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市場調査レポート
商品コード
1530304

北米のヘルシースナックチップス市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、国別、セグメント別予測、2024年~2030年

North America Healthy Snack Chips Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Tortilla Chips, Pop Chips, Popcorn Chips, Puff Chips, Potato Chips, Tapioca Chips, and Others), By Country, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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ページ情報
英文 88 Pages
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2~10営業日
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北米のヘルシースナックチップス市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、国別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年07月18日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

北米のヘルシースナックチップス市場の成長と動向:

Grand View Research社の最新レポートによると、北米のヘルシースナックチップス市場規模は2030年までに153億8,000万米ドルに達する見込みです。

同市場は予測期間中にCAGR 4.6%で成長すると予測されています。消費者の高い消費能力が市場成長の重要な促進要因です。これは、労働人口の増加により消費者の可処分所得が増加していることに起因しています。30代半ばから40代半ばの消費者は、ヘルシーなスナック製品への支出が増加しています。

米国やカナダなどの経済圏では、顧客の購買行動や習慣にパラダイムシフトが起きています。また、メキシコでは急速な都市化と中流階級の人口増加によりライフスタイルが変化し、すぐに食べられるヘルシーなスナック製品に対する需要が高まっています。

業界大手間の競争激化により、製品カテゴリーが充実していることも、予測期間中にチップス市場を牽引すると予測される要因のひとつです。大手企業によるヘルシースナック製品の革新は、主に競争力を高めるためであり、顧客に幅広い製品へのアクセスを提供し、ヘルシースナックチップス全体の消費を促進しています。

ヘルシースナックチップス市場は近年、健康とウェルネスに対する意識の高まりを背景に、消費者の動向や嗜好に大きな変化が見られます。顕著な動向のひとつは、食欲を満たすだけでなく、健康全般に貢献するスナック菓子に対する需要の高まりです。消費者は現在、エネルギーレベルの向上、消化の改善、免疫力の強化など、機能的なメリットを提供する栄養密度の高い選択肢に傾倒しています。ケト食、ビーガン食、グルテンフリー食、パレオ食など、特定の食事ニーズに対応したスナックの需要が高まっています。消費者は、食事制限や嗜好にシームレスにフィットするチップスを求めています。

Glanbia plcが発表した「2024年のヘルシースナッキング動向」によると、ヘルシーなスナックの代替品を積極的に求める消費者が増えており、世界の消費者の60%がマインドフルスナッキングに対する意識の高まりを示している(前年比4%増)。さらに、回答者の61%がよりヘルシーなスナック菓子を好むと回答しており、これは前年比7%増となった。よりヘルシーなスナック菓子を選ぶ動機について質問したところ、北米、ラテンアメリカ、欧州、アジアでは「より健康的なライフスタイル」へのコミットメントという回答が圧倒的に多かった。

北米ヘルシースナックチップス市場レポートハイライト:

  • 北米のヘルシースナックチップス産業には、トルティーヤチップス、ポップチップス、ポップコーンチップス、パフチップス、ポテトチップス、タピオカチップスなど、様々な個人の味覚嗜好に応える幅広い製品が含まれます。
  • 健康的な食習慣の重要性や、食生活が健康全般に与える影響に対する意識の高まりにより、消費者はより健康的なスナック菓子を求めるようになっています。この動向により、全粒穀物、野菜、豆類、キヌア、ケール、ひよこ豆などの代替食材を使った焼き菓子、プチプチした食感、空揚げ菓子など、従来のポテトチップスに代わるヘルシーなスナックの需要が高まっています。
  • カナダのヘルシースナックチップス市場は、価格の手頃さ、製品の品質、ヘルシースナックチップスの使いやすさのオプションによる消費者からの需要の増加によって成長しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米のヘルシースナックチップス市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連市場見通し
  • 浸透と成長の見通しのマッピング
  • 業界バリューチェーン分析
    • 原材料の動向
    • 販売/小売チャネル分析
  • 市場力学
    • 市場 促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 北米のヘルシースナックチップス市場:消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 北米のヘルシースナックチップス市場:製品別推定・動向分析

  • 北米のヘルシースナックチップス市場、製品別:主なポイント
  • 製品別変動分析と市場シェア、2023年と2030年
  • 製品別市場推計・予測、2018年-2030年

第6章 北米のヘルシースナックチップス市場:地域別推定・動向分析

  • 北米のヘルシースナックチップス市場:地域別展望
  • 地域別マーケットプレイス:重要なポイント
  • 地域別市場推計・予測、2018年-2030年
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ

第7章 北米のヘルシースナックチップス市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品ベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2023年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • General Mills, Inc.
    • BFY Brands
    • Frito-Lay North America, Inc.
    • Deep River Snacks
    • The Kellogg Company
    • Mission Foods
    • Tastemorr Snacks
    • Shearer's Foods
    • Herr's Food, Inc.
    • Snyder's-Lance, Inc.
図表

List of Tables

  • 1. North America healthy snack chips market: Key market driver analysis
  • 2. North America healthy snack chips market: Key market restraint analysis
  • 3. North America healthy snack chips market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • 4. Tortilla Chips North America healthy snack chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5. Pop Chips North America healthy snack chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6. Popcorn Chips North America healthy snack chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7. Puff Chips North America healthy snack chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8. Potato Chips North America healthy snack chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 9. Tapioca Chips North America healthy snack chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 10. Others North America healthy snack chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 11. U.S. macro-economic outlay
  • 12. U.S. North America healthy snack chips market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 13. U.S. North America healthy snack chips market revenue estimates and forecast by product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 14. Canada macro-economic outlay
  • 15. Canada North America healthy snack chips market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 16. Canada North America healthy snack chips market revenue estimates and forecast by product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 17. Mexico macro-economic outlay
  • 18. Mexico North America healthy snack chips market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 19. Mexico North America healthy snack chips market revenue estimates and forecast by product, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 20. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 21. Company market share, 2023
  • 22. Company heat map analysis
  • 23. Companies undergoing key strategies

List of Figures

  • 1. North America healthy snack chips market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market snapshot
  • 7. Segment snapshot
  • 8. Regional snapshot
  • 9. Competitive landscape Snapshot
  • 10. Global parent industry and North America healthy snack chips market size (USD Million)
  • 11. North America healthy snack chips market size, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 12. North America healthy snack chips market: Penetration & growth prospect mapping
  • 13. North America healthy snack chips market: Value chain analysis
  • 14. North America healthy snack chips market: Dynamics
  • 15. North America healthy snack chips market: Porter's five forces analysis
  • 16. Factors influencing buying decisions for North America healthy snack chips
  • 17. North America healthy snack chips market, by product: Key takeaways
  • 18. North America healthy snack chips market: Product movement analysis, 2023 & 2030 (%)
  • 19. Tortilla chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 20. Pop chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 21. Popcorn chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 22. Puff chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 23. Potato chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 24. Tapioca chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 25. Other snack chips market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 26. North America healthy snack chips market: Regional outlook, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 27. Regional marketplace: Key takeaways
  • 28. U.S. North America healthy snack chips market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 29. Canada North America healthy snack chips market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 30. Mexico North America healthy snack chips market estimates & forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 31. Key company categorization
  • 32. Company market share analysis, 2023
  • 33. Strategic framework of the North America healthy snack chips market
目次
Product Code: GVR-2-68038-828-2

North America Healthy Snack Chips Market Growth & Trends:

The North America healthy snack chips market size is expected to reach USD 15.38 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to grow at a CAGR of 4.6% over the forecast period. The high spending capability of consumers is a significant driver of the market's growth. This can be attributed to the rising disposable income of consumers due to an increase in the number of working personnel. People in their mid-thirties to mid-forties account for increased spending on healthy snack products.

Economies such as the U.S. and Canada are witnessing a paradigm shift in the purchasing behavior and habits of customers. Moreover, rapid urbanization and the growth of the middle-class population in Mexico have resulted in changing lifestyles and increased demand for ready-to-eat healthy snack products.

Better product availability in terms of product categories due to increased competition among major industry players is another factor projected to drive the chips market over the forecast period. Innovation in healthy snack products by leading players, mainly to improve their competitive edge, is also providing customers with access to wider product ranges and driving overall consumption of healthy snack chips.

The healthy snack chips market has witnessed a significant shift in consumer trends and preferences in recent years, driven by a growing health and wellness awareness. One prominent trend is the increasing demand for snacks that not only satisfy cravings but also contribute to overall well-being. Consumers are now more inclined towards nutrient-dense options that offer functional benefits, such as improved energy levels, better digestion, and enhanced immunity. There is a rising demand for snacks that cater to specific dietary needs, such as keto, vegan, gluten-free, and paleo diets. Consumers want chips that fit seamlessly into their dietary restrictions or preferences.

According to Healthy Snacking Trends for 2024 by Glanbia plc, a rising number of consumers are actively seeking healthier snack alternatives, with 60% of the global consumer base indicating a heightened awareness of mindful snacking-a 4% hike from the previous year. Furthermore, 61% of respondents express a consistent preference for healthier snack options, marking a notable 7% point uptick. When questioned about their motivation for opting for better-for-you snacks, the predominant response in North America, Latin America, Europe, and Asia was their commitment to a "healthier lifestyle.

North America Healthy Snack Chips Market Report Highlights:

  • The North American healthy snack chips industry includes a wide range of products to cater to the taste preferences of various individuals, such as tortilla chips, pop chips, popcorn chips, puff chips, potato chips, and tapioca chips.
  • Increasing awareness about the importance of healthy eating habits and the impact of diet on overall health has driven consumers to seek healthier snack options. This trend has led to a growing demand for snacks perceived as healthier alternatives to traditional potato chips, such as baked, popped, or air-fried snacks made from whole grains, vegetables, legumes, or alternative ingredients like quinoa, kale, or chickpeas.
  • The healthy snack chips market in Canada is growing on account of increasing demand from consumers due to price affordability, product quality, and ease-of-use options of healthy snack chips.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Regional Outlook
  • 2.4. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. North America Healthy Snack Chips Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Penetration and Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Raw Material Trends
    • 3.3.2. Sales/Retail Channel Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Driver Analysis
    • 3.4.2. Market Restraint Analysis
    • 3.4.3. Market Opportunities
    • 3.4.4. Market Challenges
  • 3.5. Industry Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.6. Market Entry Strategies

Chapter 4. North America Healthy Snack Chips Market: Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. North America Healthy Snack Chips Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. North America Healthy Snack Chips Market, By Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Tortilla Chips
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Pop Chips
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Popcorn Chips
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.4. Puff Chips
      • 5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.5. Potato Chips
      • 5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.6. Tapioca Chips
      • 5.3.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.7. Others
      • 5.3.7.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. North America Healthy Snack Chips Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. North America Healthy Snack Chips Market: Regional Outlook
  • 6.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. North America
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.1.2. U.S.
      • 6.3.1.2.1. Key country dynamics
      • 6.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.1.3. Canada
      • 6.3.1.3.1. Key country dynamics
      • 6.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 6.3.1.4. Mexico
      • 6.3.1.4.1. Key country dynamics
      • 6.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. North America Healthy Snack Chips Market: Competitive Analysis

  • 7.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Participant's Overview
  • 7.4. Financial Performance
  • 7.5. Product Benchmarking
  • 7.6. Company Market Share Analysis, 2023 (%)
  • 7.7. Company Heat Map Analysis
  • 7.8. Strategy Mapping
  • 7.9. Company Profiles
    • 7.9.1. General Mills, Inc.
      • 7.9.1.1. Company Overview
      • 7.9.1.2. Financial Performance
      • 7.9.1.3. Product Portfolios
      • 7.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.2. BFY Brands
      • 7.9.2.1. Company Overview
      • 7.9.2.2. Financial Performance
      • 7.9.2.3. Product Portfolios
      • 7.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.3. Frito-Lay North America, Inc.
      • 7.9.3.1. Company Overview
      • 7.9.3.2. Financial Performance
      • 7.9.3.3. Product Portfolios
      • 7.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.4. Deep River Snacks
      • 7.9.4.1. Company Overview
      • 7.9.4.2. Financial Performance
      • 7.9.4.3. Product Portfolios
      • 7.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.5. The Kellogg Company
      • 7.9.5.1. Company Overview
      • 7.9.5.2. Financial Performance
      • 7.9.5.3. Product Portfolios
      • 7.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.6. Mission Foods
      • 7.9.6.1. Company Overview
      • 7.9.6.2. Financial Performance
      • 7.9.6.3. Product Portfolios
      • 7.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.7. Tastemorr Snacks
      • 7.9.7.1. Company Overview
      • 7.9.7.2. Financial Performance
      • 7.9.7.3. Product Portfolios
      • 7.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.8. Shearer's Foods
      • 7.9.8.1. Company Overview
      • 7.9.8.2. Financial Performance
      • 7.9.8.3. Product Portfolios
      • 7.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.9. Herr's Food, Inc.
      • 7.9.9.1. Company Overview
      • 7.9.9.2. Financial Performance
      • 7.9.9.3. Product Portfolios
      • 7.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.10. Snyder's-Lance, Inc.
      • 7.9.10.1. Company Overview
      • 7.9.10.2. Financial Performance
      • 7.9.10.3. Product Portfolios
      • 7.9.10.4. Strategic Initiatives