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市場調査レポート
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1542467

植物エキスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Botanical Extracts Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 161 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
植物エキスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 161 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

植物エキス市場の世界需要は、2023年の76億4,000万米ドルから2032年には147億9,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024-2032年のCAGRは7.62%です。

植物エキスは、植物に含まれる特定の成分を抽出することを目的とした抽出プロセスを指します。これらの植物ベースの製品は、薬効や治癒効果、風味、香りのために使用されます。植物製品は、植物全体、切り花、茎、葉、根などの植物の部分から構成されます。圧搾、圧搾、抽出、分別、蒸留、濃縮、乾燥、発酵など、さまざまな方法で抽出されます。植物エキス製品は、生薬、栄養補助食品、植物医薬品、植物療法剤などの別名でも知られています。

市場力学

この市場は、化粧品業界や製薬業界における植物エキス製品に対する需要の高まりが主な要因となっています。これらの製品は、皮膚保護・再生、鎮静・抗炎症、保湿、美白・美肌、ヘアケア、エイジングケアなどの化粧品用途で使用されます。これに加えて、製薬分野では、これらの抽出物は、病気の治療、治療、予防のためのさまざまな治療に利用されています。これとは別に、慢性疾患や生活習慣病が増加し、副作用の現象が拡大しています。植物性医薬品は、アロパシー医薬品の代替として使用することができます。そのため、アロパシー薬の副作用に関する意識の高まりも市場を牽引する要因となっています。しかし、代替品の入手可能性や、植物エキスの限られた入手可能性と不安定な原料価格が、世界市場の成長を妨げています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、植物エキスの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。植物エキス産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

植物エキスの市場セグメンテーションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスに役立てることができます。

供給源別

  • ハーブ
  • 果物
  • スパイス
  • 茶葉
  • その他

形態別

  • 粉末
  • 液体

用途別

  • 化粧品・スキンケア
  • 医薬品
  • 飲食品
  • その他

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおける植物エキス市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、著名な全地域における個々の用途分野の需要・推定・予測にも焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 植物エキス- 産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 植物エキスの世界市場分析:供給源別

  • 供給源別概要
  • 供給源別の実績データと予測データ分析
  • ハーブ
  • 果物
  • スパイス
  • 茶葉
  • その他

第6章 植物エキスの世界市場分析:形態別

  • 形態別概要
  • 過去および予測データ分析:形態別
  • 粉末
  • 液体

第7章 植物エキスの世界市場分析:用途別

  • 概要:用途別
  • 過去および予測データ分析:用途別
  • 化粧品・スキンケア
  • 医薬品
  • 食品・飲料
  • その他

第8章 植物エキスの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 植物エキス企業の競合情勢

  • 植物エキス市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Lipoid-Kosmetik
  • Nektium
  • Ambe NS Agro Products Pvt. Ltd.
  • Berkem
  • Blue Sky Botanics Ltd.
  • Synergy Flavors
  • Ransom Naturals Ltd.
  • Kalsec Inc.
  • Synthite Industries Ltd.
  • Dohler GmbH
  • Nutra Green Biotechnology Co. Ltd.
  • Kuber Impex Ltd.
  • (C)Mb-Holding GmbH & Co. Kg
  • Bell Flavors & Fragrances
  • Martin Bauer Group
  • International Flavors & Fragrances Inc.
  • Botanica
  • Native Extracts
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Source (USD MN)
  • Flowers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Herbs Market Sales By Geography (USD MN)
  • Fruits Market Sales By Geography (USD MN)
  • Spices Market Sales By Geography (USD MN)
  • Tealeaves Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Form (USD MN)
  • Powder Market Sales By Geography (USD MN)
  • Liquid Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Application (USD MN)
  • Cosmetics & Skincare Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pharmaceutical Market Sales By Geography (USD MN)
  • Food & Beverage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Botanical Extracts Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Botanical Extracts Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Botanical Extracts Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Source
  • Market Attractiveness Analysis By Form
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Source (USD MN)
  • Flowers Market Sales By Geography (USD MN)
  • Herbs Market Sales By Geography (USD MN)
  • Fruits Market Sales By Geography (USD MN)
  • Spices Market Sales By Geography (USD MN)
  • Tealeaves Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Form (USD MN)
  • Powder Market Sales By Geography (USD MN)
  • Liquid Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (USD MN)
  • Cosmetics & Skincare Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pharmaceutical Market Sales By Geography (USD MN)
  • Food & Beverage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11213292

The global demand for Botanical Extracts Market is presumed to reach the market size of nearly USD 14.79 Billion by 2032 from USD 7.64 Billion in 2023 with a CAGR of 7.62% under the study period 2024-2032.

Botanical extract refers to the process of extraction that aims to extract certain components present in plants. These plant-based products are used for medicinal and healing properties, flavor, and fragrance. Botanical products consist of whole, cut plants, and other plant parts such as stem, leaves, and roots. They are extracted from many methods such as pressing, squeezing, extraction, fractionation, distillation, concentration, drying up, and fermentation. Botanical extract products are also known with other names that include herbal medicines, dietary herbal supplements, phytomedicines, and phytotherapeutic agents.

MARKET DYNAMICS

The market is predominantly driven by the rising demand for botanical extracts products in the cosmetic and pharmaceutical industries. These products are used in a cosmetic application such as derma protection & regeneration, soothing & anti-inflammation, moisturizing, brightening & lightening, hair care, aging, etc. In addition to this, in the pharmaceutical sector, these extracts are utilized in different therapies to cure, treat, or prevent diseases. Apart from this, a rising number of chronic and lifestyle diseases and growing the phenomenon of side effects. Botanical drugs can be used as an alternative to allopathic medicines. Therefore, the rising awareness regarding allopathy medicines' side effects is another driving factor for the market. However, the availability of substitutes and limited availability and unstable raw material prices of botanical extracts are hampering the growth of the global market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Botanical Extracts. The growth and trends of Botanical Extracts industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Botanical Extracts market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Source

  • Flowers
  • Herbs
  • Fruits
  • Spices
  • Tealeaves
  • Others

By Form

  • Powder
  • Liquid

By Application

  • Cosmetics & Skincare
  • Pharmaceutical
  • Food & Beverage
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Botanical Extracts market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Botanical Extracts market include Lipoid-Kosmetik, Nektium, Ambe NS Agro Products Pvt. Ltd., Berkem, Blue Sky Botanics Ltd., Synergy Flavors, Ransom Naturals Ltd., Kalsec Inc., Synthite Industries Ltd., Dohler GmbH, Nutra Green Biotechnology Co. Ltd., Kuber Impex Ltd., (C) Mb-Holding GmbH & Co. Kg, Bell Flavors & Fragrances, Martin Bauer Group, International Flavors & Fragrances Inc., Botanica, Native Extracts. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. BOTANICAL EXTRACTS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Source
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Form
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL BOTANICAL EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY SOURCE

  • 5.1. Overview By Source
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Source
  • 5.3. Flowers Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Herbs Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Fruits Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Spices Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Tealeaves Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.8. Others Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL BOTANICAL EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY FORM

  • 6.1. Overview By Form
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Form
  • 6.3. Powder Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Liquid Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL BOTANICAL EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 7.1. Overview By Application
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By Application
  • 7.3. Cosmetics & Skincare Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Pharmaceutical Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Food & Beverage Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.6. Others Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL BOTANICAL EXTRACTS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE BOTANICAL EXTRACTS COMPANIES

  • 9.1. Botanical Extracts Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF BOTANICAL EXTRACTS INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Lipoid-Kosmetik
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Nektium
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Ambe NS Agro Products Pvt. Ltd.
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Berkem
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. Blue Sky Botanics Ltd.
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. Synergy Flavors
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Ransom Naturals Ltd.
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. Kalsec Inc.
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Synthite Industries Ltd.
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. Dohler GmbH
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments
  • 10.13. Nutra Green Biotechnology Co. Ltd.
    • 10.13.1 Company Overview
    • 10.13.2 Company Revenue
    • 10.13.3 Products
    • 10.13.4 Recent Developments
  • 10.14. Kuber Impex Ltd.
    • 10.14.1 Company Overview
    • 10.14.2 Company Revenue
    • 10.14.3 Products
    • 10.14.4 Recent Developments
  • 10.15. (C) Mb-Holding GmbH & Co. Kg
    • 10.15.1 Company Overview
    • 10.15.2 Company Revenue
    • 10.15.3 Products
    • 10.15.4 Recent Developments
  • 10.16. Bell Flavors & Fragrances
    • 10.16.1 Company Overview
    • 10.16.2 Company Revenue
    • 10.16.3 Products
    • 10.16.4 Recent Developments
  • 10.17. Martin Bauer Group
    • 10.17.1 Company Overview
    • 10.17.2 Company Revenue
    • 10.17.3 Products
    • 10.17.4 Recent Developments
  • 10.18. International Flavors & Fragrances Inc.
    • 10.18.1 Company Overview
    • 10.18.2 Company Revenue
    • 10.18.3 Products
    • 10.18.4 Recent Developments
  • 10.19. Botanica
    • 10.19.1 Company Overview
    • 10.19.2 Company Revenue
    • 10.19.3 Products
    • 10.19.4 Recent Developments
  • 10.20. Native Extracts
    • 10.20.1 Company Overview
    • 10.20.2 Company Revenue
    • 10.20.3 Products
    • 10.20.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies