表紙:天然スケトウダラの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146410

天然スケトウダラの世界市場-2022-2029

Global Wild Pollock Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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天然スケトウダラの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場力学

天然スケトウダラの健康効果および消費に関する意識の高まり

天然スケトウダラは、ビタミン、脂肪酸、タンパク質、ミネラル、A、D、Eなどの脂溶性ビタミンを適度に含んでいます。また、白身魚のため、アミノ酸が豊富に含まれています。天然スケトウダラを毎日摂取することは、心臓発作、脳卒中、肥満、高血圧のリスクを減少させるのに役立ちます。天然スケトウダラは飽和脂肪が少なく、オメガ3脂肪酸を含む多価不飽和脂肪が多く含まれています。肝臓にはALA、DHA、DPAなどのオメガ3系が豊富に含まれており、髪や粘膜、皮膚の健康維持に役立っています。DHAは、特に幼児や子供の神経系の発達に重要な役割を果たします。天然スケトウダラの脂肪酸は、血圧や心拍数を低下させ、体内の循環器系の機能を向上させるという重要な役割を担っているのです。天然のスケトウダラには、ナイアシンやピリドキシンなどのビタミンB群が含まれています。また、天然スケトウダラは、ビタミンE、B12、チアミン、リボフラビンの良い供給源でもあります。また、ヨウ素、カルシウム、亜鉛、カリウム、リン、マグネシウムといったミネラルの天然供給源でもあります。ヨウ素は、甲状腺ホルモンの合成に重要な栄養の微量元素です。ビタミンB12は、皮膚と毛髪の両方の細胞生成を助けます。天然のスケソウダラには、ホルモン、感情、神経反応のバランスをとるのに役立つリンが豊富に含まれています。これらの健康上の利点はすべて、天然スケトウダラ市場の成長を後押ししています。

地理的浸透度

予測期間中、北米が圧倒的な地域となる

2021年、北米は最高の収益シェアを持っていました。消費者の天然スケトウダラの需要の増加は、米国とカナダで天然スケトウダラの売上高を増加させます。米国人は天然スケトウダラの消費をますます求めており、2020年には61 %の天然スケトウダラが米国で消費されるという記録を持っています。米国の1,000万人の消費者は、天然スケトウダラの消費が健康に良いことを知っているのです。また、米国のホテルでの天然スケトウダラの需要が増加し、天然スケトウダラの売上が増加します。天然スケトウダラの輸出の増加は、市場シェアの拡大につながります。

競合情勢

市場参入企業や地元メーカーが複数存在するため、市場は断片的です。いくつかのメーカーやサプライヤーは、その地位を強化するために、物流開発や流通経路の強化に取り組んでいます。主な市場参加者は、NOAA Fisheries、Marine Stewardship Council、Maruha Nichiro、Laco AS、Trident Seafood、Pacific Andesなどです。一部の主要プレイヤーは、会社の売上高を増加させるためにM&A戦略をとる。2021年12月、北太平洋の漁業業界で力を持つトライデント・シーフードは、非公開会社のスターバウンドを買収しました。この買収により、天然スケトウダラの売上を伸ばすことができます。2022年2月、マルハ、アラスカCDQグループがスケトウダラ漁船を取得しました。新たに拡大したパートナーシップには、ベーリング海のスケソウダラ漁獲枠の4%の共有所有が含まれます。

COVID-19の影響。世界の天然スケトウダラ市場に対するマイナスの影響

COVID-19の大流行により、世界の天然スケトウダラはやや減少しています。米国が天然すけそうだらの生産量を減らしたのです。パンデミック時には、サプライチェーンと輸送に厳しい規制がありました。同時に、中国はロシア連邦との港を閉鎖し、中国の加工業者にとって非常に厳しい原料供給状況が生まれました。天然スケトウダラの価格は変動が激しいです。4月に第1シーズンが終了するため、最終的な漁獲量は予想より少なくなっています。しかし、未漁獲枠は6月に始まる第2シーズンに繰り越されます。2021年3月中旬時点の米国のスケトウダラフィレの生産量は30,600トンで、前年比43%減となっています。また、天然スケトウダラはパンデミック時には輸出入が完全に停止されます。

世界の天然スケトウダラ市場レポートでは、約55の市場データ表、61の図、170ページの構成で提供しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • 流通チャネル別市場内訳
  • エンドユーザー別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 タイプ別

  • 生鮮ホール
  • フレッシュフィレ
  • 冷凍ホール
  • 冷凍フィレ
  • その他

第8章 流通チャネル別

  • 水産
  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
  • eコマースプラットフォーム
  • その他

第9章 エンドユーザー別

  • 住宅用
  • 商業施設

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • NOAA Fisheries
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Marine Stewardship Council
  • Maruha Nichiro
  • Laco AS
  • Trident Seafood
  • Pacific Andes
  • Alaskaseafood
  • Nissui
  • Gidrostroy
  • Russian Fishery

第13章 DataM

目次
Product Code: DMFB5930

Market Overview

Wild Pollock Market was valued at USD YY million in 2021. It is forecasted to reach USD YY million by 2029, growing at a CAGR of YY% during the forecast period (2022-2029).

Wild pollock are fish found in Pacific and Atlantic Ocean waters. Wild Pollock is harvested from the rich and pristine waters of Alaska's Bering Sea. Wild Pollock is a flaky textured mild-flavored white fish. Pollock can't be grown artificially on the farm. This fish lives in the cold water at 200 to 300 meters. It begins to feed on larger prey, namely small fish and squid. Due to the marine diet this fish has high nutritional values. It is consumed in various forms due to its availability in fresh whole and frozen whole, fish sticks, fresh fillets, frozen fillets, and surimi products. Wild Alaska Pollock is low-fat, protein-rich, heart-healthy, high in vitamin B-12 and loaded with omega 3 fatty acids. Pollock fish is widely used in fish tacos and fish sandwiches. It has a mild taste, firm and non-fishy.

Market Dynamics: Rising health benefits and increasing awareness regarding consumption of wild pollock

Wild Pollock is a moderate source of vitamins, fatty acids, proteins, minerals and fat-soluble vitamins like A, D and E. It is less oily than other varieties of fish and therefore low in calories and saturated fats. It has flaky white meat that is a rich source of amino acids. Daily consumption of wild pollock helps decrease the risk of heart attack, stroke, obesity and hypertension. Wild pollock contains a low amount of saturated fat and is high in polyunsaturated fat, including omega-3 fatty acids. Its liver carries ample omega-3s such as ALA, DHA, and DPA to help keep hair, mucosa, and skin healthy. DHA plays an important role in developing the nervous system, especially in infants and children. Fatty acids in the wild pollock play an important role in decreasing blood pressure and heart rate and also help to improve cardiovascular function in the body. Wild pollock has B-complex vitamins such as niacin and pyridoxine. Wild pollock is also a good source of Vitamin E, B12, thiamin and riboflavin. It is a natural source of minerals like iodine, calcium, zinc, potassium, phosphorus, and magnesium. Iodine is an important trace element in nutrition for thyroid hormone synthesis. Vitamin B12 helps in cell production in both skin and hair cells. Wild Pollock has a good amount of phosphorous, which helps to balance hormonal, emotional and neurological responses. All these health benefits drive the growth of the wild pollock market.

Market Segmentation: Frozen whole pollock segment accounted for the highest share in global wild pollock market

In 2021, the frozen whole pollock segment had the highest revenue share of more than XX percent. Frozen wild Pollock have a shelf life of more than 3 months. Frozen wild Pollock's are easy to store and transport. They can be stored for the off-season also. They have high nutritional value and high in protein and complete 40% of the daily protein requirement at a low cost. They are rich in omega-3 fatty acids, selenium and phosphorous, which are great for brain function. It is a rich source of Vitamin B and is good for hair and skin, reducing allergy response to everyday irritants.

Fresh fillets segment is expected to hold a significant market revenue share of XX% in the year 2021. Fresh fillets are very popular in various recipes. Larger bones of the fish are removed. The skin on one side may or may not be stripped from the fillet. Fish fillets can be contrasted with fish steaks, which are cut perpendicular to the spine and include the larger bones.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period

In 2021, North America had the highest revenue share of almost XX percent. Consumers increased demand for wild Pollock increases the sales of wild Pollock in the U.S. and Canada. Americans are increasingly looking for consumption of wild Pollock, with a record of 61 % of wild pollocks being consumed by the U.S. in 2020. Ten million consumers in the U.S. knows the health benefits of the consumption of wild Pollock. Also, increased demand for wild Pollock in hotels in the U.S. increases the sales of wild Pollock. Increasing exports of wild Pollock helps to increase the market share.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Several manufacturers and suppliers are working on logistic development and distribution channel enhancement to strengthen their position. Some of the major market players are NOAA Fisheries, Marine Stewardship Council, Maruha Nichiro, Laco AS, Trident Seafood, and Pacific Andes, among others. Some key players go through merger and acquisition strategies to increase the company's sales. In December 2021, Trident Seafoods, a powerful North Pacific fishing industry force, acquired privately held company Starbound. This acquisition helps to increase the sales of wild pollock. In February 2022, Maruha, Alaska CDQ groups to acquire pollock vessels. The newly expanded partnership includes shared ownership of 4 percent of the Bering Sea pollock quota.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global wild pollock market

The global wild pollock has slightly declined due to the COVID-19 pandemic. The United States of America reduced the production of wild pollock. During the pandemic, there was a strict regulation of the supply chain and transportation. At the same time, China has closed its port to the Russian Federation, creating a very difficult raw material supply situation for Chinese processors. The prices of the wild pollock are volatile. As the first season ends in April, the final catch numbers are lower than expected. However, the uncaught quotas are rolled over to the second season, which starts in June. US production of Alaska pollock fillets as of mid-March, 2021 stood at 30,600 tonnes, which was 43 percent lower than the previous year. Also, the import and export of the Wild Pollock are completely closed during a pandemic.

The global wild pollock market report would provide an access to approximately 55 market data tables, 61 figures and 170 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Distribution Channel
  • 3.3. Market Snippet by End User
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Fresh Whole*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Fresh Fillets
  • 7.4. Frozen Whole
  • 7.5. Frozen Fillets
  • 7.6. Others

8. By Distribution Channel

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Distribution Channel Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Distribution Channel Segment
  • 8.2. Fisheries *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Hypermarkets and Supermarkets
  • 8.4. E commerce platform
  • 8.5. Others

9. By End User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By End User Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By End User Segment
  • 9.2. Residential *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Commercial

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End User
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. NOAA Fisheries*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Marine Stewardship Council
  • 12.3. Maruha Nichiro
  • 12.4. Laco AS
  • 12.5. Trident Seafood
  • 12.6. Pacific Andes
  • 12.7. Alaskaseafood
  • 12.8. Nissui
  • 12.9. Gidrostroy
  • 12.10. Russian Fishery
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us