表紙:消費者向け衛星D2D(Direct to Device)接続市場:動向と予測(2023年~2033年)
市場調査レポート
商品コード
1623579

消費者向け衛星D2D(Direct to Device)接続市場:動向と予測(2023年~2033年)

Satellite Consumer Direct-to-Device: Trends and Forecasts 2023-2033


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消費者向け衛星D2D(Direct to Device)接続市場:動向と予測(2023年~2033年)
出版日: 2024年12月19日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 13 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

消費者向け衛星D2D接続市場は、アクセシビリティに革命をもたらし、接続ギャップを埋める態勢が整っており、累積収益は2023年から2033年の間に1,000億米ドル以上に達すると予測されています。

当レポートでは、消費者向け衛星D2D(Direct-to-Device)接続市場を掘り下げ、そのダイナミクス、潜在的な障壁、主要な用途について調査しています。また、衛星通信事業者、移動体通信事業者(MNO)、インフラベンダーに対する戦略的アドバイスも提供しています。また、2023年から2033年までの予測も含まれています。

目次

  • 2023年~2033年における消費者向け衛星D2Dトラフィックとサービス収益の地域別・ユースケース別予測
  • 消費者向け衛星D2Dエコシステムの分析、進化する状況、技術的障壁、標準化の課題
  • 様々なビジネスモデルと価格戦略の分析
  • 市場参入障壁を乗り越える戦略の評価
  • 衛星通信事業者、MNO、通信エコシステムがこの市場に参入するための提言

セグメンテーション

業界別

  • 消費者

収益機会を評価するための指標

  • トラフィック
  • サービス収益

地域

  • アジア
  • 欧州
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • 北米
目次

"The consumer D2D market is poised to revolutionise accessibility and bridge connectivity gaps, and cumulative revenue will reach more than USD100 billion between 2023 and 2033."

This report delves into the satellite direct-to-device (D2D) connectivity market for consumers, exploring its dynamics, potential barriers and principal applications. It also offers strategic advice for satellite operators, mobile network operators (MNOs) and infrastructure vendors.

The report is accompanied by two Excel annexes with forecast data for 2023-2033.

Coverage:

  • Projections for satellite consumer D2D traffic and service revenue during 2023-2033 by region and use case.
  • Analysis of the satellite consumer D2D ecosystem, examining the evolving landscape, technological barriers and standardisation challenges.
  • Analysis of various business models and pricing strategies.
  • Assessment of strategies for navigating the barriers to entry in the market.
  • Recommendations for satellite players, MNOs and the telecoms ecosystem to expand into this market.

Segmentation:

Vertical

  • Consumer

Metrics for assessing revenue opportunity

  • Traffic
  • Service revenue

Geographical region

  • Asia
  • Europe
  • Latin America
  • Middle East and Africa
  • North America

Questions answered:

  • What is the revenue opportunity for the emerging satellite D2D consumer market?
  • How can MNOs use satellite D2D technology to target use cases beyond their terrestrial coverage?
  • What are the technology developments that will shape the future of the market and how should players respond to this evolution?
  • What are the main business models and strategies?

Who should read this report:

  • Satellite operators
  • MNOs and communications service providers (CSPs)
  • Chipset and parts vendors
  • Original equipment manufacturers (OEMs) and infrastructure vendors
  • Regulators and industry