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市場調査レポート
商品コード
1673892

スポーツ栄養市場:製品タイプ別、流通チャネル別、地域別

Sports Nutrition Market, By Product Type, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
スポーツ栄養市場:製品タイプ別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年02月13日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のスポーツ栄養市場は、2025年に563億米ドルと推定され、2032年には1,029億9,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年にかけて9.0%の複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 563億米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 9.00% 2032年の金額予測 1,029億9,000万米ドル
図.スポーツ栄養市場シェア(%)、2025年地域別
Sports Nutrition Market-IMG1

スポーツ栄養市場は、世界の消費者の健康・フィットネス意識の高まりに牽引され、過去数十年にわたって著しい成長を遂げてきました。サイクリング、ランニング、エアロビクス、クロスフィット、ハイキングなど、さまざまなスポーツやフィットネス活動に積極的に参加する人が増え、運動療法を補いパフォーマンスを高めるために栄養補助食品を摂取するようになっています。スポーツ栄養製品は、ボディビルダーやプロのアスリートが使用するだけでなく、一般の人々も使用するようになりました。小売店、オンラインプラットフォーム、フィットネス専門家による推薦によって、これらの製品が簡単に入手できるようになったことが、スポーツ栄養製品の大量普及をさらに後押ししています。

市場力学

世界のスポーツ栄養市場は、若者人口の増加、可処分所得の増加、健康意識の高まり、ライフスタイルの変化によって牽引されています。さらに、サプリメントブランドによる集中的なマーケティングとプロモーション、さまざまな顧客層を対象とした幅広いカスタマイズ製品の利用可能性が、顧客基盤を拡大しています。しかし、一部の新興国市場では、特殊製品のコストが高いこと、標準化が進んでいないこと、品質認証がないことなどが抑制要因となっています。市場はまた、製品提供における継続的な技術革新、オーガニックや植物由来の製品の開発、性別や地域の嗜好に合わせたカスタマイズによって、計り知れない機会を見出すことができます。

本調査の主要特徴

  • 本レポートは、世界のスポーツ栄養市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を提供しています。
  • さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益成長機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて説明しています。
  • また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のスポーツ栄養市場の主要企業プロファイルを掲載しています。
  • このレポートから洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができるようになります。
  • 世界のスポーツ栄養市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者に対応しています。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • PEST分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 産業動向

第4章 世界のスポーツ栄養市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界のスポーツ栄養市場に影響を与える要因-COVID-19
  • 影響分析

第5章 世界のスポーツ栄養市場、製品タイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • スポーツフード
  • スポーツドリンク
  • スポーツサプリメント

第6章 世界のスポーツ栄養市場、流通チャネル別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • 専門店
  • オンラインストア
  • その他

第7章 世界のスポーツ栄養市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • ヒートマップ分析
  • 市場シェア分析(3x3マトリックス)
  • 企業プロファイル
    • Maxinutrition
    • Glanbia
    • PepsiCo
    • GNC Holdings
    • Clif Bar & Company
    • The Coco-Cola Company
    • Universal Nutrition
    • Atlantic Multipower UK Limited
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Olimp Laboratories
    • Ultimate Nutrition Inc
    • PowerBar Europe GmbH
    • Iovate Health Sciences
    • Quest Nutrition
    • PepsiCo
    • Cliff Bar
    • The Coca-Cola Company
    • MusclePharm
    • The Bountiful Company
    • Post Holdings

第9章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第10章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI1018

Global Sports Nutrition Market is estimated to be valued at USD 56.30 Bn in 2025 and is expected to reach USD 102.99 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.0% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 56.30 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 9.00% 2032 Value Projection: USD 102.99 Bn
Figure. Sports Nutrition Market Share (%), By Region 2025
Sports Nutrition Market - IMG1

The sports nutrition market has seen tremendous growth over the past few decades driven by the rising health and fitness consciousness among consumers globally. More people are actively participating in various sports and fitness activities such as cycling, running, aerobics, cross-fit, hiking, etc. and are consuming nutritional supplements to complement their exercise regimens and enhance performance. Sports nutrition products have moved beyond the usage of bodybuilders and professional athletes to the mainstream population. The easy availability of these products through retail stores, online platforms, and recommendation by fitness experts have further propelled the mass adoption of sports nutrition.

Market Dynamics:

The global sports nutrition market is driven by the growing youth population, increasing disposable income, rising health awareness, and changing lifestyles. Moreover, intensive marketing and promotion by supplement brands along with the availability of a wide range of customized products targeted at varying customer segments are expanding the customer base. However, high costs of specialized products, lack of standardization, and quality certifications in some developing markets act as restraints. The market also sees immense opportunities with continued innovation in product offerings, development of organic and plant-based variants, and customization as per gender and regional preferences.

Key Features of the Study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global sports nutrition market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year.
  • It elucidates potential revenue growth opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global sports nutrition market based on the following parameters company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Maxinutrition, Glanbia, PepsiCo, GNC Holdings, Clif Bar & Company, The Coca-Cola Company, Universal Nutrition, Atlantic Multipower UK Limited, GlaxoSmithKline PLC, Olimp Laboratories, Ultimate Nutrition Inc, PowerBar Europe GmbH, Iovate Health Sciences, Quest Nutrition, PepsiCo, Cliff Bar, The Coca-Cola Company, MusclePharm, The Bountiful Company, and Post Holdings.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • The global sports nutrition market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.

Market Segmentation

  • Product Type:
    • Sports Food
    • Sports Drinks
    • Sports Supplements
  • Distribution Channel:
    • Supermarkets/Hypermarkets
    • Convenience Stores
    • Specialty Stores
    • Online Stores
    • Other Distribution Channels
  • Regional:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • Maxinutrition
    • Glanbia
    • PepsiCo
    • GNC Holdings
    • Clif Bar & Company
    • The Coca-Cola Company
    • Universal Nutrition
    • Atlantic Multipower UK Limited
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Olimp Laboratories
    • Ultimate Nutrition Inc
    • PowerBar Europe GmbH
    • Iovate Health Sciences
    • Quest Nutrition
    • PepsiCo
    • Cliff Bar
    • The Coca-Cola Company
    • MusclePharm
    • The Bountiful Company
    • Post Holdings

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Distribution Channel
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
  • PEST Analysis
  • PORTER's Five Forces Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trend

4. Global Sports Nutrition Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Sports Nutrition Market - COVID-19
  • Impact Analysis

5. Global Sports Nutrition Market, By Product Type, 2020-2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Sports Food
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Sports Drink
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Sports Supplements
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)

6. Global Sports Nutrition Market, By Distribution Channel, 2020-2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2020 - 2032
    • Segment Trends
  • Supermarkets/Hypermarkets
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Convenience Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Specialty Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Online Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
  • Other Distribution Channels
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)

7. Global Sports Nutrition Market, By Region, 2020-2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028, and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2020 - 2032
  • North America
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2020 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Countries
    • U.S.
    • Canada
  • Latin America
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2020 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Countries
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
  • Europe
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2020 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Countries
    • France
    • Germany
    • Italy
    • Spain
    • U.K.
    • Nordic
    • Benelux
    • Russia
    • Poland
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2020 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Countries
    • China
    • India
    • Japan
    • Oceania
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Market Share Analysis, By Country, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2020 - 2032
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020- 2032 (US$ Bn)
    • Countries
    • GCC Countries
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

8. Competitive Landscape

  • Heat Map Analysis
  • Market Share Analysis (3x3 Matrix)
  • Company Profiles
    • Maxinutrition
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Glanbia
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • PepsiCo
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • GNC Holdings
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Clif Bar & Company
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • The Coco-Cola Company
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Universal Nutrition
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Atlantic Multipower UK Limited
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Olimp Laboratories
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Ultimate Nutrition Inc
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • PowerBar Europe GmbH
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Iovate Health Sciences
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Quest Nutrition
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • PepsiCo
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Cliff Bar
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • The Coca-Cola Company
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • MusclePharm
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • The Bountiful Company
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates
    • Post Holdings
    • Company Overview
    • Product Portfolio
    • Recent Developments/Updates

9. Analyst Recommendation

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact

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