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市場調査レポート
商品コード
1578271

アリュロースの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Allulose Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 117 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
アリュロースの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年09月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アリュロース市場の世界需要は、調査期間2024-2032年のCAGR 8.65%で、2023年の2億6,413万米ドルから2032年にはほぼ5億5,730万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

フルクトースと同じ化学式を持つ低カロリー甘味料はアリュロースとして知られています。市販の食品・飲料メーカーが使用しています。単糖類である果糖の低カロリーエピマーであり、小麦、イチジク、レーズンなどの特定の食品に少量含まれています。味も食感も食卓糖と同じです。アリュロースの甘さは食卓糖の約70%です。調査によると、アリュロースは肥満防止に役立ち、他の慢性疾患のリスクを大幅に軽減します。D-プシコースまたはD-アリュロースとしても知られています。

市場力学

消費者による低カロリー・自然食品の採用増加が、アリュロース市場成長の基本要因です。ベーカリー、乳製品、糖尿病患者用食品、体重管理用食品など、さまざまな食品へのアリュロースの使用は、アリュロース市場の成長をさらに高めると予想されます。しかし、合成糖のような低コストの代替品が入手可能であることが、アリュロース市場の成長を妨げると想定されます。飲食品業界の絶え間ない成長は、市場成長をさらに押し上げると思われます。また、新製品の発売といった重要な成長戦略が消費者をアリュロースに引き付けており、これがアリュロースの市場成長をさらに刺激すると思われます。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはアリュロースの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。アリュロース産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

本セクションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者が各製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスにつなげることができます。

形態別

  • 液体
  • 粉末
  • 結晶

最終用途別

  • 食品(ベーカリー製品、菓子類、乳製品、スイートスプレッド、アイスクリーム、デザート)
  • 飲料(炭酸飲料、果汁飲料、粉末飲料、ミックス飲料)
  • 医薬品
  • 外食産業
  • 小売/家庭
  • 店舗型小売

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるアリュロース市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、著名な全地域における各用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 アリュロース-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 アリュロースの世界市場分析:形態別

  • 形態別概要
  • 実績データと予測データ
  • 形態別分析
  • 液体
  • 粉末
  • 結晶

第6章 アリュロースの世界市場分析:最終用途別

  • 最終用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 最終用途別分析
  • 食品(ベーカリー製品、菓子類、乳製品、スイートスプレッド、アイスクリーム、デザート)
  • 飲料(炭酸飲料、果汁飲料、粉末飲料、ミックス飲料)
  • 医薬品
  • 外食産業
  • 小売/家庭
  • 店舗型小売

第7章 アリュロースの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域セグメント別
    • アジア太平洋地域国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 アリュロース企業の競合情勢

  • アリュロース市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Matsutani Chemical Industry Co. Ltd
  • Tate & Lyle PLC
  • CJ Cheil Jedang
  • Bonumose LLC
  • Cargill Inc
  • Ingredion Incorporated
  • Samyang Corporation
  • Anderson Group
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Form (USD MN)
  • Liquid Market Sales By Geography (USD MN)
  • Powder Market Sales By Geography (USD MN)
  • Crystals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End Use (USD MN)
  • Food (Bakery Products, Confectionery, Dairy Products, Sweet Spreads, Ice Creams and Desserts) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Beverages (Carbonated Beverages, Fruit Drinks & Juice, Powdered Drinks and Mixes) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pharmaceuticals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Food Service Providers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Retail/Households Market Sales By Geography (USD MN)
  • Store-based Retailing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Allulose Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Allulose Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Allulose Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Form
  • Market Attractiveness Analysis By End Use
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Form (USD MN)
  • Liquid Market Sales By Geography (USD MN)
  • Powder Market Sales By Geography (USD MN)
  • Crystals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End Use (USD MN)
  • Food (Bakery Products, Confectionery, Dairy Products, Sweet Spreads, Ice Creams and Desserts) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Beverages (Carbonated Beverages, Fruit Drinks & Juice, Powdered Drinks and Mixes) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pharmaceuticals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Food Service Providers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Retail/Households Market Sales By Geography (USD MN)
  • Store-based Retailing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11215209

The global demand for Allulose Market is presumed to reach the market size of nearly USD 557.3 Million by 2032 from USD 264.13 Million in 2023 with a CAGR of 8.65% under the study period 2024-2032.

A low-calorie sweetener that has the same chemical formula as fructose is known as allulose. It is used by commercial food and beverage manufacturers. It is a low-calorie epimer of the monosaccharide sugar fructose and is naturally present in small quantities in certain foods like wheat, figs, raisins, etc. allulose is a perfect substitute for table sugar for diabetic patients. It is identical in taste and texture to table sugar. allulose is about 70% as sweet as table sugar. According to research, allulose can help prevent obesity and significantly reduce the risk of other chronic diseases. It is also known as D-psicose or D-allulose.

MARKET DYNAMICS

Increased adoption of low-calorie and natural food products by consumers is the basic driver for the growth of the allulose market. The use of allulose in various food items such as bakery, dairy food, diabetic, or weight management food is further expected to elevate the market growth of allulose. However, the availability of low-cost substitutes such as synthetic sugar may be assumed to hamper the market growth of allulose. Ceaseless growth in the food and beverage industry will further boost the market growth. Also, significant growth strategies such as new product launches are attracting the consumers towards the allulose, which will further stimulate the market growth of allulose.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Allulose. The growth and trends of Allulose industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Allulose market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Form

  • Liquid
  • Powder
  • Crystals

By End Use

  • Food (Bakery Products, Confectionery, Dairy Products, Sweet Spreads, Ice Creams and Desserts)
  • Beverages (Carbonated Beverages, Fruit Drinks & Juice, Powdered Drinks and Mixes)
  • Pharmaceuticals
  • Food Service Providers
  • Retail/Households
  • Store-based Retailing

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Allulose market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Allulose market include Matsutani Chemical Industry Co. Ltd, Tate & Lyle PLC, CJ Cheil Jedang, Bonumose LLC, Cargill Inc, Ingredion Incorporated, Samyang Corporation, Anderson Group. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. ALLULOSE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Form
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End Use
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL ALLULOSE MARKET ANALYSIS BY FORM

  • 5.1. Overview By Form
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Form
  • 5.4. Liquid Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Powder Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Crystals Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL ALLULOSE MARKET ANALYSIS BY END USE

  • 6.1. Overview By End Use
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By End Use
  • 6.4. Food (Bakery Products, Confectionery, Dairy Products, Sweet Spreads, Ice Creams and Desserts) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Beverages (Carbonated Beverages, Fruit Drinks & Juice, Powdered Drinks and Mixes) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Pharmaceuticals Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Food Service Providers Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.8. Retail/Households Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.9. Store-based Retailing Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL ALLULOSE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ALLULOSE COMPANIES

  • 8.1. Allulose Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF ALLULOSE INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Matsutani Chemical Industry Co. Ltd
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Tate & Lyle PLC
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. CJ Cheil Jedang
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Bonumose LLC
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Cargill Inc
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Ingredion Incorporated
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Samyang Corporation
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Anderson Group
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies