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市場調査レポート
商品コード
1193448
北米のB2C eコマース配送 (2023年)North America B2C E-Commerce Delivery 2023 |
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北米のB2C eコマース配送 (2023年) |
出版日: 2023年01月24日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 42 Pages
納期: 即日から翌営業日
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米国ではパンデミックの期間中、様々なオンライン配送チャネルでオンライン・デリバリー注文が大幅に増加しました。現在、パンデミックの沈静化に伴い、北米全域で対面での買い物が再び人気を集めています。米国では、2021年~2022年にオンライン食料品購入を減少させた消費者が、同時期にオンライン食料品購入を増やした消費者よりも、比率が高くなっています。食料品をオンラインで購入する消費者の減少にかかわらず、米国の食料品B2Cデリバリー市場は今後数年間でまだ成長すると予測されています。
北米のオンラインショッピング利用者にとって、配送スピードは依然として大きな関心事の一つであるため、米国とカナダの企業はその需要に追いつこうと努力しています。今のところ、カナダは2022年に米国よりも平均配達時間が短くなり、このレースをリードしています。カナダが強い地位を維持しているもう一つの分野は、集荷所などの代替配送方法の利用です。カナダではより多くのオンラインショッピング利用者が集荷所での配送を利用しており、カナダの集荷所利用者のシェアは、米国のほぼ3倍となっています。
当レポートでは、北米のB2C eコマース市場での配送サービスに対する消費者の認識・要望について分析し、地域全体および各国におけるオンライン配送の利用状況や、セグメント別・利用形態別の詳細動向、配送サービスの速度や利用形態、大手配送業者の利用比率、といった情報を取りまとめてお届けいたします。
"In North America, Canada leads in terms of delivery speed in 2023": new yStats.com report.
During the pandemic online and delivery orders in the U.S. experienced a significant increase across various online delivery channels. Now, with the pandemic subsiding, in-person shopping is gaining popularity again across North America and a bigger share of U.S. consumers decreased their online grocery purchases between 2021 and 2022 when compared to the share of consumers that increased online grocery purchases in the same period. Regardless of the decreasing number of consumers purchasing groceries online, the grocery B2C delivery market in the U.S. is still forecasted to grow in the coming years.
As delivery speed remains among the main concerns of online shoppers in North America, businesses in the U.S. and Canada are trying to keep up with the demand. So far, Canada leads this race with a shorter average delivery time than the U.S. in 2022. Another area in which Canada maintains a strong position is the use of alternative delivery methods such as collections points. More online shoppers in Canada made use of collection point deliveries, with the share of Canadian collection point users being almost three-times the U.S. share.