表紙:ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場規模調査&予測、ゲームタイプ別、プラットフォーム別、デバイス別、地域別分析、2023-2030年
市場調査レポート
商品コード
1418734

ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場規模調査&予測、ゲームタイプ別、プラットフォーム別、デバイス別、地域別分析、2023-2030年

Global Blockchain in Gaming Market Size Study & Forecast, by Game Type (Role Playing Games, Open World Games, Collectible Games), by Platform (ETH, BNB Chain, Polygon, Others), by Device (Android, Web, IOS, Others), and Regional Analysis, 2023-2030

出版日: | 発行: Bizwit Research & Consulting LLP | ページ情報: 英文 | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
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ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場規模調査&予測、ゲームタイプ別、プラットフォーム別、デバイス別、地域別分析、2023-2030年
出版日: 2024年01月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場は、2022年に約48億3,000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて68.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

ゲームにおけるブロックチェーンとは、ゲームプレイ、取引、ゲーム内資産の所有権を改善するために、ゲーム業界でブロックチェーン技術を使用することを指します。ブロックチェーンは分散型の分散台帳技術であり、ゲーム環境にいくつかの革新的な機能をもたらし、従来のゲーム体験を一変させる。暗号通貨がゲームのエコシステムに統合されつつあることで、シームレスで安全、かつ追跡可能なゲーム内取引が可能になります。ブロックチェーン上で非代替性トークン(NFT)の利用が拡大し、セキュリティと透明性が向上していることが、世界の市場需要を促進している主な促進要因となっています。

さらに、インターネットとモバイルの普及により、市場は大きな成長を遂げています。インターネットとモバイル利用の大幅な増加は、市場拡大にプラスに寄与しています。この急増によりユーザーベースが拡大し、さまざまなオンライン・プラットフォームへのアクセスが容易になります。インターネットとモバイルの高い普及率によって生み出される広範なアクセシビリティは、ブロックチェーンベースのゲームにとって特に有利であり、より幅広い視聴者がこの技術に積極的に参加し、関与することを可能にします。国際通信連合によると、世界のインターネットユーザー数は2012年に約24億人でしたが、この数は一貫して8.24%の割合で増加しており、2022年には約53億人に達します。モバイルデバイスは、ブロックチェーンウォレットを統合するための便利なプラットフォームとして機能します。ユーザーはモバイル機器から直接、デジタル資産、暗号通貨、NFTを簡単に管理でき、シームレスなユーザー体験を育むことができます。このように、前述の要因が推定期間中のゲームにおけるブロックチェーン市場の成長を後押ししています。さらに、技術的進歩への投資の増加、仮想資産に対する需要の増加、Play-to-Earnへの関心の高まりは、予測期間中にさまざまな有利な機会をもたらします。しかし、ブロックチェーンおよびNFT技術に対する認知度の低さ、ブロックチェーンゲームのプレイに伴う初期投資や複雑さが、2023年から2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となっています。

ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場調査において考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。アジア太平洋地域は、インターネットとモバイルへのアクセスの普及と暗号通貨への傾倒の高まりにより、2022年の市場を独占しました。アジア太平洋地域では、消費者と投資家の双方から暗号通貨への関心が高まっており、暗号通貨市場への参入が増加しています。この動向は、暗号通貨やデジタル資産を活用する分野であるブロックチェーンゲーミングの成長を後押ししています。例えば、Asia Blockchain Gaming Alliance(ABGA)は、ゲーム業界におけるブロックチェーン技術の発展を目指す非営利団体です。2023年1月、ABGAはゲーム開発者や企業の発展を促進することを目的とした4,500万米ドルのエコファンドを導入しました。このイニシアチブは、ブロックチェーンゲーム分野におけるイノベーションと開発をさらに刺激する態勢を整えています。一方、北米は予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されています。ブロックチェーン技術と暗号通貨に対する支援的な規制状況は、ブロックチェーンゲームプラットフォームの作成と進歩を促進し、地域全体の市場需要を大幅に推進しています。

本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 ブロックチェーンの世界市場定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 業界の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場力学

  • ゲームにおけるブロックチェーン市場の影響分析(2020年~2030年)
    • 市場促進要因
      • ゲームエコシステム内での暗号通貨の統合の増加
      • インターネットとモバイルの高い普及率
    • 市場の課題
      • ブロックチェーンとNFT技術の認知度の低さ
      • ブロックチェーンゲームに伴う初期投資と複雑性
    • 市場機会
      • Play-to-Earnへの関心の高まり
      • 仮想資産に対する需要の高まり

第4章 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:ゲームタイプ別

  • 市場スナップショット
  • ブロックチェーンの世界市場:ゲームタイプ別 実績 - ポテンシャル分析
  • ブロックチェーンの世界市場:ゲームタイプ別 推定・予測 2020年~2030年
  • ゲームにおけるブロックチェーン市場、サブセグメント分析
    • ロールプレイングゲーム
    • オープンワールドゲーム
    • コレクションゲーム

第6章 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:プラットフォーム別

  • 市場スナップショット
  • ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:プラットフォーム別 業績-潜在力分析
  • ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:プラットフォーム別 推定・予測 2020年~2030年
  • ゲームにおけるブロックチェーン市場、サブセグメント分析
    • ETH
    • BNBチェーン
    • ポリゴン
    • その他

第7章 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:デバイス別

  • 市場スナップショット
  • ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:デバイス別 実績 - ポテンシャル分析
  • ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:デバイス別 推定・予測:2020-2030年
  • ゲームにおけるブロックチェーン市場、サブセグメント分析
    • アンドロイド
    • ウェブ
    • IOS
    • その他

第8章 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場:地域別分析

  • 主要国
  • 主な新興国
  • ゲームにおけるブロックチェーン市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Dapper Labs, Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Sky Mavis
    • Splinterlands
    • Animoca Brands Corporation Limited
    • Immutable
    • Uplandme, Inc.
    • Illuvium
    • Mythical Inc.
    • ROKO GAME STUDIOS
    • Autonomous Worlds Ltd.

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提条件
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Blockchain in Gaming Market, report scope
  • TABLE 2. Global Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by Game Type 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by Platform 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by Device 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Blockchain in Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Blockchain in Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Blockchain in Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Blockchain in Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Blockchain in Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Blockchain in Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Blockchain in Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Blockchain in Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Blockchain in Gaming Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Blockchain in Gaming Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16. U.S. Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19. Canada Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22. UK Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25. Germany Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28. France Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31. Italy Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34. Spain Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37. RoE Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40. China Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43. India Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46. Japan Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49. South Korea Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52. Australia Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55. RoAPAC Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58. Brazil Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61. Mexico Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64. RoLA Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67. Saudi Arabia Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68. South Africa Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69. RoMEA Blockchain in Gaming Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70. List of secondary sources, used in the study of global Blockchain in Gaming Market
  • TABLE 71. List of primary sources, used in the study of global Blockchain in Gaming Market
  • TABLE 72. Years considered for the study
  • TABLE 73. Exchange rates considered

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable.

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global Blockchain in Gaming Market, research methodology
  • FIG 2. Global Blockchain in Gaming Market, Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Blockchain in Gaming Market, key trends 2022
  • FIG 5. Global Blockchain in Gaming Market, growth prospects 2023-2030
  • FIG 6. Global Blockchain in Gaming Market, porters 5 force model
  • FIG 7. Global Blockchain in Gaming Market, pest analysis
  • FIG 8. Global Blockchain in Gaming Market, value chain analysis
  • FIG 9. Global Blockchain in Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Blockchain in Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Blockchain in Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Blockchain in Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Blockchain in Gaming Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Blockchain in Gaming Market, regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15. North America Blockchain in Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Blockchain in Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Blockchain in Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Blockchain in Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa Blockchain in Gaming Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable.

目次

Global Blockchain in Gaming Market is valued at approximately USD 4.83 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 68.3% over the forecast period 2023-2030. Blockchain in gaming refers to the use of blockchain technology in the gaming industry to improve gameplay, transactions, and in-game asset ownership. Blockchain is a decentralized and distributed ledger technology, that brings several innovative features to the gaming landscape, transforming the traditional gaming experience. The rising integration of cryptocurrencies within gaming ecosystems enables seamless, secure, and traceable in-game transactions. The growing use of Non-Fungible Tokens (NFTs) on the blockchain, coupled with increasing enhanced security and transparency are the key driving factors that are fostering the market demand globally.

Furthermore, the market is experiencing significant growth due to widespread internet and mobile adoption. The substantial increase in internet and mobile usage contributes positively to market expansion. This surge results in a larger user base, providing easy access to various online platforms. The extensive accessibility created by high internet and mobile penetration is particularly advantageous for blockchain-based games, enabling a broader audience to actively participate and engage with this technology. According to The International Telecommunication Union, the global internet user count was around 2.4 billion in 2012, and this number has consistently grown at a rate of 8.24%, reaching approximately 5.3 billion users by the year 2022. Mobile devices serve as convenient platforms for integrating blockchain wallets. Users can easily manage their digital assets, cryptocurrencies, and NFTs directly from their mobile devices, fostering a seamless user experience. Thus, these aforementioned factors are propelling the growth of Blockchain in Gaming Market over the estimated period. Moreover, the growing investment in technological advancements, increasing demand for virtual assets, as well as rising interest in Play-to-Earn present various lucrative opportunities over the forecast years. However, the limited awareness of blockchain and NFT technologies and the initial investments and complexity associated with playing blockchain games are challenging the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Blockchain in Gaming Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to the rising inclination for cryptocurrency, coupled with widespread internet and mobile accessibility. The Asia Pacific region is witnessing a rising interest in cryptocurrency from both consumers and investors, leading to increased engagement in the cryptocurrency market. This trend sets the stage for the growth of blockchain gaming, a sector that leverages cryptocurrency and digital assets. For instance, Asia Blockchain Gaming Alliance (ABGA), is a non-profit organization dedicated to advancing blockchain technology in the gaming industry. In January 2023, ABGA introduced a USD 45 million eco fund aimed at fostering the advancement of game developers and companies. This initiative is poised to further stimulate innovation and development in the blockchain gaming space. Whereas, North America is expected to grow at a significant CAGR over the forecast years. The supportive regulatory landscape for blockchain technology and cryptocurrencies, fosters the creation and advancement of blockchain gaming platforms, which are significantly propelling the market demand across the region.

Major market players included in this report are:

  • Dapper Labs, Inc.
  • Sky Mavis
  • Splinterlands
  • Animoca Brands Corporation Limited
  • Immutable
  • Uplandme, Inc.
  • Illuvium
  • Mythical Inc.
  • ROKO GAME STUDIOS
  • Autonomous Worlds Ltd.

Recent Developments in the Market:

  • In October 2022, Cool Cats Group disclosed a strategic investment from Animoca Brands. Through this collaboration, Animoca Brands will play a key role in supporting Cool Cats to establish itself as a prominent global Non-Fungible Token (NFT) brand.
  • In August 2022, Splinterlands disclosed its partnership with MLSPA. The partnership aims to jointly create and advance a blockchain-based soccer game following the Play-to-Earn (P2E) model.
  • In August 2022, Alien Worlds, a project by Dacoco, established a collaboration with Zilliqa. This collaboration involves the integration of Alien Worlds with Zilliqa to introduce new features, bridging the realms of competitive gaming and blockchain gaming through Zilliqa's eSports partnerships.

Global Blockchain in Gaming Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimation: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Game Type, Platform, Device, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.

By Game Type:

  • Role Playing Games
  • Open World Games
  • Collectible Games

By Platform:

  • ETH
  • BNB Chain
  • Polygon
  • Others

By Device:

  • Android
  • Web
  • IOS
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Blockchain in Gaming Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Blockchain in Gaming Market, by Game Type, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Blockchain in Gaming Market, by Platform, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. Blockchain in Gaming Market, by Device, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Blockchain in Gaming Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Blockchain in Gaming Market Dynamics

  • 3.1. Blockchain in Gaming Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing integration of cryptocurrencies within gaming ecosystems
      • 3.1.1.2. High internet and mobile penetration
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Limited awareness of blockchain and NFT technologies
      • 3.1.2.2. Initial investments and complexity associated with playing blockchain games
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Rising interest in Play-to-Earn
      • 3.1.3.2. Increasing demand for virtual assets

Chapter 4. Global Blockchain in Gaming Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economical
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Blockchain in Gaming Market, by Game Type

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Blockchain in Gaming Market by Game Type, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Game Type 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Role Playing Games
    • 5.4.2. Open World Games
    • 5.4.3. Collectible Games

Chapter 6. Global Blockchain in Gaming Market, by Platform

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Blockchain in Gaming Market by Platform, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Platform 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. ETH
    • 6.4.2. BNB Chain
    • 6.4.3. Polygon
    • 6.4.4. Others

Chapter 7. Global Blockchain in Gaming Market, by Device

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Blockchain in Gaming Market by Device, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Device 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Android
    • 7.4.2. Web
    • 7.4.3. IOS
    • 7.4.4. Others

Chapter 8. Global Blockchain in Gaming Market, Regional Analysis

  • 8.1. Top Leading Countries
  • 8.2. Top Emerging Countries
  • 8.3. Blockchain in Gaming Market, Regional Market Snapshot
  • 8.4. North America Blockchain in Gaming Market
    • 8.4.1. U.S. Blockchain in Gaming Market
      • 8.4.1.1. Game Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.2. Platform breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 8.4.1.3. Device breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 8.4.2. Canada Blockchain in Gaming Market
  • 8.5. Europe Blockchain in Gaming Market Snapshot
    • 8.5.1. U.K. Blockchain in Gaming Market
    • 8.5.2. Germany Blockchain in Gaming Market
    • 8.5.3. France Blockchain in Gaming Market
    • 8.5.4. Spain Blockchain in Gaming Market
    • 8.5.5. Italy Blockchain in Gaming Market
    • 8.5.6. Rest of Europe Blockchain in Gaming Market
  • 8.6. Asia-Pacific Blockchain in Gaming Market Snapshot
    • 8.6.1. China Blockchain in Gaming Market
    • 8.6.2. India Blockchain in Gaming Market
    • 8.6.3. Japan Blockchain in Gaming Market
    • 8.6.4. Australia Blockchain in Gaming Market
    • 8.6.5. South Korea Blockchain in Gaming Market
    • 8.6.6. Rest of Asia Pacific Blockchain in Gaming Market
  • 8.7. Latin America Blockchain in Gaming Market Snapshot
    • 8.7.1. Brazil Blockchain in Gaming Market
    • 8.7.2. Mexico Blockchain in Gaming Market
  • 8.8. Middle East & Africa Blockchain in Gaming Market
    • 8.8.1. Saudi Arabia Blockchain in Gaming Market
    • 8.8.2. South Africa Blockchain in Gaming Market
    • 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Blockchain in Gaming Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
    • 9.1.1. Company 1
    • 9.1.2. Company 2
    • 9.1.3. Company 3
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Dapper Labs, Inc.
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Recent Developments
    • 9.3.2. Sky Mavis
    • 9.3.3. Splinterlands
    • 9.3.4. Animoca Brands Corporation Limited
    • 9.3.5. Immutable
    • 9.3.6. Uplandme, Inc.
    • 9.3.7. Illuvium
    • 9.3.8. Mythical Inc.
    • 9.3.9. ROKO GAME STUDIOS
    • 9.3.10. Autonomous Worlds Ltd.

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
  • 10.3. Research Assumption