|
市場調査レポート
商品コード
1261222
アクションフィギュアの世界市場規模調査&予測、タイプ別(スーパーヒーロー、アニメキャラクター、映画キャラクター、その他)、エンドユーザー別(8歳まで、9~15歳、15歳以上)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域分析、2022~2029年Global Action Figures Market Size study & Forecast, by Type (Superheroes, Anime Characters, Movie Characters, Others), End-user (Up to 8 years, 9 - 15 years, 15 years & above), Distribution Channel (Offline, Online) & Regional Analysis, 2022-2029 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
アクションフィギュアの世界市場規模調査&予測、タイプ別(スーパーヒーロー、アニメキャラクター、映画キャラクター、その他)、エンドユーザー別(8歳まで、9~15歳、15歳以上)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域分析、2022~2029年 |
出版日: 2023年04月17日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
アクションフィギュアの世界市場は、2021年に約76億2,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には8.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
アクションフィギュアは、一般的にプラスチックで作成され、架空または歴史的な映画、コミックブック、ビデオゲーム、テレビ番組のキャラクターをベースとした、ポーズ可能なキャラクターモデルのフィギュアです。数多くのアニメ番組やアクション映画の人気の高まり、15歳未満の子供の数の増加、主要な市場プレイヤーの戦略的イニシアチブの増加などの要因が、世界中の市場需要を促進しています。国連人口部(2022年)によると、2021年には15歳未満の子どもが約20億人存在し、1950年の8億7,000万人から増加しています。
また、人口の可処分所得の増加は、さらに世界市場の成長の触媒として作用しています。世界銀行によると、米国では2011年に一人当たりGDPが50,066米ドルを占めると推定されています。また、それは常に成長しており、2021年には69,287.5米ドルに達します。同様に、世界銀行によると、メキシコでは、2016年の一人当たりGDPは8,774.5米ドルと推定されています。また、常に成長を続けており、2021年には9,926.4米ドルに達しています。したがって、国民の可処分所得の高さが国民の購買力を高め、それが市場の成長をかなりの速度で増大させています。さらに、革新的な製品の登場や、eコマースプラットフォームでの製品提供の増加により、予測期間中にさまざまな有利な機会がもたらされるでしょう。しかし、子供たちの間でビデオゲームの普及が進んでいることが、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長に影響を与えています。
アクションフィギュアの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカです。北米は、人口の間でアクショントイの動向が高まっていることと、カスタムメイドのアクショントイへの需要が高いことから、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、ターゲット人口の増加、可処分所得水準の向上、eコマースによる玩具販売の急増などの要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Action Figures Market is valued at approximately USD 7.62 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.6% over the forecast period 2022-2029. An action figure is a poseable character model figure that is generally created of plastic and is based on characters from fictitious or historical movies, comic books, video games, or television shows. Factors such as the growing popularity of numerous cartoon programs and action films, the rising number of children under 15 years, coupled with the increasing number of strategic initiatives for the key market players are driving market demand across the globe. As per the United Nations Population Division (2022), approximately 2 billion children under the age of 15 were present in 2021, which is up from 0.87 billion in 1950.
In addition, increasing disposable income of the population is further acting as a catalyzing factor for the growth of the global market. According to The World Bank, in the United States, the GDP per capita was estimated to account for USD 50,066 in 2011. Also, it is constantly growing and reached USD 69, 287.5 by 2021. Likewise, The World Bank reported that, in Mexico, the GDP per capita was estimated to account for USD 8,774.5 in 2016. Also, it is constantly growing and reached USD 9,926.4 by the year 2021. Therefore, the high disposable income of the population is boosting the purchasing capacity of the population, which, in turn, augments the market growth at a considerable rate. Moreover, the rising introduction of innovative products, as well as the increasing availability of products on various e-commerce platforms are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the high adoption of video games among children is challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Action Figures Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growing trend of action toys among the population and the high demand for custom-made action toys. Whereas, the Asia Pacific is also expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising target populations, increasing disposable income levels, and a surge in sales of toys through e-commerce platforms in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.