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市場調査レポート
商品コード
1527366
企業向け固定接続の差別化のための通信事業者の戦略:ケーススタディと分析Telecoms Operator Strategies for Differentiating Fixed Connectivity for Enterprises: Case Studies and Analysis |
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企業向け固定接続の差別化のための通信事業者の戦略:ケーススタディと分析 |
出版日: 2024年08月01日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 28 Slides
納期: 即日から翌営業日
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「接続収入は、現在も通信事業者の企業向け収入の3分の2を占めていますが、多くの通信事業者は有意義な差別化を図ることが難しいと感じています。
固定接続は、通信事業者の企業向け収入に大きく貢献しており、クラウドやセキュリティなどの成長市場で通信事業者が活躍する権利を支えています。差別化は難しいですが、カスタマーケアや障害対応能力への投資は報われる可能性が高いです。
当レポートでは、通信事業者11社 (世界・各国の接続プロバイダーを含む) の企業向け固定接続サービスにおける主な差別化要因について分析しております。
世界の接続プロバイダー | 各国の接続プロバイダー | |
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"Connectivity revenue continues to account for two thirds of operator revenue from enterprises, but many operators find it challenging to differentiate meaningfully."
Fixed connectivity is a major contributor to operator enterprise revenue and supports operators' right to play in growth markets such as cloud and security. Differentiation is challenging but investments in customer care and fault response capabilities are likely to reap rewards.
This report highlights the main differentiators for the fixed enterprise connectivity services of eleven operators, including global and domestic connectivity providers.
Global connectivity providers | Domestic connectivity providers | |
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