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市場調査レポート
商品コード
1134915
オンライン旅行予約サービスの世界市場規模調査&予測、サービスタイプ別、予約方法別、デバイス別、地域別分析、2022-2029年Global Online Travel Booking Service Market Size study & Forecast, by Service Type by Booking Method, by Device, and Regional Analysis, 2022-2029 |
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● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
オンライン旅行予約サービスの世界市場規模調査&予測、サービスタイプ別、予約方法別、デバイス別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2022年10月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のオンライン旅行予約サービス市場は、2021年に約5,191億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には9.0%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
オンライン旅行業者は、旅行者の旅行計画や予約を容易にすることを目的としています。オンライン旅行業界は、迅速で簡単なフライトやホテルの予約、オンライン決済に対する顧客の信頼の高まり、利用可能な多数の旅行選択肢を比較するオプションによって後押しされています。オンライン旅行予約サービス市場は、外国人観光客の増加、可処分所得の増加、旅行者の増加などの要因によって拡大しています。
最新のUNWTO世界観光バロメーターによると、2022年の最初の5ヶ月間で約2億5,000万人の外国人到着者があり、世界観光の大幅な回復を示唆しています。2021年1月から5月までの到着者数7700万人と比較すると、パンデミック前の2019年の水準、つまり46%までほぼ回復していることがわかります。人々は、インターネットの発達により、SNSに大きく接するようになりました。人々は購入する前に、まずウェブサイトをサーフィンし、深い情報を入手し、必要な財やサービスを評価します。また、Facebook、Twitter、旅行ブログなどのソーシャルメディアは、人々が旅行プランについて議論するための一般的なメディアとなっています。オンライン旅行サービス事業者は、ソーシャルメディアを利用して、自社製品やオンライン予約限定のお得な情報を宣伝しており、予測期間を通じてオンライン旅行市場の成長を後押ししています。しかし、オンライン旅行予約サービスの高コストが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害します。
世界のオンライン旅行予約サービス市場の調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。欧州諸国のより良いビジネス環境と旅行や観光を促進するための政府の試みにより、欧州は収益の面で市場を独占しています。また、欧州では、購買力の向上や生活水準の向上などの要因により、新しい場所を訪れる経験を重視するため、旅行観光に対する大きな需要があり、これらは旅行観光産業の成長の主な促進要因の一部である、アジア太平洋は予測期間を通じてかなりの成長を持つと予測されています。また、団体旅行業界は、景気拡大、旅行制限の緩和、競争の激化、同業界の参加企業による積極的なプロモーション戦略によって大きく助けられ、加速されています。これらの要因は、評価期間中に業界の成長を加速させると予想されます。
本レポートに含まれる主な市場参加者は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競争情勢とサービスデバイスの提供に関する詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
サービスタイプ別
バケーションパッケージ
宿泊施設予約
交通機関の予約
その他
予約方法別
オンライン予約
旅行会社直販
デバイス別
デスクトップ
オンライン
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
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List of figures
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Global Online Travel Booking Service Market is valued approximately USD 519.1 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 9.0% over the forecast period 2022-2029. Online travel providers aim to ease travel planning and bookings for travelers. The online travel industry is being pushed by quick and easy flight and hotel bookings, an increase in customer trust in online payment, and the option to compare numerous available travel alternatives. The Online Travel Booking Service market is expanding because of factors such as increasing number of international tourists, increasing disposable income, and increasing number of travelers..
According to the most recent UNWTO World Tourism Barometer, there were about 250 million foreign arrivals in the first five months of 2022, signaling a significant recovery in global tourism. When compared to 77 million arrivals from January to May 2021, this indicates that the industry has nearly recovered to pre-pandemic 2019 levels, or 46%. People are now heavily exposed to social networking sites due to to the development of the internet. Before making a purchase, people first surf websites, obtain in-depth information, and evaluate the needed good or service. In addition, social media such as Facebook, Twitter, and travel blogs have become a common medium for people to discuss travel plans. Online travel service providers use social media as a platform to promote their products and exclusive deals for bookings made online, fueling the growth of the online travel market throughout the course of the forecast period. However, the high cost of Online Travel Booking Service stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Online Travel Booking Service Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Due to the better business climate in European nations and government attempts to promote travel and tourism, Europe dominated the market in terms of revenue. Additionally, there is a huge demand for trip tourism since Europeans value the experience of visiting new places owing to factors like increased purchasing power and rising living standards, which are some of the main drivers of the growth in the travel and tourism industry, Asia Pacific is predicted to have considerable growth throughout the projected period. Additionally, the group travel industry has been greatly aided and accelerated by economic expansion, loosening of travel restrictions, increased competition, and aggressive promotion strategies employed by the sector's participating players. These factors are anticipated to hasten the industry's growth during the assessment period.
Major market players included in this report are:
Airbnb
Expedia
Booking Holding
Trip Advisor Inc.
Trip.com Group Ltd.
MakeMyTrip Limited
Hostelworld Group PLC (HSW)
Trivago N.V
Despegar.com, Corp.
Lastminute.com Group
Recent Developments in the Market:
Global Online Travel Booking Service Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Service Type, Booking Method, Device, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Service Deviceofferings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Service Type:
Vacation Packages
Accommodation Booking
Transportation Booking
Others
By Booking Method:
Online Booking,
Direct Travel Agency
By Device:
Desktop
Online
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World