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市場調査レポート
商品コード
1732762

アドバンストアナリティクスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年から2033年までの予測

Global Advanced Analytics Market Research Report- Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2025 to 2033


出版日
ページ情報
英文 171 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
アドバンストアナリティクスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年から2033年までの予測
出版日: 2025年05月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 171 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アドバンストアナリティクスの世界市場規模は、2024年の873億4,000万米ドルから2033年には8,532億6,000万米ドルに成長し、2026年から2033年の予測期間中に28.82%の堅調な年間平均成長率(CAGR)を示すと予測されます。

アドバンストアナリティクス市場は、組織が意思決定と業務効率を高めるためにデータ主導の洞察をますます活用するようになり、パラダイムシフトを経験しています。ビッグデータの急増に伴い、企業は膨大なデータセットから意味のあるパターンを抽出するために、予測モデリング、機械学習、データマイニングなどの高度な分析技術の必要性を認識しつつあります。この進化は、単なるデータ収集にとどまらず、生データをイノベーションと競争優位性をもたらす戦略的資産に変えることを意味しています。あらゆる業界がデジタルトランスフォーメーションを取り入れる中、アドバンストアナリティクス・ソリューションの需要が急増し、データ中心の意思決定を行う文化が醸成されると予想されます。

さらに、人工知能(AI)と自動化を高度アナリティクスに統合することで、組織のデータ分析への取り組み方に革命が起こりつつあります。定型作業を自動化し、洗練された分析機能を提供することで、AIは企業に、これまでは到達できなかった洞察を明らかにする力を与えます。この変化は、リアルタイムのアナリティクスが重要な意思決定に情報を提供し、顧客体験を向上させることができる金融、ヘルスケア、小売などの分野で特に顕著です。急速に変化する市場環境の中で俊敏性を維持しようと努力する企業にとって、アドバンストアナリティクスを活用する能力は最も重要であり、この戦略的イニシアチブをサポートするテクノロジーと人材への投資が促進されるでしょう。

さらに、データプライバシーと倫理的配慮の重視の高まりが、アドバンストアナリティクス市場の将来を形成しています。組織がより多くの個人データを収集・分析するにつれ、強固なガバナンスフレームワークと規制へのコンプライアンスの必要性がますます重要になっています。企業は、インサイトを提供するだけでなく、データセキュリティと倫理的利用を優先するアドバンストアナリティクスソリューションに投資しています。このような責任あるデータ実務への注力は、消費者の信頼を高めるだけでなく、組織を各業界のリーダーとして位置づけることになります。アドバンストアナリティクス市場が進化を続ける中、企業が複雑な状況を乗り越え、イノベーションを推進し、持続可能な成長を実現する上で、アドバンストアナリティクス市場は重要な役割を果たすでしょう。

当社のレポートは、様々な業界や市場に関する包括的かつ実用的な洞察をお客様に提供できるよう、綿密に作成されています。各レポートは、市場情勢を完全に理解するために、いくつかの重要な要素を含んでいます:

市場概要:定義、分類、業界の現状に関する概要など、市場に関する詳細なイントロダクション。

市場力学:市場成長に影響を与える主な促進要因・抑制要因・機会・課題を詳細に分析します。このセクションでは、技術の進歩、規制の変更、新たな動向などの要因を検証します。

セグメンテーション分析:製品タイプ、用途、エンドユーザー、地域などの基準に基づき、市場を明確なセグメントに内訳。この分析により、各セグメントの業績と将来性を明らかにします。

競合情勢:市場シェア、製品ポートフォリオ、戦略的イニシアティブ、財務実績など、主要市場プレイヤーの包括的評価。主要企業が採用する競合力学と主要戦略に関する考察を提供します。

市場予測:過去のデータと現在の市場状況に基づき、一定期間における市場規模と成長動向を予測します。これには、定量的分析と将来の市場軌跡を示すグラフ表示が含まれます。

地域分析:地域ごとの市場パフォーマンスを評価し、主要市場や地域動向を明らかにします。地域の市場力学とビジネスチャンスを理解するのに役立ちます。

新たな動向と機会:現在の市場動向と新たな市場動向、技術革新、潜在的な投資対象分野を特定します。将来の市場開拓と成長見通しに関する洞察を提供します。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 先端アナリティクス産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 アドバンストアナリティクスの世界市場分析:オファリング別

  • オファリング別概要
  • オファリング別過去および予測データ分析
  • ソリューション
  • サービス

第6章 アドバンストアナリティクスの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • タイプ別過去および予測データ分析
  • ビッグデータ分析
  • 予測分析
  • 顧客分析
  • 統計分析
  • リスク分析
  • 処方的アナリティクス
  • その他のタイプ

第7章 アドバンストアナリティクスの世界市場分析:ビジネスファンクション別

  • ビジネスファンクション別概要
  • ビジネスファンクション別過去および予測データ分析
  • 人事
  • 営業・マーケティング
  • 財務・会計
  • オペレーション&サプライチェーン
  • その他のビジネスファンクション

第8章 アドバンストアナリティクスの世界市場分析:業界別

  • 業界別概要
  • 業界別過去および予測データ分析
  • BFSI
  • ITおよびITES
  • 小売・消費財
  • 製造業
  • 自動車・運輸
  • ヘルスケア&ライフサイエンス
  • メディア&エンターテインメント
  • 政府・防衛
  • 電気通信
  • その他の業界別

第9章 アドバンストアナリティクスの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域セグメント別
    • アジア太平洋地域国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 先端アナリティクス企業の競合情勢

  • アドバンストアナリティクス市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • IBM
  • Oracle
  • Google
  • Microsoft
  • SAP
  • SAS Institute
  • AWS
  • Salesforce
  • FICO
  • TIBCO Software
  • Alteryx
  • Teradata
  • Adobe
  • Moody'S Analytics
  • Qlik
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Offering (USD MN)
  • Solutions Market Sales By Geography (USD MN)
  • Services Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Type (USD MN)
  • Big Data Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Predictive Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Customer Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Statistical Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Risk Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Prescriptive Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Other Type Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Business Function (USD MN)
  • HR Market Sales By Geography (USD MN)
  • Sales & Marketing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Finance & Accounting Market Sales By Geography (USD MN)
  • Operations & Supply Chain Market Sales By Geography (USD MN)
  • Other Business Functions Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Vertical (USD MN)
  • BFSI Market Sales By Geography (USD MN)
  • IT and ITES Market Sales By Geography (USD MN)
  • Retail & Consumer Goods Market Sales By Geography (USD MN)
  • Manufacturing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Automotive & Transportation Market Sales By Geography (USD MN)
  • Healthcare & Life Sciences Market Sales By Geography (USD MN)
  • Media & Entertainment Market Sales By Geography (USD MN)
  • Government & Defense Market Sales By Geography (USD MN)
  • Telecom Market Sales By Geography (USD MN)
  • Other Verticals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Advanced Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Advanced Analytics Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Advanced Analytics Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Offering
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Business Function
  • Market Attractiveness Analysis By Vertical
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Offering (USD MN)
  • Solutions Market Sales By Geography (USD MN)
  • Services Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • Big Data Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Predictive Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Customer Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Statistical Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Risk Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Prescriptive Analytics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Other Type Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Business Function (USD MN)
  • HR Market Sales By Geography (USD MN)
  • Sales & Marketing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Finance & Accounting Market Sales By Geography (USD MN)
  • Operations & Supply Chain Market Sales By Geography (USD MN)
  • Other Business Functions Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Vertical (USD MN)
  • BFSI Market Sales By Geography (USD MN)
  • IT and ITES Market Sales By Geography (USD MN)
  • Retail & Consumer Goods Market Sales By Geography (USD MN)
  • Manufacturing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Automotive & Transportation Market Sales By Geography (USD MN)
  • Healthcare & Life Sciences Market Sales By Geography (USD MN)
  • Media & Entertainment Market Sales By Geography (USD MN)
  • Government & Defense Market Sales By Geography (USD MN)
  • Telecom Market Sales By Geography (USD MN)
  • Other Verticals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11218982

Global Advanced Analytics Market size is anticipated to grow from USD 87.34 Billion in 2024 to USD 853.26 Billion by 2033, showcasing a robust Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 28.82% during the forecast period of 2026 to 2033.

The Advanced Analytics Market is experiencing a paradigm shift as organizations increasingly leverage data-driven insights to enhance decision-making and operational efficiency. With the proliferation of big data, businesses are recognizing the necessity of advanced analytical techniques, such as predictive modeling, machine learning, and data mining, to extract meaningful patterns from vast datasets. This evolution is not merely about data collection; it is about transforming raw data into strategic assets that can drive innovation and competitive advantage. As industries across the board embrace digital transformation, the demand for advanced analytics solutions is expected to surge, fostering a culture of data-centric decision-making.

Moreover, the integration of artificial intelligence (AI) and automation into advanced analytics is revolutionizing how organizations approach data analysis. By automating routine tasks and providing sophisticated analytical capabilities, AI empowers businesses to uncover insights that were previously unattainable. This shift is particularly significant in sectors such as finance, healthcare, and retail, where real-time analytics can inform critical decisions and enhance customer experiences. As organizations strive to remain agile in a rapidly changing market landscape, the ability to harness advanced analytics will be paramount, driving investments in technology and talent to support this strategic initiative.

In addition, the growing emphasis on data privacy and ethical considerations is shaping the future of the advanced analytics market. As organizations collect and analyze more personal data, the need for robust governance frameworks and compliance with regulations becomes increasingly important. Companies are investing in advanced analytics solutions that not only deliver insights but also prioritize data security and ethical usage. This focus on responsible data practices will not only enhance consumer trust but also position organizations as leaders in their respective industries. As the advanced analytics market continues to evolve, it will play a crucial role in enabling organizations to navigate complexities, drive innovation, and achieve sustainable growth.

Our reports are meticulously crafted to provide clients with comprehensive and actionable insights into various industries and markets. Each report encompasses several critical components to ensure a thorough understanding of the market landscape:

Market Overview: A detailed introduction to the market, including definitions, classifications, and an overview of the industry's current state.

Market Dynamics: In-depth analysis of key drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing market growth. This section examines factors such as technological advancements, regulatory changes, and emerging trends.

Segmentation Analysis: Breakdown of the market into distinct segments based on criteria like product type, application, end-user, and geography. This analysis highlights the performance and potential of each segment.

Competitive Landscape: Comprehensive assessment of major market players, including their market share, product portfolio, strategic initiatives, and financial performance. This section provides insights into the competitive dynamics and key strategies adopted by leading companies.

Market Forecast: Projections of market size and growth trends over a specified period, based on historical data and current market conditions. This includes quantitative analyses and graphical representations to illustrate future market trajectories.

Regional Analysis: Evaluation of market performance across different geographical regions, identifying key markets and regional trends. This helps in understanding regional market dynamics and opportunities.

Emerging Trends and Opportunities: Identification of current and emerging market trends, technological innovations, and potential areas for investment. This section offers insights into future market developments and growth prospects.

SEGMENTATION COVERED IN THE REPORT

By Offering

  • Solutions
  • Services

By Type

  • Big Data Analytics
  • Predictive Analytics
  • Customer Analytics
  • Statistical Analytics
  • Risk Analytics
  • Prescriptive Analytics
  • Other Type

By Business Function

  • HR
  • Sales & Marketing
  • Finance & Accounting
  • Operations & Supply Chain
  • Other Business Functions

By Vertical

  • BFSI
  • IT and ITES
  • Retail & Consumer Goods
  • Manufacturing
  • Automotive & Transportation
  • Healthcare & Life Sciences
  • Media & Entertainment
  • Government & Defense
  • Telecom
  • Other Verticals
  • COMPANIES PROFILED
  • IBM
  • Oracle
  • Google
  • Microsoft
  • SAP
  • SAS Institute
  • AWS
  • Salesforce
  • FICO
  • TIBCO Software
  • Alteryx
  • Teradata
  • Adobe
  • Moody's Analytics
  • Qlik
  • The above list can be customized.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. ADVANCED ANALYTICS INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Poerter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Offering
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Business Function
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Vertical
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL ADVANCED ANALYTICS MARKET ANALYSIS BY OFFERING

  • 5.1. Overview By Offering
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Offering
  • 5.3. Solutions Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Services Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL ADVANCED ANALYTICS MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1. Overview By Type
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Type
  • 6.3. Big Data Analytics Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Predictive Analytics Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Customer Analytics Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Statistical Analytics Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Risk Analytics Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.8. Prescriptive Analytics Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.9. Other Type Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL ADVANCED ANALYTICS MARKET ANALYSIS BY BUSINESS FUNCTION

  • 7.1. Overview By Business Function
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By Business Function
  • 7.3. HR Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Sales & Marketing Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Finance & Accounting Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.6. Operations & Supply Chain Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.7. Other Business Functions Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL ADVANCED ANALYTICS MARKET ANALYSIS BY VERTICAL

  • 8.1. Overview By Vertical
  • 8.2. Historical and Forecast Data Analysis By Vertical
  • 8.3. BFSI Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.4. IT and ITES Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.5. Retail & Consumer Goods Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.6. Manufacturing Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.7. Automotive & Transportation Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.8. Healthcare & Life Sciences Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.9. Media & Entertainment Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.10. Government & Defense Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.11. Telecom Historic and Forecast Sales By Regions
  • 8.12. Other Verticals Historic and Forecast Sales By Regions

9. GLOBAL ADVANCED ANALYTICS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook
  • 9.2. Introduction
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4 United States Sales Analysis
    • 9.3.5 Canada Sales Analysis
    • 9.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 9.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 9.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5 France Sales Analysis
    • 9.4.6 Germany Sales Analysis
    • 9.4.7 Italy Sales Analysis
    • 9.4.8 Russia Sales Analysis
    • 9.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 9.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 9.5.4 China Sales Analysis
    • 9.5.5 India Sales Analysis
    • 9.5.6 Japan Sales Analysis
    • 9.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8 Australia Sales Analysis
    • 9.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 9.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 9.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 9.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6 Peru Sales Analysis
    • 9.6.7 Chile Sales Analysis
    • 9.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 9.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 9.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 9.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5 UAE Sales Analysis
    • 9.7.6 Israel Sales Analysis
    • 9.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ADVANCED ANALYTICS COMPANIES

  • 10.1. Advanced Analytics Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11. COMPANY PROFILES OF ADVANCED ANALYTICS INDUSTRY

  • 11.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. IBM
    • 11.3.1 Company Overview
    • 11.3.2 Company Revenue
    • 11.3.3 Products
    • 11.3.4 Recent Developments
  • 11.4. Oracle
    • 11.4.1 Company Overview
    • 11.4.2 Company Revenue
    • 11.4.3 Products
    • 11.4.4 Recent Developments
  • 11.5. Google
    • 11.5.1 Company Overview
    • 11.5.2 Company Revenue
    • 11.5.3 Products
    • 11.5.4 Recent Developments
  • 11.6. Microsoft
    • 11.6.1 Company Overview
    • 11.6.2 Company Revenue
    • 11.6.3 Products
    • 11.6.4 Recent Developments
  • 11.7. SAP
    • 11.7.1 Company Overview
    • 11.7.2 Company Revenue
    • 11.7.3 Products
    • 11.7.4 Recent Developments
  • 11.8. SAS Institute
    • 11.8.1 Company Overview
    • 11.8.2 Company Revenue
    • 11.8.3 Products
    • 11.8.4 Recent Developments
  • 11.9. AWS
    • 11.9.1 Company Overview
    • 11.9.2 Company Revenue
    • 11.9.3 Products
    • 11.9.4 Recent Developments
  • 11.10. Salesforce
    • 11.10.1 Company Overview
    • 11.10.2 Company Revenue
    • 11.10.3 Products
    • 11.10.4 Recent Developments
  • 11.11. FICO
    • 11.11.1 Company Overview
    • 11.11.2 Company Revenue
    • 11.11.3 Products
    • 11.11.4 Recent Developments
  • 11.12. TIBCO Software
    • 11.12.1 Company Overview
    • 11.12.2 Company Revenue
    • 11.12.3 Products
    • 11.12.4 Recent Developments
  • 11.13. Alteryx
    • 11.13.1 Company Overview
    • 11.13.2 Company Revenue
    • 11.13.3 Products
    • 11.13.4 Recent Developments
  • 11.14. Teradata
    • 11.14.1 Company Overview
    • 11.14.2 Company Revenue
    • 11.14.3 Products
    • 11.14.4 Recent Developments
  • 11.15. Adobe
    • 11.15.1 Company Overview
    • 11.15.2 Company Revenue
    • 11.15.3 Products
    • 11.15.4 Recent Developments
  • 11.16. Moody'S Analytics
    • 11.16.1 Company Overview
    • 11.16.2 Company Revenue
    • 11.16.3 Products
    • 11.16.4 Recent Developments
  • 11.17. Qlik
    • 11.17.1 Company Overview
    • 11.17.2 Company Revenue
    • 11.17.3 Products
    • 11.17.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies