表紙:テンペの世界市場:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024~2032年)
市場調査レポート
商品コード
1421084

テンペの世界市場:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024~2032年)

Global Tempeh Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


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英文 185 Pages
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テンペの世界市場:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2024~2032年)
出版日: 2024年01月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のテンペの市場規模は、2023年に1億9,209万米ドルに達し、2024~2032年にかけてCAGR 17.62%で成長し、2032年には8億2,763万米ドル近くに達すると予測されています。

テンペはインドネシアの伝統的な発酵大豆製品で、栄養価が高く万能食品として人気を集めています。調理した大豆をスターターカルチャー(一般的にはリゾプス・オリゴスポラス菌)を使って発酵させることにより製造され、発酵プロセスにより、ややナッツ風味で噛み応えのある食感の、しっかりとしたコンパクトなケーキまたはパティができます。

市場力学

テンペ市場は、進化する消費者の嗜好と食事動向に対応するいくつかの要因によってダイナミックな成長を遂げています。植物性食生活の人気の高まりとベジタリアンやビーガンのライフスタイルの急増は、栄養価が高く汎用性の高い植物性タンパク質源としてのテンペの需要に大きく寄与しています。タンパク質、食物繊維、ビタミン、ミネラルなどの栄養面での利点が認められているテンペは、栄養価の高い食品を求める健康志向の消費者にアピールしています。テンペの自然発酵とプロバイオティクス含有量に対する認識の高まりと相まって、発酵食品を受け入れる幅広い動向が、その人気をさらに後押ししています。テンペは、植物性代替食品に対する需要の高まりに応え、肉の代用品として注目されています。世界の料理動向や独創的な用途に影響された料理の多様性が、消費者の関心を高めています。さらに、健康とウェルネスの目標との整合性、環境の持続可能性、入手しやすさの向上、継続的なマーケティングと製品革新が、テンペ市場の拡大に寄与しています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、テンペの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。テンペ業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

テンペ市場レポートのこのセクションでは、国および地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家が今後の機会で、それぞれの製品やサービスのターゲット層を特定するのに役立ちます。

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカのテンペ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 テンペ - 業界分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 テンペの世界市場分析:製品タイプ別

  • 概要:製品タイプ別
  • 実績データと予測データ
  • 分析:製品タイプ別
  • レギュラー
  • オーガニック

第6章 テンペの世界市場分析:流通チャネル別

  • 概要:流通チャネル別
  • 実績データと予測データ
  • 分析:流通チャネル別
  • コンビニエンスストア
  • 量販店
  • オンラインチャネル
  • その他

第7章 テンペの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 テンペ企業の競合情勢

  • テンペ市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • The Cultured Bean Company
  • Lalibela Farm
  • Rhapsody Natural Foods
  • Future Food
  • American Soy Asia
  • Nutrisoy Pty Limited
  • Lightlife Foods
  • Soy Bean Company
  • ALIVE & HEALING INC.
  • Impulse Foods
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Product Type (USD MN)
  • Regular Market Sales by Geography (USD MN)
  • Organic Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Distribution Channel (USD MN)
  • Convenience Stores Market Sales by Geography (USD MN)
  • Mass Merchandiser Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Channel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Tempeh Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Tempeh Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Tempeh Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Product Type
  • Market Attractiveness Analysis by Distribution Channel
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Product Type (USD MN)
  • Regular Market Sales by Geography (USD MN)
  • Organic Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Distribution Channel (USD MN)
  • Convenience Stores Market Sales by Geography (USD MN)
  • Mass Merchandiser Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Channel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112113504

The global demand for Tempeh Market is presumed to reach the market size of nearly USD 827.63 Million by 2032 from USD 192.09 Million in 2023 with a CAGR of 17.62% under the study period 2024 - 2032.

Tempeh is a traditional Indonesian fermented soybean product that has garnered popularity as a nutritious and versatile food. Produced by fermenting cooked soybeans using a starter culture, typically the fungus Rhizopus oligosporus, the fermentation process results in a firm, compact cake or patty with a slightly nutty flavor and a chewy texture.

MARKET DYNAMICS

The Tempeh market experiences dynamic growth driven by several factors in response to evolving consumer preferences and dietary trends. The rising plant-based diet popularity and the surge in vegetarian and vegan lifestyles contribute significantly to the demand for tempeh as a nutritious and versatile plant-based protein source. Recognized for its nutritional benefits, including protein, fiber, vitamins, and minerals, it appeals to health-conscious consumers seeking nutrient-dense food options. The broader trend of embracing fermented foods, coupled with the growing awareness of tempeh's natural fermentation and probiotic content, further boosts its popularity. It serves as a sought-after meat substitute, responding to the increasing demand for plant-based alternatives. Its culinary versatility, influenced by global cuisine trends and creative applications, enhances consumer interest. Additionally, its alignment with health and wellness goals, its environmental sustainability, increased accessibility, and ongoing marketing and product innovation contribute to the expanding tempeh market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of tempeh. The growth and trends of tempeh industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the tempeh market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product Type

  • Regular
  • Organic

By Distribution Channel

  • Convenience Stores
  • Mass Merchandiser
  • Online Channel
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Tempeh market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Tempeh market include The Cultured Bean Company, Lalibela Farm, Rhapsody Natural Foods, Future Food, American Soy Asia, Nutrisoy Pty Limited, Lightlife Foods, Soy Bean Company, ALIVE & HEALING INC., Impulse Foods. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . TEMPEH - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL TEMPEH MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 5.1 Overview by Product Type
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Product Type
  • 5.4 Regular Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Organic Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL TEMPEH MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1 Overview by Distribution Channel
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Distribution Channel
  • 6.4 Convenience Stores Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Mass Merchandiser Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Online Channel Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL TEMPEH MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE TEMPEH COMPANIES

  • 8.1. Tempeh Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF TEMPEH INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. The Cultured Bean Company
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Lalibela Farm
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Rhapsody Natural Foods
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Future Food
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. American Soy Asia
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Nutrisoy Pty Limited
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Lightlife Foods
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Soy Bean Company
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. ALIVE & HEALING INC.
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. Impulse Foods
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies