市場調査レポート
商品コード
1290543

カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)市場:コンポーネント別、展開別、組織規模別、タッチポイント別、用途別、地域別 - 規模、シェア、展望、機会分析、2023-2030年

Customer Experience Management Market, By Component (Solutions, Services ), By Deployment, By Organization Size, By Touch point, By Application, and By Geography - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 154 Pages | 納期: 2~3営業日

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カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)市場:コンポーネント別、展開別、組織規模別、タッチポイント別、用途別、地域別 - 規模、シェア、展望、機会分析、2023-2030年
出版日: 2023年04月27日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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概要

カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)ソリューションは、ユーザーエクスペリエンスの向上、組織の人的資源の効率化、運用コストの削減により、消費者のロイヤルティを向上させるのに役立ちます。また、顧客の行動や嗜好を把握することで、よりパーソナライズされたサービスを提供することができます。適切なカスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)テクノロジーは、企業がデータをインサイトに変え、それに基づくアクションを自動化するのに役立ちます。これは、顧客データの価値を最大化し、長期的に業績を向上させるために重要なことです。

市場力学:

クラウドベースのCRMシステムに対する需要の高まりが、予測期間中、世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)市場の成長を促進すると予想されます。これらのシステムは、企業がデータを保存し、場所やデバイスを問わず顧客データへのアクセスを提供することを可能にし、オンプレミス型と比較して費用対効果に優れています。

しかし、イノベーションの欠如、データのプライバシーとセキュリティに関する問題が、予測期間中に世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)市場の成長を妨げる要因になると予想されます。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023年~2030年)の市場規模およびCAGRを提供しています。
  • さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売または承認、市場動向、地域展望、主要企業が採用する競争戦略に関する重要な考察を提供します。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)市場の主要企業をプロファイルしています。
  • この調査の一部としてカバーされている主要企業:MaritzCX Research LLC(Inmoment LLC), Adobe Inc., Medallia Inc., Oracle Corporation, Clarabridge, SAP SE, Sitecore, IBM Corporation, Zendesk, Avaya Inc., Open Text Corporation, Verint Systems Inc., Tech Mahindra
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場の拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた決定を下すことを可能にするでしょう。
  • このレポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界の顧客経験管理市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポート概要
    • 市場の定義とスコープ
  • エグゼクティブサマリー
  • コヒーレント・オポチュニティ・マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • 自動化、クラウドベース技術、高度なアナリティクスの導入の増加
  • パーソナライズされた顧客に対する需要の高まり
    • 抑制要因
  • データのプライバシーとセキュリティに関する問題
  • 規制遵守の強化
    • 機会
  • AI導入の拡大
  • 影響度分析
  • 主なハイライト
  • 規制のシナリオ
  • 製品発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併・買収シナリオ

第4章 世界のカスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)市場 - コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • COVID-19の疫学
  • 供給サイドと需要サイドの分析
  • 経済的影響

第5章 カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)の世界市場:コンポーネント別、2017年~2030年

  • ソリューション
  • サービス
  • プロフェッショナルサービス
  • マネージドサービス

第6章 カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)の世界市場:展開別、2017-2030年

  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)の世界市場:組織規模別、2017年~2030年

  • 中小企業
  • 大企業

第8章 カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)の世界市場:タッチポイント別、2017年~2030年

  • 電話
  • 電子メール
  • Web
  • ソーシャルメディア
  • その他のタッチポイント

第9章 カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)の世界市場:用途別、2017年~2030年

  • BFSI
  • 小売業
  • IT・通信
  • ヘルスケア
  • 製造業
  • 政府機関
  • 旅行・輸送
  • その他の用途

第10章 カスタマーエクスペリエンスマネジメント(CXM)の世界市場:地域別、2017年~2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • Adobe Inc.
  • Oracle Corporation
  • SAP SE
  • IBM Corporation
  • Avaya Inc.
  • Verint Systems Inc.
  • Tech Mahindra
  • Open Text Corporation.
  • Zendesk
  • Sitecore

第12章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5679

Customer experience management (CXM) solutions help to improve consumer loyalty by enhancing the user experience, improving the efficiency of the organization's human resources, and reducing operational costs. They also allow organizations to gain insights into their customers' behavior and preferences, allowing them to provide more personalized services. The right customer experience management technology can help businesses turn data into insights and then automate actions based on them. This is critical to maximizing the value of the customer data and improving the business performance in the long run.

Market Dynamics:

The increased demand for cloud-based CRM systems is expected to drive growth of the global customer experience management market over the forecast period. These systems allow companies to store data and provide access to customer data from any location and device, and are cost-effective compared with on-premises models.

However, lack of innovation, and issues regarding data privacy and security are the factors expected to hinder growth of the global customer experience management market over the forecast period.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global customer experience management market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global customer experience management market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include MaritzCX Research LLC (Inmoment LLC), Adobe Inc., Medallia Inc., Oracle Corporation, Clarabridge, SAP SE, Sitecore, IBM Corporation, Zendesk, Avaya Inc., Open Text Corporation, Verint Systems Inc., and Tech Mahindra
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global customer experience management market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global customer experience management market

Detailed Segmentation:

  • Global Customer Experience Management Market, By Component
    • Solutions
    • Services
    • Professional Services
    • Managed Services
  • Global Customer Experience Management Market, By Deployment
    • Cloud
    • On-premise
  • Global Customer Experience Management Market, By Organization Size
    • SMEs
    • Large Enterprises
  • Global Customer Experience Management Market, By Touchpoint
    • Telephone
    • Email
    • Web
    • Social Media
    • Other Touchpoints
  • Global Customer Experience Management Market, By Application
    • BFSI
    • Retail
    • IT and Telecommunications
    • Healthcare
    • Manufacturing
    • Government
    • Travel and Transportation
    • Other Applications
  • Global Customer Experience Management Market, By Geography
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • Adobe Inc.
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Avaya Inc.
    • Verint Systems Inc.
    • Tech Mahindra
    • Open Text Corporation.
    • Zendesk
    • Sitecore
    • Clarabridge
    • Medallia Inc.
    • MaritzCX Research LLC (Inmoment LLC)

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Component
    • Market Snapshot, By Deployment
    • Market Snapshot, By Organization Size
    • Market Snapshot, By Touch point
    • Market Snapshot, By Application
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Increasing adoption of automation, cloud-based technology, and advanced analytics
  • Rising demand for personalized customer
    • Restraints
  • Issues regarding data privacy and security
  • Increasing regulatory compliance
    • Opportunities
  • Growing adoption of AI
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Customer Experience Management Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Customer Experience Management Market , By Component, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Solutions
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Services
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Professional Services
  • Managed Services

6. Global Customer Experience Management Market , By Deployment, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Cloud
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • On-premise
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)

7. Global Customer Experience Management Market , By Organization Size, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • SMEs
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Large Enterprises
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)

8. Global Customer Experience Management Market , By Touchpoint, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Telephone
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Email
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Web
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Social Media
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Other Touchpoints
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)

9. Global Customer Experience Management Market , By Application, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • BFSI
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Retail
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • IT and Telecommunications
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Healthcare
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Manufacturing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Government
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Travel and Transportation
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)
  • Other Applications
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Billion)

10. Global Customer Experience Management Market , By Region, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2017-2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Component, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Touch point:, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Component, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Touch point:, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Component, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Touch point:, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Component, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Touch point:, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Component, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Deployment, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Organization Size, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Touch point:, 2017-2030,(US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Application, 2017-2030,(US$ Bn)

11. Competitive Landscape

  • Adobe Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Oracle Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • SAP SE
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • IBM Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Avaya Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Verint Systems Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Tech Mahindra
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Open Text Corporation.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Zendesk
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sitecore
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

12. Section

  • Research Methodology
  • About us