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市場調査レポート
商品コード
1518882
Great Wall Motor(GWM)の電化、コネクティビティ、インテリジェンス、シェアリングにおけるレイアウトと戦略の分析(2023年~2024年)Great Wall Motor's Layout in Electrification, Connectivity, Intelligence and Sharing and Strategy Analysis Report, 2023-2024 |
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Great Wall Motor(GWM)の電化、コネクティビティ、インテリジェンス、シェアリングにおけるレイアウトと戦略の分析(2023年~2024年) |
出版日: 2024年07月10日
発行: ResearchInChina
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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Great Wall Motor(GWM)はIT大手を基準に従って評価し、「プロセスとデジタルの変革」を加速します。
2022年、Great Wall Motor(GWM)は、Haval H6の巨大なユーザー基盤を利用して新エネルギー転換を実現し、GEN3 Haval H6のPHEV版と燃料版の両方を販売することを希望しました。しかし、事実はこの決定がマーケティングレベルでの戦略的判断ミスであったことを示しました。燃料車ブランドの変革には、新しいチャネル、新しいシーケンシング、新しいトラフィック、その他の需要な要素が必要です。最終的に、GWMは2022年にBEVモデルを10万4,000台、PHEVモデルを2万8,000台売り上げましたが、そのうち新エネルギー乗用車の売上はわずか15.0%に過ぎませんでした。新エネルギー転換のペースは遅く、同社の予測を下回っています。
NIO、Xpeng、Li Autoなどの新興自動車メーカーは、自動車チャネルの転換を主導し、従来の4S店の機能を2つに分けています。1つ目が、中心業務地区にオープンし、直販に重点を置き、公開、体験、販売を担当し、消費者との距離を縮め、ブランドイメージを形成する小売体験店舗。2つ目が、従来の4S店が集まっている地域やその他の郊外に設置された配送・アフターセールスセンターです。
2022年の教訓を生かし、2023年にGWM Groupは次のような複数の変更を行いました。
第一に、Havalブランドは独立した独自の新エネルギー車の販売ネットワーク「Haval Dragon Network」を構築しました。
第二に、ToCモデルへの完全移行として、以前はディーラーを通じて車両を販売していましたが、現在はすべてToCモデルで販売し、すべての幹部がWeiboなどのプラットフォームでアカウントを開設しています。
第三に、ユーザーとの直接的なつながりへの移行として、NIO、Xpeng、Li Autoなどの新興自動車メーカーは、直販モデルを採用し、自動車製品を通じてユーザーと直接つながり、より効率的な製品のイテレーションを可能にしています。GWMも直販モデルにシフトしています。
第四に、ブランドの向上です。5つのブランドの影響力をあらゆる面で強化します。
戦略的調整は実を結び始めました。2023年通年のGWMの新エネルギー車の売上は倍増し、合計26万2,000台となり、前年比98.74%の伸びとなっています。
自動車産業の競合は、技術、製品、ブランドから経営システムや組織構造にまで及んでおり、OEMの急速な変革能力が試されています。2023年に新興自動車メーカーのマーケティング方式を学んだ後、GWMは2024年にHuaweiやIBMといったITリーダーのマネジメントシステムをさらに学ぶことになります。
Huaweiは1998年にIBMのマネジメントシステムを搭載し、徐々に世界の大手テック企業に成長しました。今日、自動車の電化、接続性、インテリジェンス、シェアリングのブームにより、OEMはテック企業へと変身することが求められています。
2024年1月、GWMとIBM Consultingは河北省保定市で「プロセスとデジタルトランスフォーメーション」に関する戦略的協力協定に調印しました。両者は、デジタルトランスフォーメーションと世界の発展への道における、長期的な戦略的パートナーシップを正式に結びました。GWMは、「マーケティング、供給、人材、財務」のメカニズムの構築を包括的に強化し、自動車産業におけるデジタルインテリジェンスの軌道をつかむことを目指しています。
当レポートでは、Great Wall Motor(GWM)について調査分析し、電化、コネクティビティ、インテリジェンス、シェアリングにおける同社の製品や戦略に関する情報を提供しています。
Great Wall Motor (GWM) benchmarks IT giants and accelerates "Process and Digital Transformation".
In 2022, Great Wall Motor (GWM) hoped to use Haval H6's huge user base to achieve new energy transformation, selling both PHEV and fuel editions of GEN3 Haval H6. However, the fact showed that this decision was a strategic misjudgment at the marketing level. Transformation of fuel vehicle brands requires new channels, new sequences, new traffic and other important elements. Finally, GWM sold 104,000 units of BEV models and 28,000 units of PHEV models in 2022 respectively, of which new energy passenger car sales accounted for only 15.0%. The pace of new energy transformation was slow and fell short of the company's expectations.
Emerging automakers such as NIO, Xpeng and Li Auto lead the transformation of automobile channels and separate functions of traditional 4S stores into two parts: 1) Retail experience stores, opened in central business districts, focusing on direct sales, and taking charge of exhibition, experience and sales, to shorten the distance with consumers and shape the brand image; 2) Delivery and after-sales centers, located in areas where traditional 4S stores cluster or other suburban areas.
Drawing lessons in 2022, in 2023 GWM Group made multiple changes, such as:
First, Haval brand created an independent and exclusive new energy vehicle sales network - Haval Dragon Network;
Second, fully shift to the ToC model: in the past, vehicles were sold through dealers, but now they are all sold with the ToC model and all executives open accounts on Weibo and other platforms;
Third, shift to direct connection with users: emerging automakers such as NIO, Xpeng and Li Auto adopt a direct sales model to directly connect with users through automobile products, enabling more efficient product iteration. GWM is also shifting to a direct sales model;
Fourth, improve brands - enhance the influence of its five brands in all aspects.
The strategic adjustment began to bear fruits. For the whole year of 2023, GWM's new energy vehicle sales doubled, totaling 262,000 units, a year-on-year spurt of 98.74%.
Competition in the automotive industry has extended from technology, products, and brands to management systems and organizational structures, which is a big test of rapid transformation capabilities of OEMs. After learning the marketing modes of emerging automakers in 2023, GWM will further learn management systems of IT leaders such as Huawei and IBM in 2024.
Huawei introduced IBM's management system in 1998 and has gradually grown into a global technology giant. Today the boom of automotive electrification, connectivity, intelligence and sharing requires OEMs to transform into a technology company.
In January 2024, GWM and IBM Consulting signed a strategic cooperation agreement on "Process and Digital Transformation" in Baoding, Hebei. The two parties formally formed a long-term strategic partnership on the road to digital transformation and global development. GWM aims to comprehensively enhance the construction of mechanisms in "marketing, supply, manpower and finance" to seize the digital intelligence track in the automotive industry.