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市場調査レポート
商品コード
1304461

ヘルシースナックの世界市場-2023年~2030年

Global Healthy Snacks Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
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ヘルシースナックの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年07月07日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

世界のヘルシースナック市場は、2022年に882億米ドルに達し、2030年には1,416億米ドルに達する好成長が予測されています。予測期間2023-2030年のCAGRは6.1%です。

ヘルシースナックとは、必須栄養素を含み、不健康な添加物や過剰カロリーが少なく、様々な健康上のメリットを提供する食品です。これらのスナックはバランスの取れた食生活をサポートし、全体的な健康に寄与します。植物由来のスナックやグルテンフリーのスナックに対する消費者の需要の増加は、ヘルシースナックのオプションの需要増加に貢献しています。

世界的に、消費者は健康に役立つタンパク質の豊富なスナックを求めています。天然成分を使用したヘルシースナックの増加により、予測期間中の市場成長が促進されます。

市場力学

様々なスナックオプションの入手可能性の増加が市場成長を後押し

市場の主要プレーヤーは、栄養価の高いスナックや機能性スナックの製品投入に注力し、事業拡大を図っています。例えば、2022年12月12日、Lil'GoodnessはDisneyやMarvelにインスパイアされた製品を市場に投入しました。有名なDisneyやMarvelのキャラクターをパッケージにあしらったこの製品は、プレバイオティクスのチョコレートや押出成形のスナック菓子など様々な商品を発売しています。

また、2022年11月2日、Maricoは朝食用のおいしい大豆スナックを発売しました。この製品の発売は、Saffola Soya Bhurjiの発売により、企業の植物性タンパク質ポートフォリオを拡大するのに役立ちます。タンパク質が豊富でおいしいスナックであり、調理に時間がかからないです。汎用性の高いマジックマサラ風味で発売されます。

全体的な健康と幸福のためにバランスのとれた栄養価の高い食事が重要であるという意識の高まり

人々は、食べ物の選択が心身の健康に与える影響をより意識するようになり、スナック菓子を含むより健康的な代替品を求めるようになっています。栄養とその身体への影響についての知識が深まるにつれ、人々は自分の健康目標に合ったスナック菓子を積極的に求めるようになっています。ヘルシースナックの需要は、健康的な体重の維持、慢性疾患の管理、エネルギーレベルの向上、免疫機能のサポート、全体的な活力の向上といった願望によって煽られています。

COVID-19影響分析

COVID-19分析には、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格力学(COVID前シナリオと比較したパンデミック中およびパンデミック後の価格変動を含む)、需給スペクトラム(取引制限、封鎖、およびその後の問題による需給の変化)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、業界を活性化させる取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を緩和するためにメーカーが行った取り組み)が含まれます。

AIの影響

AIツールは、ソーシャルメディアデータ、オンラインレビュー、消費者行動を分析し、市場動向、嗜好、感情を洞察することができます。この情報は、企業が消費者の嗜好を理解し、ヘルシースナックのターゲットを絞ったマーケティングキャンペーンを展開するのに役立ちます。

また、AIを搭載したチャットボットやバーチャルアシスタントは、パーソナライズされたレコメンデーションを提供し、消費者と関わることでスナック体験を向上させます。コンピュータビジョンや機械学習などのAI技術は、スナック製造施設における品質管理や食品安全モニタリングに活用できます。

これらのシステムは、欠陥、異常、潜在的な汚染物質をリアルタイムで検出することができ、安全で高品質のスナックの生産を保証します。

ロシア・ウクライナ戦争の影響

ロシアとウクライナの戦争は、これらの地域以外のヘルシースナック企業に新たな輸出機会をもたらす可能性もあります。貿易力学の変化に伴い、他国の企業がロシアやウクライナ市場でのプレゼンス拡大を模索する可能性があります。その結果、競合が激化し、新たなヘルシースナックの選択肢が登場する可能性があります。

ヘルシースナック企業は、潜在的な貿易の混乱を緩和するために、調達戦略やサプライチェーンロジスティクスを調整する必要があるかもしれないです。原材料や最終製品の安定供給を確保するために、代替サプライヤーを探したり、新市場を開拓したりする可能性があります。こうした調整は製造コストに影響を与え、ヘルシースナックの価格設定に影響を与える可能性があります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 製品

  • ミートスナック
  • ドライフルーツスナック
  • シリアル・グラノーラバー
  • シード・トレイルミックス
  • その他

第8章 流通チャネル別

  • スーパーマーケット
  • オンライン小売
  • 専門店
  • コンビニエンスストア

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第11章 企業プロファイル

  • Kind LLC
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • B&G Foods Inc.
  • Hormel food corporation
  • Mondelez International
  • General Mills Inc.
  • Tyson food Inc.
  • The Kellogg Company
  • PepsiCo Inc.
  • Nestle S.A
  • Unilever Plc.

第12章 付録

目次
Product Code: FB6352

Market Overview

The Global Healthy Snacks Market reached US$ 88.2 billion in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 141.6 billion by 2030. The market is growing at a CAGR of 6.1% during the forecast period 2023-2030.

Healthy snacks are food items that provide essential nutrients, are low in unhealthy additives or excessive calories, and offer a range of health benefits. These snacks support a balanced diet and contribute to overall well-being. Increase in the consumer's demand for plant-based snacks and gluten-free snacks, which helps to increase demand of healthy snack options.

Globally, consumers are looking for protein-rich snacks for their health benefits. Increasing the availability of healthy snacks with natural ingredients helps boost market growth over the forecast period.

Market Dynamics

The Increase in Availability of Different Snacking Options Helps to Boost Market Growth

Major key players in the market focusing on Nutritious snacks and Functional snacks product launches to expand their business. For instance, on December 12, 2022, Lil'Goodness launched Disney, Marvel-inspired products in the market. With some of the well-known Disney and Marvel characters on the packaging, the company is releasing a variety of prebiotic chocolates and extruded snack items as part of this offering.

Also, on November 2, 2022, Marico launched a yummy soya snack for breakfast. This product launch helps to expand companies' plant-based protein portfolio with the launch of Saffola Soya Bhurji. It is a protein-rich and delicious snack that takes less time to cook. It is launched in versatile Magic Masala flavor.

The Growing Awareness of the Importance of a Balanced and Nutritious Diet For Overall Health And Well-Being.

People are becoming more conscious of the impact of their food choices on their physical and mental health, leading them to seek out healthier alternatives, including snacks. As individuals become more educated about nutrition and its effects on their bodies, they actively seek snacks that align with their health goals. The demand of healthy snacks is fueled by a desire to maintain a healthy weight, manage chronic conditions, boost energy levels, support immune function, and enhance overall vitality.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it to pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

AI Impact

AI tools can analyze social media data, online reviews, and consumer behavior to gain insights into market trends, preferences, and sentiments. This information helps companies understand consumer preferences and develop targeted marketing campaigns for healthy snacks.

AI-powered chatbots and virtual assistants also provide personalized recommendations and engage with consumers to enhance their snacking experience. AI technologies, such as computer vision and machine learning, can be utilized for quality control and food safety monitoring in snack production facilities.

These systems can detect defects, anomalies, and potential contaminants in real time, ensuring the production of safe and high-quality snacks.

Russia-Ukraine War Impact

Russia and Ukraine wars create challenges; they can also lead to new export opportunities for healthy snack companies outside these regions. As trade dynamics change, companies from other countries may explore expanding their Russian or Ukrainian market presence. This could result in increased competition and the introduction of new healthy snack options.

Healthy snack companies may need to adjust their sourcing strategies and supply chain logistics to mitigate potential trade disruptions. They may seek alternative suppliers or explore new markets to ensure a consistent supply of ingredients and finished products. These adjustments can impact production costs and potentially influence the pricing of healthy snacks.

Segment Analysis

The global healthy snacks market is segmented based on product, distribution channel, and region.

Increasing Demand of Cereal and Granola Bars Due to the Availability of Different Flavours and Products

In 2022, the cereal and granola bars segment had the highest revenue share in the healthy snacks market. An increase in product launches by the major key players helps to boost the demand of cereal and granola bars. For instance, in February 2022, Magic Spoon expanded their portfolio by launching new limited-edition bars.

They are available in two types Cocoa Peanut Butter and Cookies & Cream. These are made with better ingredients, one gram of sugar, four grams of net carbs, and are free of gluten and grains and Magic Spoon's Cereal Bars have 10 grams of protein.

Geographical Analysis

Increasing the Trend of Eating Nutritional Food Helps to Boost Regional Growth In the Forecast Period.

In 2022, North America held the largest market share in the healthy snacks market due to increased consumer demand for low-sugar and low-fat snacks. An increase in investment and research and development activities by major key players helps to boost market growth.

Also, increasing product launches by major key players help boost the market growth. For instance, in March 2022, Boulder Canyon & Good Health launched new snacks in the market named as Jalapeno flavored Potato Chips and White Cheddar ABC Bites!. Both snacks are High-fiber snacks.

Competitive Landscape

The major global players include: Kind LLC, B&G Foods Inc., Hormel food corporation, Mondelez International, General Mills Inc., Tyson food Inc., The Kellogg Company, PepsiCo Inc., Nestle S.A, Unilever Plc.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the Global Healthy Snacks Market segmentation based on product, and distribution channel and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous healthy snacks market-level data points with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The Global Healthy Snacks Market Report Would Provide Approximately 53 Tables, 51 Figures And 102 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Product
  • 3.2. Snippet by Distribution Channel
  • 3.3. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before Covid-19
    • 6.1.2. Scenario During Covid-19
    • 6.1.3. Scenario Post COVID-19
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. Product

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
  • 7.2. Meat Snacks*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Dried Fruit Snacks
  • 7.4. Cereal & Granola Bars
  • 7.5. Seed & Trail Mixes
  • 7.6. Others

8. By Distribution Channel

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 8.2. Supermarkets *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Online Retail
  • 8.4. Specialty Stores
  • 8.5. Convenience Stores

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. The U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. The U.K.
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Spain
      • 9.3.5.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Brazil
      • 9.4.5.2. Argentina
      • 9.4.5.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Kind LLC*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Key Developments
  • 11.2. B&G Foods Inc.
  • 11.3. Hormel food corporation
  • 11.4. Mondelez International
  • 11.5. General Mills Inc.
  • 11.6. Tyson food Inc.
  • 11.7. The Kellogg Company
  • 11.8. PepsiCo Inc.
  • 11.9. Nestle S.A
  • 11.10. Unilever Plc.

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us