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市場調査レポート
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1604162

アロマ成分の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024年~2032年)

Global Aroma Ingredients Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 128 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
アロマ成分の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年11月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 目次
概要

アロマ成分市場の世界需要は、2023年の14兆1,983億3,000万米ドルから、2032年までには22兆1,019億1,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間の2024年から2032年のCAGRは5.04%です。

アロマ成分とは、天然または合成化合物を食品や化粧品に添加し、好みの香りを付与するものです。アロマ成分は、果物や皮、ワイン、スパイス、花の香り、香水、フレグランスオイル、エッセンシャルオイルなど、様々な食品に含まれています。アロマ成分はパーソナルケア産業でも広く使われています。

市場力学

天然成分に対する需要の増加と消費者の選好の変化が、世界のアロマ成分市場の重要な促進要因であると考えられています。パーソナルケアおよびホームケア産業の開拓がアロマ成分市場の成長に大きく寄与しています。さらに、合成化学物質に関連する健康上の懸念から、天然香料に対する新興国や発展途上国からの需要が増加していることも、アロマ成分市場の成長機会として作用する可能性が高いです。また、合成化学物質の有害性に対する意識の高まりから、消費者の選好が天然・バイオベースの製品にシフトしています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、アロマ成分の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。アロマ成分産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

市場セグメンテーションでは、国別・地域別の詳細なセグメントデータを提供することで、各製品・サービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスにつなげます。

タイプ別

  • 合成成分
  • 天然成分

用途別

  • ファインフレグランス
  • トイレタリー
  • 化粧品

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるアロマ成分市場の現在と将来の需要について、地域別の展望を取り上げます。さらに、本レポートは、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 アロマ成分 - 産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 アロマ成分の世界市場分析:タイプ別

  • 概要:タイプ別
  • 過去・予測データ分析:タイプ別
  • 合成成分
  • 天然成分

第6章 アロマ成分の世界市場分析:用途別

  • 概要:用途別
  • 過去・予測データ分析:用途別
  • ファインフレグランス
  • トイレタリー
  • 化粧品

第7章 アロマ成分の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカの売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカの売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第8章 アロマ成分企業の競合情勢

  • アロマ成分市場の競合
  • 提携 / 協力 / 協定
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Ymrise(Germany)
  • Takasago International Corporation(Japan)
  • Sensient Technologies Corporation(US)
  • MANE(France)
  • Robertet SA(France)
  • T. Hasegawa Co. Ltd.(Japan)
  • Frutarom(Israel)
  • Givaudan(Switzerland)
  • Firmenich SA(Switzerland)
  • International Flavors & Fragrances Inc.(US)
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type (USD MN)
  • Synthetic Ingredients Market Sales By Geography (USD MN)
  • Natural Ingredients Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Application (USD MN)
  • Fine Fragrances Market Sales By Geography (USD MN)
  • Toiletries Market Sales By Geography (USD MN)
  • Cosmetics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Aroma Ingredients Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Aroma Ingredients Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Aroma Ingredients Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • Synthetic Ingredients Market Sales By Geography (USD MN)
  • Natural Ingredients Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (USD MN)
  • Fine Fragrances Market Sales By Geography (USD MN)
  • Toiletries Market Sales By Geography (USD MN)
  • Cosmetics Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11218270

The global demand for Aroma Ingredients Market is presumed to reach the market size of nearly USD 22101.91 Billion by 2032 from USD 14198.33 Billion in 2023 with a CAGR of 5.04% under the study period 2024-2032.

Aroma ingredient is a natural or synthetic compound added to food products or cosmetics to impart the desired fragrance. The aroma ingredients can be found in various foods, such as fruits and peels, wine, spices, floral scents, perfumes, fragrance oils, and essential oils. Aroma ingredients are widely used in the personal care industry.

MARKET DYNAMICS

The increasing demand for natural ingredients and changes in consumer preferences are considered the important drivers for the global aroma ingredients market. The development of the personal care and home care industry majorly contributes to the growth of the aroma ingredients market. Moreover, the increase in demand from the emerging and developing nations for natural fragrances due to health concerns related to synthetic chemicals is likely to act as an opportunity to grow the aroma ingredients market. Also, consumers have shifted their preference toward natural & bio-based products due to the rise in awareness about the harmful effects of synthetic chemicals.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Aroma Ingredients. The growth and trends of Aroma Ingredients industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Aroma Ingredients market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Synthetic Ingredients
  • Natural Ingredients

By Application

  • Fine Fragrances
  • Toiletries
  • Cosmetics

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Aroma Ingredients market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Aroma Ingredients market include Ymrise (Germany), Takasago International Corporation (Japan), Sensient Technologies Corporation (US), MANE (France), Robertet SA (France), T. Hasegawa Co. Ltd. (Japan), Frutarom (Israel), Givaudan (Switzerland), Firmenich SA (Switzerland), International Flavors & Fragrances Inc. (US). This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. AROMA INGREDIENTS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL AROMA INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Type
  • 5.3. Synthetic Ingredients Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Natural Ingredients Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL AROMA INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Overview By Application
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Application
  • 6.3. Fine Fragrances Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Toiletries Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Cosmetics Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL AROMA INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE AROMA INGREDIENTS COMPANIES

  • 8.1. Aroma Ingredients Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF AROMA INGREDIENTS INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Ymrise (Germany)
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Takasago International Corporation (Japan)
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Sensient Technologies Corporation (US)
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. MANE (France)
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Robertet SA (France)
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. T. Hasegawa Co. Ltd. (Japan)
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Frutarom (Israel)
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Givaudan (Switzerland)
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. Firmenich SA (Switzerland)
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. International Flavors & Fragrances Inc. (US)
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies