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年間契約型情報サービス
商品コード
1459457
自動車スタートアップの投資データベース・ランキング:EV、バッテリー、自動運転、AI、共有および持続可能なモビリティにおける3,000以上の企業Automotive Start-up Investment Database & Ranking: 3000+ entities in EVs, Batteries, Autonomous, AI, Shared and Sustainable Mobility |
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自動車スタートアップの投資データベース・ランキング:EV、バッテリー、自動運転、AI、共有および持続可能なモビリティにおける3,000以上の企業 |
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Auto2x
ページ情報: 英文
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当サービスでは、世界の自動車業界のスタートアップ各社の投資額・資金調達額に関する調査とランキングを実施しております。
スタートアップの資金調達は、成長機会の大きさと、「ニーズ・ギャップ」を埋めるためのプレイヤーの戦略について、いくつかのシグナルを与えてくれます。
自動車業界が直面する最大の課題には、以下のようなものがある:
Auto2xの自動車スタートアップ投資データベースは、3000以上の企業を追跡し、資金調達、M&A、提携の新たな機会を明らかにしています。
電動モビリティには、電気自動車やスクーター、バッテリー、バッテリーのリサイクル、EV充電などが含まれます。EVバッテリーの新興企業は、VCからの資金調達が減速しているにもかかわらず、依然として多額の資金を集めています。
2023年の最初の10ヵ月で、電気自動車用バッテリーを扱うスタートアップへのVC資金調達額は、すでに2022年の水準である78億米ドルを超えています。
また、今年世界のベンチャー投資が減少しているにもかかわらず、資金調達額は2021年の最高額120億米ドルを上回る勢いです。
電動化に取り組むスタートアップの資金調達額は、2年間で120億米ドルに達しました。これには、電気自動車、バッテリーなどのエネルギー貯蔵、バッテリーのビジネスモデル、EV充電などが含まれます。
次世代の電気自動車に取り組む初期段階のスタートアップへの資金調達額は、2021年の36億米ドルから2022年には72億米ドルと2倍以上に増加しましたが、自動運転と共有モビリティのビジネスモデルへの資金調達額は縮小しました。
自動運転スタートアップの資金調達は、2021年の35億米ドルから20億米ドルに激減した激動の2022年の後、2023年には291ドルに回復しました。
自動運転車に取り組む初期段階のスタートアップでは、2021年第1四半期から2023年第1四半期までの2年間に60億米ドルの資金を確保しています。
欧州のスタートアップが調達した初期段階の資金調達の半分は、レベル4の自動運転ソフトウェアの開発支援に充てられており、17%は自動運転トラック向けとなっています。
Mobility-as-a Service、融資、保険、メンテナンスなどを含むモビリティ・ビジネスモデルにおける自動車スタートアップの資金調達額は60億米ドルに達し、自動運転車 (60億米ドル) がその大半を占めました。
自動車業界における初期段階のWeb3向けスタートアップ融資は、分散化・プライバシー・透明性をサポートするWeb3は、2021年の2,900万米ドルから2022年には3,600万米ドルに増加しました。
WEB3における欧州の初期段階のスタートアップは、2021年から2023年第1四半期までに520万米ドルの資金を調達しました。資金調達額は、2021年の120万米ドルから2022年には3倍の370万米ドルに増加しました。
自動車向けAIベンチャー企業の初期段階の資金調達額は、2021年の14億米ドルから2022年には9億6,000万米ドル (31%減) に縮小しました。AIの資金調達額は、2021年第1四半期から2023年第1四半期にかけて、189の資金調達ラウンドで24億米ドルに達しました。
中国は、2021年第1四半期から2023年第1四半期までの間に120のラウンドで129億米ドルを確保し、自動車スタートアップの資金調達でリードしています。
Startups have identified how to solve some of the biggest challenges the Automotive industry faces.
Start-up funding provides some signals of how big the opportunities are for growth and the strategy of players to close the "need gap".
Some of the biggest challenges the automotive industry faces are:
Auto2x Automotive Start-up Investment Database tracks more than 3000 entities to unveil new opportunities for funding, M&A and collaborations.
Electric Mobility includes electric cars or scooters, batteries, battery-recycling and EV-Charging. EV battery startups still attract significant capital, despite the slowdown in VC funding.
In the first 10 months of 2023, VC funding in startups working in Electric Vehicle batteries has already surpassed the 2022 level of $7.8 Billion.
The funding is also in trajectory to surpass the 2021 high of $12 Billion, despite the fact that global venture investment has decreased this year.
Redwood Materials has secured $4.4 Billion total funding. The Nevada-based battery recycling startup founded by former Tesla CTO JB Straubel, picked up $1 billion in Series D funding.
The company also acquired REDUX Recycling GmbH, a German battery recycler, in the end of September 2023.
Chinese EV startup Hozon or Neta Auto, raised about $960 million (7 billion yuan) in pre-IPO funding round.
Stack AV, a US startup working on autonomous systems for the trucking business founded by Argo AI's execs, is now backed by SoftBank with more than $1 Billion.
Funding in early-stage Automotive startups, which includes Pre-Seed, Seed, A and B Series, slowed down from $12.2 Billion in 2021 to $10.9 Billion in 2022 and just $1.5B in Q1 2023, according to data from Crunchbase.
The selection of the two-year period reflects the activity since the startup of the COVID-19 pandemic and the development of the "New Normal" in the automotive industry in terms of an accelerated shift to energy independence, sustainability and software-driven business models.
Funding in start-ups working on Electrification amounted to $12 Billion for the 2-year period. This includes electric vehicles, energy storage like batteries, battery business models and EV charging.
Funding in early-stage start-ups working on next-generation Electric Vehicles more than doubled in 2022 to $7.2 Billion, from $3.6 in 2021; while funding in Autonomous and Shared Mobility business models shrunk, Auto2x.
The Top funding rounds in Electric Cars and EV charging infrastructure between Q1 2021 and Q1 2023 went mostly to Chinese premium EV brands of major Chinese manufacturers.
After a turbulent 2022, when funding in Autonomous Driving start-ups plummeted to $2 Billion, down from $3.5 Billion in 2021, 2023 saw recovery to $2.91.
Early-stage start-ups working on autonomous vehicles secured $6 Billion funding in the 2-year period between Q1 2021 and Q1 2023, Auto2x.
The Top-3 automotive start-up funding rounds in Autonomous Driving / Autonomous Vehicles came from Chinese start-ups working on Level 4 autonomy which provides un-supervised driving.
European Autonomous Driving start-ups secured $0.71 Billion funding since 2021, across 87 rounds.
Half of the early-stage funding raised by European start-ups is supporting the development of Level 4 Autonomous Driving Software, while 17% is for Autonomous Trucks, Auto2x analysis.
The distribution of funding by core technology taxonomy and business segment reveals a heavier share in software and mobility services, which hold the big potential in revolutionizing safety and convenience.
Early-stage funding in Autonomous Driving Start-ups, which includes Pre-Seed, Seed, Series A and B, only amounted to $483 Million in Q1 2024, up from $183M in Q1 2023.
The 3-fold increase in funding year-on-year, couple with the fact that early-stage funding accounted for almost half of the overall Q1 2024 funding, is a positive signals towards investor interest in autonomous driving start-ups.
The largest deals came from Series A from P3 and Zeros in autonomous mobility.
Automotive start-up funding in Mobility business models, which include mobiility-as-a-service, financing, insurance and maintanance secured $6 Billion and autonomous vehicles ($6B) accounted for most of the funding.
To learn more about the strategies of carmakers in shared mobility and their business models in sharing, EV charging, parking and financing, read our report.
Early-stage automotive start-up funding in Web3, which supports the decentralization, privacy and transparency, rose from $29 Million in 2021 to $36 Million in 2022.
Early-stage European start-ups in WEB3 raised $5.2 million in fundings between 2021 and Q1 2023. Funding amount tripled in 2022 to $3.7 million, from $1.2 million in 2021.
Early-stage funding in AI Automotive start-ups shrunk by 31% in 2022 to $0.96 Billion, from $1.40 Billion in 2021. AI funding amounted to $2.4 Billion between Q1 2021 and Q1 2023, across 189 funding rounds.
In Q1 2023, automotive start-up funding amounted to $57 million, down from $398M in Q1 2021 and $539M in Q1 2022.
AI Automotive start-up funding accounted for 10% of overall early-stage Automotive Start-up funding in the 2 Year-Period, down from 12% in 2021.
AI in Autonomous Driving holds the lion's share in terms of funding with 85% share of the total funding in the 2-year period ($2 Billion).
Robotaxis and Robobus providers led by China's WeRide and DeepRoute.ai, together with Level 4-Autonomous Driving Software developers, such as UK's Wayve, were the main AI use cases in terms of funding amount.
Top5 AI start-ups in Autonomous Driving by funding amount between Q1 2021 and Q1 2023
AI for mobility business models follows with $0.25 Billion led by UK insurtech provider Flock.
China leads Automotive Start-up funding with $12.9 Billion secured across 120 rounds between Q1 2021 and Q1 2023.
Chinese carmakers are very active in the development of New Energy Vehicle offerings and new mobility business models.
China is driven by its ambition to transform from a production-based economy to an innovative economy and allocate a vast amount of private-venture capital.
New Energy Vehicles are crucial to this plan. NEVs include Battery Electric Cars, Plug-in-Hybrids and Fuel-Cell vehicles.