市場調査レポート
商品コード
1215459
IoT収益化の世界市場規模調査&予測、アプリケーション別(小売、ヘルスケア、自動車・輸送、産業、ビル・ホームオートメーション、農業、エネルギー、家電)、地域別分析、2022-2029年Global IoT Monetization Market Size study & Forecast, by Application (Retail, Healthcare, Automotive & Transportation, Industrial, Building & Home Automation, Agriculture, Energy, Consumer Electronics) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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IoT収益化の世界市場規模調査&予測、アプリケーション別(小売、ヘルスケア、自動車・輸送、産業、ビル・ホームオートメーション、農業、エネルギー、家電)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のIoT収益化市場は、2021年に約2,897億6000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には52.98%以上の堅調な成長率で成長すると予想されています。
IoT収益化とは、IoTデータの確保やIoT接続デバイスからのデータ生成を通じて、IoT対応製品・サービスから収益を得るプロセスを指します。また、企業組織は、顧客をよりよく理解し、マーケティング効果を高めることを可能にするデータに投資しています。高速インターネット接続の普及、スマートフォンやコネクテッドデバイスの普及の拡大、および主要な市場プレイヤーの戦略的イニシアチブは、市場の成長を加速させる主要な要因となっています。
高速インターネット接続の普及率の向上は、世界のIoT収益化市場の成長に寄与しています。例えば、2022年9月、米国農務省(USDA)は、アラバマ、アラスカ、カリフォルニア、コロラド、イリノイ、アイオワ、カンザス、ミシガン、ミネソタ、ミシシッピ、ミズーリ、モンタナ、ネブラスカ、ノースカロライナ、ノースダコタ、オクラホマ、オレゴン、テネシー、テキサス、ワイオミングの各州にわたる農村および遠隔地向けの高速インターネットサービス提供に向けて5億200万米ドル相当の融資と補助金を発表しています。さらに、IoT接続機器の増加も市場成長に寄与しています。例えば、Statista-によると、世界のIoT接続デバイスの総数は2020年に97億個と推定され、2030年には290億個に増加すると予測されています。また、スマートシティの台頭やIoT収益化市場への投資の増加が、予測期間中の市場の有利な成長見通しを生み出すと考えられます。しかし、プラットフォーム間で共通のIoT標準がないことや、データのセキュリティやプライバシーに対する懸念が高まっていることが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
世界のIoT収益化市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、大手市場プレイヤーの優位性と、同地域における高速インターネット接続への投資の増加と相まって、産業全体にわたるIoTデバイスの展開の増加により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、スマートフォンやIoT接続デバイスの普及率の上昇、異なる産業間でのデジタル化の進展、同地域における大手市場プレイヤーの浸透などの要因から、予測期間中に最高のCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年の異なるセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むように設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
アプリケーション別
小売
ヘルスケア
自動車・輸送機器
産業分野
ビルディング&ホームオートメーション
農業
エネルギー分野
コンシューマーエレクトロニクス
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List of figures
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Global IoT Monetization Market is valued at approximately USD 289.76 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 52.98% over the forecast period 2022-2029. IoT Monetization refers to a process that genres revenue from IoT-enabled products and services by securing the IoT data and through generation of the data from IoT connected devices. Moreover, business organizations are investing in data that enables them to better understand their customers and increase their marketing effectiveness. The increasing penetration of high-speed internet connectivity and growing penetration of smartphones & connected devices as well as strategic initiatives from leading market players are key factors accelerating the market growth.
The increasing penetration of high-speed internet connectivity is contributing to the growth of the Global IoT Monetization Market. For instance, in September 2022, the U.S. department of agriculture (USDA) announced loans and grants worth USD 502 million to provide high-speed internet service for rural and remote areas across the states of Alabama, Alaska, California, Colorado, Illinois, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, North Carolina, North Dakota, Oklahoma, Oregon, Tennessee, Texas and Wyoming. Moreover, the rising growth of IoT connected devices is also contributing to the market growth. For instance, according to Statista - the total number of IoT connected devices globally was estimated at 9.7 billion in 2020 and the number of devices is projected to grow to 29 billion in 2030. Also, growing emergence of smart cities and rising investments in the IoT monetization market would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, lack of common IoT standards across platforms and rising concern over data security and privacy stifle the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global IoT Monetization Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players and increasing deployment of IoT devices across the industries coupled with growing investment in high-speed internet connectivity in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising penetration of smartphone and IoT-connected devices, coupled with growing digitization across different industries and increasing penetration of leading market players in the region.
Major market players included in this report are:
PTC Inc. (US)
IBM Corp. (U.S.)
Intel Corp. (U.S.)
Cisco Systems, Inc. (U.S.)
General Electric Co. (U.S.)
Oracle Corp. (U.S.)
Google Inc. (U.S.)
Microsoft Corp. (U.S.)
SAP SE (Germany)
Amdocs Ltd. (U.S.)
Recent Developments in the Market:
Global IoT Monetization Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Application, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Application
Retail
Healthcare
Automotive & Transportation
Industrial
Building & Home Automation
Agriculture
Energy
Consumer Electronics
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World