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市場調査レポート
商品コード
1457777
CMOはカスタマーエクスペリエンス(CX)サービスベンダーに何を求めるべきか?(2024年)What Should Chief Marketing Officers Seek from Customer Experience Services Vendors in 2024? |
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CMOはカスタマーエクスペリエンス(CX)サービスベンダーに何を求めるべきか?(2024年) |
出版日: 2024年03月26日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、特に非常に混雑した市場において、ビジネスを競合他社と区別できるポジティブなカスタマーエクスペリエンス(CX)の重要性について強調しています。データ、パーソナライゼーション、データ主導の意思決定によって定義される時代において、最高マーケティング責任者(CMO)は、CXを形成する動向を理解し、顧客の心をつかむための適切な戦略をビジネスに備える必要があります。既存の新興テクノロジーは、CXのイニシアチブやポジティブなカスタマージャーニーを提供する取り組みを推進できるようにする必要があります。「ポジティブなCXを開発して達成するにはテクノロジーが大きな役割を果たしますが、新興テクノロジーを導入するには適切なパートナーを見つけることが不可欠です。目標を理解し、それを実行可能なイニシアチブに変換できるCX SPと提携することで、ビジネスを正しい方向に導くことができるでしょう」と、IDC Asia/PacificのDigital CXのリサーチマネージャーであるStallone Hangewa氏は述べています。「パートナーは消費者の満足とロイヤルティの構築者として機能するため、CXトランスフォーメーションには適切なパートナーを選ぶことが最も重要です。戦略的提携は、シームレスな実行と、進化し続ける顧客期待の情勢における持続可能な成長を保証します。幸いなことに、ビジネスリーダーは、市場が活気づき競争が激化しているこの分野で、ベンダーの選択の余地を残しています」と、IDC Asia/PacificのDigital CXのシニアプログラムマネージャーであるJames Sivalingam氏は述べています。
This IDC Perspective highlights the importance of having positive customer experience (CX) that could set a business apart from its competitors, especially in a very crowded market. In the era defined by data, personalization, and data-driven decision making, chief marketing officers (CMOs) must equip their businesses with the right strategy to win the hearts of customers by understanding the trends that shape CX. The existing emerging technologies must enable driving their CX initiatives and efforts in providing positive customer journeys."Although technology would play a big role in developing and achieving positive CX, finding the right partner in implementing emerging technologies is essential. Partnering with a CX SP that understands your goal and can translate it into actionable initiatives could catapult your business toward the right direction," says Stallone Hangewa, Research Manager for Digital CX, IDC Asia/Pacific."Choosing the right partner for CX transformation is paramount because your partner serves as architects of consumer satisfaction and loyalty. A strategic alliance ensures seamless execution and sustainable growth in the ever-evolving landscape of customer expectations. Fortunately, business leaders are spoilt for choice in terms of vendors within the space in which the market is vibrant and competitive," says James Sivalingam, Senior Program Manager, Digital CX, IDC Asia/Pacific.