デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1547610

口腔洗浄液の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Oral Rinse Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
口腔洗浄液の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

口腔洗浄液市場の世界需要は、2023年の80億3,000万米ドルから2032年にはほぼ155億5,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024-2032年のCAGRは7.62%です。

口腔洗浄液は一般に、口腔内の細菌を減らすために洗口液として使用される消毒液です。洗口液は多くの場合、約半分の時間うがいをした後に吐き出されます。口腔洗浄液は、口腔衛生の一環として家庭で使用されることが多いです。クロルヘキシジンは、歯肉炎に伴う炎症、腫れ、出血を治療するために歯科医が処方する最も効果的な口腔洗浄液です。また、放射線療法や化学療法による粘膜炎や口腔潰瘍に伴う痛みの治療にも、口腔洗浄液が推奨されています。数種類の口腔洗浄液が市販されています。小児にも安全に使用できるものもあります。

市場力学

口腔衛生に関する意識の高まりと、小児および成人のう蝕の有病率の高さが、市場成長の主な刺激要因です。世界人口の糖尿病患者の増加と口腔衛生への関心の高まりは、市場成長にプラスに働く。ライフスタイルの変化、食習慣の変化、若者の喫煙者の割合の増加が市場成長を後押しします。咽頭と唾液腺はCOVID-19のウイルス複製と感染の主要部位と考えられているため、口腔洗浄液はここ数カ月で大きく支持されています。高い可処分所得と有利な償還政策が、口腔衛生に積極的に支出する門戸を開いています。この市場における唯一の懸念は、これらの口腔洗浄液に関連する副作用です。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは口腔洗浄液の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。口腔洗浄液産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

口腔洗浄液市場レポートのこのセクションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家がそれぞれの製品またはサービスのターゲット層を特定する上で、今後の機会を支援します。

製品別

  • 消毒用マウスウォッシュ
  • 化粧品マウスウォッシュ
  • 天然マウスウォッシュ
  • フッ化物洗口液

適応症別

  • 歯周炎
  • 口内炎
  • 歯肉炎
  • ドライマウス

販売チャネル別

  • 小売店
  • 薬局
  • オンラインストア

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおける口腔洗浄液市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、著名な全地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 口腔洗浄液-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 口腔洗浄液の世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • 消毒用マウスウォッシュ
  • 化粧品マウスウォッシュ
  • 天然マウスウォッシュ
  • フッ化物洗口液

第6章 口腔洗浄液の世界市場分析:適応症別

  • 適応症別概要
  • 実績データと予測データ
  • 適応症別分析
  • 歯周炎
  • 口内炎
  • 歯肉炎
  • ドライマウス

第7章 口腔洗浄液の世界市場分析:流通チャネル別

  • 流通チャネル別概要
  • 実績データと予測データ
  • 流通チャネル別分析
  • 小売店
  • 薬局
  • オンラインストア

第8章 口腔洗浄液の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 口腔洗浄液企業の競合情勢

  • 口腔洗浄液市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Colgate-Palmolive Company
  • Johnson & Johnson
  • GlaxoSmithKline
  • Unilever
  • Proctor
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product (USD MN)
  • Antiseptic Mouthwash Market Sales By Geography (USD MN)
  • Cosmetic Mouthwash Market Sales By Geography (USD MN)
  • Natural Mouthwash Market Sales By Geography (USD MN)
  • Fluoride Mouthwash Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Indication (USD MN)
  • Periodontitis Market Sales By Geography (USD MN)
  • Mouth ulcers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Gingivitis Market Sales By Geography (USD MN)
  • Dry mouth Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Distribution Channel (USD MN)
  • Retail Stores Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pharmacies Market Sales By Geography (USD MN)
  • Online stores Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Oral Rinse Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Oral Rinse Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Oral Rinse Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product
  • Market Attractiveness Analysis By Indication
  • Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product (USD MN)
  • Antiseptic Mouthwash Market Sales By Geography (USD MN)
  • Cosmetic Mouthwash Market Sales By Geography (USD MN)
  • Natural Mouthwash Market Sales By Geography (USD MN)
  • Fluoride Mouthwash Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Indication (USD MN)
  • Periodontitis Market Sales By Geography (USD MN)
  • Mouth ulcers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Gingivitis Market Sales By Geography (USD MN)
  • Dry mouth Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Distribution Channel (USD MN)
  • Retail Stores Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pharmacies Market Sales By Geography (USD MN)
  • Online stores Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11214464

The global demand for Oral Rinse Market is presumed to reach the market size of nearly USD 15.55 Billion by 2032 from USD 8.03 Billion in 2023 with a CAGR of 7.62% under the study period 2024-2032.

Oral rinse is generally an antiseptic solution used as a mouthwash to reduce germs in the mouth. The rinse wash is often swished or gargled for about half a minute and then spat out. Oral rinse is most used at home as part of an oral hygiene routine. Chlorhexidine is the most effective oral rinse prescribed by dentists to treat the inflammation, swelling, and bleeding that comes with gingivitis. Oral rinse is also recommended to treat the pain associated with mucositis caused by radiation therapy or chemotherapy and oral ulcers. Several different types of oral rinses are available in the market. Some oral rinses are safe to use for children.

MARKET DYNAMICS

Growing awareness regarding oral hygiene and the high prevalence of dental caries among children and adults will be the primary stimulants for market growth. The rising cases of diabetes among the global population and increasing oral health concerns will benefit market growth. Changing lifestyles, eating habits, and a rise in the percentage of smokers among the youth will boost the market growth. Oral rinses have been heavily advocated in recent months because throat and salivary glands are considered major sites of virus replication and transmission of COVID-19. High disposable income and favorable reimbursement policies have opened doors for a willingness to spend on oral hygiene. The only concern for this market is the side effects associated with these oral rinses.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Oral Rinse. The growth and trends of Oral Rinse industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Oral Rinse market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Antiseptic Mouthwash
  • Cosmetic Mouthwash
  • Natural Mouthwash
  • Fluoride Mouthwash

By Indication

  • Periodontitis
  • Mouth ulcers
  • Gingivitis
  • Dry mouth

By Distribution Channel

  • Retail Stores
  • Pharmacies
  • Online stores

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Oral Rinse market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Oral Rinse market include Colgate-Palmolive Company, Johnson & Johnson, GlaxoSmithKline, Unilever, Proctor. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. ORAL RINSE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Indication
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL ORAL RINSE MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1. Overview By Product
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Product
  • 5.4. Antiseptic Mouthwash Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Cosmetic Mouthwash Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Natural Mouthwash Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Fluoride Mouthwash Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL ORAL RINSE MARKET ANALYSIS BY INDICATION

  • 6.1. Overview By Indication
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By Indication
  • 6.4. Periodontitis Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Mouth ulcers Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Gingivitis Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Dry mouth Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL ORAL RINSE MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Overview By Distribution Channel
  • 7.2. Historical and Forecast Data
  • 7.3. Analysis By Distribution Channel
  • 7.4. Retail Stores Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Pharmacies Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.6. Online stores Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL ORAL RINSE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ORAL RINSE COMPANIES

  • 9.1. Oral Rinse Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF ORAL RINSE INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Colgate-Palmolive Company
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Johnson & Johnson
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. GlaxoSmithKline
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Unilever
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. Proctor
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies