市場調査レポート
商品コード
1211051
グルテンフリーパスタの世界市場規模調査・予測:原料別、製品タイプ別、流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年Global Gluten Free Pasta Market Size study & Forecast, by Ingredients, By Product Type, By Distribution Channel and Regional Analysis, 2022-2029 |
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グルテンフリーパスタの世界市場規模調査・予測:原料別、製品タイプ別、流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月25日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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グルテンフリーパスタとは、小麦やグルテンを含まない物質を使用せず、トウモロコシや米、ジャガイモの粉で作られたパスタのことです。
グルテンフリーパスタ市場は、セリアック病への関心の高まりやグルテン不耐性の人々の増加などの要因から拡大しています。この市場は、Dr. Schar AG、Quinoa Corporation、RP's Pasta Company、Barilla G. e R. F.lli S.p.A. P.I, and Bionaturae, LLCといったキープレイヤーによって占められています。
セリアック病患者やグルテン不耐性の人々の増加により、パスタのようなグルテンフリー製品の需要が高まっています。北米の人々は、体内のグルテンに対して鈍感になっているため、他の地域よりもグルテンの摂取に気を配っているようです。Beyondceliac.orgのレポートによると、アメリカ人の133人に1人、つまり人口の1%がセリアック病を患っていると推定されています。しかし、最近の研究では、米国での有病率は1%以上である可能性が示唆されています。また、イタリアでは、小児を対象とした集団検診が行われ、セリアック病の有病率は1.6%であることが判明しています。また、セリアック病やグルテン不耐性に対する医薬品による治療法はないため、近い将来、グルテンフリー製品の成長を促進すると予想されます。さらに、非遺伝子組み換え食品に対する需要の高まりも、この市場にさらなるチャンスをもたらしています。しかし、グルテンフリーパスタの一貫性を維持することの難しさが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害しています。
世界のグルテンフリーパスタ市場の調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域です。北米は、ブランド製品の優位性と地域の疾患有病率の増加により、収益面で市場を独占しています。Cleveland Clinicの報告によると、米国では人口の約6%がグルテン不耐性であると結論付けられています。これは、人口の約1%が罹患しているセリアック病よりも一般的な疾患です。欧州は、人々の健康意識の高まり、セリアック病の増加が見込まれる人口の増加、主要企業の地理的拡大、市場に対する政府の積極的な参加などの要因により、予測期間中に最高のCAGRで成長すると予想されます。例えば、イタリアのOba社は、西アフリカの古代穀物「フォニオ」から作られたグルテンフリーのパスタを発売しました。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むように設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Gluten Free Pasta Market is valued at approximately USD xx billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.78% over the forecast period 2022-2029. Gluten Free Pasta is a made without using wheat or any substance that doesn't contain gluten rather than that it is made up of corn, rice and potato flour. The Gluten Free Pasta market is expanding because of factors such as rising concern about celiac disease and growth in gluten-intolerant people. This market is dominated by some of these key players named as Dr. Schar AG, Quinoa Corporation, RP's Pasta Company, Barilla G. e R. F.lli S.p.A. P.I, and Bionaturae, LLC.
The growth in the number of celiac patients and the gluten-intolerant people has increased the demand for gluten-free products such as pasta. North Americans are way more conscious about the consumption of gluten as compared to other regions due to the increasing insensitivity to gluten in their body. According to Beyondceliac.org reports, It is estimated that 1 in 133 Americans, or the 1% of the population, is suffering from celiac disease. However, recent studies suggest that the prevalence may be greater than 1% in the United States. Also in Italy, a mass screening program was done for children which showed a prevalence of celiac disease of 1.6%. As well as there is no pharmaceutical treatment for celiac disease and gluten intolerance which is expected to drive the growth of gluten-free products in near future. Moreover, the increasing demand for non-GMO food products has created a further opportunity for this market. However, the difficulty in maintaining the consistency of Gluten Free Pasta stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Gluten Free Pasta Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of branded products and the region's increasing disease prevalence. According to the Cleveland Clinic reports, it was concluded that around 6% of the population in the U.S. is gluten intolerant. This is more common than celiac disease, which affects about 1% of the population. Europe is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising health consciousness among people, an increase in the Population expected to witness an increase in celiac disease, geographic expansion of key players, and active participation of government in the market space. For instance, Oba an Italian Firm released a gluten-free pasta made from west African ancient grain called Fonio.
Major market players included in this report are:
Dr. Schar AG
Quinoa Corporation
RP's Pasta Company
Barilla G. e R. F.lli S.p.A. P.I
Bionaturae, LLC
The Hain Celestial Group, Inc
Pastificio Lucio Garofalo S.p.A
Doves Farm Foods Ltd
Jovial Foods Inc
H.J. Heinz Company
Recent Developments in the Market:
Global Gluten Free Pasta Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Ingredient, Product Type, Distribution Channel, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Ingredient:
Rice
Corn
Millet
Other
By Product Type:
Dried
Chilled/Fresh
Canned/Preserved
By Distribution Channel:
Supermarket/Hypermarket
Convenience Stores
Online Retail Stores
Other Distribution Channels
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World