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市場調査レポート
商品コード
1699564

スポーツテクノロジー市場:技術別、スポーツの種類別、地域別

Sports Technology Market, By Technology (Smart Stadiums, Devices, Sports Analytics, Esports), By Sports Type (Soccer, Cricket, Basketball, Baseball, Tennis, Others), By Geography (North America, Latin America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa)


出版日
ページ情報
英文 167 Pages
納期
2~3営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=148.33円
スポーツテクノロジー市場:技術別、スポーツの種類別、地域別
出版日: 2025年03月27日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のスポーツテクノロジー市場は、2025年には338億2,000万米ドルと推定され、2032年には905億1,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までの年間平均成長率(CAGR)は15.1%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 338億2,000万米ドル
実績データ 2020年から2024年まで 予測期間 2025年から2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 15.10% 2032年の価値予測 905億1,000万米ドル
図.スポーツテクノロジー市場シェア(%)、2025年地域別
Sports Technology Market-IMG1

スポーツ業界におけるAI、IoT、クラウドコンピューティング、ブロックチェーン技術の統合が進むことにより、市場は急速な変貌を遂げています。ウェアラブル・パフォーマンス・トラッキング、スマート・スタジアム、データ駆動型アナリティクスに対する需要の高まりが、プロ・アマを問わず高度なスポーツ技術の採用に拍車をかけています。さらに、esports分野の拡大とAR/VRソリューションによるファンとのエンゲージメントの重視の高まりが、市場企業に新たな収益源をもたらしています。しかし、高い導入コスト、サイバーセキュリティリスク、データプライバシーに関する懸念などの課題は、依然として業界の成長にとって重要なハードルとなっています。

市場力学:

世界のスポーツテクノロジー市場は、リアルタイムの選手分析、傷害予防ソリューション、没入型のファン体験に対する需要の増加が主な要因となっています。AIを搭載したコーチングツール、センサーベースのウェアラブル、ビデオ・アシスタント・レフェリー(VAR)システムの採用が増加しており、ゲーム戦略と審判の精度に変革をもたらしています。さらに、スマートスポーツインフラへの政府投資とスポンサー契約や放送契約が市場拡大に大きく寄与しています。しかし、初期投資コストの高さ、サイバーセキュリティの脅威、従来のスポーツ環境における技術導入への抵抗感などが、普及への課題となっています。このような障害にもかかわらず、ブロックチェーンをベースとしたファンエンゲージメントプラットフォーム、メタバース主導のスポーツ体験、5G対応ライブスポーツストリーミングなどの新たな動向は、進化するスポーツエコシステムにおいて市場企業がイノベーションを起こし、プレゼンスを拡大するための有利な機会を提示しています。

本調査の主な特徴

本レポートでは、世界のスポーツテクノロジー市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。

世界のスポーツテクノロジー市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。

主な企業は、カタパルトスポーツ、ガーミン、ホークアイ・イノベーションズ、アンダーアーマー、フィットビット、アップル、富士通、シナジースポーツ、アディダス、Zepp Inc.、ソニー、IBM、シスコシステムズ、サムスン電子、SAPなどです。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関して、情報に基づいた意思決定を行うことができます。

この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界のスポーツテクノロジー市場、技術別、2020年~2032年

  • スマートスタジアム
  • デバイス
  • スポーツ分析
  • eスポーツ

第5章 世界のスポーツテクノロジー市場、スポーツの種類別、2020年~2032年

  • サッカー
  • クリケット
  • バスケットボール
  • 野球
  • テニス
  • その他

第6章 世界のスポーツテクノロジー市場、地域別、2020年-2032年

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東
  • アフリカ

第7章 競合情勢

  • Catapult Sports
  • Garmin Ltd.
  • Hawk-Eye Innovations
  • Under Armour
  • Fitbit
  • Apple Inc.
  • Fujitsu
  • Synergy Sports
  • Adidas
  • Zepp Inc.
  • Sony Corporation
  • IBM
  • Cisco Systems, Inc.
  • Samsung Electronics
  • SAP

第8章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫した機会マップ

第9章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7812

Global Sports Technology Market is estimated to be valued at US$ 33.82 Bn in 2025 and is expected to reach US$ 90.51 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 15.1% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 33.82 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 15.10% 2032 Value Projection: USD 90.51 Bn
Figure. Sports Technology Market Share (%), By Region 2025
Sports Technology Market - IMG1

The market is witnessing rapid transformation driven by the increasing integration of AI, IoT, cloud computing, and Blockchain technologies in the sports industry. The growing demand for wearable performance tracking, smart stadiums, and data-driven analytics is fueling the adoption of advanced sports technologies across professional and amateur levels. Additionally, the expanding esports sector and the increasing focus on fan engagement through AR/VR solutions are opening new revenue streams for market players. However, challenges such as high implementation costs, cybersecurity risks, and data privacy concerns remain key hurdles for industry growth.

Market Dynamics:

The global sports technology market is primarily driven by the increasing demand for real-time player analytics, injury prevention solutions, and immersive fan experiences. The rising adoption of AI-powered coaching tools, sensor-based wearables, and Video Assistant Referee (VAR) systems is revolutionizing game strategies and officiating accuracy. Additionally, government investments in smart sports infrastructure, coupled with sponsorship and broadcasting deals, are significantly contributing to market expansion. However, high initial investment costs, cybersecurity threats, and resistance to technological adoption in traditional sports environments pose challenges to widespread adoption. Despite these obstacles, emerging trends, such as Blockchain-based fan engagement platforms, metaverse-driven sports experiences, and 5G-enabled live sports streaming, present lucrative opportunities for market players to innovate and expand their presence in the evolving sports ecosystem.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global sports technology market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global sports technology market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Catapult Sports, Garmin Ltd., Hawk-Eye Innovations, Under Armour, Fitbit, Apple Inc., Fujitsu, Synergy Sports, Adidas, Zepp Inc., Sony Corporation, IBM, Cisco Systems, Inc., Samsung Electronics, and SAP

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global sports technology market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Market Segmentation

  • Technology Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Smart Stadiums
    • Devices
    • Sports Analytics
    • Esports
  • Sports Type Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Soccer
    • Cricket
    • Basketball
    • Baseball
    • Tennis
    • Others
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Catapult Sports
    • Garmin Ltd.
    • Hawk-Eye Innovations
    • Under Armour
    • Fitbit
    • Apple Inc.
    • Fujitsu
    • Synergy Sports
    • Adidas
    • Zepp Inc.
    • Sony Corporation
    • IBM
    • Cisco Systems, Inc.
    • Samsung Electronics
    • SAP

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Sports Technology Market, By Technology
    • Global Sports Technology Market, By Sports Type
    • Global Sports Technology Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trends

4. Global Sports Technology Market, By Technology, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Smart Stadiums
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Devices
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Sports Analytics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Esports
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Sports Technology Market, By Sports Type, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Soccer
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Cricket
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Basketball
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Baseball
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Tennis
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Sports Technology Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Sports Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Sports Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Sports Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Sports Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Sports Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Sports Type, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

7. Competitive Landscape

  • Catapult Sports
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Garmin Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Hawk-Eye Innovations
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Under Armour
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Fitbit
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Apple Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Fujitsu
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Synergy Sports
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Adidas
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Zepp Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sony Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • IBM
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Cisco Systems, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Samsung Electronics
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • SAP

8. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

9. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us