表紙:電子タバコとVAPEの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測
市場調査レポート
商品コード
1305165

電子タバコとVAPEの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測

Global E-cigarette And Vape Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 134 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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電子タバコとVAPEの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測
出版日: 2023年06月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

電子タバコとVAPE市場の世界需要は、調査期間2023年~2030年のCAGR32.72%で、2022年の256億7,000万米ドルから2030年には約2,471億3,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

電子タバコとVAPEは、液体を加熱して吸入可能なエアロゾルまたは蒸気を発生させる電子機器です。液体には通常、ニコチン、香料、その他の化学物質の混合物が含まれています。電子タバコやVAPEは、燃焼に伴う有害な煙や毒素を発生させないため、従来のタバコよりも安全な代替品として販売されることが多いです。電子タバコやVAPEには、従来のタバコに似た小さくて目立たない機器から、大きくてカスタマイズ可能な機器まで、様々な形や大きさのものがあります。あらかじめポッドやカートリッジを充填して使用するように設計された機器もあれば、eリキッドを補充して使用する機器もあります。

市場力学:

電子タバコとVAPEの人気は、従来の喫煙に代わるものを求める人が増えるにつれて高まっています。電子タバコやVAPEは従来のタバコよりも害が少ないと認識されており、喫煙が禁止されている場所でも使用できます。このような肺がんや心臓病などの伝統的な喫煙に関連付けられている健康上のリスクは、認識より安全な代替としてベイプに切り替えるために多くの個人をリードしてきました。VAPEデバイスは、消費者への魅力を高めている、より洗練されたカスタマイズ可能になって、長年にわたって進化してきました。電子タバコとVAPEには様々なフレーバーがあり、多くの消費者、特に若いユーザーにアピールしています。従来の喫煙に代わる選択肢としてVAPEが受け入れられつつあることから、多くの政府が有利な規制と税制政策を導入し、電子タバコとVAPE市場の成長を後押ししています。ニコチンを含まない製品に対する需要の高まりにより、ニコチンを含まない新しい電子タバコやVAPE製品が開発され、ニコチンの中毒性を伴わずにVAPEの風味や体験を楽しみたい個人にアピールしています。消費者の可処分所得の増加と消費者の嗜好の変化が、電子タバコとVAPE市場の成長につながっています。

この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは電子タバコとVAPEの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。電子タバコとVAPE産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

電子タバコとVAPEの市場セグメンテーションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供し、各製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスを明確にします。

製品別

  • 使い捨て
  • 充電式
  • モジュラーデバイス

流通チャネル別

  • オンライン
  • 小売(コンビニエンスストア、ドラッグストア、新聞販売店、たばこ専門店、電子たばこ専門店)

地域別分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東アフリカにおける電子タバコとVAPE市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 電子タバコとVAPE-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19発生の影響分析

第6章 電子タバコとVAPEの世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • 使い捨て
  • 充電式
  • モジュラーデバイス

第7章 電子タバコとVAPEの世界市場分析:流通チャネル別

  • 流通チャネル別概要
  • 実績データと予測データ
  • 流通チャネル別分析
  • オンライン
  • 小売(コンビニエンスストア、ドラッグストア、新聞販売店、たばこ専門店、電子たばこ専門店)

第8章 電子タバコとVAPEの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • セグメント別
    • 国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 電子タバコとVAPE企業の競合情勢

  • 電子タバコとVAPEの市場競争
  • 提携/協力/合意
  • 合併と買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Altria Group Inc.
  • British American Tobacco
  • Imperial Brands
  • International Vapor Group
  • Japan Tobacco Inc.
  • NicQuid
  • JUUL Labs Inc.
  • Philip Morris International Inc.
  • R.J. Reynolds Vapor Company
  • Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd.
  • Shenzhen KangerTech Technology Co. Ltd.

*注:企業プロファイルにおいて、財務内容や最近の動向は、非公開会社の場合、入手可能かどうか、またはカバーしていない場合があります。

図表

LIST OF TABLES

  •  Market Snapshot
  •  Drivers : Impact Analysis
  •  Restraints : Impact Analysis
  •  List of Raw Material
  •  List of Raw Material Manufactures
  •  List of Potential Buyers
  •  Analysis by Product (USD MN)
  •  Disposable Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Rechargeable Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Modular Devices Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Analysis Market by Distribution Channel (USD MN)
  •  Online Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Retail (Convenience Store, Drug Store, Newsstand, Tobacconist Store, Specialty E-cigarette Store) Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Global E-Cigarette And Vape Market Sales by Geography (USD MN)
  •  North America Market Analysis (USD MN)
  •  United State Market Analysis (USD MN)
  •  Canada Market Analysis (USD MN)
  •  Mexico Market Analysis (USD MN)
  •  Europe Market Analysis (USD MN)
  •  Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  •  United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  •  France Market Analysis (USD MN)
  •  Germany Market Analysis (USD MN)
  •  Italy Market Analysis (USD MN)
  •  Russia Market Analysis (USD MN)
  •  Spain Market Analysis (USD MN)
  •  Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  •  Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  •  China Market Analysis (USD MN)
  •  Japan Market Analysis (USD MN)
  •  India Market Analysis (USD MN)
  •  South Korea Market Analysis (USD MN)
  •  Australia Market Analysis (USD MN)
  •  Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  •  Latin America Market Analysis (USD MN)
  •  Brazil Market Analysis (USD MN)
  •  Argentina Market Analysis (USD MN)
  •  Peru Market Analysis (USD MN)
  •  Chile Market Analysis (USD MN)
  •  Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  •  Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  •  Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  •  UAE Market Analysis (USD MN)
  •  Israel Market Analysis (USD MN)
  •  South Africa Market Analysis (USD MN)
  •  Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  •  Partnership/Collaboration/Agreement
  •  Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  •  Research Scope of E-Cigarette And Vape Report
  •  Market Research Process
  •  Market Research Methodology
  •  Global E-Cigarette And Vape Market Size, by Region (USD MN)
  •  Porters Five Forces Analysis
  •  Market Attractiveness Analysis by Product
  •  Market Attractiveness Analysis by Distribution Channel
  •  Market Attractiveness Analysis by Region
  •  Value Chain Analysis
  •  Global Market Analysis by Product (USD MN)
  •  Disposable Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Rechargeable Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Modular Devices Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Global Market Analysis by Distribution Channel (USD MN)
  •  Online Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Retail (Convenience Store, Drug Store, Newsstand, Tobacconist Store, Specialty E-cigarette Store) Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Global Market by Revenue
  •  North America Market by Revenue
  •  Europe Market by Revenue
  •  Asia Pacific Market by Revenue
  •  Latin America Market by Revenue
  •  Middle East & Africa Market by Revenue
  •  Recent Development in Industry
  •  Top Companies Market Share Analysis

 * Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110595

The global demand for E-cigarette And Vape Market is presumed to reach the market size of nearly USD 247.13 BN by 2030 from USD 25.67 BN in 2022 with a CAGR of 32.72% under the study period 2023 - 2030.

E-cigarettes and vapes are electronic devices that heat a liquid to create an aerosol or vapor that can be inhaled.The liquid typically contains a mixture of nicotine, flavorings, and other chemicals. E-cigarettes and vapes are often marketed as a safer alternative to traditional cigarettes, as they do not produce the same harmful smoke and toxins associated with combustion. E-cigarettes and vapes come in a variety of shapes and sizes, from small and discreet devices that resemble traditional cigarettes, to larger and more customizable devices. Some devices are designed for use with pre-filled pods or cartridges, while others can be refilled with e-liquid. 

Market Dynamics:

The popularity of e-cigarettes and vapes has increased as more people look for alternatives to traditional smoking. E-cigarettes and vapes are perceived as being less harmful than traditional cigarettes and can be used in places where smoking is not allowed. The health risks associated with traditional smoking, such as lung cancer and heart disease, have led many individuals to switch to vaping as a perceived safer alternative. Vaping devices have evolved over the years, becoming more sophisticated and customizable, which has increased their appeal to consumers. E-cigarettes and vapes come in a wide variety of flavors, which appeal to many consumers, particularly younger users.The increasing acceptance of vaping as an alternative to traditional smoking has led many governments to introduce favorable regulations and tax policies, which have helped to drive the growth of the e-cigarette and vape market. The growing demand for nicotine-free products has led to the development of new e-cigarette and vape products that do not contain nicotine, which appeal to individuals who want to enjoy the flavor and experience of vaping without the addictive properties of nicotine. The increase in disposable income among consumers and changing consumer preferences have led to the growth of the e-cigarette and vape market, as individuals are willing to spend more on high-quality and customized vaping devices.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of e-cigarette and vape. The growth and trends of e-cigarette and vape industry provide a holistic approach to this study. 

Market Segmentation:

This section of the e-cigarette and vape market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities. 

By Product

  • Disposable
  • Rechargeable
  • Modular Devices

By Distribution Channel

  • Online
  • Retail (Convenience Store, Drug Store, Newsstand, Tobacconist Store, Specialty E-Cigarette Store)

Regional Analysis

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the E-cigarette And Vape market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the e-cigarette and vape market include Altria Group Inc., British American Tobacco, Imperial Brands, International Vapor Group, Japan Tobacco Inc., NicQuid, JUUL Labs Inc., Philip Morris International Inc., R.J. Reynolds Vapor Company, Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd., Shenzhen KangerTech Technology Co. Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . E-CIGARETTE AND VAPE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL E-CIGARETTE AND VAPE MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 6.1 Overview by Product
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product
  • 6.4 Disposable Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Rechargeable Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Modular Devices Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL E-CIGARETTE AND VAPE MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1 Overview by Distribution Channel
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Distribution Channel
  • 7.4 Online Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Retail (Convenience Store, Drug Store, Newsstand, Tobacconist Store, Specialty E-cigarette Store) Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL E-CIGARETTE AND VAPE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE E-CIGARETTE AND VAPE COMPANIES

  • 9.1. E-Cigarette And Vape Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF E-CIGARETTE AND VAPE INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Altria Group Inc.
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. British American Tobacco
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Imperial Brands
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. International Vapor Group
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Japan Tobacco Inc.
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. NicQuid
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. JUUL Labs Inc.
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Philip Morris International Inc.
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. R.J. Reynolds Vapor Company
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Shenzhen IVPS Technology Co. Ltd.
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments
  • 10.13. Shenzhen KangerTech Technology Co. Ltd.
    • 10.13.1. Company Overview
    • 10.13.2. Company Revenue
    • 10.13.3. Products
    • 10.13.4. Recent Developments

 *Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies