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市場調査レポート
商品コード
1686246
電子タバコ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Electronic Cigarette - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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電子タバコ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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電子タバコ市場は予測期間中に13.39%のCAGRで推移すると予想されます。
より多くの人々が従来のタバコベースのタバコの有害な影響を認識するようになると、電子タバコは、特に若い大人と青少年の間で人気を集めています。電子タバコは、ゼロ煙、無公害、健康関連問題の減少、公共の場での喫煙が可能といったいくつかの利点があるため、従来のタバコの代替品として認識されています。ニコチン依存度の高さ、電子タバコの使用頻度、オンライン年齢認証の不十分さ、その他いくつかの要因も電子タバコ製品の需要を押し上げています。
中期的には、喫煙に伴う健康被害に関する意識が高まっています。また、充電式電子タバコは、使い捨て電子タバコと比較して柔軟性が高いことも手伝って、消費者から好評を得ています。使い捨て電子タバコは、電子タバコを試してみたい消費者の新しい範囲に費用対効果の高いソリューションを提供するように、充電式電子タバコは、長期的にはコスト差を大きく上回る。
オンラインチャネルを通じた電子タバコの成長販売機会は、安全性と信頼性の面で彼らのオンライン購入プロセスを改善し、したがって、これらの製品のオンライン需要を後押しするベンダーを作りました。VAPEデバイスの人気の高まりに伴い、フレーバーや香りのベンダーは、消費者を引き付けるために電子液の多種多様な導入しています。メンソール、ミント、チョコレート、コーラ、バブルガム、他の果物や香味物質との融合など、さまざまなフレーバーが多くの消費者を電子タバコデバイスの導入に誘っています。
世界人口の大部分は、電子タバコまたはVAPEを通常のタバコに比べて健康的な選択肢と考えています。また、電子タバコが従来のものより費用対効果が高いことも、市場の成長を後押ししています。例えば、使い捨て電子タバコのコストは、製品1本あたり1~15米ドル程度です。充電式スターターキットには複数のポッドがあり、その価格は約25~150米ドル以上であるのに対し、リキッド補充キットの価格は毎月約50~75米ドルです。マルボロ・レッズ1箱の中央価格は約13~15米ドルで、ニコチン含有量は1本あたり1.9ミリグラムと高いです。電子タバコの手頃な価格は、ベンダーの価格ベースのマーケティング戦略と相まって、消費者の電子タバコ購入を後押ししています。電子タバコの使い捨てモデルの手頃な価格が消費者を惹きつけ、経済的な選択肢となっています。電子タバコの再充填による再利用可能性は、製品の費用対効果にさらなる価値を与え、個人に安価なソリューションを提供します。
北米は電子タバコ市場で最大のシェアを占めています。電子タバコを使用する若者の数が増加しているため、需要が増加しています。例えば、米国の若年層は電子タバコの主要な消費者層です。2021年、米国疾病予防管理センター(CDC)は、米国の中高生206万人が30日間に電子タバコを使用し、うち中学生の2.8%、高校生の11.3%が使用したと報告しました。電子タバコはタバコ製品分野で大きなシェアを占めています。現在、米国市場では3,000種類以上の電子タバコのフレーバーが販売されており、毎年多くのフレーバーが市場に投入されています。ニコチンフリーの電子タバコ用リキッドは、他のものよりもスムーズなVAPEを生成します。いくつかのイベントに出演し、練習のためにチェーンベイピングに関与しているプロのベイパーは、ニコチンフリーのベイプは、従来のベイプに代わる最良の選択肢と考えています。VAPE/電子タバコにはファッション性があるという認識も、北米における電子タバコの需要を押し上げています。
電子タバコ市場は、国内外に複数の企業が存在するため、競争が激しいです。そのため、競合企業間の競争は激しいです。製品の革新と開発は、市場で活動する企業が最も採用する戦略です。世界的に健康志向の消費者が増加する中、大手企業は新技術を導入した製品を投入することで、消費者の関心を引くためにいくつかの戦略を採用しています。企業集中率の上昇と各社の広告宣伝費も競合を強化しています。市場の主要企業には、British American Tobacco PLC、JUUL Labs Inc.、Imperial Brands PLC、Philip Morris International Inc.、Japan Tobacco Inc.などが含まれます。
The Electronic Cigarette Market is expected to register a CAGR of 13.39% during the forecast period.
As more people become aware of the harmful effects of traditional tobacco-based cigarettes, electronic cigarettes are gaining popularity, especially among young adults and adolescents. Electronic cigarettes have been recognized as an alternative to traditional cigarettes due to their several benefits, such as zero smoke, no pollution, reduced health-related problems, and the ability to smoke in public areas. Higher nicotine dependence, frequency of using e-cigarettes, poor online age verification, and several other factors are also boosting the demand for e-cigarette products.
Over the medium term, there was rising awareness regarding the health hazards associated with smoking. Rechargeable electronic cigarettes have also been well received by consumers, aided by their higher levels of flexibility compared to their single-use counterparts. As disposable electronic cigarettes offer cost-effective solutions to the new range of consumers looking to test electronic cigarettes, rechargeable electronic cigarettes heavily outweigh the cost difference in the long term.
The growth sales opportunity of electronic cigarettes through online channels made vendors improve their online purchase processes in terms of security and reliability, thus boosting the demand for these products online. With the growing popularity of vaping devices,s, flavor and fragrances vendors are introducing a wide variety of e-liquids to attract consumers. Different flavors, such as menthol, mint, chocolate, cola, bubble gum, and fusions of other fruits and flavoring substances are luring a large number of consumers to adopt these e-cigarette devices.
The majority of the world population is considering e-cigarettes or vapes as a healthier option compared to regular cigarettes. The added cost-effective nature of e-cigarettes over traditional ones is also driving the growth of the market. For instance, the cost of a single-use disposable e-cigarette is around USD 1-USD 15 per product. The rechargeable starter kits have multiple pods that cost around USD 25-USD 150 or more, whereas the liquid refill kits cost around USD 50-USD 75 monthly. The median price of a Marlboro Reds pack is around USD 13-USD 15, with nicotine content as high as 1.9 milligrams in each cigarette. The affordable cost of e-cigarettes, paired with the price-based marketing strategy of the vendors, encourages consumers to buy e-cigarettes. The affordability of the disposable models of e-cigarettes attracts consumers, making them an economical option. The reusability of e-cigarettes by refilling adds more value to the cost-effective aspect of the product, providing a cheaper solution to individuals.
North America holds the largest share of the e-cigarette market. The growing number of youths using these products has led to a rise in demand. For instance, the young population in the United States is the major consumer group of e-cigarettes. In 2021, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) reported that 2.06 million middle and high school students in the United States used e-cigarettes during a period of 30 days, including 2.8% of middle school students and 11.3% of high school students. E-cigarettes hold a major share of the tobacco products segment. Currently, more than 3,000 e-cigarette flavors are available in the US market, and a number of flavors are being introduced into the market every year. Nicotine-free e-liquids generate smoother vapes than other variants. Professional vapers who perform at several events and are involved in chain vaping for practice consider nicotine-free vaping as the best alternative to traditional vaping. The perception of vaping/e-cigarettes having a fashion appeal is also driving the demand for e-cigarettes in North America.
The electronic cigarette market is highly competitive due to the presence of several local, domestic, and international players. Therefore, the rivalry among the competitors is intense. Product innovation and development are the most adopted strategies by players operating in the market. With the increasing number of health-conscious consumers worldwide, major players are adopting several strategies to draw consumers' attention by introducing products with new technological advancements. Increasing firm concentration ratio and advertising expenses by companies are also strengthening the competition. Key players in the market include British American Tobacco PLC, JUUL Labs Inc., Imperial Brands PLC, Philip Morris International Inc., and Japan Tobacco Inc.