市場調査レポート
商品コード
1279743
スマートリテールの世界市場規模調査&予測、ソリューション別(ハードウェア、ソフトウェア)、用途別(ビジュアルマーケティング、スマートラベル、スマート決済システム、インテリジェントシステム、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Smart Retail Market Size study & Forecast, by Solution (Hardware, Software) by Application (Visual Marketing, Smart Label, Smart Payment System, Intelligent System, Others) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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スマートリテールの世界市場規模調査&予測、ソリューション別(ハードウェア、ソフトウェア)、用途別(ビジュアルマーケティング、スマートラベル、スマート決済システム、インテリジェントシステム、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月13日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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スマートリテールとは、人工知能(AI)、機械学習、モノのインターネット(IoT)などの先進技術を活用し、お客様のショッピング体験の向上、在庫管理の最適化、業務プロセスの合理化を図ることを指します。
スマートリテールソリューションは通常、データ分析を活用して顧客の行動、嗜好、購買パターンを把握し、パーソナライズされた体験の創造やターゲットを絞ったプロモーションの提供に活用することができます。市場成長の主な要因は、小売業者によるビッグデータ分析、機械学習、ブロックチェーン、人工知能技術の採用の拡大、顧客に買い物の利便性を提供するためのロボットや自動化の使用の増加、小売業者によるスマート技術の使用の増加につながる顧客の期待の変化が、予測期間中に市場に有利な需要を生み出すと予測されています。しかし、市場の成長を促す主要な動向の1つは、人工知能(AI)、仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、モノのインターネット(IoT)などの技術の採用が進み、消費者のショッピング体験の向上、正確な在庫管理の実現、店舗運営の強化が進んでいることです。テクノロジーによって、ブランドはモバイル機器を通じて顧客と対話することができるため、拡張現実は特に小売部門を変革しています。マーケティングに拡張現実(AR)を採用することで、顧客との関係を育み、顧客体験を向上させ、最終的に売上を向上させることができます。
さらに、顧客に便利なショッピング体験を提供するために、小売店でのロボットや自動化の採用が増加しており、市場の成長を後押しすると予想されています。2020年1月、ベイエリアに拠点を置くBossa Nova Robotics社は、Walmart Inc.と協業し、米国内のWalmartショップ1,000店舗に棚卸し用ロボットを納入すると発表しています。さらに、スマートストアの開発に対する市場プレイヤーの投資の高まりや、コネクテッドデバイスの採用拡大が、予測期間中に市場に有利な機会を生み出すと予測されています。しかし、高度なハイエンドコンピューティングシステムのメンテナンスコストの上昇や顧客データ盗難のリスクの高さが、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
スマートリテールの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他世界のその他の地域です。北米は、主要な市場プレイヤーの存在、コネクテッドデバイスの普及、小売店数の増加により、市場シェアにおいて世界の主要な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い成長率を示すと予想されています。これは、中国や日本などの国々で、ビッグデータ分析、受付ロボット、インテリジェント着替えミラー、ショッピングガイドロボットなどのスマートリテールソリューションの導入が増加しており、アジア太平洋地域のスマートリテール市場に有利な成長見通しをもたらすといった要因によります。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Smart Retail Market is valued approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Smart retail refers to the use of advanced technologies, such as artificial intelligence (AI), machine learning, and the Internet of Things (IoT), to enhance the customer shopping experience, optimize inventory management, and streamline operational processes. Smart retail solutions typically leverage data analytics to gain insights into customer behavior, preferences, and buying patterns, which can be used to create personalized experiences and offer targeted promotions. The key factor driving the market growth is growing adoption of big data analytics, machine learning, blockchain, and artificial intelligence technologies by retailers, rising use of robots and automation to offer shopping convenience to customers, and changing customer expectations leading to increased use of smart technologies by retailers is anticipated to create the lucrative demand for the market during forecast period. However, one of the key trends fueling market growth is the growing adoption of technologies like artificial intelligence (AI), virtual reality (VR), augmented reality (AR), and the internet of things (IoT) to improve the shopping experience for consumers, enable accurate inventory management, and enhance store operations. Because technology enables brands to interact with customers via their mobile devices, augmented reality is particularly transforming the retail sector. Adopting augmented reality (AR) in marketing aids in fostering customer relationships, improving the customer experience, and ultimately boosting sales.
Moreover, the rising adoption of robots and automation in retail stores to offer convenience shopping experience to customers is anticipated to boost the market growth. In Jan. 2020, Bossa Nova Robotics, a company based in the Bay area, has announced the collaboration with Walmart Inc. to deliver shelf-scanning inventory robots to 1,000 Walmart shops across the US. Additionally, rising investment by the market players for the development of smart stores and growing adoption of connected devices is anticipated to create the lucrative opportunity for the market during forecast period. However, the rising maintenance costs of advanced high-end computing systems and high risks of customer data thefts stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Smart Retail Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the presence of key market players, growing adoption of connected devices and rising number of retail stores in the region. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as increasing deployment of smart retail solutions such as big data analytics, reception robots, intelligent dressing mirrors, and shopping guide robots in countries such as China and Japan would create lucrative growth prospects for the Smart Retail market across Asia Pacific region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.