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市場調査レポート
商品コード
1690870
中東のゲーム:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)Middle East Gaming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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中東のゲーム:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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中東のゲーム市場規模は2025年に70億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは11.02%で、2030年には118億7,000万米ドルに達すると予測されます。
最近のCOVID-19の流行により、オンラインゲームサービスの利用が増加しているため、同地域のゲーム市場は大きな成長が見込まれます。市場のさまざまなゲームベンダーは、この期間中にユーザーベースを増やし、COVID-19シナリオ後のリターンを急増させることに注力すると予想され、そのためベンダーは特典やオファーを提供したり、サービスの利用料を免除したりしています。
アラブ首長国連邦ではゲーム産業が盛んで、地元で開発された人材やゲームへの関心や投資が高まっています。消費に関しては、非常に多様な地域です。同国の平均的なゲーマーの年間消費額は115米ドルと予想されています。
さらに、スマートフォンとオンラインゲームの普及が進んでいることも、市場の成長を促す重要な要因となっています。ARベースのアプリやゲームの開発が進んでいることから、予測期間中に市場機会が創出されると期待されています。
また、サウジアラビア政府は、テーマパークやアミューズメントスペースに数十億米ドルの巨額投資を行っています。そのため、サウジアラビアのエンターテインメント産業の利害関係者として、産業関係者は専用のカンファレンスに参加し、知識と豊富な経験を得て、革新的な最高の技術を実際に体験することができます。
サウジアラビアは、1,000万米ドルの賞金でCOVID-19の発生と闘う資金を集めるために、新しいチャリティeスポーツイベントを立ち上げました。競合は、COVID-19の流行によって人々が家に閉じこもり、ビジネスを停止し、旅行を最小限に制限する中で行われました。これは、COVID-19に対応するため、世界のゲームコミュニティを団結させ、結びつける可能性があります。中東の人口の約70%は30歳以下で、約2,000万人のゲーマーまたはゲーム愛好家がおり、予測期間中に市場は成長すると予想されます。
中東のゲーム市場は適度にセグメント化されており、多くの世界と地域参入企業が存在します。主要参入企業としては、Sony Corporation、Microsoft Corporation、Apple Inc.、Google LLC(Alphabet Inc.)、Electronic Arts Inc.などが挙げられます。市場の参入企業は、製品ラインナップを強化し、サステイナブル競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。
2023年5月、Appleは、200を超える非常に楽しいゲームに無制限にアクセスできる同社の定額制ゲームサービス「Apple Arcade」に、20の新タイトルをリリースすると発表しました。「WHAT THE CAR?」、「TMNT Splintered Fate」、「Disney SpellStruck」、「Cityscapes」などです。「Sim Builder」などが、Apple Arcadeで新たに提供されます。今回のアップデートには、「Temple Run+」、Playdeadの「LIMBO+」、「PPKP+」などのApp Storeの人気ゲームが含まれています。
2022年8月、サウジアラビアはMicrosoftによるゲーム会社Activision Blizzardの買収を承認しました。サウジアラビアの規制機関は、MicrosoftによるActivision Blizzardの買収を687億米ドルで承認しました。
The Middle East Gaming Market size is estimated at USD 7.04 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.87 billion by 2030, at a CAGR of 11.02% during the forecast period (2025-2030).
With the recent outbreak of COVID-19, the gaming market in the region is expected to witness significant growth due to an increased usage of online gaming services. Various gaming vendors in the market are expected to focus on increasing their user base during this period and surging returns post COVID-19 scenarios, owing to which vendors are offering benefits, offers, and waiving off their fees on the use of their services.
The gaming industry proliferates in the United Arab Emirates, with rising interest and investment in locally developing homegrown talent and games. In terms of spending, it is a very diverse region. It is expected that the average gamer in the country spends USD 115 per year.
Additionally, the growing penetration of smartphones and online gaming is a crucial factor driving the market's growth. The growing development of AR-based apps and games is expected to create market opportunities over the forecast period.
The Saudi Arabian government is also heavily investing billions of dollars in theme parks and amusement spaces. So, as Saudi entertainment industry stakeholders, trade visitors can attend dedicated conferences to gain knowledge and wealth of experience and get a hands-on technology experience at its innovative best.
Saudi Arabia set up a new charity e-sports event to raise money to fight the COVID-19 outbreak with a USD 10 million prize fund. The competition comes as the COVID-19 outbreak keeps people at home, shuts down businesses, and restricts travel to a minimum. This may unite and connect the global gaming community in response to COVID-19. With around 70% of the country's population under 30 years and approximately 20 million gamers or gaming enthusiasts, the market is expected to grow over the forecast period.
The Middle Eastern Gaming Market is moderately fragmented and has many global and regional players. Some of the major players in the market are Sony Corporation, Microsoft Corporation, Apple Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), and Electronic Arts Inc. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.
In May 2023, Apple announced the release of 20 new titles on Apple Arcade, the company's gaming subscription service that provides unlimited access to over 200 significantly enjoyable games. WHAT THE CAR?, TMNT Splintered Fate, Disney SpellStruck, and Cityscapes: Sim Builder are among the new titles available on Apple Arcade. The update includes popular App Store games like Temple Run+, Playdead's LIMBO+, PPKP+, and others.
In August 2022, Saudi Arabia approved Microsoft's acquisition of Activision Blizzard, a video game company. Saudi Arabia's regulatory body approved Microsoft's acquisition of Activision Blizzard for USD 68.7 billion.