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市場調査レポート
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1458029

ヘルスケアCRMの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Healthcare CRM Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 243 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ヘルスケアCRMの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年03月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 243 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ヘルスケアCRM市場の世界需要は、2023年の181億2,000万米ドルから2032年には392億6,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024年~2032年のCAGRは8.97%です。

ヘルスケア顧客関係管理(CRM)には、医療提供者と患者間のやり取りを管理するための技術が含まれます。CRMは、患者エンゲージメントの改善、コミュニケーションの合理化、患者体験の向上に重点を置いています。ヘルスケアCRMシステムは多くの場合、患者データ、予約スケジューリング、コミュニケーションツールを統合し、個別ケアを促進し、ワークフローを最適化し、効率的な医療提供を保証します。

市場力学

ヘルスケア分野における効率的な患者エンゲージメントとリレーションシップ・マネジメントのニーズの高まりが、ヘルスケアCRM市場を後押ししています。価値観に基づくケアへのシフトが進み、患者中心のサービスが重視され、ヘルスケアサービスのデジタル変革が市場の成長に寄与しています。ヘルスケアプロバイダーは、患者満足度の向上、コミュニケーションの合理化、ヘルスケア体験のパーソナライズを目的としてCRMソリューションを採用しています。また、データ管理や電子カルテ(EHR)の統合に関する規制要件も、ヘルスケアCRMシステムの採用を後押ししています。さらに、医療機関における集団健康管理の重視とデータ主導の意思決定の必要性が、独自の要件に合わせたヘルスケアCRMソリューションの需要を高めています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、ヘルスケアCrmの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ヘルスケアCrm産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

市場セグメンテーションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスにつなげることができます。

機能別

  • カスタマーサービスとサポート
  • デジタルコマース
  • マーケティング
  • セールス
  • クロスCRM

導入形態別

  • オンプレミスモデル
  • クラウド/Webベースモデル

最終用途別

  • ヘルスケアプロバイダー
  • ヘルスケアペイヤー
  • ライフサイエンス業界

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東アフリカのヘルスケアCRM市場の現在と将来の需要について、地域別の展望を説明します。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

  • 地域別ヘルスケアCRM世界市場シェア(代表グラフ)
  • ヘルスケアCRMの世界市場シェア

カスタム要件がある場合は、米国までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ヘルスケアCRM-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 ヘルスケアCRMの世界市場分析:機能別

  • 機能別概要
  • 実績データと予測データ
  • 機能別分析
  • カスタマーサービスとサポート
  • デジタルコマース
  • マーケティング
  • セールス
  • クロスCRM

第6章 ヘルスケアCRMの世界市場分析:展開形態別

  • 展開形態別概要
  • 実績データと予測データ
  • 展開形態別分析
  • オンプレミスモデル
  • クラウド/Webベースモデル

第7章 ヘルスケアCRMの世界市場分析:最終用途別

  • 最終用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 最終用途別分析
  • ヘルスケアプロバイダー
  • ヘルスケアペイヤー
  • ライフサイエンス産業

第8章 ヘルスケアCRMの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 ヘルスケアCRM企業の競合情勢

  • ヘルスケアCrm市場の競合
  • パートナーシップ/提携/合意
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Microsoft
  • Cerner Corporation(Oracle)
  • IBM
  • SAP
  • Accenture
  • Zoho Corporation
  • HC1
  • LeadSquared
  • Salesforce
  • Veeva Systems
  • Talisma
  • Alvaria
  • NICE
  • Verint Systems Inc.
  • Creatio
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Functionality (USD MN)
  • Customer Service and Support Market Sales by Geography (USD MN)
  • Digital Commerce Market Sales by Geography (USD MN)
  • Marketing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Sales Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cross - CRM Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Deployment mode (USD MN)
  • On-premise Model Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cloud/Web-based Model Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by End Use (USD MN)
  • Healthcare Providers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Healthcare Payers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Life Sciences Industry Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Healthcare Crm Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Healthcare Crm Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Healthcare Crm Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Functionality
  • Market Attractiveness Analysis by Deployment mode
  • Market Attractiveness Analysis by End Use
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Functionality (USD MN)
  • Customer Service and Support Market Sales by Geography (USD MN)
  • Digital Commerce Market Sales by Geography (USD MN)
  • Marketing Market Sales by Geography (USD MN)
  • Sales Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cross - CRM Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Deployment mode (USD MN)
  • On-premise Model Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cloud/Web-based Model Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End Use (USD MN)
  • Healthcare Providers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Healthcare Payers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Life Sciences Industry Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112113870

The global demand for Healthcare CRM Market is presumed to reach the market size of nearly USD 39.26 BN by 2032 from USD 18.12 BN in 2023 with a CAGR of 8.97% under the study period 2024 - 2032.

Healthcare Customer Relationship Management (CRM) involves using technology to manage interactions between healthcare providers and their patients. It focuses on improving patient engagement, streamlining communication, and enhancing patient experience. Healthcare CRM systems often integrate patient data, appointment scheduling, and communication tools to facilitate personalized care, optimize workflows, and ensure efficient healthcare delivery.

MARKET DYNAMICS

The increasing need for efficient patient engagement and relationship management within the healthcare sector propels the healthcare CRM market. The growing shift towards value-based care, emphasis on patient-centric services, and the digital transformation of healthcare services contribute to the market's growth. Healthcare providers adopt CRM solutions to enhance patient satisfaction, streamline communication, and personalize healthcare experiences. Regulatory requirements for data management and integrating electronic health records (EHRs) also drive the adoption of healthcare CRM systems. Moreover, the emphasis on population health management and the need for data-driven decision-making in healthcare organizations fuel the demand for healthcare CRM solutions tailored to unique requirements.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of healthcare crm. The growth and trends of healthcare crm industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the healthcare crm market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Functionality

  • Customer Service And Support
  • Digital Commerce
  • Marketing
  • Sales
  • Cross - CRM

By Deployment Mode

  • On-Premise Model
  • Cloud/Web-Based Model

By End Use

  • Healthcare Providers
  • Healthcare Payers
  • Life Sciences Industry

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Healthcare CRM market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

  • GLOBAL HEALTHCARE CRM MARKET SHARE BY REGION (REPRESENTATIVE GRAPH)
  • Global Healthcare CRM Market Share

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Healthcare CRM market include Microsoft, Cerner Corporation (Oracle), IBM, SAP, Accenture, Zoho Corporation, hc1, LeadSquared, Salesforce, Veeva Systems, Talisma, Alvaria, NICE, Verint Systems Inc., and Creatio. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . HEALTHCARE CRM - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Functionality
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Deployment mode
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By End Use
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL HEALTHCARE CRM MARKET ANALYSIS BY FUNCTIONALITY

  • 5.1 Overview by Functionality
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Functionality
  • 5.4 Customer Service and Support Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Digital Commerce Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Marketing Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Sales Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.8 Cross - CRM Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL HEALTHCARE CRM MARKET ANALYSIS BY DEPLOYMENT MODE

  • 6.1 Overview by Deployment mode
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Deployment mode
  • 6.4 On-premise Model Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Cloud/Web-based Model Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL HEALTHCARE CRM MARKET ANALYSIS BY END USE

  • 7.1 Overview by End Use
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by End Use
  • 7.4 Healthcare Providers Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Healthcare Payers Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Life Sciences Industry Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL HEALTHCARE CRM MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE HEALTHCARE CRM COMPANIES

  • 9.1. Healthcare Crm Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF HEALTHCARE CRM INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Microsoft
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Cerner Corporation (Oracle)
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. IBM
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. SAP
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Accenture
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Zoho Corporation
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. HC1
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. LeadSquared
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Salesforce
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Veeva Systems
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments
  • 10.13. Talisma
    • 10.13.1. Company Overview
    • 10.13.2. Company Revenue
    • 10.13.3. Products
    • 10.13.4. Recent Developments
  • 10.14. Alvaria
    • 10.14.1. Company Overview
    • 10.14.2. Company Revenue
    • 10.14.3. Products
    • 10.14.4. Recent Developments
  • 10.15. NICE
    • 10.15.1. Company Overview
    • 10.15.2. Company Revenue
    • 10.15.3. Products
    • 10.15.4. Recent Developments
  • 10.16. Verint Systems Inc.
    • 10.16.1. Company Overview
    • 10.16.2. Company Revenue
    • 10.16.3. Products
    • 10.16.4. Recent Developments
  • 10.17. Creatio
    • 10.17.1. Company Overview
    • 10.17.2. Company Revenue
    • 10.17.3. Products
    • 10.17.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies