表紙:データ・AI/アナリティクス・開発プラットフォーム:世界市場の予測 (2023~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1448835

データ・AI/アナリティクス・開発プラットフォーム:世界市場の予測 (2023~2028年)

Data, AI/analytics and Development Platforms: Worldwide Forecast 2023-2028

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 15 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=159.16円
データ・AI/アナリティクス・開発プラットフォーム:世界市場の予測 (2023~2028年)
出版日: 2024年03月04日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 15 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

"データ・AI/アナリティクス・開発・仲介プラットフォームへの支出額は、2021年の116億米ドルから2028年の152億米ドルへと、4.6%のCAGRで増加する見通しです。"

当レポートでは、通信サービスプロバイダー (CSP) のデータ・AI・開発プラットフォームや関連サービスに対する支出額の見通し (2023~2028年) について予測しています。また、ベンダーとCSPに対する提言も行っています。

予測レポートと付録データの提供内容:

  • 世界のマネタイゼーションプラットフォーム市場:支出額の詳細予測 (6年間分):
    • 4つの主要用途のサブセグメント:開発プラットフォーム、AI・アナリティクスプラットフォーム、データ管理プラットフォーム、仲介プラットフォーム
    • 2つの製品種類:製品関連サービス、専門的サービス (PS)
    • 4つの通信サービス:モバイル、IoT、個人向け固定回線、企業向け固定回線
    • 8つの地域:中東欧 (CEE)、アジア太平洋先進国 (DVAP)、アジア太平洋新興国 (EMAP)、ラテンアメリカ (LATAM)、中東・北アフリカ (MENA)、北米 (NA)、サブサハラアフリカ (SSA)、西欧 (WE) の8地域
  • 主要な市場促進要因の考察と、予測期間中の支出への影響
  • 収益化プラットフォーム市場に影響を与える、ビジネス環境と地域力学の分析
  • 詳細な市場定義
  • CSPおよびベンダーへの提言
目次

"Spending on data, AI/analytics, development and mediation platforms will increase at a CAGR of 4.6%, from USD11.6 billion in 2021 to USD15.2 billion in 2028."

This report provides forecasts for communications service provider (CSP) spending on data, AI and development platforms and related services for 2023-2028. The report also provides recommendations for vendors and CSPs.

This forecast report and the accompanying data annex provide:

  • a detailed, 6-year worldwide forecast for spending in the monetisation platforms market, split into:
    • four main application sub-segments: development platforms, AI and analytics platforms, data management platforms and mediation platforms
    • two delivery types: product-related and professional services (PS)
    • four telecoms services: mobile, IoT, consumer fixed and business fixed
    • eight geographical regions: Central and Eastern Europe (CEE), developed Asia-Pacific (DVAP), emerging Asia-Pacific (EMAP), Latin America (LATAM), the Middle East and North Africa (MENA), North America (NA), Sub-Saharan Africa (SSA) and Western Europe (WE)
  • an examination of the key market drivers and how they will affect spending during the forecast period
  • analysis of the business environment and regional dynamics that will influence the monetisation platforms market
  • a detailed market definition
  • recommendations for CSPs and vendors.