市場調査レポート
商品コード
1547952
スマートリテールの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測Global Smart Retail Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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スマートリテールの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測 |
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
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スマートリテール市場の世界需要は、2023年の358億9,000万米ドルから2032年には約3,525億3,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは28.9%です。
スマートリテールは、顧客により速く、より大きく、より安全でスマートなショッピング体験を提供するためのスマート技術の応用と定義できます。このコンセプトは、ブランドと顧客双方の生活を向上させ、ショッピング体験を統合するためのツールや技術を利用するものです。スマートリテールはブランドに、顧客とその買い物習慣に関するより多くのデータを収集し、それに応じて前向きな変化を実施し、それらすべてを提供することで支援する可能性を与えます。
情報通信技術の絶え間ない進歩が、スマートリテールの発展につながりました。デジタル化の進展、スマートフォンの普及、インターネットユーザーの増加に伴い、スマートリテールは人気を博しています。消費者の行動に対する期待の変化や、ますます激化する競争が、成長市場に影響を与えています。過去5年間で、顧客と小売業者の関心は高まっています。伝統的な小売慣行を修正することで、多くのイノベーションが従来の店頭販売に導入されています。スマートリテールのコンセプトは、新技術の応用にとどまらず、より組織的な次元にまで及んでいます。例えば、いくつかの店舗では、RFID(Radio Frequency Identification)システム、セルフレジ、情報提供タッチポイント、タッチスクリーンを備えた双方向ディスプレイ、デジタルサイネージ、携帯電話向けアプリケーションを備えたセルフサービス技術を導入しています。一方、農村部ではこのコンセプトが受け入れられにくいことが阻害要因となっています。彼らの多くはその利点について認識が低く、データのセキュリティやプライバシーの懸念を懸念する者もいます。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、スマートリテールの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。スマートリテール業界の成長と動向は、この調査に総合的なアプローチを記載しています。
本セクションでは、国・地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者が各製品サービスの対象層を特定し、今後のビジネス機会に役立てることができます。
本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるスマートリテール市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Smart Retail Market is presumed to reach the market size of nearly USD 352.53 Billion by 2032 from USD 35.89 Billion in 2023 with a CAGR of 28.9% under the study period 2024-2032.
Smart retail can be defined as the application of smart technologies to deliver faster, greater, safer and smart experience when shopping to customers. The concept uses tools and technologies to make a life for both brands and customers and joined-up shopping experience. Smart retailing gives the brand the potential to collect more data about their customer and their shopping habits and implement positive changes accordingly and help by providing all of those things.
Continuous progress in information and communication technologies has led to the development of smart retail. Smart retailing is gaining popularity with growing digitalization, penetration of smartphone and internet users. Changing consumer behavior expectations and ever-fiercer competition is influencing the growing market. In the last five years, an increasing interest has been seen by customer and retailers. A large number of innovations has been introduced at traditional points of sale by modifying traditional retail practices. The concept of smart retail is going beyond the application of new technologies by including more organized dimension. For instance, several stores have introduced self-service technologies, equipped with Radio Frequency Identification (RFID) systems, self-cash desks, and informativetouch points, interactive displays equipped with touch screens, digital signage and applications for mobile phones. Meanwhile, the low acceptance of this concept in the rural area is a restraining factor. Many of them have low awareness about its benefits while some are concerned about data security and privacy concerns.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Smart Retail. The growth and trends of Smart Retail industry provide a holistic approach to this study.
This section of the Smart Retail market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Smart Retail market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Smart Retail market include Amazon.Com Inc., Cisco Systems Inc., Google LLC, Honeywell International Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., IBM Corporation, Ingenico, Fiserv Inc., Intel Corporation, LG Display Co. Ltd., NCR Corporation, NVIDIA Corporation, NXP Semiconductors, PAX Global Technology Limited, Samsung Electronics, Verifone Systems. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
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