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市場調査レポート
商品コード
1775562

アドバンスド・アナリティクス市場:2025年から2030年までの予測

Advanced Analytics Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=151.79円
アドバンスド・アナリティクス市場:2025年から2030年までの予測
出版日: 2025年07月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

アドバンスド・アナリティクス市場は、2025年の782億1,800万米ドルから2030年には2,404億9,300万米ドルへ、CAGR 25.19%で成長すると予測されます。

この調査レポートは、世界のアドバンスド・アナリティクス市場を包括的に分析し、通信、金融、ヘルスケアなどの業界専門家に重要な洞察を提供します。この調査レポートは、データ主導の意思決定を促進するアドバンスド・アナリティクスの変革的役割を、タイプ別、エンドユーザー産業別、用途別、地域別に調査しています。アドバンスド・アナリティクス市場促進要因、抑制要因、競合発展にハイライトを当てることで、利害関係者にこの急速に発展する市場をナビゲートするための実用的な情報を提供します。

調査概要

この調査レポートは、予測分析、ビッグデータ分析、ビジネス分析、顧客分析、リスク分析、統計分析、テキスト分析などの種類を網羅し、アドバンスド・アナリティクス市場を詳細に調査しています。また、通信・IT、銀行・金融、政府・防衛、ヘルスケア、消費財・小売、運輸・物流などのエンドユーザー業界や、サプライチェーン最適化、顧客関係管理、不正検知、リスク管理、マーケティング・販売最適化などのアプリケーションについても分析しています。本調査では、AIや機械学習の採用拡大などの市場促進要因や、データプライバシーに関する懸念や熟練労働者の不足などの市場抑制要因を取り上げています。北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋の地域内訳とともに、ポーターのファイブフォース分析、業界のバリューチェーンに関する洞察、戦略的提言を盛り込み、米国やインドなどの市場における成長機会を強調しています。

競合環境と分析

アドバンスド・アナリティクス市場調査では、競合環境のセクションで、市場を形成する主要企業の戦略的イノベーションにハイライトを当てています。主要企業の最近の動向は、業界がAIの統合と拡張性に注力していることを裏付けています:

  • マイクロソフト:2024年、マイクロソフトはAzure AnalyticsプラットフォームをAI主導の新しい予測分析モジュールで強化し、小売と物流におけるサプライチェーン最適化のための予測精度を30%向上させました。
  • SAS Institute Inc.:2025年初頭、SASはViyaプラットフォームと統合した高度なテキスト分析ソリューションを発表し、銀行・金融の顧客関係管理におけるセンチメント分析の精度を25%向上させました。このイノベーションは、不正検知とリスク管理のためのカスタマイズされたアナリティクス・ソリューションの提供におけるSASのリーダーシップを強化するものです。

アドバンスド・アナリティクスMarket Studyには市場シェア分析も含まれており、オラクルが2024年にクラウドベースのアナリティクス新興企業を買収して通信業界向けの顧客分析サービスを強化するなど、合併、買収、提携の詳細が記載されています。競合ダッシュボードは、これらの力学を明確に表示し、業界の専門家が市場のポジショニングと戦略的動向を評価できるようにします。

結論

アドバンスド・アナリティクス市場調査レポートは、アドバンスド・アナリティクス市場の競合情勢や技術動向を理解しようとする業界専門家にとって不可欠なリソースです。マイクロソフトやSASのような企業の主な発展にスポットを当て、包括的なセグメンテーションや地域別の洞察とともに、利害関係者が十分な情報に基づいた戦略的意思決定を行えるよう支援します。アドバンスド・アナリティクスが多様な産業でイノベーションを推進し続ける中、アドバンスド・アナリティクス市場力学は、このダイナミックでデータ主導型の市場でビジネスチャンスを生かすための戦略的ガイドを提供します。

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:洞察力を戦略的意思決定に活用し、ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れいてます。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの過去データおよび2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、および動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測各国を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に財務、および主な開発)。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 アドバンスド・アナリティクス市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 予測分析
  • ビッグデータ分析
  • ビジネス分析
  • 顧客分析
  • リスク分析
  • 統計分析
  • テキスト分析
  • その他

第6章 アドバンスド・アナリティクス市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • 通信・IT
  • 銀行・金融
  • 政府と防衛
  • ヘルスケア
  • 消費財・小売
  • 運輸・物流

第7章 アドバンスド・アナリティクス市場:用途別

  • イントロダクション
  • サプライチェーンの最適化
  • 顧客関係管理
  • 不正行為検出
  • リスク管理
  • マーケティングとセールスの最適化
  • その他

第8章 アドバンスド・アナリティクス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • International Business Machines Corporation
  • Oracle Corporation
  • Microsoft Corporation
  • SAS Institute Inc.
  • SAP SE
  • TIBCO Software Inc.
  • Teradata Corporation
  • Alteryx, Inc.
  • Salesforce, Inc.

第11章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610581

The Advanced Analytics Market is expected to grow from USD 78.218 billion in 2025 to USD 240.493 billion in 2030, at a CAGR of 25.19%.

The Advanced Analytics Market Study provides a comprehensive analysis of the global advanced analytics market, delivering critical insights for industry experts in telecom, finance, healthcare, and other sectors. This study explores the transformative role of advanced analytics in driving data-driven decision-making, segmented by type, end-user industry, application, and geography. By highlighting key market drivers, restraints, and competitive developments, the Advanced Analytics Market Study equips stakeholders with actionable intelligence to navigate this rapidly evolving market.

Study Overview

The Advanced Analytics Market Study offers an in-depth examination of the advanced analytics market, covering types such as predictive analytics, big data analytics, business analytics, customer analytics, risk analytics, statistical analysis, text analytics, and others. It analyzes end-user industries including telecom and IT, banking and finance, government and defense, healthcare, consumer goods and retail, and transportation and logistics, alongside applications like supply chain optimization, customer relationship management, fraud detection, risk management, marketing and sales optimization, and others. The study addresses market drivers, such as the growing adoption of AI and machine learning, and restraints like data privacy concerns and skilled workforce shortages. It includes Porter's Five Forces Analysis, industry value chain insights, and strategic recommendations, with regional breakdowns across North America, South America, Europe, Middle East and Africa, and Asia Pacific, emphasizing growth opportunities in markets like the USA and India.

Competitive Environment and Analysis

In the Advanced Analytics Market Study, the competitive environment section highlights strategic innovations from key players shaping the market. Recent developments from leading companies underscore the industry's focus on AI integration and scalability:

  • Microsoft Corporation: In 2024, Microsoft enhanced its Azure Analytics platform with a new AI-driven predictive analytics module, improving forecasting accuracy by 30% for supply chain optimization in retail and logistics. This development strengthens Microsoft's position in the consumer goods and transportation sectors, addressing the demand for real-time actionable insights.
  • SAS Institute Inc.: In early 2025, SAS launched an advanced text analytics solution integrated with its Viya platform, achieving a 25% improvement in sentiment analysis accuracy for customer relationship management in banking and finance. This innovation reinforces SAS's leadership in delivering tailored analytics solutions for fraud detection and risk management.

The Advanced Analytics Market Study also includes a market share analysis, detailing mergers, acquisitions, and collaborations, such as Oracle Corporation's 2024 acquisition of a cloud-based analytics startup to bolster its customer analytics offerings for the telecom industry. The competitive dashboard provides a clear view of these dynamics, enabling industry experts to assess market positioning and strategic trends.

Conclusion

The Advanced Analytics Market Study is an essential resource for industry experts seeking to understand the competitive and technological landscape of the advanced analytics market. By spotlighting key developments from players like Microsoft and SAS, alongside comprehensive segmentation and regional insights, this study empowers stakeholders to make informed strategic decisions. As advanced analytics continues to drive innovation across diverse industries, the Advanced Analytics Market Study offers a strategic guide for capitalizing on opportunities in this dynamic and data-driven market.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others.

Advanced Analytics Market Segmentation:

By Type

  • Predictive Analytics
  • Big Data Analytics
  • Business Analytics
  • Customer Analytics
  • Risk Analytics
  • Statistical Analysis
  • Text Analytics
  • Others

By End-User Industry

  • Telecom and IT
  • Banking and Finance
  • Government and Defence
  • Healthcare
  • Consumer Goods and Retail
  • Transportation and Logistics

By Application

  • Supply Chain Optimization
  • Customer Relationship Management
  • Fraud Detection
  • Risk Management
  • Marketing and Sales Optimization
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East, and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Japan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. ADVANCED ANALYTICS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Predictive Analytics
  • 5.3. Big Data Analytics
  • 5.4. Business Analytics
  • 5.5. Customer Analytics
  • 5.6. Risk Analytics
  • 5.7. Statistical Analysis
  • 5.8. Text Analytics
  • 5.9. Others

6. ADVANCED ANALYTICS MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Telecom and IT
  • 6.3. Banking and Finance
  • 6.4. Government and Defence
  • 6.5. Healthcare
  • 6.6. Consumer Goods and Retail
  • 6.7. Transportation and Logistics

7. ADVANCED ANALYTICS MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Supply Chain Optimization
  • 7.3. Customer Relationship Management
  • 7.4. Fraud Detection
  • 7.5. Risk Management
  • 7.6. Marketing and Sales Optimization
  • 7.7. Others

8. ADVANCED ANALYTICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Australia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. International Business Machines Corporation
  • 10.2. Oracle Corporation
  • 10.3. Microsoft Corporation
  • 10.4. SAS Institute Inc.
  • 10.5. SAP SE
  • 10.6. TIBCO Software Inc.
  • 10.7. Teradata Corporation
  • 10.8. Alteryx, Inc.
  • 10.9. Salesforce, Inc.

11. APPENDIX

  • 11.1. Currency
  • 11.2. Assumptions
  • 11.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 11.4. Key benefits for the stakeholders
  • 11.5. Research Methodology
  • 11.6. Abbreviations