デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1547766

貨物トラックの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Freight Trucking Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.54円
貨物トラックの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

貨物トラック市場の世界需要は、2023年の2兆8,200億米ドルから2032年には4兆9,500億米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは6.45%です。

貨物トラックは、貨物の輸送に使用される車両です。一般的な3種類の貨物トラックには、自動車サイズのピックアップトラック、非常に背の高いオフロード鉱山トラック、巨大な高速道路用セミトレーラーが含まれます。この業界には、貨物トラック積載トラック輸送を提供する事業者がいます。一般貨物トラック運送事業者は、発送元から目的地までの貨物のフルトラック輸送を記載しています。トラックに積まれる貨物は、他の貨物と組み合わされない単一のフルロードとして特徴付けられます。

市場力学

世界の製造活動の増加と、より贅沢な小売支出は、予測期間にわたって貨物トラック市場を牽引する主要要因です。それに加えて、世界貿易の増大、輸送時間の管理ニーズ、貨物可視化ソリューションの成長、貨物セキュリティ・安全・輸送ソリューションの技術進歩は、貨物トラック市場の発展に寄与する他の要因です。また、通信技術の拡大や世界のIoTの高い採用率は、市場成長にプラスの影響を与えています。さらに、今後5年間の貿易量の増加は、米国の港への出荷と米国の港からの出荷を増加させると予想され、したがって、国を越えて物品を移動するために、より多くのトラック運送会社を必要としています。これは、貨物トラック市場における有利な機会と見なすことができます。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは貨物トラックの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。貨物トラック業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

本セクションでは、国別と地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者がそれぞれの製品やサービスの対象層を特定し、今後のビジネス機会に役立てることができます。

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカの貨物トラック市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 貨物トラック-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 貨物トラックの世界市場分析:車種別

  • 車種別概要
  • 実績データと予測データ
  • 車種別分析
  • ローリータンク
  • 冷凍トラック
  • トラックトレーラー
  • 平台トラック

第6章 世界の貨物トラック市場分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 実績データと予測データ
  • エンドユーザー別分析
  • 石油・ガス
  • 製造業
  • 防衛
  • 医療
  • 飲食品
  • エネルギー・鉱業

第7章 世界の貨物トラック市場分析:距離別

  • 距離別概要
  • 実績データと予測データ
  • 距離別分析
  • 50マイル以下
  • 51~100マイル
  • 100~200マイル
  • 200~500マイル
  • 500マイル以上

第8章 世界の貨物トラック市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 貨物トラック企業の競合情勢

  • 貨物トラック市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • A.P. Moller-Maersk
  • CMA CGM
  • CEVA Logistics
  • Cargo Carriers
  • FedEx
  • Deutsche Post
  • Nippon Express
  • ESTES Express Lines
  • Saia Motor Freight Line
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type Of Vehicle (USD MN)
  • Lorry Tank Market Sales By Geography (USD MN)
  • Refrigerated Truck Market Sales By Geography (USD MN)
  • Truck Trailer Market Sales By Geography (USD MN)
  • Flat-Bed Truck Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End-User (USD MN)
  • Oil & Gas Market Sales By Geography (USD MN)
  • Manufacturing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Defense Market Sales By Geography (USD MN)
  • Healthcare Market Sales By Geography (USD MN)
  • Food And Beverages Market Sales By Geography (USD MN)
  • Energy & Mining Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Distance (USD MN)
  • Less than 50 Miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • 51 To 100 Miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • 100 To 200 Miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • 200 To 500 Miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • More than 500 miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Freight Trucking Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Freight Trucking Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Freight Trucking Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type Of Vehicle
  • Market Attractiveness Analysis By End-User
  • Market Attractiveness Analysis By Distance
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type Of Vehicle (USD MN)
  • Lorry Tank Market Sales By Geography (USD MN)
  • Refrigerated Truck Market Sales By Geography (USD MN)
  • Truck Trailer Market Sales By Geography (USD MN)
  • Flat-Bed Truck Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End-User (USD MN)
  • Oil & Gas Market Sales By Geography (USD MN)
  • Manufacturing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Defense Market Sales By Geography (USD MN)
  • Healthcare Market Sales By Geography (USD MN)
  • Food And Beverages Market Sales By Geography (USD MN)
  • Energy & Mining Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Distance (USD MN)
  • Less than 50 Miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • 51 To 100 Miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • 100 To 200 Miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • 200 To 500 Miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • More than 500 miles Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11213465

The global demand for Freight Trucking Market is presumed to reach the market size of nearly USD 4.95 Trillion by 2032 from USD 2.82 Trillion in 2023 with a CAGR of 6.45% under the study period 2024-2032.

A freight truck is a vehicle used for transporting goods. The three common types of freight trucks include the automobile-sized pickup truck, very tall off-road mining trucks, and massive highway semi-trailers. This industry has operators that provide freight truckload trucking. The general freight truckload carriers offer a full-truck movement of freight from source to destination. The freight shipment on a truck is characterized as a single full load not combined with other shipments.

MARKET DYNAMICS

The increasing manufacturing activity and more lavish retail spending globally are the major factors driving the freight trucking market over the forecast time frame. In addition to that, augmented global trade, need to control time-in-transit, growth in freight visibility solutions, and technological advancements in freight security, safety, and transportation solutions, are other factors that contribute to the development of the freight trucking market. Also, expansion in communications technologies and the high adoption of IoT globally are positively impacting the market growth. Moreover, the increasing trade volumes in the coming next five years are expected to raise shipments to and from US ports, thus need more trucking companies to move goods across the countries. It can be viewed as a lucrative opportunity in freight trucking the market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Freight Trucking. The growth and trends of Freight Trucking industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Freight Trucking market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type Of Vehicle

  • Lorry Tank
  • Refrigerated Truck
  • Truck Trailer
  • Flat-Bed Truck

By End-User

  • Oil & Gas
  • Manufacturing
  • Defense
  • Healthcare
  • Food And Beverages
  • Energy & Mining

By Distance

  • Less than 50 Miles
  • 51 To 100 Miles
  • 100 To 200 Miles
  • 200 To 500 Miles
  • More than 500 miles

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Freight Trucking market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Freight Trucking market include A.P. Moller - Maersk, CMA CGM, CEVA Logistics, Cargo Carriers, FedEx, Deutsche Post, Nippon Express, ESTES Express Lines, Saia Motor Freight Line. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. FREIGHT TRUCKING - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type Of Vehicle
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End-User
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Distance
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL FREIGHT TRUCKING MARKET ANALYSIS BY TYPE OF VEHICLE

  • 5.1. Overview By Type Of Vehicle
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Type Of Vehicle
  • 5.4. Lorry Tank Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Refrigerated Truck Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Truck Trailer Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Flat-Bed Truck Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL FREIGHT TRUCKING MARKET ANALYSIS BY END-USER

  • 6.1. Overview By End-User
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By End-User
  • 6.4. Oil & Gas Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Manufacturing Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Defense Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Healthcare Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.8. Food And Beverages Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.9. Energy & Mining Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL FREIGHT TRUCKING MARKET ANALYSIS BY DISTANCE

  • 7.1. Overview By Distance
  • 7.2. Historical and Forecast Data
  • 7.3. Analysis By Distance
  • 7.4. Less than 50 Miles Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. 51 To 100 Miles Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.6. 100 To 200 Miles Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.7. 200 To 500 Miles Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.8. More than 500 miles Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL FREIGHT TRUCKING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE FREIGHT TRUCKING COMPANIES

  • 9.1. Freight Trucking Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF FREIGHT TRUCKING INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. A.P. Moller - Maersk
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. CMA CGM
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. CEVA Logistics
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Cargo Carriers
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. FedEx
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. Deutsche Post
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Nippon Express
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. ESTES Express Lines
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Saia Motor Freight Line
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies