表紙:eコマースアパレルの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1274233

eコマースアパレルの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global E-Commerce Apparel Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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eコマースアパレルの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

eコマースアパレル市場の世界需要は、2023年~2030年の調査期間においてCAGR11.72%で、2022年の6,563億2,000万米ドルから2030年には1兆5,928億1,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定されています。

eコマースとは、インターネットを通じて衣料品やファッション関連商品を売買することを指します。アパレルのオンラインショッピングには多くの利点があります。主なメリットの1つは利便性です。eコマースでは、昼夜を問わず、自宅に居ながらにして買い物をすることができます。また、複数の店舗に足を運ぶことなく、より多くの商品を閲覧し、価格を比較することができます。また、eコマースストアでは、競合他社に負けない価格設定や、セールやディスカウントを提供することもあります。

市場力学:

インターネットやモバイル機器の普及により、消費者がオンラインで買い物をすることが容易になりました。そのため、アパレルの販売を含むオンライン販売が増加しています。また、オンラインショッピングの利便性も市場促進要因の一つです。さらに、送料や返品が無料であることも、eコマースによるアパレル販売の大きな推進力となっています。さらに、ソーシャルメディアやインフルエンサーマーケティングの人気が高まっていることも、eコマース・アパレル販売の推進に一役買っています。最後に、持続可能性とエシカルファッションの動向の高まりも、eコマースアパレル市場の成長に寄与しています。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、eコマースアパレルの世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。eコマースアパレル業界の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供しています。

市場セグメンテーション:

本セクションでは、国別・地域別の詳細なセグメントデータを提供し、各製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスを特定します。

タイプ別

  • レディースアパレル
  • メンズアパレル
  • 子供服

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるeコマースアパレル市場の現在および将来の需要に焦点を当てた地域別の展望を説明します。さらに、このレポートでは、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。eコマースアパレル市場の主要企業は、ウォルマート社、アマゾン社、JD.com社、アリババグループホールディング社、eBay社、Shopify社、楽天グループ社などです。本セクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

目次

第1章 序文

  • 当レポートの内容
    • 目的
    • 対象読者
    • 独自の販売提案(USP)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査プロセス
    • 市場調査の手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 eコマースアパレル- 産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ビジネスチャンス
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • 市場別魅力度分析:タイプ別
    • 市場魅力度分析:地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的なバイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネルの動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 eコマースアパレルの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • レディースアパレル
  • メンズアパレル
  • 子供服

第7章 世界のeコマースアパレル市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、歴史的・予測的な売上分析
    • 北米セグメント別売上分析
    • 北米国別売上分析
    • 米国の売上分析
    • カナダ売上高分析
    • メキシコの売上分析
  • 欧州売上高分析
    • 概要、歴史的・予測的な販売分析
    • 欧州のセグメント別売上分析
    • 欧州の国別売上分析
    • 英国売上高分析
    • フランス売上高分析
    • ドイツの売上分析
    • イタリアの売上分析
    • ロシア売上高分析
    • その他欧州売上高分析
  • アジア太平洋地域の売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • アジア太平洋地域セグメント別売上分析
    • アジア太平洋地域国別売上分析
    • 中国の売上分析
    • インドの売上分析
    • 日本の売上分析
    • 韓国の売上分析
    • オーストラリア売上高分析
    • その他アジア太平洋地域売上高分析
  • ラテンアメリカの売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • ラテンアメリカのセグメント別売上分析
    • ラテンアメリカの国別売上分析
    • ブラジルの売上分析
    • アルゼンチン売上高分析
    • ペルーの売上分析
    • チリの売上分析
    • その他ラテンアメリカの売上分析
  • 中東・アフリカ地域の売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • 中東・アフリカセグメント別売上分析
    • 中東・アフリカ国別売上分析
    • サウジアラビアの売上分析
    • UAE売上高分析
    • イスラエル売上高分析
    • 南アフリカ共和国の売上分析
    • その他中東とアフリカの売上分析

第8章 eコマースアパレル企業の競合情勢

  • eコマースアパレル市場競合
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • 合併・買収
  • 新商品投入
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Wal-Mart Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • Amazon Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • JD.com Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Alibaba Group Holding Limited
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • eBay Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Shopify Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Rakuten Group Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の動向

注:企業プロファイルの中で、財務の詳細や最近の開発については、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Type (USD MN)
  • Women's Apparel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Men's Apparel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Children Apparel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global E-Commerce Apparel Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of E-Commerce Apparel Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global E-Commerce Apparel Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • Women's Apparel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Men's Apparel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Children Apparel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110159

The global demand for E-Commerce Apparel Market is presumed to reach the market size of nearly USD 1592.81 BN by 2030 from USD 656.32 BN in 2022 with a CAGR of 11.72% under the study period 2023 - 2030.

E-commerce apparel refers to the buying and selling of clothing and fashion-related items through the internet. There are many benefits of online shopping for apparels. One of the main benefits is convenience. With an e-commerce apparel store, consumers can shop from the comfort of their own homes at any time of the day or night. They can also browse a wider selection of products and compare prices easily without physically visiting multiple stores. E-commerce apparel stores often offer competitive pricing and sales or discounts. 

Market Dynamics:

The increased use of the internet and mobile devices has made it easier for consumers to shop online. This has led to a rise in online sales, including the sale of apparel. Another market driver is the convenience of online shopping. Moreover, the availability of free shipping and returns is also a major driver of e-commerce apparel sales. Furthermore, the increasing popularity of social media and influencer marketing has also played a role in driving e-commerce apparel sales. Finally, the growing trend of sustainability and ethical fashion has also contributed to the growth of the e-commerce apparel market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of e-commerce apparel. The growth and trends of e-commerce apparel industry provide a holistic approach to this study. 

Market Segmentation:

This section of the e-commerce apparel market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities. 

By Type

  • Women'S Apparel
  • Men'S Apparel
  • Children Apparel

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the E-Commerce Apparel market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the e-commerce apparel market include Wal-Mart Inc., Amazon, Inc., JD.com, Inc., Alibaba Group Holding Limited, eBay Inc., Shopify Inc., Rakuten Group Inc.. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . E-COMMERCE APPAREL - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL E-COMMERCE APPAREL MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1 Overview by Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Type
  • 6.4 Women's Apparel Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Men's Apparel Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Children Apparel Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL E-COMMERCE APPAREL MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE E-COMMERCE APPAREL COMPANIES

  • 8.1. E-Commerce Apparel Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF E-COMMERCE APPAREL INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Wal-Mart Inc.
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Amazon Inc.
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. JD.com Inc.
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Alibaba Group Holding Limited
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. eBay Inc.
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Shopify Inc.
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Rakuten Group Inc.
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies