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市場調査レポート
商品コード
1273602
グルテンフリーパスタ市場の2028年までの予測- 製品タイプ(ひよこ豆パスタ、多穀パスタ、玄米パスタ、キヌアパスタ)、種類(米、トウモロコシ、雑穀、その他原材料)、流通チャネル、地域別の世界分析Gluten Free Pasta Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type (Chickpea Pasta, Multigrain Pasta, Brown Rice pasta and Quinoa Pasta), Type (Rice, Corn, Millet and Other Ingredients), Distribution Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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グルテンフリーパスタ市場の2028年までの予測- 製品タイプ(ひよこ豆パスタ、多穀パスタ、玄米パスタ、キヌアパスタ)、種類(米、トウモロコシ、雑穀、その他原材料)、流通チャネル、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のグルテンフリーパスタ市場は、2022年に12億6,000万米ドルを占め、2028年には19億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に7.32%のCAGRで成長します。
グルテンと呼ばれるタンパク質は、ライ麦、スペルト小麦、小麦、大麦などの一部の穀物に含まれています。食品の形状をつなぎとめる糊の役割を果たすことで、グルテンは役立っています。セリアック病の症状やその他のグルテン関連疾患の治療には、グルテンフリー製品の必要性が重要です。グルテンフリーのパスタは、通常のパスタとは異なります。米、そば、キヌア、キビ、トウモロコシなどの穀物を混ぜて作ります。玄米パスタ、ひよこ豆パスタ、キヌアパスタなどがグルテンフリーパスタの一例です。
北米のグルテン不耐性グループによると、セリアックの買い物客は、毎月の食料品代全体の30%をグルテンフリー製品に費やしていると推定しています。
グルテンフリーパスタ市場の成長を促す主な要因の1つは、グルテンを含まない食品を食べることによる健康上の利点に対する意識の高まりです。グルテンは焼き菓子に豊かな食感を与え、小麦やその製品別に含まれるタンパク質の一種であるため、あらゆる焼き菓子に頻繁に使用されています。コレステロール値の改善、消化の良さ、腸の炎症の軽減など、グルテンフリー食品の健康上の利点はいくつかあります。グルテンやカゼインを含む食品に含まれるペプチドやタンパク質に敏感な自閉症の子供たちは、グルテンフリーの食品を食べることで恩恵を受けます。したがって、グルテンを避ければ反応は起こりません。したがって、予測期間中、グルテンフリーパスタ市場の成長は、グルテンフリー食品の健康上の利点に対する意識の高まりによって促進されるでしょう。
グルテンフリーパスタの味は淡泊であることが、市場の拡大を抑制する主な要因であると予想されます。他の小麦パスタと比較して、強い味や風味がないです。中小規模のメーカーが負担する追加コストやハンドリングコストが、市場全体の成長を妨げています。
消費者の健康志向が高まり、より栄養価の高い食品を摂取するようになったため、グルテンフリー食品・飲料の世界の需要が高まっています。グルテンフリー製品に対する需要の高まりに対応するため、国際的なメーカーが研究開発部門に大規模な投資を行っています。また、顧客維持のため、各社は新製品の発表に力を入れています。市場の拡大は、さまざまなチャネルを通じた製品のプロモーションにも影響されています。グルテンを含まないアルコール飲料の需要も、グルテンフリー飲料の拡大に拍車をかけています。
認証、クロスコンタミネーションを防ぐための専用キャリア、専門的なサプライチェーン、物流は、グルテンフリーパスタの製造に伴うコストです。そのため、グルテンフリー商品の製造価格は高くなります。通常のパスタと比較すると、グルテンフリーのパスタのコストは10倍にもなります。このような高価格のため、家族の毎月の食費全体が上昇します。グルテンフリー食品の価格が高いため、グルテンに不耐性のある消費者は、グルテンフリー食品をあまり好まないことが予測されます。
COVID-19の発生は、この地域の市場に好影響を与えました。セリアック病の患者には、医療専門家からグルテンフリーの食事療法が勧められています。さらに、パッケージ食品の消費が広まった結果、2020年に欧州からのグルテンフリーパスタの輸出が増加しました。当初はサプライチェーンに問題があったが、ロックダウンの解除後に修正されました。したがって、この地域ではグルテンフリーパスタを好む人口の割合が高く、健康志向の消費者の増加により、予測期間中にその需要が増加すると考えられます。
予測期間中、ハイパーマーケットとスーパーマーケットのセグメントが市場で最大のシェアを占めると予測されています。この種の販売チャネルは、ハイパーマーケットやスーパーマーケットによって提供され、幅広い品揃えと購入のしやすさを実現しています。さらに、ブランドの認知度を高め、買い物を容易にすることで、グルテンフリーパスタの市場を拡大させています。
玄米パスタは、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予測されています。この市場が拡大しているのは、消費者が従来のパスタ料理の代替品として、マイルドな風味とモチモチとした食感を持つ玄米パスタに注目しているためです。玄米は健康的な選択肢であるだけでなく、ビタミン、ミネラル、糖尿病や心臓病など多くの病状を緩和・改善する有益な物質が豊富に含まれています。
北米におけるセリアック病患者の増加、パスタの消費量の増加、フリーフロム製品の需要の増加により、予測期間中、グルテンフリーパスタの世界市場で北米が最大のシェアを占めると予測されます。2020年、北米はグルテンフリーパスタの世界市場で39%のシェアを占めています。これは、この地域における非遺伝子組み換え、グルテンフリー、アレルギーフリーの食品に対する需要の高まりによって説明されます。さらに、この地域の市場は、健康的なパスタの供給源としてのグルテンフリーパスタの利点が人々に認識されるようになるにつれて拡大しています。
欧州は、予測期間中に大幅な成長を遂げると予測されています。パンやパスタのような伝統的な食品は、成長する「フリーフロム」食品のカテゴリーに後塵を拝しています。当然ながら、古代穀物、小麦の代替品、穀物を含まない製剤などのグルテンフリー素材は、この地域で人気を集めています。また、この欧州地域では、飲食品分野の拡大に加え、消費者の健康食品に対する嗜好が高まっていることから、市場が拡大しています。
2022年11月、B&G Foods, Inc.は、新鮮で健康的な果物や野菜を栽培・収穫し、飢餓に苦しむ人々や新鮮で手頃な価格の農産物を確実に入手できない地域に住む人々に寄付する非営利団体、アメリカズ・グロワロー(AGAR)との慈善活動パートナーシップを発表しました。2023年、B&G FoodsはAGARに25万米ドルを寄付し、その結果、125万食分の新鮮な農産物が米国内の困っている地域へ植えられ、栽培、収穫、配布されます。
2022年5月、B&G Foods, Inc.は、Growers Express, LLCの冷凍野菜製造事業を買収したことを発表しました。Growers Expressは、Green Giant(R)Riced VeggiesおよびGreen Giant Veggie Spirals(R)を中心とした冷凍野菜製品の製造、生産、パッケージング、販売を行う業界のイノベーターです。買収した資産には、在庫、設備、アリゾナ州ユマにある製造施設の一部のサブリース、アリゾナ州サンルイスにある倉庫のリースが含まれます。約155名の従業員がB&Gフーズに移籍します。
2021年6月、CNS(中枢神経系)疾患と希少疾患に焦点を当てた完全統合型製薬会社であるDesitin社とDr. Schar社は、カンソーの製品ポートフォリオを推進するために提携したと発表しました。本契約により、両社は薬物抵抗性てんかんやケトジェニック食が推奨されるその他の疾患に対する食事療法を推進することを目指します。
According to Stratistics MRC, the Global Gluten Free Pasta Market is accounted for $1.26 billion in 2022 and is expected to reach $1.93 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.32% during the forecast period. A protein called gluten is present in some grains, such as rye, spelt, wheat, and barley. By serving as glue to hold the food's shape together, gluten helps. The need for gluten-free products is critical for treating celiac disease symptoms and other gluten-related illnesses. Pasta that is gluten-free differs from regular pasta. Rice, buckwheat, quinoa, millet, and corn are among the mixture of grains used to make it. Brown rice pasta, chickpea pasta, quinoa pasta, and other varieties of gluten-free pasta are some examples.
According to the Gluten-Intolerance Group of North America, celiac shoppers estimated that up to 30% of their entire monthly grocery bill was spent on gluten-free products.
One of the main factors driving the growth of the gluten-free pasta market is the rising awareness of the health benefits of eating food without gluten. Because it gives baked goods a rich texture and is a type of protein found in wheat and its byproducts, gluten is frequently used in all baked goods. Improved cholesterol levels, better digestion, and less intestinal inflammation are a few health advantages of gluten-free food. Children with autism who are sensitive to the peptides and proteins in foods containing gluten and casein benefit from eating gluten-free foods. Therefore, the reactions will not occur if gluten is avoided. Thus, during the forecast period, the growth of the gluten-free pasta market will be driven by the rising awareness of the health benefits of gluten-free food products.
The bland flavor of gluten-free pasta is the main factor that is expected to restrain the market's expansion. Compared to other wheat pastas, it doesn't have a strong taste or flavor. Additional and handling costs incurred by small and medium-sized manufacturers are hampering the overall market's growth.
Global demand for gluten-free food and beverage products is rising as consumers become more health conscious and consume more nutritious food. To meet the growing demand for gluten-free products, major investments are being made by international manufacturers in the R&D sector. In addition, firms are concentrating on new product launches in an effort to keep their clientele. The expansion of the market is also influenced by the promotion of products through various channels. The demand for alcoholic beverages free of gluten is also fueling the expansion of gluten-free beverages.
Certifications, exclusive carriers to prevent cross-contamination, specialized supply chains, and logistics are costs associated with making gluten-free pasta. As a result, the price of manufacturing gluten-free goods is higher. When compared to regular pasta, the cost of gluten-free pasta is ten times higher. Families' overall monthly food expenses rise as a result of these high prices. Due to the high cost of gluten-free food items, consumers who are intolerant to gluten are predicted to favor them less.
The COVID-19 outbreak had a favorable effect on the regional market. For those with celiac disease, a gluten-free diet is advised by medical professionals. Additionally, the export of gluten-free pasta from Europe increased in 2020 as a result of widespread consumption of packaged foods. Initially, there were issues with the supply chain, but they were fixed after the lockdowns were lifted. Therefore, a higher proportion of the population in the region preferring gluten-free pasta will increase its demand during the forecast period due to the rising number of health-conscious consumers.
During the forecast period, the hypermarkets and supermarkets segment is anticipated to account for the largest share of the market. These kinds of sales channels are provided by hypermarkets and supermarkets, which provide a wide range of products and ease of purchase. Additionally, it improves brand visibility and facilitates shopping, expanding the market for gluten free pasta.
Brown rice pasta is anticipated to register the highest growth rate during the forecast period. This market is expanding because consumers are turning to brown rice pasta, which has a mild flavor and a chewy texture, as a possible replacement for traditional pasta dishes. Brown rice is not only a healthier option, but it is also a rich source of vitamins, minerals, and beneficial substances that can lessen or improve a number of medical conditions, such as diabetes and heart disease.
Due to an increase in celiac disease patients in North America, a rise in pasta consumption, and a rise in the demand for free-from products, North America is anticipated to hold the largest share of the global market for gluten-free pasta during the forecast period. In 2020, North America held a 39% share of the global market for gluten-free pasta. This is explained by the rising demand for non-GMO, gluten free and allergy-free food items in this area. Additionally, the market in this region is expanding as people become more aware of the advantages of gluten-free pasta as a healthy source of pasta.
Europe is projected to witness substantial growth during the forecast period. Traditional foods like bread and pasta are taking a backseat to the growing category of "free-from" foods. Naturally, gluten-free ingredients like ancient grains, wheat substitutes, and formulations without grains are becoming more popular in the area. The market in this European region is also expanding as a result of the expanding food and beverage sector as well as a growing preference among consumers for healthy food items.
Some of the key players profiled in the Gluten Free Pasta Market include: Dr. Schar AG/ SPA, AMI Operating Inc., Ancient Harvest, B&G Foods, Barilla Group, Bionaturae, LLC, DeLallo Foods, Doves Farm Foods Ltd., Garofalo, General Mills Inc., H.J. Heinz Company L.P., Hero AG Jovial Foods, Inc., Kellogg Company, Kraft Heinz Company, Newlat, Nudel Pasta, Pastificio Lucio Garofalo S.p.A, Pinnacle Foods Inc., Quinoa Corporation, RP's Pasta Company, S.A. Group (Ebro) and The Hain Celestial Group, Inc.
In November 2022, B&G Foods, Inc. announced a philanthropic partnership with America's Grow-a-Row (AGAR), a not-for-profit organization that grows and gleans fresh, healthy fruits and vegetables that are donated to those suffering from hunger or living in areas that lack reliable access to fresh, affordable produce. In 2023, B&G Foods will donate $250,000 to AGAR, which will result in the planting, growing, harvesting and distribution of 1.25 million servings of fresh produce to communities in need across the United States.
In May 2022, B&G Foods, Inc. announced that it has acquired the frozen vegetable manufacturing operations of Growers Express, LLC. Growers Express is an industry innovator which manufactures, produces, packages and sells frozen vegetable products, primarily Green Giant® Riced Veggies and Green Giant Veggie Spirals®. The purchased assets include inventory, equipment, a sublease for a portion of a manufacturing facility in Yuma, Arizona, and a lease for a warehouse facility in San Luis, Arizona. Approximately 155 employees will transfer to B&G Foods.
In June 2021, Dr. Schar and Desitin, a fully integrated pharmaceutical company focused on CNS (Central Nercvous System) disease and rare diseases, announced that they have joined forces to promote the Kanso product portfolio. With this agreement, both companies aim to advance the dietary treatment of drug-resistant epilepsy or other conditions for which the ketogenic diet is recommended.