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市場調査レポート
商品コード
1741242

化粧品市場:製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、地域別

Cosmetics Market, By Product Type, By Category, By Distribution Channel, and By Geography


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.36円
化粧品市場:製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年03月26日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

化粧品市場は2025年に3,206億7,000万米ドルと推定され、2032年には4,603億2,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年のCAGRは5.3%で推移すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 3,206億7,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 5.30% 2032年の金額予測 4,603億2,000万米ドル

化粧品は、個人の全体的な外観を向上させ、人格に肯定的な影響を達成するのを助けるために、身体のあらゆる部分に適用される製剤です。化粧品には、皮膚用化粧品、毛髪用化粧品、爪用化粧品、目元用化粧品が含まれます。化粧品産業は、天然由来製品と従来製品に区分されます。

市場力学

ソーシャルメディアは、マーケティング担当者と消費者の橋渡しをするため、製品の発売やブランディングに潜在的な機会を記載しています。スマートフォンの普及率が高く、インターネットへのアクセスが容易であることから、ウェブポータルを通じたパーソナルケア製品への支出がさらに増加しています。また、働く女性人口の増加により、消費者の一人当たりの可処分所得が増加し、消費者の消費行動が変化しています。さらに、外見や生活水準に対する意識の高まりから、化粧品を選ぶ消費者が増えています。働く女性の人口増加により、化粧品の売上は世界中で高いペースで伸びています。

その一方で、業務用や市販の化粧品には有害な成分や化学品が含まれています。これらの成分や化学品は深刻な問題を引き起こす可能性があります。それゆえ、非オーガニック製品に含まれる有害化学品による健康被害や危険性に対する人々の意識の高まりとともに、天然・オーガニック化粧品への需要が高まっています。

この調査の主要特徴

  • 本レポートは、世界の化粧品市場を詳細に分析し、2024年を基準年として、2025~2032年の予測期間における市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を記載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の化粧品市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートから洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。
  • 世界の化粧品市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の化粧品市場を分析する際に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 一貫型機会マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 化粧品やパーソナルケア製品への消費者支出の増加
    • 新興国における女性の就労人口の増加
    • アジア太平洋における組織型小売業の成長
  • 影響分析
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • ポーター分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 世界の化粧品市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • COVID-19疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済への影響

第5章 世界の化粧品市場、製品タイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • スキンコスメティクス
  • ヘアコスメティクス
  • ネイルコスメ
  • アイコスメティクス
  • その他

第6章 世界の化粧品市場、カテゴリー別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • オーガニック・天然
  • 従来型

第7章 世界の化粧品市場、流通チャネル別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 店舗
  • 店舗以外

第8章 世界の化粧品市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • その他の国

第9章 競合情勢

  • L'Oreal S.A
  • Unilever plc
  • The Procter & Gamble Company
  • The Estee Lauder Companies Inc.
  • Shiseido Company, Limited.
  • LVMH Moet Hennessy
  • Kao Corporation
  • Oriflame Holding AG
  • Avon Products, Inc.
  • Revlon, Inc

第10章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5987

Cosmetics Market is estimated to be valued at USD 320.67 Bn in 2025 and is expected to reach USD 460.32 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 5.3% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 320.67 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 5.30% 2032 Value Projection: USD 460.32 Bn

Cosmetic products are a preparation applied on any body parts to enhance the overall appearance of individual and help achieve a positive impact on personality. Cosmetic products includes skin cosmetic, hair cosmetics, nail and eye cosmetics. Cosmetics Industry is segmented into natural and origin products or conventional products.

Market Dynamics:

Social media provides potential opportunity for product launches and branding as it bridges the gap between marketers and consumers. The high adoption of smartphones and easy access to the internet have further increased spending on personal care products through web portals Moreover, the growing working women population has led to an increased per capita disposable income of the consumers, which has changed consumer spending behavior. Moreover, consumers are increasingly opting for cosmetics owing to the rising awareness about appearance and the standard of living. Owing to the rising population of working women, the sales of cosmetics products have been increasing at a high pace across the globe.

On the other side there are harmful ingredients or chemicals present in professional and over-the-counter products. These ingredients or chemicals can cause serious problems. Hence, the demand for natural and organic cosmetics is rising with the growing awareness of the health hazards and dangers of toxic chemicals in non-organic products among people.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global cosmetic market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period 2025-2032, considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global cosmetics market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include L'Oreal S.A, Unilever plc., The Procter & Gamble Company, The Estee Lauder Companies Inc., Shiseido Company, Limited, LVMH Moet Hennessy, Kao Corporation., Oriflame Holding AG, Avon Products Inc., Revlon, Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global cosmetics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global cosmetics market

Detailed Segmentation:

  • Global Cosmetics Market, By Product Type
    • Skin Cosmetics
    • Hair Cosmetics
    • Nail Cosmetics
    • Eye Cosmetics
    • Others
  • Global Cosmetics Market, By Category
    • Organic & Natural
    • Conventional
  • Global Cosmetics Market, By Distribution Channel
    • Store-Based
    • Non-Store-Based
  • Global Cosmetics Market, By Region
    • North America
    • Latin America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Middle East
    • Africa
  • Company Profiles
    • L'Oreal S.A
    • Unilever plc
    • The Procter & Gamble Company
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Shiseido Company, Limited.
    • LVMH Moet Hennessy
    • Kao Corporation.
    • Oriflame Holding AG
    • Avon Products, Inc.
    • Revlon, Inc

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Product type
    • Market Snapshot, By Category
    • Market Snapshot, By Distribution Channel
    • Market Snapshot, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Increasing consumer spending on cosmetics & personal care products
    • Increasing working women population in emerging countries
    • Growth of the organized retail sector in Asia- pacific
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Cosmetics Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Cosmetics Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Skin Cosmetics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Hair Cosmetics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Nail Cosmetics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Eyes Cosmetics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Bn)

6. Global Cosmetics Market, By Category, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Organic And Natural
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Conventional
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)

7. Global Cosmetics Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Store Based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)
  • Non Store Based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032,(US$ Billion)

8. Global Cosmetics Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2021 -2032
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Category, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Category, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Category, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2020-2032,(US$ Bn)
  • Rest of World
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type , 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Category, 2020-2032,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2020-2032,(US$ Bn)

9. Competitive Landscape

  • L'Oreal S.A
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Unilever plc
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • The Procter & Gamble Company
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Shiseido Company, Limited.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • LVMH Moet Hennessy
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Kao Corporation.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Oriflame Holding AG
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Avon Products, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Revlon, Inc
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

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