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市場調査レポート
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1448778

強化米の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Fortified Rice Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 293 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
強化米の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年02月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 293 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

強化米市場の世界需要は、2023年の204億9,000万米ドルから2032年には約350億2,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは6.14%です。

強化米とは、栄養不足に対処し、主食の全体的な栄養プロファイルを改善するために、追加栄養素で強化または強化された米のことです。栄養強化のプロセスでは、米に必須ビタミンとミネラルを添加するが、これは米を一次食料源としている人々の食生活では不足している可能性があります。

市場力学

強化米市場は、栄養不良という差し迫った問題によって推進され、必須ビタミンとミネラルを強化した主食への需要を促しています。広範な栄養不足に対処するため、しばしば国際機関と連携した政府のイニシアチブが米の栄養強化の推進力となっています。栄養が健康に果たす極めて重要な役割に対する国民の意識の高まりも、強化米の普及に寄与しています。食生活を大きく変えることなく重要な栄養素を摂取できるこのアプローチの費用対効果は、その普及を支えています。このような製品の開発には、食品業界、研究機関、政府機関の協力が不可欠です。世界の人口増加と都市化は、便利で栄養強化された食品への需要を促進しており、強化米はこうした動向に合致しています。特定の栄養不足に対応するようカスタマイズ型強化プログラムにより、強化米イニシアチブの有効性が確保されます。国際機関によって支援され、持続可能な開発目標(Sustainable Development Goals)に沿っている強化米市場は、世界の栄養と公衆衛生の改善に向けた継続的な取り組みを反映して、ダイナミックな動きを見せています。認知度が高まり、利害関係者が世界中で栄養面での課題に取り組み続けていることから、市場の拡大が見込まれています。

本レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは強化米の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。強化米産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

市場セグメンテーションでは、国別、地域別にセグメントを分析することで、各セグメントに関する詳細なデータを提供し、各製品サービスの対象層と今後のビジネスチャンスを特定します。

微量栄養素別

  • ビタミンB群
  • ビタミンB12
  • ビタミンB6
  • ビタミンA
  • 亜鉛
  • 葉酸

方法別

  • ダスティング
  • コーティング
  • 押出成形

販売チャネル別

  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • オンラインショップ
  • その他

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける強化米市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、著名な全地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 強化米-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 強化米の世界市場分析:微量栄養素別

  • 微量栄養素別概要
  • 実績データと予測データ
  • 微量栄養素別分析
  • ビタミンB群
  • ビタミンB12
  • ビタミンB6
  • ビタミンA
  • 亜鉛
  • 葉酸

第6章 強化米の世界市場分析:方法別

  • 方法別概要
  • 実績データと予測データ
  • 方法別分析
  • ダスティング
  • コーティング
  • 押出成形

第7章 強化米の世界市場分析:販売チャネル別

  • 販売チャネル別概要
  • 実績データと予測データ
  • 販売チャネル別分析
  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • オンライン小売
  • その他

第8章 強化米の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 強化米飯企業の競合情勢

  • 強化米市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Cargill Incorporated
  • BASF SE
  • Relishum Foods
  • Lt Foods
  • DSM
  • Abdul Monem Limited
  • Rizmaq International Pvt. Ltd.
  • Olam International
  • Malo SARL
  • Oliria Foods & Beverages Pvt. Ltd.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Micronutrients (Tons and USD MN)
  • Iron Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • B-complex vitamins Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Vitamin B12 Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Vitamin B6 Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Vitamin A Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Zinc Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Folic Acid Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Analysis Market by Method (Tons and USD MN)
  • Dusting Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Coating Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Extrusion Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Analysis by Sales Channel (Tons and USD MN)
  • Hypermarket/Supermarket Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Convenience Stores Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Online Retailers Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Global Fortified Rice Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • North America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • United State Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Canada Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Mexico Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Europe Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (Tons and USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (Tons and USD MN)
  • France Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Germany Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Italy Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Russia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Spain Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (Tons and USD MN)
  • China Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Japan Market Analysis (Tons and USD MN)
  • India Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South Korea Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Australia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Latin America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Brazil Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Argentina Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Peru Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Chile Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • UAE Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Israel Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Fortified Rice Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Fortified Rice Market Size, by Region (Tons and USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Micronutrients
  • Market Attractiveness Analysis by Method
  • Market Attractiveness Analysis by Sales Channel
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Micronutrients (Tons and USD MN)
  • Iron Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • B-complex vitamins Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Vitamin B12 Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Vitamin B6 Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Vitamin A Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Zinc Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Folic Acid Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Global Market Analysis by Method (Tons and USD MN)
  • Dusting Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Coating Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Extrusion Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Global Market Analysis by Sales Channel (Tons and USD MN)
  • Hypermarket/Supermarket Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Convenience Stores Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Online Retailers Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (Tons and USD MN)
  • Global Market Sales (Tons and USD MN)
  • North America Market Sales (Tons and USD MN)
  • Europe Market Sales (Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (Tons and USD MN)
  • Latin America Market Sales (Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (Tons and USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112113562

The global demand for Fortified Rice Market is presumed to reach the market size of nearly USD 35.02 Billion by 2032 from USD 20.49 Billion in 2023 with a CAGR of 6.14% under the study period 2024 - 2032.

Fortified rice refers to rice that has been enriched or fortified with additional nutrients to address nutritional deficiencies and improve the overall nutritional profile of the staple food. The fortification process involves adding essential vitamins and minerals to rice, which may be lacking in the diets of populations that heavily rely on rice as a primary food source.

MARKET DYNAMICS

The fortified rice market is propelled by the pressing concerns of malnutrition, prompting a demand for staple foods enriched with essential vitamins and minerals. Government initiatives, often in collaboration with international organizations, drive the fortification of rice to address widespread nutrient deficiencies. Increasing public awareness of nutrition's pivotal role in health contributes to the adoption of fortified rice. The cost-effectiveness of this approach, allowing the delivery of vital nutrients without major dietary changes, supports its widespread implementation. Collaboration between the food industry, research institutions, and government agencies is pivotal in developing such products. The rise in global population and urbanization fosters demand for convenient, nutritionally enhanced foods, with fortified rice aligning with these trends. Customized fortification programs tailored to address specific nutrient deficiencies ensure the efficacy of fortified rice initiatives. Supported by international organizations and aligned with Sustainable Development Goals, the fortified rice market is dynamic, reflecting ongoing efforts to improve global nutrition and public health. The market is expected to expand as awareness grows and stakeholders continue to address nutritional challenges worldwide.

The report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of fortified rice. The growth and trends of Fortified Rice Industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the fortified rice market report provides detailed data on the segments by analyzing them at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Micronutrients

  • Iron
  • B-Complex Vitamins
  • Vitamin B12
  • Vitamin B6
  • Vitamin A
  • Zinc
  • Folic Acid

By Method

  • Dusting
  • Coating
  • Extrusion

By Sales Channel

  • Hypermarket/Supermarket
  • Convenience Stores
  • Online Retailers
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Fortified Rice market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the fortified rice market include Cargill, Incorporated, BASF SE, Relishum Foods, Lt Foods, DSM, Abdul Monem Limited, Rizmaq International Pvt. Ltd., Olam International, Malo SARL, Oliria Foods & Beverages Pvt. Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . FORTIFIED RICE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Micronutrients
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Method
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Sales Channel
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL FORTIFIED RICE MARKET ANALYSIS BY MICRONUTRIENTS

  • 5.1 Overview by Micronutrients
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Micronutrients
  • 5.4 Iron Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 B-complex vitamins Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Vitamin B12 Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Vitamin B6 Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.8 Vitamin A Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.9 Zinc Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.10. Folic Acid Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL FORTIFIED RICE MARKET ANALYSIS BY METHOD

  • 6.1 Overview by Method
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Method
  • 6.4 Dusting Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Coating Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Extrusion Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL FORTIFIED RICE MARKET ANALYSIS BY SALES CHANNEL

  • 7.1 Overview by Sales Channel
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Sales Channel
  • 7.4 Hypermarket/Supermarket Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Convenience Stores Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Online Retailers Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL FORTIFIED RICE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE FORTIFIED RICE COMPANIES

  • 9.1. Fortified Rice Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF FORTIFIED RICE INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Cargill Incorporated
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. BASF SE
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Relishum Foods
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Lt Foods
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. DSM
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Abdul Monem Limited
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Rizmaq International Pvt. Ltd.
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Olam International
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Malo SARL
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Oliria Foods & Beverages Pvt. Ltd.
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies