デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1547952

スマートリテールの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Smart Retail Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.86円
スマートリテールの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

スマートリテール市場の世界需要は、2023年の358億9,000万米ドルから2032年には約3,525億3,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは28.9%です。

スマートリテールは、顧客により速く、より大きく、より安全でスマートなショッピング体験を提供するためのスマート技術の応用と定義できます。このコンセプトは、ブランドと顧客双方の生活を向上させ、ショッピング体験を統合するためのツールや技術を利用するものです。スマートリテールはブランドに、顧客とその買い物習慣に関するより多くのデータを収集し、それに応じて前向きな変化を実施し、それらすべてを提供することで支援する可能性を与えます。

市場力学

情報通信技術の絶え間ない進歩が、スマートリテールの発展につながりました。デジタル化の進展、スマートフォンの普及、インターネットユーザーの増加に伴い、スマートリテールは人気を博しています。消費者の行動に対する期待の変化や、ますます激化する競争が、成長市場に影響を与えています。過去5年間で、顧客と小売業者の関心は高まっています。伝統的な小売慣行を修正することで、多くのイノベーションが従来の店頭販売に導入されています。スマートリテールのコンセプトは、新技術の応用にとどまらず、より組織的な次元にまで及んでいます。例えば、いくつかの店舗では、RFID(Radio Frequency Identification)システム、セルフレジ、情報提供タッチポイント、タッチスクリーンを備えた双方向ディスプレイ、デジタルサイネージ、携帯電話向けアプリケーションを備えたセルフサービス技術を導入しています。一方、農村部ではこのコンセプトが受け入れられにくいことが阻害要因となっています。彼らの多くはその利点について認識が低く、データのセキュリティやプライバシーの懸念を懸念する者もいます。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、スマートリテールの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。スマートリテール業界の成長と動向は、この調査に総合的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

本セクションでは、国・地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者が各製品サービスの対象層を特定し、今後のビジネス機会に役立てることができます。

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるスマートリテール市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 スマートリテール-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 スマートリテールの世界市場分析:ソリューション別

  • ソリューション別概要
  • 実績データと予測データ
  • ソリューション別分析
  • ハードウェア
  • ソフトウェア

第6章 スマートリテールの世界市場分析:用途別

  • 用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 用途別分析
  • ビジュアルマーケティング
  • スマートラベル
  • スマート決済システム
  • インテリジェントシステム
  • その他(ロボティクス、分析)

第7章 スマートリテールの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 スマートリテール企業の競合情勢

  • スマートリテール市場の競合
  • 提携・協力・契約
  • 合併・買収
  • 新製品発表
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Amazon.Com Inc.
  • Cisco Systems Inc.
  • Google LLC
  • Honeywell International Inc.
  • Huawei Technologies Co. Ltd.
  • IBM Corporation
  • Ingenico
  • Fiserv Inc.
  • Intel Corporation
  • LG Display Co. Ltd.
  • NCR Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • NXP Semiconductors
  • PAX Global Technology Limited
  • Samsung Electronics
  • Verifone Systems
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Solution (USD MN)
  • Hardware Market Sales By Geography (USD MN)
  • Software Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Application (USD MN)
  • Visual Marketing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smart Label Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smart Payment System Market Sales By Geography (USD MN)
  • Intelligent System Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others (Robotics, Analytics) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Smart Retail Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Smart Retail Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Smart Retail Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Solution
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Solution (USD MN)
  • Hardware Market Sales By Geography (USD MN)
  • Software Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (USD MN)
  • Visual Marketing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smart Label Market Sales By Geography (USD MN)
  • Smart Payment System Market Sales By Geography (USD MN)
  • Intelligent System Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others (Robotics, Analytics) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11212310

The global demand for Smart Retail Market is presumed to reach the market size of nearly USD 352.53 Billion by 2032 from USD 35.89 Billion in 2023 with a CAGR of 28.9% under the study period 2024-2032.

Smart retail can be defined as the application of smart technologies to deliver faster, greater, safer and smart experience when shopping to customers. The concept uses tools and technologies to make a life for both brands and customers and joined-up shopping experience. Smart retailing gives the brand the potential to collect more data about their customer and their shopping habits and implement positive changes accordingly and help by providing all of those things.

MARKET DYNAMICS

Continuous progress in information and communication technologies has led to the development of smart retail. Smart retailing is gaining popularity with growing digitalization, penetration of smartphone and internet users. Changing consumer behavior expectations and ever-fiercer competition is influencing the growing market. In the last five years, an increasing interest has been seen by customer and retailers. A large number of innovations has been introduced at traditional points of sale by modifying traditional retail practices. The concept of smart retail is going beyond the application of new technologies by including more organized dimension. For instance, several stores have introduced self-service technologies, equipped with Radio Frequency Identification (RFID) systems, self-cash desks, and informativetouch points, interactive displays equipped with touch screens, digital signage and applications for mobile phones. Meanwhile, the low acceptance of this concept in the rural area is a restraining factor. Many of them have low awareness about its benefits while some are concerned about data security and privacy concerns.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Smart Retail. The growth and trends of Smart Retail industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Smart Retail market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Solution

  • Hardware
  • Software

By Application

  • Visual Marketing
  • Smart Label
  • Smart Payment System
  • Intelligent System
  • Others (Robotics, Analytics)

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Smart Retail market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Smart Retail market include Amazon.Com Inc., Cisco Systems Inc., Google LLC, Honeywell International Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., IBM Corporation, Ingenico, Fiserv Inc., Intel Corporation, LG Display Co. Ltd., NCR Corporation, NVIDIA Corporation, NXP Semiconductors, PAX Global Technology Limited, Samsung Electronics, Verifone Systems. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. SMART RETAIL - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Solution
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL SMART RETAIL MARKET ANALYSIS BY SOLUTION

  • 5.1. Overview By Solution
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Solution
  • 5.4. Hardware Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Software Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL SMART RETAIL MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Overview By Application
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By Application
  • 6.4. Visual Marketing Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Smart Label Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Smart Payment System Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Intelligent System Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.8. Others (Robotics, Analytics) Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL SMART RETAIL MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE SMART RETAIL COMPANIES

  • 8.1. Smart Retail Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF SMART RETAIL INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Amazon.Com Inc.
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Cisco Systems Inc.
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Google LLC
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Honeywell International Inc.
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Huawei Technologies Co. Ltd.
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. IBM Corporation
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Ingenico
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Fiserv Inc.
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. Intel Corporation
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. LG Display Co. Ltd.
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments
  • 9.13. NCR Corporation
    • 9.13.1 Company Overview
    • 9.13.2 Company Revenue
    • 9.13.3 Products
    • 9.13.4 Recent Developments
  • 9.14. NVIDIA Corporation
    • 9.14.1 Company Overview
    • 9.14.2 Company Revenue
    • 9.14.3 Products
    • 9.14.4 Recent Developments
  • 9.15. NXP Semiconductors
    • 9.15.1 Company Overview
    • 9.15.2 Company Revenue
    • 9.15.3 Products
    • 9.15.4 Recent Developments
  • 9.16. PAX Global Technology Limited
    • 9.16.1 Company Overview
    • 9.16.2 Company Revenue
    • 9.16.3 Products
    • 9.16.4 Recent Developments
  • 9.17. Samsung Electronics
    • 9.17.1 Company Overview
    • 9.17.2 Company Revenue
    • 9.17.3 Products
    • 9.17.4 Recent Developments
  • 9.18. Verifone Systems
    • 9.18.1 Company Overview
    • 9.18.2 Company Revenue
    • 9.18.3 Products
    • 9.18.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies