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市場調査レポート
商品コード
1303555
スポーツテクノロジーの世界市場調査&予測:テクノロジー別、スポーツ別、地域別分析、2023-2030年Global Sports Technology Market Size study & Forecast, by Technology (Device, Smart Stadium, Esports, Sports Analytics), by Sports (Soccer, Basketball, Ice Hockey, Tennis, Cricket, Esports, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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スポーツテクノロジーの世界市場調査&予測:テクノロジー別、スポーツ別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のスポーツテクノロジー市場は、2022年にはおよそ133億3,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には19.73%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
スポーツテクノロジー部門は、研究を支援するための斬新なアプリケーションや技術の設計、運動能力を向上させる介入技術の開発、スポーツ分析、ファンエンゲージメント、放送・メディア報道、スポーツ会場管理などに関係しています。近年、スポーツテクノロジーとデータは、スポーツの発展とパフォーマンスの重要な要素として台頭してきています。様々なスポーツにおいて、モノのインターネット(IoT)やデータ分析、ソーシャルメディアとの統合といった新技術の利用が増加していることが市場を牽引しています。
さらに、Eスポーツテクノロジーの採用が進むにつれて、スポーツテクノロジー市場はより急速に拡大すると思われます。Republic of Estonia E-Residencyによると、2022年のEスポーツ市場規模は13億8,000万米ドルを超え、2025年には18億7,000万米ドルにまで成長すると推定されています。Eスポーツ産業における収益の増加は、2022年に世界で5億3,200万人がEスポーツを観戦し、2025年には6億4,000万人に達すると予測される理由のひとつです。また、選手のパフォーマンスを追跡し、ファンを魅了するための最新技術を導入するための多くの組織による投資の増加により、業界はパラダイムシフトを迎えており、市場の成長を支えています。さらに、AIやML技術の開発は、今後数年間のスポーツテクノロジー産業の拡大に大きな展望をもたらすと予測されています。しかし、立ち上げコストの上昇と財政的な制約が、予想される期間を通じてスポーツテクノロジー市場の拡大をさらに抑制すると予測されます。しかし、労働力におけるアナリストの不足は、予測期間2023-2030におけるスポーツテクノロジー事業の発展にさらなる困難をもたらす可能性があります。
スポーツテクノロジーの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。欧州はスポーツテクノロジー市場を独占しており、2020年には世界の業界売上の30%以上を占めており、予測期間中もこの支配は続くと予測されています。欧州の数多くのサッカーリーグが同地域の主要な市場促進要因であり、その大半はより良い選手、リーグ、観客管理のためにスマートデバイスの統合を含んでいます。インド、日本、中国などの国々ではスポーツ産業が拡大しているため、アジア太平洋地域は今後数年間、スポーツテクノロジー分野で最も速い成長を遂げると予想されています。インドでは、多くのスポーツリーグが若者の間で人気を集めており、地域ごとの競合がこの分野の成長に大きな影響を与えています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Sports Technology Market is valued approximately at USD 13.33 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.73% over the forecast period 2023-2030. The sport technology department is concerned with the design of novel applications and technologies to support research and the development of intervention techniques to enhance athletic performance, sports analytics, fan engagement, broadcasting and media coverage, and sports venue management. In recent years, Sports Technology and data have emerged as critical components of athletic development and performance. The market is driven by the increasing use of new technologies such as the internet of things (IoT) and data analytics, as well as social media integration, across a variety of sports.
Additionally, the market for Sports Technology will expand more quickly as eSports Technology is increasingly adopted. According to Republic of Estonia E-Residency, in 2022, the esports market valued over USD 1.38 billion and is estimated grow as high as USD 1.87 billion by 2025. The higher revenue in the esports industry is one of the reasons for 2022, that worldwide 532 million people watched esports, and projected to reach up to 640 million by 2025. In addition, due to the increased investments by many organizations in implementing the most recent technologies for tracking players' performances and engaging fans, the industry is undergoing a paradigm shift will support market growth. Additionally, it is predicted that the development of AI and ML technologies will present significant prospects for the expansion of the Sports Technology industry in the upcoming years. However, it is anticipated that the rise in startup costs and financial limitations would further restrain the expansion of the Sports Technology market throughout the anticipated time frame. The lack of analysts in the workforce, however, could pose additional difficulties for the development of the Sports Technology business in the forecasted period 2023-2030.
The key regions considered for the Global Sports Technology Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe dominated the Sports Technology market, with over 30% of the global industry's sales in 2020 and it is anticipated that this dominance will persist throughout the forecast period. Numerous football leagues from Europe are a major market driver in the region, and the majority of them include smart device integration for better player, league, and audience management. Because of the expanding sports industries in countries like India, Japan, and China, the Asia Pacific region is expected to witness the fastest growth in the Sports Technology sector over the coming years. In India, a number of sports leagues are becoming more and more popular among young people, and regional competitions have a significant impact on the growth of the sector.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.