表紙:ミルクフィッシュ(サバヒー)の世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1169033

ミルクフィッシュ(サバヒー)の世界市場-2022-2029

Global Milkfish Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 175 Pages | 納期: 約2営業日

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ミルクフィッシュ(サバヒー)の世界市場-2022-2029
出版日: 2022年12月08日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

ミルクフィッシュ(サバヒー)は動物性栄養の複合的な供給源であり、特に人間が必要とするタンパク質の供給に役立っています。タンパク質含有量に基づき、ミルクフィッシュの需要は世界中の健康志向の高い人々の間で増加しています。ミルクフィッシュは環境の変化に強く、病気にも強いため、季節を問わず簡単に養殖することができ、農家は簡単にミルクフィッシュを生産することができます。さらに、ミルクフィッシュの健康効果や栄養成分に関する意識の高まりにより、ミルクフィッシュの需要は年々一貫して増加しています。また、農家やメーカーは、ミルクフィッシュの生産量を増やすために改良された技術を使用しており、その結果、予測期間中の売上高が増加しています。

世界のミルクフィッシュ(サバヒー)市場は、予測期間(2022-2029年)にCAGR5.65%で成長すると予測されます。

市場力学:ミルクフィッシュ(サバヒー)の健康効果に対する意識の高まりが、世界のミルクフィッシュ市場の成長を促進している

ミルクフィッシュの需要は、その高い栄養成分により拡大しています。ミルクフィッシュは、定期的に摂取することで心臓病を予防し、子供の記憶力と脳の発達を向上させるなど、さまざまな健康上のメリットをもたらします。さらに、サワラの摂取は目の健康を促進し、コレステロール値を下げ、うつ病の治療にも役立ちます。その結果、ミルクフィッシュの健康上の利点が市場の成長を促進しています。

さらに、食習慣の変化や、日々の栄養ニーズを満たすための魚タンパク質の需要増に伴う健康への関心の高まりから、冷凍ミルクフィッシュに対する消費者需要の増加が市場成長の主な要因として期待されています。さらに、ミルクフィッシュは動物性栄養の優れた源であり、特に人間にとって必要なタンパク質を供給するのに役立っています。タンパク質の含有量に基づいて、ミルクフィッシュの需要は、世界中の健康志向の人口の間で増加しています。さらに、サバにはオメガ3脂肪酸とタンパク質が豊富に含まれており、体の機能を適切に保つために必要不可欠です。ミルクフィッシュを定期的に摂取することで、子供の記憶力や脳を発達させ、心臓病を予防し、目に栄養を与え、コレステロール値をコントロールし、うつ病の抑制にも役立ちます。したがって、これらの栄養素が含まれていることが、ミルクフィッシュの需要増加の原因となっています。したがって、ミルクフィッシュのこれらの健康上の利点についての意識の高まりは、市場の成長を追加している需要が増加しています。

市場セグメンテーション:世界のミルクフィッシュ(サバヒー)市場でオフラインが最も高いシェアを占める

オフラインの流通チャネルは、ミルクフィッシュ市場においてより大きな市場シェアに貢献しています。ミルクフィッシュメーカーは、広告やマーケティングの助けを借りて、製品販売のために小売チャネルを使用します。また、オフライン流通チャネルには、ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、百貨店など様々な小売店タイプがあり、市場の収益に寄与しています。このように、オフライン流通チャネルは今後も市場において優位性を保つと予想されます。また、この小売チャネルは、買い手に製品の物理的な検証の選択肢を提供します。これは、このチャネルに向かって消費者を魅了しています。

地理的浸透:予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占める

この製品はこの地域で発祥し、巨大な生産能力を持っています。また、古来より、アジア地域では漁業が主要な事業の一つとなっています。例えば、FAOによると2020年、中国(都市部と農村部)の一人当たりの水産物の消費量は1990年の11.5キログラムから2004年には25.4キログラムに急増し、2020年には一人当たり35.9キログラムに到達します。また、中国、インド、インドネシアなどの国々が水産物の生産に大きく寄与しています。中国やインドでは、人口の増加による需要の高まりから、ミルクフィッシュ製品の消費率が高まっています。さらに、政府は養殖業を発展させるために資金を提供することでイニシアチブをとっています。したがって、この地域は最大の市場収益に寄与しています。例えば、2020年に、水産物ソースによると、中国政府は、今後10年間で中国の民衆による魚介類の消費を急激に増加させるという野心的な目標を設定しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 形態別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 規制分析
  • サプライチェーン分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 形態別

  • 冷凍
  • 缶詰

第8章 流通チャネル別

  • オフライン
  • オンライン

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第11章 企業プロファイル

  • Komira Group
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • LAND & SEA INTERNATIONAL FOOD SUPPLY
  • Nireus Aquaculture S.A.
  • Siam Canadian Group Limited
  • Stehr Group
  • Kaysaint International Co. Ltd
  • PT. Fishnesia Mitra Bersama
  • Liang Shing Frozen Seafoods Co.,LTD
  • W Fresh Supply

第12章 DataM

目次
Product Code: DMFB6035

Market Overview

Milkfish is a combined source of animal nutrition, which helps in supplying protein needs especially for humans. Based on the protein content the demand for milkfish is increasing among the health-conscious population across the globe. Milkfish can be easily cultivated in any season, as they are very tolerant of environmental changes and are also resistant to disease, which allows farmers to easily produce milkfish. Furthermore, the demand for milkfish is consistently increasing over the years owing to increased awareness about the health benefits and nutritional content of the milkfish. Also, the farmers and manufacturers are using the improved technologies for increasing the volumes of milkfish production thereby resulting in increased sales during the forecast period.

The global milkfish market was valued at USD YY million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of 5.65% during the forecast period (2022-2029).

Market Dynamics: Rising awareness about the health benefits of milkfish is driving the growth of global milkfish market

The demand for milkfish is growing owing to its high nutrient content. Milkfish provides various health benefits such as, the regular intake of milkfish helps prevent heart disease and improves memory and brain development in children. Furthermore, consumption of milkfish promotes eye health, lowers cholesterol levels, and aids in the treatment of depression. As a result, the health benefits of milkfish are propelling the market's growth.

Additionally, the rise in consumer demand for frozen milkfish is a major factor driving market growth due to changing food habits and increasing focus on health along with rising demand for fish proteins to meet daily nutritional needs are expected to drive the market growth. Furthermore, milkfish is a great source of animal nutrition, which helps in supplying protein needs especially for humans. Based on the protein content the demand for milkfish is increasing among the health-conscious population across the globe. In addition, the milkfish is loaded with high omega-3 fatty acids and proteins which are quite essential for appropriate body functioning. With the regular consumption of milkfish, it develops the memory and brain in children, prevents heart disease, nourishes the eyes, controls cholesterol levels, and is also helpful in reducing depression. Therefore, these nutrient-loaded factors are responsible for the growing milkfish demand. Thus, the increased awareness about these health benefits of milkfish the demand is increasing which is adding to the growth of the market.

Market Segmentation: Offline stands for the highest share in global milkfish market

In 2021, the offline segment had the highest revenue share of more than YY percent. Offline distribution channels contribute a larger market share in the milkfish market. Milkfish manufacturers use the retail channels for product sales with the help of advertising and marketing. In addition, offline distribution channel include various retail store type such as hypermarkets, supermarkets, convenience stores, specialty stores, and department stores, which are contribution to the market revenue. Thus, the channel is expected to continue its dominance in the market. Moreover, this retail channel also provides a choice of physical verification of products to the buyers. This attracts the consumers towards this channel.

Geographical Penetration: Asia-Pacific is the dominating region during the forecast period

In 2021, Asia-Pacific had the highest revenue share of almost YY percent. The product has been originated in this region and has a huge production capacity. In addition, since the ancient era, fishing is one of the prime businesses in Asia region. For instance, in 2020 according to FAO, Chinese (urban and rural) per capita consumption of seafood rocketed from 11.5 kilograms in 1990 to 25.4 kilograms in 2004 and will reach 35.9 kilograms per capita in 2020, according to the FAO. In addition, the countries such as China, India, and Indonesia are majorly contributing to the production of fish products. The consumption rate of milkfish products in the countries China and India is increasing due to high demand in the population. Furthermore, the governments are taking initiatives by offering funds for developing aquaculture. Thus, this region contributes to the largest market revenue. For instance, in 2020, according to seafood source, China's government has set an ambitious target to sharply increase consumption of seafood by the Chinese populace over the next 10 years.

Competitive Landscape:

The global milkfish market is competitive and comprises players such as Komira Group, LAND & SEA INTERNATIONAL FOOD SUPPLY, Nireus Aquaculture S.A., Siam Canadian Group Limited, Stehr Group, Kaysaint International Co. Ltd, PT. Fishnesia Mitra Bersama, Liang Shing Frozen Seafoods Co.,LTD and W Fresh Supply among others. The milkfish market competitiveness is estimated to increase over the forecast period as the key players focus on various strategies such as agreements and product innovation for various applications. Moreover, rising research and development activities of product innovation and increasing awareness about the health benefits of milkfish attracts consumers which increases its demand.

COVID-19 Impact: Negative impact on global milkfish market

The COVID-19 pandemic has adversely affected the economies of various countries due to lockdowns, business close, and travel bans. Food and beverages is one of the major industries suffered from intense disruptions such as restrictions on the supply chain and the shutdown of warehouse plants. In 2020, the market has been negatively impacted due to the restrictions, travel and transport ban lockdown and curfew were announced by the governments during the COVID-19 pandemic in 2020. Thus, consumers preferred to stay at home as a precautionary measure. Due to this, overall production and supply chains of the milkfish industry were disturbed. Trading activities of supply chains from manufacturing to retail store were affected and the market experienced short fall in sales due to the disruption of services and reduced demand. Thus, with a short slack in market revenue, the industry is expected to witness a healthy growth rate in the upcoming years after COVID restrictions.

The global milkfish market report would provide an access to approximately 50 market data tables, 39 figures and 175 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Form
  • 3.2. Market Snippet by Distribution Channel
  • 3.3. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Regulatory Analysis
  • 5.4. Supply chain analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Form

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
  • 7.2. Frozen*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Canned

8. By Distribution Channel

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
  • 8.2. Offline*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Online

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key region-specific dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Germany
      • 9.4.5.2. U.K.
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Italy
      • 9.4.5.6. Rest of Europe
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive scenario
  • 10.2. Competitor strategy analysis
  • 10.3. Market positioning/share analysis
  • 10.4. Mergers and acquisitions analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Komira Group*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. LAND & SEA INTERNATIONAL FOOD SUPPLY
  • 11.3. Nireus Aquaculture S.A.
  • 11.4. Siam Canadian Group Limited
  • 11.5. Stehr Group
  • 11.6. Kaysaint International Co. Ltd
  • 11.7. PT. Fishnesia Mitra Bersama
  • 11.8. Liang Shing Frozen Seafoods Co.,LTD
  • 11.9. W Fresh Supply
  • List not Exhaustive*

12. DataM

  • 12.1. Appendix
  • 12.2. About us and services
  • 12.3. Contact us