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市場調査レポート
商品コード
1542603

クリーンラベル澱粉の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Clean Label Starch Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 181 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.03円
クリーンラベル澱粉の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

クリーンラベル澱粉市場の世界需要は、2023年の21億8,000万米ドルから2032年には約37億9,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは6.37%です。

クリーンラベル澱粉とは、化学的改質を一切行っていない本来の澱粉または澱粉ブレンドを指します。非遺伝子組み換え、識別可能、シンプル、最小限の加工、天然または有機は、クリーンラベル澱粉の他の特徴です。クリーンラベル澱粉は、心血管疾患のリスクを下げたり、血中グルコース濃度を上昇させたりするなど、いくつかの健康上の利点を記載しています。また、食品に安定性と栄養価を与え、食品の味を向上させる。クリーンラベル澱粉はまた、食感や全体的な魅力を維持しながら、保存期間の延長、製品在庫の改善、冷凍安定性も実現します。

市場力学

クリーンラベル澱粉の需要を牽引する大きな要因は、消費者の健康食品と飲食品に対する考え方の変化です。植物由来の機能性材料に対する需要の高まりも、この市場の成長に寄与しています。さらに、可処分所得の増加と高い生活水準がクリーンラベル澱粉市場の需要を支えています。メーカー各社は、クリーンラベルの新製品を投入することで食品添加物セグメントの製品ポートフォリオを拡大しており、それによって市場の成長を高めています。クリーンラベル米澱粉の人気の高まりと、より良い食感と製品の安定性を提供するその能力も、クリーンラベル澱粉市場の需要を急増させています。とはいえ、クリーンラベル澱粉の高い製造コストは、クリーンラベル澱粉市場の成長を妨げる可能性があります。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、クリーンラベル澱粉の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。クリーンラベル澱粉産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

クリーンラベル澱粉市場レポートのこのセクションでは、国と地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家が今後の機会とともに、それぞれの製品やサービスの対象層を特定するのに役立ちます。

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカのクリーンラベル澱粉市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、著名な全地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 クリーンラベル澱粉-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 クリーンラベル用澱粉の世界市場分析:供給源別

  • 供給源別概要
  • 供給源別過去・予測データ分析
  • 小麦
  • トウモロコシ
  • ジャガイモ
  • タピオカ
  • 米・エンドウ豆

第6章 クリーンラベル澱粉の世界市場分析:用途別

  • 用途別概要
  • 用途別過去・予測データ分析
  • 食品産業(ベーカリー&菓子類、乳製品&デザート、スープ、ソース&ドレッシング、風味スナック、その他)
  • 動物飼料産業
  • 医薬品産業
  • その他

第7章 クリーンラベル澱粉の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 クリーンラベル澱粉企業の競合情勢

  • クリーンラベル澱粉市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品上市
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Cargill Inc.
  • Ingredion Inc.
  • Tate & Lyle PLC
  • Archer Daniels Midland Company
  • Frutarom Industries Ltd
  • Roquette Freres S.A
  • Beneo Gmbh
  • MGP Ingredients Inc.
  • Agrana-Beteiligungs AG
  • Avebe U.A.
  • KMC Kartoffelmelcentralen AM.B.A
  • SMC Corporation
  • Emsland Group
  • Lyckeby Starch AB
  • Blattmann Schweiz AG
  • Banpong Tapioca Flour Industrial Co Ltd
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Source (Tons and USD MN)
  • Wheat Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Corn Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Potato Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Tapioca Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Rice & Pea Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Analysis By Application (Tons and USD MN)
  • Food Industry (Bakery & Confectionery, Dairy & Desserts, Soups, Sauces & Dressings, Savory Snacks, Others) Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Animal Feed Industry Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Pharmaceutical Industry Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Global Clean Label Starch Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • North America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • United States Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Canada Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Mexico Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Europe Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (Tons and USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (Tons and USD MN)
  • France Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Germany Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Italy Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Russia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Spain Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (Tons and USD MN)
  • China Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Japan Market Analysis (Tons and USD MN)
  • India Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South Korea Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Australia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Latin America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Brazil Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Argentina Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Peru Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Chile Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • UAE Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Israel Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Clean Label Starch Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Clean Label Starch Market Size, By Region (Tons and USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Source
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Source (Tons and USD MN)
  • Wheat Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Corn Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Potato Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Tapioca Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Rice & Pea Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (Tons and USD MN)
  • Food Industry (Bakery & Confectionery, Dairy & Desserts, Soups, Sauces & Dressings, Savory Snacks, Others) Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Animal Feed Industry Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Pharmaceutical Industry Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Global Market Sales (Tons and USD MN)
  • North America Market Sales (Tons and USD MN)
  • Europe Market Sales (Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (Tons and USD MN)
  • Latin America Market Sales (Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (Tons and USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11217478

The global demand for Clean Label Starch Market is presumed to reach the market size of nearly USD 3.79 Billion by 2032 from USD 2.18 Billion in 2023 with a CAGR of 6.37% under the study period 2024-2032.

Clean label starch refers to the native starch or starch blend free from any chemical modification. Non-GMO, identifiable, simple, minimally processed, natural or organic are other features of clean label starch. Clean label starch offers several health benefits, including lowering the risk of cardiovascular diseases and elevating glucose levels in the blood. It also adds stability and nutritional value to the food and improves the taste of the food products. Clean label starch also delivers Increased shelf life, improved product inventory and freeze stability while maintaining texture and overall appeal.

MARKET DYNAMICS

A substantial factor driving the demand for clean label starch is consumers' shifting attitudes towards healthy food and beverages. The rising demand for plant-based functional ingredients is also contributing to the growth of this market. In addition, increasing disposable income and a high standard of living are supporting the demand for the clean label starch market. Manufacturers are expanding their product portfolio in the food additives sector by introducing new clean labeled products, thereby increasing market growth. The rising popularity of clean label rice starch and its ability to provide better texture and product stability is also surging the demand for the clean label starch market. Nevertheless, the high manufacturing cost of clean label starch can hinder the growth of the clean label starch market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Clean Label Starch. The growth and trends of Clean Label Starch industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Clean Label Starch market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Source

  • Wheat
  • Corn
  • Potato
  • Tapioca
  • Rice & Pea

By Application

  • Food Industry (Bakery & Confectionery, Dairy & Desserts, Soups, Sauces & Dressings, Savory Snacks, Others)
  • Animal Feed Industry
  • Pharmaceutical Industry
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Clean Label Starch market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Clean Label Starch market include Cargill Inc., Ingredion Inc., Tate & Lyle PLC, Archer Daniels Midland Company, Frutarom Industries Ltd, Roquette Freres S.A, Beneo Gmbh, MGP Ingredients Inc., Agrana - Beteiligungs AG, Avebe U.A., KMC Kartoffelmelcentralen AM.B.A, SMC Corporation, Emsland Group, Lyckeby Starch AB, Blattmann Schweiz AG, Banpong Tapioca Flour Industrial Co Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. CLEAN LABEL STARCH - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Source
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL CLEAN LABEL STARCH MARKET ANALYSIS BY SOURCE

  • 5.1. Overview By Source
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Source
  • 5.3. Wheat Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Corn Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Potato Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Tapioca Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Rice & Pea Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL CLEAN LABEL STARCH MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Overview By Application
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Application
  • 6.3. Food Industry (Bakery & Confectionery, Dairy & Desserts, Soups, Sauces & Dressings, Savory Snacks, Others) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Animal Feed Industry Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Pharmaceutical Industry Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL CLEAN LABEL STARCH MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE CLEAN LABEL STARCH COMPANIES

  • 8.1. Clean Label Starch Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF CLEAN LABEL STARCH INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Cargill Inc.
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Ingredion Inc.
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Tate & Lyle PLC
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Archer Daniels Midland Company
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Frutarom Industries Ltd
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Roquette Freres S.A
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Beneo Gmbh
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. MGP Ingredients Inc.
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. Agrana - Beteiligungs AG
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. Avebe U.A.
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments
  • 9.13. KMC Kartoffelmelcentralen AM.B.A
    • 9.13.1 Company Overview
    • 9.13.2 Company Revenue
    • 9.13.3 Products
    • 9.13.4 Recent Developments
  • 9.14. SMC Corporation
    • 9.14.1 Company Overview
    • 9.14.2 Company Revenue
    • 9.14.3 Products
    • 9.14.4 Recent Developments
  • 9.15. Emsland Group
    • 9.15.1 Company Overview
    • 9.15.2 Company Revenue
    • 9.15.3 Products
    • 9.15.4 Recent Developments
  • 9.16. Lyckeby Starch AB
    • 9.16.1 Company Overview
    • 9.16.2 Company Revenue
    • 9.16.3 Products
    • 9.16.4 Recent Developments
  • 9.17. Blattmann Schweiz AG
    • 9.17.1 Company Overview
    • 9.17.2 Company Revenue
    • 9.17.3 Products
    • 9.17.4 Recent Developments
  • 9.18. Banpong Tapioca Flour Industrial Co Ltd
    • 9.18.1 Company Overview
    • 9.18.2 Company Revenue
    • 9.18.3 Products
    • 9.18.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies