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市場調査レポート
商品コード
1258025
バーチャルヒューマンの世界市場規模調査&予測、業界別、タイプ別、地域別分析、2022-2029年Global Virtual Humans Market Size study & Forecast, by Type by Industry Vertical, and Regional Analysis, 2022-2029 |
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バーチャルヒューマンの世界市場規模調査&予測、業界別、タイプ別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のバーチャルヒューマン市場は、2021年に約113億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には44.7%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
バーチャルヒューマンとは、人間と同じように見える、AIベースの技術です。バーチャルヒューマンは、特定の研究分野で訓練された人工知能のキャラクターです。人間と同じように学習者と会話し、応答し、コミュニケーションすることができます。バーチャルヒューマンがいれば、テキストやビデオによる授業にとどまらない、より高度な授業が可能になります。バーチャルヒューマンは、現実の状況に身を置きながら、知識を得たり、コミュニケーションを学んだりすることができます。バーチャルヒューマンは、特定のコンテンツにおける学習者の問題に対するすべての解決策を備えた先進技術です。仮想人間は人間に似ているが、人間と同じように見えるわけではないです。バーチャルヒューマンは、インタラクティブなシミュレーション、テキストからビデオへの変換、教材などのアプリケーションを実行する、本物そっくりに見えるAIアクターです。人間と同じように仕事をこなし、作られた目的を果たすことに成功します。仮想人間への人気と需要の開拓、メタバース技術の出現と発展、技術の進歩と革新の増加、デジタル化の進展が、市場の成長を促進する要因となっています。
調査部によると、DiorやCalvin Kleinなどのブランドで活躍するバーチャルインフルエンサーMiquela Sousa(@lilmiquela)は、2022年8月にInstagramで約300万人、TikTokで約360万人のフォロワーを獲得しました。3Dアバターソーシャルアプリケーション「Zepeto」は、2021年第4四半期に全世界で1,313万人がダウンロードし、2020年第4四半期の990万ダウンロードから32.5%増加しました。さらに、インターネットの次の進化と考えられているメタバースは、現実世界と仮想世界がぶつかり合う場所です。アバター(デジタルで表現された人間)は、さまざまな文脈で互いに関わりを持つことができるようになりました。メタやマイクロソフトなどの大手企業は、常にメタバース技術に投資しています。仮想人間の人気と需要の高まり、メタバース技術の出現と開拓が、市場の成長を促す主な要因となっています。また、デジタル化の進展も市場拡大を促進する重要な要因です。さらに、スマートテクノロジーの採用が進み、バーチャルヒューマンの高度なインテリジェンスによってヒューマンエラーが減少することが、予測期間中に大きな市場機会を生み出す要因となっています。しかし、バーチャルヒューマンの高価な開発は、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
バーチャルヒューマンの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他ラテンアメリカを含みます。アジア太平洋地域は、市場のデジタル化、中国、インド、日本などにおける技術革新、エンターテインメント、教育、小売、金融などの分野でのバーチャルヒューマンの需要の増加などを背景に、売上高で市場を独占しました。中国、インド、韓国などでは、自然言語理解、音声対話、インテリジェント・レコメンデーションなど、人工知能を搭載したさまざまな技術を駆使してデジタルアバターが作成されています。北米は、先進技術の台頭、主要な市場プレイヤーの存在、バーチャルヒューマンに対する需要の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、競合情勢や主要企業の製品に関する詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Virtual Humans Market is valued at approximately USD 11.3 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 44.7% over the forecast period 2022-2029. Virtual Humans are AI-based technology that looks, likesimilar to humans. Virtual humans are Artificial Intelligent characters that are trained in a specific area of study. They can talk, respond, and communicate with learners just likethe same as human beings. With the help of Virtual Humans, it is now possible to go beyond text- or video-based lessons. Virtual humans totally immerse themselves in real-life situations while grasping knowledge and learning communication. Virtual humans are advanced technology with all the solutions to learners' problems in specific content. They resemble human beings but do not look exactly likeas humans. Virtual humans are lifelike-appearing AI actors who perform interactive simulations, text-to-video conversions, instructional materials, and other applications. They carry out jobs just as humans would and successfully fulfill fulfil the goal for which they were created. Increasing popularity and demand for virtual humans and the emergence & development of Metaverse technology, increasing technological advancements and innovations, and the increase in digitalization are the factors driving the growth of the market.
According to the Research Department, Virtual Influencer Miquela Sousa (@lilmiquela), who worked for brands such as Dior and Calvin Klein had around 3 million followers on Instagram and 3.6 million on TikTok in august 2022. Zepeto, a 3D avatar social application, was downloaded by 13.13 million people worldwide in the fourth quarter of 2021, up 32.5% from the 9.9 million downloads in the quarter of 2020. Additionally, the metaverse, which is thought to be the next evolution of the internet, is where the real world and the virtual world collide. Avatars-digital representations of people-can now engage with each other in a variety of contexts. Major companies like such as Meta and Microsoft are constantly investing in Metaverse technology. The increasing popularity and demand for virtual humans and the emergence & development of Metaverse technology are the major factors driving the growth of the market. Another important factor driving the market increase is increasing digitalization. Furthermore, the Increasing adoption of smart technologies and a decrease in human errors through advanced intelligence in virtual humans are the factors creating major market opportunities in the forecast period. However, the expensive development of Virtual Humans stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Virtual Humans Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing focus on the digital upgradation of markets, Increasing technological innovations in countries such as China, India, and Japan, and the region's increasing demand for virtual humans in sectors such as entertainment, education, retail, and finance. Digital avatars have been created using a variety of artificial intelligence-powered technologies in nations such as China, India, and South Korea, including natural language understanding, voice interaction, and intelligent recommendation. North America is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising advanced technologies, the Presence of key market players, and increasing demand for Virtual Humans in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.