, which can reduce the danger of many possibly volatile situations.
Digital workforce management technologies assist businesses in streamlining processes at a lesser cost in a challenging business climate. According to Moka, a technology provider for digital human resources service, the demand for online job interviews and blue-collar recruitment is rising quickly in several industries, such as integrated circuits and new energy vehicles in China, due to the pandemic, slowing economic growth, and challenges with inflation.
According to a survey recently released in Shanghai, China's market for digitalized human resources services will reach 31.6 billion yuan in 2023, representing a 25.2 percent rise year over year, and it will reach 39.5 billion yuan in 2024. As a result, it is assisting in the expansion of the market for workforce management software in the Asia-Pacific. Hence, Asia-Pacific holds nearly 1/3rd of the global market share.
Adoption of Cloud Technology
The availability of mobile devices and the rising acceptance of remote work have made WFM solutions essential for effective personnel management. The best solutions will take into account the needs of the flexible worker by incorporating features like staff scheduling, analytics, reporting, and query resolution metrics. Although the cloud has this flexibility at its core, expanding its use requires better supporting its virtues and making the financial advantages visible.
Software for workforce management is not entirely new. It has historically offered a number of helpful services, such as tracking employees' working and overtime hours, shift planning, and leave scheduling, but these functions have typically been handled separately. The most recent versions of AI-driven, cloud-based workforce management software can give a comprehensive, real-time view of the workforce across all departments and locations, providing details about each employee's health status, availability, and current abilities and certifications.
Integrated Experience Management
It provides a collaborative scheduling strategy while keeping an eye on the business' needs as well as ensuring that internal and external policies are satisfied. Using executive dashboards, data visualisations, real-time data, and key performance indicators, it aids managers and executives in making decisions.
In May 2023, a mobile-first license verification platform integration with Helm CONNECT, the main fleet operations software from Canadian marine company Helm Operations, has been launched by California-based workforce management solutions supplier 10ure. With real-time verification safeguarding compliance and improving internal communication, the innovative credential management solution from 10ure is created to make it possible for employees and employers in the maritime industry to maintain their licenses and credentials while on the go.
Integration and Implementation Problems
The development of the global market for workforce management software can be hampered by integration and implementation issues. Delays in deployment may occur as a result of problems integrating workforce management software with current systems and procedures. Customers may become impatient by these delays, which may discourage other people from purchasing the product.
Companies looking to deploy workforce management software can incur additional costs as a result of integration problems. Unexpected costs for customization, data migration, and resolving compatibility problems may cause cost overruns and put a strain on customers' budgets.
Adopting software-based solutions will assist them in prioritising strengthening remote technology capabilities, evaluating the impact on global mobility and business continuity, and managing employee productivity by developing a remote working mode. COVID-19 has disrupted day-to-day operations in many industries.
Thus, the crucial duties of corporate leaders now include identifying important roles and creating temporary succession plans. Organizations are able to develop short- and long-term plans for scenario-building, succession plans, decision rights in the event of changing accountabilities, and escalation matrices for urgent choices with the use of workforce solutions.
The global workforce management software market is segmented based on type, deployment, end-user and region.
Cloud to Witness the Fastest Segment Growth
By integrating cloud computing, users of labour management software can benefit from a number of benefits, including flexibility, mobility, and security. The software provides the organization's administrator with 24/7 access to all the information required to assess any employee, device, or set of productivity metrics.
Businesses are introducing flexible cloud access and capabilities to aid corporations. Oracle Corporation recently unveiled a platform integrating Oracle Fusion Cloud Human Capital Management in an effort to foster enhanced communication, listening, productivity, and employee engagement. Therefore, the cloud deployment segment dominates the global market for WFM software with more then half of the segmental share.
Navigating Economic Challenges and Embracing Productivity Solutions Drives the Regional Growth
According to the International Organisation, several industrialised countries saw slow but steady growth after the global economic downturn. The economic crisis in North America posed a serious obstacle to market growth. Many businesses picked cloud-based workforce management software during COVID-19 because to the region's adaptability and accessibility of work-from-home options, which increased the demand in the area.
Additionally, increasing labor force productivity has taken on greater importance. Workforce management software has greatly improved profitability for businesses in almost all end-user industries by increasing the productivity of the current workforce. As a result, North America currently controls a significant portion of the market.
The major global players include: ActiveOps PLC, NICE Ltd., Oracle Corporation, Infor Group, UKG Inc., Reflexis Systems Inc., SISQUAL Workforce Management, Lda, Workday Inc., WorkForce Software LLC and Blue Yonder Group, Inc. (Panasonic Corporation).
The global workforce management software market report would provide approximately 61 tables, 61 figures and 202 Pages.
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