市場調査レポート
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1342852

スポーツ栄養成分の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Sports Nutrition Ingredients Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 187 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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スポーツ栄養成分の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

スポーツ栄養成分市場の世界需要は、2023年から2030年の調査期間においてCAGR 9.12%で、2022年の42億2,000万米ドルから2030年には93億4,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定されます。

スポーツ栄養成分は、誰もが運動能力を向上させるために栄養と食事を研究し、実践するために不可欠です。スポーツ栄養成分は、アスリートが摂取する食事や水分の量に関与します。現在のシナリオでは、スポーツ栄養成分は、アスリートの領域だけでなく、フィットネスやライフスタイルの消費者も含まれています。炭水化物、タンパク質、脂質を含む有機物質、ミネラル、サプリメント、ビタミンなどの栄養素の摂取を扱う。

市場力学:

世界中の人々がより健康的な生活を送ることに傾倒するようになったため、スポーツ栄養成分に対する需要は過去数十年にわたって増加しています。このため、スポーツ栄養成分市場では、多様な消費者の需要を満たす斬新な製剤の必要性が高まっています。時間の経過とともに、スポーツ栄養飲料に対する女性の欲求が高まっていることも、市場の見通しを後押ししています。乳清タンパク質を含むスポーツ栄養サプリメントは、アスリートやジム通いの間で人気が高まっています。マイナス面としては、規制環境が厳しいため、消費者が商品の健康上のメリットを認識していない可能性があり、これがスポーツ栄養成分の市場拡大の大きな障害となると思われます。とはいえ、スポーツ栄養の利点に対する理解が深まることで、スポーツ栄養成分業界にもビジネスチャンスがもたらされる可能性が高いです。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、スポーツ栄養成分の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。スポーツ栄養成分業界の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカのスポーツ栄養成分市場の現在と将来の需要を強調し、地域の見通しをカバーしています。さらに、本レポートは、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 スポーツ栄養成分- 産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 スポーツ栄養成分の世界市場分析:成分別

  • 成分別概要
  • 実績データと予測データ
  • 成分別分析
  • タンパク質
  • 炭水化物
  • ビタミン・ミネラル
  • その他

第6章 スポーツ栄養成分の世界市場分析:最終用途別

  • 最終用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 最終用途別分析
  • スポーツ・エネルギー飲料
  • プロテイン粉末
  • エネルギー・栄養バー
  • その他

第7章 スポーツ栄養成分の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 スポーツ栄養成分企業の競合情勢

  • スポーツ栄養成分市場の競合
  • 提携/協力/合意
  • 合併と買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • BASF SE
  • AVT Natural Products Ltd
  • Dupont Nutrition & Biosciences
  • Prinova Group LLC
  • Innophos
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Ingredient (USD MN)
  • Proteins Market Sales by Geography (USD MN)
  • Carbohydrates Market Sales by Geography (USD MN)
  • Vitamins And Minerals Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by End Use (USD MN)
  • Sports And Energy Beverages Market Sales by Geography (USD MN)
  • Protein Powders Market Sales by Geography (USD MN)
  • Energy And Nutrition Bars Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Sports Nutrition Ingredients Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Sports Nutrition Ingredients Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Sports Nutrition Ingredients Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Ingredient
  • Market Attractiveness Analysis by End Use
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Ingredient (USD MN)
  • Proteins Market Sales by Geography (USD MN)
  • Carbohydrates Market Sales by Geography (USD MN)
  • Vitamins And Minerals Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End Use (USD MN)
  • Sports And Energy Beverages Market Sales by Geography (USD MN)
  • Protein Powders Market Sales by Geography (USD MN)
  • Energy And Nutrition Bars Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219490

The global demand for Sports Nutrition Ingredients Market is presumed to reach the market size of nearly USD 9.34 BN by 2030 from USD 4.22 BN in 2022 with a CAGR of 9.12% under the study period 2023 - 2030.

Sports nutrition ingredients are essential for studying and practising nutrition and diet to improve anyone's athletic performance. The ingredients involve the amount of food and fluids taken by an athlete. In the current scenario, sports nutrition ingredient is not only the area of athletes but also includes fitness and lifestyle consumers. It deals with consuming nutrients such as organic substances, minerals, supplements, and vitamins, including carbohydrates, proteins, and fats.

MARKET DYNAMICS:

The demand for sports nutrition ingredients has increased over the past few decades as populations worldwide have become more inclined toward leading healthier lives. This has increased the need for novel formulations to satisfy the demands of a diverse range of consumers in the market for sports nutrition additives. Over time, women's rising desire for sports nutrition beverages has also boosted the market's prospects. Sports nutrition supplements containing whey protein have become increasingly popular among athletes and gym-goers. On the downside, strict regulatory environment, consumers may not be aware of the goods' health benefits, which will be a significant obstacle to the market expansion for sports nutrition additives. Nonetheless, a growing understanding of the advantages of sports nutrition will likely provide opportunities within the sports nutrition ingredients industry as well.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of sports nutrition ingredients. The growth and trends of sports nutrition ingredients industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the sports nutrition ingredients market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Ingredient

  • Proteins
  • Carbohydrates
  • Vitamins And Minerals
  • Others

By End Use

  • Sports And Energy Beverages
  • Protein Powders
  • Energy And Nutrition Bars
  • Others

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Sports Nutrition Ingredients market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the sports nutrition ingredients market include BASF SE, AVT Natural Products Ltd, Dupont Nutrition & Biosciences, Prinova Group LLC, Innophos. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . SPORTS NUTRITION INGREDIENTS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Ingredient
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End Use
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL SPORTS NUTRITION INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY INGREDIENT

  • 5.1 Overview by Ingredient
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Ingredient
  • 5.4 Proteins Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Carbohydrates Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Vitamins And Minerals Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL SPORTS NUTRITION INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY END USE

  • 6.1 Overview by End Use
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by End Use
  • 6.4 Sports And Energy Beverages Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Protein Powders Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Energy And Nutrition Bars Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL SPORTS NUTRITION INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE SPORTS NUTRITION INGREDIENTS COMPANIES

  • 8.1. Sports Nutrition Ingredients Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF SPORTS NUTRITION INGREDIENTS INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. BASF SE
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. AVT Natural Products Ltd
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Dupont Nutrition & Biosciences
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Prinova Group LLC
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Innophos
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies