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市場調査レポート
商品コード
1279746
デジタルギフトカードの世界市場規模調査&予測:機能属性別、エンドユーザー別、用途別、地域別分析、2022-2029年Global Digital Gift Card Market Size study & Forecast, by Functional Attribute, by End User and by Application and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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デジタルギフトカードの世界市場規模調査&予測:機能属性別、エンドユーザー別、用途別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月13日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のデジタルギフトカード市場は、2021年に約2,991億6,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には15.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
デジタルギフトカードには物理的な形態がなく、代わりにこれらのカードには固有のギフトコード番号が割り当てられており、オンラインショッピングを行う際にオンライン小売店で利用することができます。デジタルギフトカードでは、贈り主はオンラインでカードを購入し、お金で前払いします。さらに、受取人は電子メールでEギフトカードを受け取り、請求してカードを有効化します。決済分野における先進技術の採用が進み、世界中でデジタル決済が普及し、スマートフォンの契約数が増加していることが、市場成長を促進する主な要因となっています。
デジタル決済の普及は、世界のデジタルギフトカード市場の成長に寄与しています。例えば、世界銀行の推計によると、2022年現在、世界では成人の約3分の2がデジタルチャネルを通じて支払いを行ったり、支払いを受けたりしています。また、インド政府広報局(PIB)の推計によると、インドでは2020-21年度に約55億5,400万件のデジタル取引が記録され、2021-22年度にはこの数はさらに増え、88億4000万件となりました。さらに、2022年8月だけで、UPI(Unified Payment Interface)を通じて約65億8000万件の金融取引がデジタルで行われました。また、企業の贈答文化の人気の高まりやインターネットリテラシー人口の急増は、予測期間中、同市場に有利な成長見通しをもたらすでしょう。しかし、データプライバシーに関する懸念が、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
デジタルギフトカードの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。北米は、主要な市場プレイヤーの優位性と、同地域におけるデジタルギフトカードの人気上昇により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、デジタル決済アプリケーションの普及やeコマースチャネルの採用拡大などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Digital Gift Card Market is valued at approximately USD 299.16 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.8 % over the forecast period 2022-2029. The Digital Gift Card has no physical form; instead, these cards are assigned a unique gift code number that one can use to redeem at online retailers when making online purchases. In a Digital gifting card, the giver purchases the card online and prepaid it with money. Furthermore, the recipient then receives the e-gift card via email and claims and activates the card. The increasing adoption of advanced technologies in the payment sector and rising penetration of digital payments worldwide as well as increasing smartphone subscriptions are key factors driving the market growth.
The growing popularity of digital payment processing is contributing towards the growth of the Global Digital Gift Card market. For instance - as per World Bank estimates - as of 2022, Globally around two-thirds of adults make or receive payment through digital channels. In addition, as per the Press Information Bureau (PIB), the Government of India estimates - In India, during FY 2020-21 around 5554 million digital transactions were recorded, and this number further increased to 8,840 million in FY 2021-22. Moreover, in August 2022 alone, around 6.58 billion financial transactions were carried out digitally through UPI (Unified Payment Interface). Also, the growing popularity of corporate gifting cultures as well as the surge in the internet-literate population would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, concern over data privacy hinders the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Digital Gift Card Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players as well as the rising popularity of digital gift cards in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising penetration of digital payment processing applications as well as growing adoption of e-commerce channels in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.