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市場調査レポート
商品コード
1671917

スマートリテール市場:ソリューション別、技術別、用途別、地域別

Smart Retail Market, By Solution, By Technology, By Application, By Geography


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
スマートリテール市場:ソリューション別、技術別、用途別、地域別
出版日: 2025年02月26日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のスマートリテール市場は、2025年には393億1,000万米ドルと推定され、2032年には1,970億8,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までの年間平均成長率(CAGR)は25.9%で成長すると予測されています。

レポート対象範囲 レポート詳細
基準年 2024 2025年の市場規模 393億1,000万米ドル
実績データ 2020年~2024年 予測期間 2025年~2032年
予測期間:2025年~2032年 CAGR: 25.90% 2032年の価値予測 1,970億8,000万米ドル
図.スマートリテール市場の地域別シェア(%)(2025年)
Smart Retail Market-IMG1

世界のスマートリテール市場は、小売セクター全体でデジタル化と自動化の導入が進んでいることから、今後数年間で大きな成長が見込まれます。オンラインショッピング活動の増加、顧客のパーソナライズされたショッピング体験に対するニーズの高まり、AI、IoT、アナリティクスを含む先進技術の導入などの要因が、スマートリテールソリューションの需要を世界的に促進しています。スマートリテールは、デジタル技術を利用して小売業務を最適化し、店舗での顧客体験を向上させる。スマートストアのコンセプトには、デジタルタッチポイント、インテリジェントな自動販売機、デジタルサイネージ、自動化システムと統合されたセルフレジのキオスクの導入が含まれ、顧客にシームレスなショッピング体験を提供します。

市場力学:

世界のスマートリテール市場は、先進技術の採用の増加、デジタル変革イニシアティブへの投資の増加、キャッシュレスや非接触型のショッピング体験に対する消費者の嗜好の高まりなどの要因によって、堅調な成長が見込まれています。さらに、小売環境におけるIoT接続の統合は、リアルタイムの在庫追跡、予測分析、設備保守、遠隔資産監視を容易にし、市場拡大をさらに後押しします。こうした利点がある一方で、同市場は、サイバーセキュリティの脅威に対する懸念とともに、スマートリテールシステムに関連する初期投資やメンテナンスコストの高さといった課題に直面しています。とはいえ、予測分析の進展と5G接続の展開は、スマートリテールベンダーが技術革新を進め、最先端のソリューションを開発し、より多くの顧客基盤を獲得する大きな機会を提供しています。

本調査の主な特徴

本レポートでは、世界のスマートリテール市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のスマートリテール市場における主要企業プロファイルを掲載しています。

本調査の対象となる主要企業には、Amazon.com, Inc.、Alibaba Group Holding Limited、IBM Corporation、Microsoft Corporation、SAP SE、Oracle Corporation、Intel Corporation、Cisco Systems, Inc.、Zebra Technologies Corporation、Toshiba Corporation、Siemens AG、Honeywell International Inc.、NCR Corporation、Samsung Electronics Co.があります。

このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。

利害関係者は、世界のスマートリテール市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • ポーター分析
  • 市場機会
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • 業界動向

第4章 世界のスマートリテール市場、ソリューション別、2020年~2032年

  • ハードウェア
  • ソフトウェア

第5章 世界のスマートリテール市場、技術別、2020年~2032年

  • IoTソリューション
  • 人工知能
  • 拡張現実/仮想現実
  • ブロックチェーン
  • その他

第6章 世界のスマートリテール市場、用途別、2020年~2032年

  • 在庫管理
  • ビジュアルマーケティング
  • スマートラベル
  • スマート決済システム
  • その他(ロボティクス、分析)

第7章 世界のスマートリテール市場、地域別、2020年~2032年

  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東
  • アフリカ

第8章 競合情勢

  • Amazon.com, Inc.
  • Alibaba Group Holding Limited
  • IBM Corporation
  • Microsoft Corporation
  • SAP SE
  • Oracle Corporation
  • Intel Corporation
  • Cisco Systems, Inc.
  • Zebra Technologies Corporation
  • Toshiba Corporation
  • Siemens AG
  • Honeywell International Inc.
  • NCR Corporation
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Google LLC

第9章 アナリストの推奨事項

  • 運命の輪
  • アナリストの見解
  • 一貫した機会マップ

第10章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI7674

Global Smart Retail Market is estimated to be valued at US$ 39.31 Bn in 2025 and is expected to reach US$ 197.08 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 25.9% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: US$ 39.31 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 25.90% 2032 Value Projection: US$ 197.08 Bn
Figure. Smart Retail Market Share (%), By Region 2025
Smart Retail Market - IMG1

The global smart retail market is expected to witness significant growth in the coming years owing to the rising adoption of digitization and automation across the retail sector. Factors such as increasing online shopping activities, growing need for personalized shopping experience among customers, and implementation of advanced technologies including AI, IoT, and analytics are propelling the demand for smart retail solutions globally. Smart retail uses digital technologies to optimize the retail operations and enhance customer experience in-stores. The concept of smart stores involves the deployment of digital touchpoints, intelligent vending machines, digital signage, and self-checkout kiosks integrated with automation systems to provide a seamless shopping experience to customers.

Market Dynamics:

The global smart retail market is anticipated to grow at a robust rate, driven by factors such as the increasing adoption of advanced technologies, rising investment in digital transformation initiatives, and a growing consumer preference for cashless and contactless shopping experiences. Moreover, the integration of IoT connectivity in retail environments facilitates real-time inventory tracking, predictive analytics, equipment maintenance, and remote asset monitoring, further boosting market expansion. Despite these advantages, the market faces challenges such as high initial investment and maintenance costs associated with smart retail systems, along with concerns over cybersecurity threats. Nevertheless, advancements in predictive analytics and the rollout of 5G connectivity present significant opportunities for smart retail vendors to innovate, develop cutting-edge solutions, and attract a larger customer base.

Key Features of the Study:

This report provides in-depth analysis of the global smart retail market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global smart retail market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Amazon.com, Inc., Alibaba Group Holding Limited, IBM Corporation, Microsoft Corporation, SAP SE, Oracle Corporation, Intel Corporation, Cisco Systems, Inc., Zebra Technologies Corporation, Toshiba Corporation, Siemens AG, Honeywell International Inc., NCR Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., and Google LLC

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

The global smart retail market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global smart retail market

Market Segmentation

  • By Solution Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Hardware
    • Software
  • By Technology Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • IoT Solutions
    • Artificial Intelligence
    • Augmented Reality/Virtual Reality
    • Blockchain
    • Others
  • By Application Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Inventory Management
    • Visual Marketing
    • Smart Label
    • Smart Payment System
    • Others (Robotics, Analytics)
  • Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Amazon.com, Inc.
    • Alibaba Group Holding Limited
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • SAP SE
    • Oracle Corporation
    • Intel Corporation
    • Cisco Systems, Inc.
    • Zebra Technologies Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Siemens AG
    • Honeywell International Inc.
    • NCR Corporation
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Google LLC

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Smart Retail Market, By Solution
    • Global Smart Retail Market, By Technology
    • Global Smart Retail Market, By Application
    • Global Smart Retail Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Market Opportunities
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • Industry Trend

4. Global Smart Retail Market, By Solution, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Hardware
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Software
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Smart Retail Market, By Technology, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • IoT Solutions
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Artificial Intelligence
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Augmented Reality/Virtual Reality
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Blockchain
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Smart Retail Market, By Application, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Inventory Management
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Visual Marketing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Smart Label
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Smart Payment System
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others (Robotics, Analytics)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

7. Global Smart Retail Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025, 2028 & 2032, Value (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, Value (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Solution, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Solution, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Solution, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Solution, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Solution, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Solution, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Technology, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Application, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

8. Competitive Landscape

  • Amazon.com, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Alibaba Group Holding Limited
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • IBM Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Microsoft Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • SAP SE
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Oracle Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Intel Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Cisco Systems, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Zebra Technologies Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Toshiba Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Siemens AG
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Honeywell International Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • NCR Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Google LLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us