表紙:企業向け固定接続の差別化のための通信事業者の戦略:ケーススタディと分析
市場調査レポート
商品コード
1527366

企業向け固定接続の差別化のための通信事業者の戦略:ケーススタディと分析

Telecoms Operator Strategies for Differentiating Fixed Connectivity for Enterprises: Case Studies and Analysis


出版日
ページ情報
英文 28 Slides
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
企業向け固定接続の差別化のための通信事業者の戦略:ケーススタディと分析
出版日: 2024年08月01日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 28 Slides
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

「接続収入は、現在も通信事業者の企業向け収入の3分の2を占めていますが、多くの通信事業者は有意義な差別化を図ることが難しいと感じています。

固定接続は、通信事業者の企業向け収入に大きく貢献しており、クラウドやセキュリティなどの成長市場で通信事業者が活躍する権利を支えています。差別化は難しいですが、カスタマーケアや障害対応能力への投資は報われる可能性が高いです。

当レポートでは、通信事業者11社 (世界・各国の接続プロバイダーを含む) の企業向け固定接続サービスにおける主な差別化要因について分析しております。

当レポートで回答している質問

  • 事業者が固定接続サービスを差別化するための方法には、どういったものがあるのか?
  • 市場で持続的な優位性をもたらす可能性の高い差別化要因とは何か?
  • 企業が固定接続事業者を選択する際に、最も影響を与える要因は何か?
  • 顧客の維持と新規顧客の増加を最大化するために、事業者はどのような差別化分野に投資すべきか?

ケーススタディの対象となる企業:

世界の接続プロバイダー 各国の接続プロバイダー
  • Colt
  • Deutsche Telekom
  • Sparkle
  • Vodafone
  • Fastweb (イタリア)
  • KPN (オランダ)
  • Omantel
  • Ooredoo Qatar
  • Spark (ニュージーランド)
  • Telefonica Spain
  • Telekom Slovenije
目次

"Connectivity revenue continues to account for two thirds of operator revenue from enterprises, but many operators find it challenging to differentiate meaningfully."

Fixed connectivity is a major contributor to operator enterprise revenue and supports operators' right to play in growth markets such as cloud and security. Differentiation is challenging but investments in customer care and fault response capabilities are likely to reap rewards.

This report highlights the main differentiators for the fixed enterprise connectivity services of eleven operators, including global and domestic connectivity providers.

Questions answered in this report:

  • What are the different ways in which operators are differentiating their fixed connectivity services?
  • Which differentiators are most likely to provide a lasting advantage in the market?
  • What are the factors that have most influence on enterprise choice of fixed connectivity supplier?
  • What areas of differentiation should operators be investing in to maximise customer retention and new customer growth?

The following companies are featured in case studies:

Global connectivity providersDomestic connectivity providers
  • Colt
  • Deutsche Telekom
  • Sparkle
  • Vodafone
  • Fastweb (Italy)
  • KPN (Netherlands)
  • Omantel
  • Ooredoo Qatar
  • Spark (New Zealand)
  • Telefonica Spain
  • Telekom Slovenije